Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Je hebt idd een aantal punten benoemd die dan weer onderdelen blootleggen die als niet wenselijk kunnen worden gezien. Wat de gevolgen zijn van zo'n beleid.ook op lange termijn. Ik heb trouwens dan weer geen flauw idee hoe een land als de VAE daar mee omgaat. Van de VS weet ik wel dat ze niet schromen om mensen na bijv. dik 30 jaar werken/ goede maar wel 'illegale' burger uit te zetten.
Electra63 schreef:Maar Cowboy, deze Filipinos zijn gastarbeiders, geen vluchtelingen.
Ik weet dat veel Filipinos varen als matrozen op de grote vaart, zij worden vaak onderbetaald en zijn heel lang van huis, hele harde werkers.
Cowboy55 schreef:Electra63 schreef:Maar Cowboy, deze Filipinos zijn gastarbeiders, geen vluchtelingen.
Ik weet dat veel Filipinos varen als matrozen op de grote vaart, zij worden vaak onderbetaald en zijn heel lang van huis, hele harde werkers.
Klopt. Vandaar dat ik schreef: we hebben het over arbeiders, niet vluchtelingen.Het was slechts een antwoord op de vraag van Sammie: hoe werkt het in de VAE. Nou, zo dus. Zoals bekend zitten er geen noemenswaardige aantallen vluchtelingen in de VAE et al. En de Filipinos die ik spreek zijn aardige, hardwerkende (voor zover te beoordelen via het interwebz) gasten. Maar dat terzijde.
Electra63 schreef:Cowboy55 schreef:Klopt. Vandaar dat ik schreef: we hebben het over arbeiders, niet vluchtelingen.Het was slechts een antwoord op de vraag van Sammie: hoe werkt het in de VAE. Nou, zo dus. Zoals bekend zitten er geen noemenswaardige aantallen vluchtelingen in de VAE et al. En de Filipinos die ik spreek zijn aardige, hardwerkende (voor zover te beoordelen via het interwebz) gasten. Maar dat terzijde.
Klopt, je had dat later toegevoegd.![]()
Eerlijk gezegd, wil ik Nederland niet vergelijken met de VAE.
Dan zou je ook daar naar de mensenrechten, sociale voorzieningen, democratie en andere zaken moeten kijken.
Ik weet daar niet genoeg vanaf en googlen op mijn telefoon heb ik geen zin in, nu.
Sammie schreef:Nee hoor, gewoon die regel in het huidige Nederland toepassen. Dat is immers wat een aantal willen. Lijkt mij echt niet zo moeilijk om daar een discussie met de gevolgen over te voeren..
Sammie schreef:Nee juist niet. Enkel die regel/stelling/eis in passen in de Nederlandse situatie. Dat is wat een aantal willen hier. Dus dan heb je dus ook te maken met de Nederlandse omgevingen dan dan er wel een aantal regels die een dergelijke situatie nu niet mogelijk maken, maar voor het gemak laten we dat even voor wat het is. Heel simpel die situatie toepassing is het Nederland van nu. Geen asielaanvragen meer. Hier willen komen is eerst werk hebben. Geen werk hebben is snel zoeken en anders wegwezen.
Electra63 schreef:Je kan nooit aanslagen voorkomen. Er zijn ook IS-aanhangers onder de bestaande bevolking. Kijk maar hoeveel er vertrekken om zich aan te sluiten bij IS.
Ik ben zeker voor het screenen, maar je kan niet aan iemands neus zien of hij IS aanhangt. Een echte (oorlogs-)vluchteling kan ook een IS aanhanger zijn/worden, het één sluit het ander niet uit, helaas.
Het gesleep met de vluchtelingen van opvang naar opvang vind ik ook onmenselijk, zeker voor kinderen. Ik denk dat dit ook komt, omdat er zoveel weerstand is tegen de opvang. Niemand wil een AZC in zijn buurt hebben. Het is daarom moeilijk om extra opvang te creëren.
Cowboy55 schreef:Electra63 schreef:Je kan nooit aanslagen voorkomen. Er zijn ook IS-aanhangers onder de bestaande bevolking. Kijk maar hoeveel er vertrekken om zich aan te sluiten bij IS.
Ik ben zeker voor het screenen, maar je kan niet aan iemands neus zien of hij IS aanhangt. Een echte (oorlogs-)vluchteling kan ook een IS aanhanger zijn/worden, het één sluit het ander niet uit, helaas.
Het gesleep met de vluchtelingen van opvang naar opvang vind ik ook onmenselijk, zeker voor kinderen. Ik denk dat dit ook komt, omdat er zoveel weerstand is tegen de opvang. Niemand wil een AZC in zijn buurt hebben. Het is daarom moeilijk om extra opvang te creëren.
Ach, wat mij betreft zetten ze er 100 in ons dorp in het inmiddels leegstaande bejaardentehuis. Hartje dorp (die arme bejaarden zitten inmiddels in een nieuwbouw op 2 km van het centrum), alle faciliteiten (school, winkels, bus, bibliotheek) bij de hand in plaats van ergens in een bos in the middle of nowhere te zitten.....alleen gaat het COA niet voor dat soort 'kleine' groepen.... en meer kunnen er toch echt niet in dat ex-bejaardentehuis.....
Electra63 schreef:Om alles even in het juiste perspectief te plaatsen:
https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers
Tot 26 oktober zijn er dit jaar 41.764 vluchtelingen binnengekomen. Op basis van de 1e helft van 2015 wordt ongeveer 70% van de aanvragen toegekend. Op een totale bevolking van 16,9 miljoen, is 28.000 mensen, een percentage van 0,16%!