verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:57

ravellie schreef:
LadyMadonna schreef:
En wat is jouw oplossing dan?
Er komt steeds meer protest, wat ik gedeeltelijk snap. Want 400 man in een pand geschikt voor 100 man gooien, is gewoon niet handig en vragen om problemen.
Feit blijft: de vluchtelingen zijn er.... Je kan ze ook niet op straat laten...
Dus: wat dan?

-Geen woning aanbieden.
Maar duidelijke noodopvang in lege panden, daarbij ook beveiliging aanbieden ( zowel voor de mensen die de opvang nodig hebben als de mensen die in de buurt woonachtig zijn)

Een zichtbare regering, geen mensen die een mededeling droppen en in hun auto met beveiliging daarna de dijk weer afscheuren of in het buitenland zitten en vanaf daar zeggen alles per uur te volgen.
Hoe serieus neemt je bevolking je dan nog?.
Ga eens in een AZC kijken zou ik zeggen

Snellere afhandeling van papieren en controle.
Kom je niet uit een conflict land? dan ook snel weer retour.
Mensen die rottigheid uithalen direct aanpakken, net als op 31 December.
De 'aanranders' uit Almere zijn alweer losgelaten,

Niet alleen maar mannen bij elkaar opvangen.
In Lent willen ze 100 mannen bij elkaar opvangen ( voorstad van Nijmegen).
Hoe gek wil je het hebben?.

En als we het dan nog hoger aanpakken.
Die processen die momenteel lopen tegen die oproerkraaiers (jihad gangers)....
Die gasten lachen zich een bult.
Die lopen ( straks) weer vrij rond in deze samenleving.

-Grenzen dicht...want....je kan ze ook niet op straat laten er is niet voldoende opvang en om de orde te handhaven

-Geen grote aantallen opvangen bijelkaar.
Ben je wel helemaal goed om ergens bijna 1400 man op te vangen, terwijl er 130-150 man wonen.
Ik had die man ook klemgezet met mijn auto.
( die is klein, dus de beveiliger was er dan vast overheen gereden :+ , want zo ga je met je bevolking om, lekker laten protesteren en dan alles de dag erna doordrukken).

Hoe onverwacht ook, hier kan ik me grotendeels prima in vinden :j

Mijn man zit in de systeembouw, die kan zo tijdelijke opvang op een weiland gooien :j Er ligt nog geen een aanvraag

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:10

Misschien kan hij een klus in Purmerend aannemen?.

Daar willen ze naast een manege ( 50 m) een groot complex gaan neerzetten.
Fijn als dat je bedrijf is en meer dan 80 procent van je klanten vrouw is en met de fiets komt....
( Een tijdelijke opvang met alleen mannen 8)7 8)7 8)7 ).

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:58

Ravelie dus om de mannen tot rust te houden, doen we er maar een paar vrouwen bij?

Laat ze maar corveediensten doen, piepers schillen, washokken poetsen, bedden verschonen, kleren wassen......zaken die onze mannen in het westen ook doen..dan weten ze waar ze in willen integreren..

Aap noot mies lessennop groot scherm dagelijks volgen....meteen inburgeringscursus starten ook al moeten ze terug....

Aan de slag!

Vrijwillgerswerk laten doen in de hulp van werkjes die ze ook in de gevangenis doen..ze krijgen toch zakgeld! Laat ze er maar voor werken.

Taalklassen, huiswerk!! Omgangsvormen, wetskennis want bij ons geldt de sharia nl niet....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:35

Het lijkt mij verstandiger gezinnen te plaatsen en niet alleen mannen bij elkaar.
En bij ongeregeldheden: direct actie.

gohya

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:38

Alle nieuws gaat over vluchtelingen,zodat er geen eens ander nieuws bekend word gemaakt.
Poetin heeft per ongeluk Iran gebombardeerd,nog niks over gehoord in het nieuws,iemand van jullie iets over gehoord?
Dit gaat echt helemaal fout.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:03

Vanochtend nog niks overgehord. Wel stukje over vluchtelingen. 20 mensen uit eritrea gingen vandaag naar Zweden. :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:24

Klopt ze zeggen er niks over op het nieuws,het staat wel op TXT op NPO.Stond er gisteravond al op.
Das toch raar dat dit niet in het nieuws komt?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:29

Nou op het nieuws verteld, zijn ze al aan het verdelen van vluchtelingen..kan okk niet uitblijven en is beter zo...verder wordt er door de EU geld vrijgemaakt voor de tentenkampen in omliggende gebieden, ook eindelijk, want daar is de situatie schrijnend..

Daar mag onderhand wel een semi nederzetting gemaakt worden waar de mensenrechten worden nageleefd..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:29

Heb hier gister wel op nu wat over gezien

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:43

Geen woning aanbieden? Volgens mij zijn jullie totaal niet op de hoogte, op dit moment slapen er zelfs vluchtelingen onder bruggen omdat er niet genoeg plekken zijn!! Ze worden om de 72 uur verplaatst, zodat ze zich niet gaan hechten. Het is dramatisch moeilijk om mensen op te vangen, laat staan dat er uberhaupt over een woning gesproken wordt. Ze slapen met 100 man op 80 vierkante meter. Als ze al een dak boven hun hoofd hebben.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:26

Over bruggen heb ik niet gehoord hoor.

In Oranje gaan ze uitbreiden
700 zitten er al in de opvang ( dorp met 130-150 inwoners he) en er zijn deze week weer bussen met mensen gebracht en er is capiciteit voor nog 700 man.

En in Dordrecht is ook noodopvang voor 72 uur geregeld.
( en zo gaat het nu in tal van steden in Nederland)
Dit heeft niet met hechten te maken, maar met afspraken tussen coa en gemeente

En verder kan ik niet zeggen dat ik nu veel positieve geluiden hoor.
Vluchtelingen hebben op heel veel zaken op en aanmerkingen.
Terwijl er overal vrijwilligers klaar staan met voeding, kleding, levensmiddelen.
Maar nee, de lucht is niet goed, er is te weinig privacy etc.
Volgens mij mag je blij zijn dat je op veilige grond bent en zoveel begeleiding krijgt.

Die begeleiding krijgt de gemiddelde negentig plusser in Nederland niet hoor.

Want dat kost teveel.....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:16

Gaan ze zich hechten aan die brug dan?

Zal wel een fb bron zijn..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:02

TCM, dat hechten vind ik zeer aannemelijk..
waarom anders na 3x24 uur vluchtelingen weer verplaatsen.. dat is een langzame stoelendans van noodopvang naar noodopvang.

de eerste dagen heb je vaak nodig om te settlen ergens.. ook al is het met 100 op 80 vierkante meter, ruzies en onenigheden ontstaan niet direct bij aankomst maar na enige tijd. Ook kent men de omgeving niet, de mensen niet, dus men heeft ook niets om zich tegen te verzetten als men weer verplaatst wordt. immers je kan nergens nieuwe roots leggen.. die worden afgehakt voor ze kunnen groeien.

daarnaast zal het ook met veiligheid te maken hebben.. 100 man op 1 plek en een gek kan weken met een raar plan op ze in praten (ja want er zal best hier en daar een rotte appel zitten), of zich vervelend voelen over de gang van zaken.. maar het is lastig om verzet op te bouwen of plannen ten uitvoer te brengen als je om de haverklap verplaatst wordt (het is max 3x24 uur).

Vluchtelingen hebben op en aanmerkingen, net zo als jij en ik op en aanmerkingen hebben Ravellie..
heb tot nog toe ook alleen maar klachten en klaagzang van jou gehoord op dit draadje ;)..

ben zeer te spreken over de versnelde maar versoberde huisvesting waar men nu mee bezig is..
want om meteen een mooi huis te krijgen ten koste van iemand die daar al lang op wacht, vind ik wat overdreven.. maar leegstaande kantoren etc die omgebouwd worden tot noodwoningen en dus geen concurentie vormen op de huidige woningzoekenden.. daar ben ik wel voor. zodat men in ieder geval een leven kan gaan opbouwen met zelfstandige woonruimte, een begin kan gaan maken met scholing (met name van de kinderen) en zo vlot als het gaat een productief lid van de samenleving kan worden.. al zullen er natuurlijk, net als bij onze kaasvreters genoeg bij zitten die liever hun hand blijven ophouden (voordat men daar weer over begint).

denk zelfs dat men opleidingen moet aanbieden op basis van een vorm van financiering op leningbasis als men zich wil omscholen richting zorg.. immers daar komen we tal van handjes te kort.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:28

Er zijn vluchtelingen die het niet eens waren met hun opvang, zij worden volgens een regel losgelaten en slapen inderdaad op straat...het leven staat bol van de keuzes...

Het verplaatsen is omdat veel gemeenten een APV heeft tot samenscholing en hangverboden, dit gebeurd ook met de plaatselijke daklozen..

Dat hechten is een naam geven voor iets dat men niet wil dat er straks groepen rondzervenden ontstaan die inderdaad en vaste plek claimen...dit is iets nl wat wij niet als straatbeeld wensen in Nederland.

Veel daklozen willen nl niet in een opvang en die krijgen ook nier de gelegenheid openbare plaatsen op te eisen..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:32

Ik zie die jonge mannen echt geen verpleger woden en die gezinnen die traditioneel leven daavan werken de vrouwen niet, di zitten thuis om man en kinderen te verzorgen.

Overigens is de zorg versobert omdat er geen geld meer is, de zieken denk ik vinden het fijn een Nederlands sprekende aan het bed te hebben...iemand die er voor kiest en niet omdat hij dat moet om in e banenplan gezet te worden..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:44

eerst taal, dan inkomen.. tot die tijd een versoberde uitkering in verband met low budget wonen en zorg..

kijk, we klagen dat er niet genoeg handen zijn in de zorg.
Dat komt mede doordat er bezuinigd is op personeel..
Als je mensen kunt inzetten net boven uitkeringsniveau voor basic zorg, dan kun je al heel blij zijn.

als je moet kiezen tussen niemand aan je bed of iemand die nog wat moeite heeft met nederlands.. dan kies ik toch moeite met verstaan, boven niemand aanwezig die mij naar de douche kan rijden.

daarnaast hoef je weinig te spreken bij ouderen, als je maar luistert en vriendelijk knikt en vriendelijk bent..

En in the end.. is er weinig keuze. Met de nederlandse uitkering wil men al instelling dat je verplicht kunt worden enkele uren te werken om je uitkering in ontvangst te nemen.. Dus wat zouden die jonge mannen dan te kiezen hebben, ze worden dan gewoon net zo behandeld als een jonge nederlandse man/vrouw die niet aan de bak kan komen..

nederlander willen worden, of nederlander zijn doe je met alles erop en eraan.

zorg versoberd omdat er minder geld per persoon is, er gaat nog steeds ieder jaar meer naar de zorg..
De reden dat de zorg versoberd is omdat we alles behandelen, steeds meer leren en steeds meer genezen.. waar 20 jaar geleden geen medicijn voor was (dus stierf je, er werd geen geld aan medicijnen besteed of dure behandeling, omdat dit er niet was), is nu een duur medicijn of behandeling voor. Meer leren en weten, meer kunnen behandelen, langer kunnen leven, betekent ook versobering van de zorg.. je kunt immers een euro maar 1x uitgeven. Voordat IFV bestond, ging er geen cent naar vergoeden van IFV behandelingen natuurlijk, noch waren er aidsremmers, of vele behandelmethoden voor kanker.. Het geld dat de nederlander toen bijeenbracht met meer mensen op de arbeidsmarkt v.s. minder met pensioen (immers we zijn nu ook nog eens vergrijsd), kon dus inderdaad uitgegeven worden aan voorlezen, extra wasbeurten, kortom meer persoonlijke aandacht en meer ouderenzorg.. er was meer per persoon te besteden.

budget kan maar tot zo ver gestrekt worden.. wij 'nederlanders' weigeren pertinent te werken voor een uitkering of maar een paar euro meer dan een uitkering levert. Dan zal er dus weinig gezegd kunnen worden van mensen die voor een normaal uitkeringsniveau in plaats van sober niveau wegens lage maandlasten, dat werk gaan doen, waar wij niet voor van de bank willen komen (zie de topics over verplicht aan het werk voor uitkeringen).

en als zij kunnen rondkomen van wat de man binnenbrengt..
in de zorg, of als parkeerwacht..
dan hoeft de vrouw dus ook geen uitkering te hebben.
kunnen ze niet rondkomen, dan kan de vrouw werken of ze kunnen op een houtje bijten..

We doen bij voorbaat al alsof ze zich niet zouden willen voegen in een nieuwe wereld.
In principe doen alle buitenlanders dat die zich ooit hier hebben gevestigd.
Als die thuis zitten met een uitkering.. Dan is dat, net als met kaaskoppen, omdat dat mogelijk is.

gelijke monniken, gelijke kappen zodra men een status heeft in mijn ogen.
De rechten en de plichten..

maar als men vind dat ze dus plichten hebben, dan moet men als nederlander ook accepteren dat ze daarmee ook rechten hebben.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:48

Een mooi ideaal, maar je werkt met kwetsbare mensen en het werk in de zorg is iets wat je met je hart doet...

Het ideaal, ik snap je...maar dit soort plannen zijn al tig jaren mislukt, alles valten staat met de medewerking van de groep zelf..

Als je in je homeland een goede administratieve baan had, ga je echt geen pisemmers voor minder geld dan je had aan levenstandaard doen en zeker niet als er bloot bij komt als dat taboe is in je eigen cultuur...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:10

Tcm62 schreef:
Een mooi ideaal, maar je werkt met kwetsbare mensen en het werk in de zorg is iets wat je met je hart doet...

Het ideaal, ik snap je...maar dit soort plannen zijn al tig jaren mislukt, alles valten staat met de medewerking van de groep zelf..

Als je in je homeland een goede administratieve baan had, ga je echt geen pisemmers voor minder geld dan je had aan levenstandaard doen en zeker niet als er bloot bij komt als dat taboe is in je eigen cultuur...

Dat zijn allemaal aannames. Je zult er raar van staan te kijken wat die mensen allemaal willen doen om brood te verdienen. Was destijds hetzelfde met alle iraniers en irakezen die naar Nederland kwamen. Ze wilden dolgraag maar mochten gewoon niet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:33

elenaMM77 schreef:
TCM, dat hechten vind ik zeer aannemelijk..
waarom anders na 3x24 uur vluchtelingen weer verplaatsen.. dat is een langzame stoelendans van noodopvang naar noodopvang.

de eerste dagen heb je vaak nodig om te settlen ergens.. ook al is het met 100 op 80 vierkante meter, ruzies en onenigheden ontstaan niet direct bij aankomst maar na enige tijd. Ook kent men de omgeving niet, de mensen niet, dus men heeft ook niets om zich tegen te verzetten als men weer verplaatst wordt. immers je kan nergens nieuwe roots leggen.. die worden afgehakt voor ze kunnen groeien.

daarnaast zal het ook met veiligheid te maken hebben.. 100 man op 1 plek en een gek kan weken met een raar plan op ze in praten (ja want er zal best hier en daar een rotte appel zitten), of zich vervelend voelen over de gang van zaken.. maar het is lastig om verzet op te bouwen of plannen ten uitvoer te brengen als je om de haverklap verplaatst wordt (het is max 3x24 uur).

Vluchtelingen hebben op en aanmerkingen, net zo als jij en ik op en aanmerkingen hebben Ravellie..
heb tot nog toe ook alleen maar klachten en klaagzang van jou gehoord op dit draadje ;)..

ben zeer te spreken over de versnelde maar versoberde huisvesting waar men nu mee bezig is..
want om meteen een mooi huis te krijgen ten koste van iemand die daar al lang op wacht, vind ik wat overdreven.. maar leegstaande kantoren etc die omgebouwd worden tot noodwoningen en dus geen concurentie vormen op de huidige woningzoekenden.. daar ben ik wel voor. zodat men in ieder geval een leven kan gaan opbouwen met zelfstandige woonruimte, een begin kan gaan maken met scholing (met name van de kinderen) en zo vlot als het gaat een productief lid van de samenleving kan worden.. al zullen er natuurlijk, net als bij onze kaasvreters genoeg bij zitten die liever hun hand blijven ophouden (voordat men daar weer over begint).

denk zelfs dat men opleidingen moet aanbieden op basis van een vorm van financiering op leningbasis als men zich wil omscholen richting zorg.. immers daar komen we tal van handjes te kort.

Nee, dat is een tegengeluid laten horen!.
En nee, ik vind niet dat je reden tot klagen hebt ( op /aanmerkingen) als je net uit een oorlog komt en onderdak aangeboden krijgt, voeding, medische zorg en kleding en tal van vrijwilligers en begeleiding ( bij bijv een artsenbezoek).
Puur door het gedrag van velen zet ik mijn vraagtekens bij de beweegredenen om naar Nederland te komen.
.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:38

En daar komen we weer met de zorg

Geweldig :D

Er zijn nauwelijks vacatures in de zorg! ( hooguit jaarcontracten )
De een geschoolde medewerker na de ander vliegt er uit!
( ik werk al 15 in de zorg, dus ik zie en hoor genoeg en ben dankbaar dat ik mijn baan nog heb).
Daarbij maken ze het de mensen in de zorg steeds moeilijker door steeds meer verplichte nascholingen en cursussen aan te bieden en mensen steeds meer taken te geven
Want hee, we zijn Nederland he. de kwaliteit moet wel hoog blijven :+ :+

En ik zie dan wel vluchtelingen die vrijwilligerswerk bij ons moeten doen:
Succes verhaal...not.
-Weinig tot geen initiatief
-Taalbarriere ( en dan hebben we het over mensen die al jaren in NL verblijven, what the ....heb je dan al die jaren in Nl gedaan >;) )
-Geen inleving in de cultuur en dus botsing met de patienten of kwetsbare ouderen/doelgroep

Ik zeg dus niet dat dit in alle gevallen voorkomt, maar dat ik door de jaren heen in de praktijk genoeg gezien heb, waardoor je denkt:
integratie???? :)F :)F :)F :)F

En dan hebben we het ook nog eens over mensen die ik weet niet hoeveel begeleiding hebben gekregen.

Terwijl we in Nederland zelf de Nederlanders steeds meer aan hun lot over laten.
Bijv speciaal vervoer voor kinderen met een beperking ( ik noem maar een zij straat) die moeten zelf maar zien hoe ze op school komen).

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:42

daarnaast hoef je weinig te spreken bij ouderen, als je maar luistert en vriendelijk knikt en vriendelijk bent..( Elenam77)

Are you serious :n :n :n :n

Geweldig, die ga ik morgen inbrengen bij mijn collega's.

Een ding is zeker: van de zorg heb jij weinig verstand.

En anders: kom een dag met mij meelopen.
Dan print ik dit verslag er bij uit, kijken of jij het daar dan nog 24 uur gaat volhouden.

Ik praat helemaal niet en knik de hele dag vriendelijk :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) top _/-\o_

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:46

Wat ik bedoel ravellie..
is dat vriendelijkheid en simpele gespreksonderwerpen, voldoende zijn als uitgangsbasis. Nee niet voor het werk dat een gemiddelde nederlandse verpleegkundige doet.

je hoeft er geen politieke kwesties voor te kunnen uitleggen,
of technische kennis voor te hoeven spuien..

kunnen luisteren is vele malen belangrijker dan iemand de oren van het hoofd af banketstaaf.

een hand die op een arm gelegd wordt, zegt meer dan 1000 woorden kunnen..
een kussentje eens wat extra opschudden..
iemand douchen omdat er geen tijd voor is bij de reguliere verpleging.

ik zou liever hebben dat iemand stil naast mij zit en slechts weinig kennis van taal beschikt, maar wel overduidelijk kan meevoelen.. Als iemand die een complete spraakwaterval kan afratelen in perfect ABN, maar geen tijd heeft om naar mij te luisteren, zelfs als ik iemand voor de tiende keer over vroeger zou vertellen. .

Ik heb het niet over geschoold werk als verpleegkundige (dus hbo opleiding> dure werkkracht).
maar over juist die kleine dingen waar het geschoolde personeel geen tijd en/of budget voor heeft.

ja, daar zullen veel falen en uiteindelijk weer wat anders moeten gaan doen.. Maar is niet ieder handje extra gewenst? En ze hoeven niet allemaal in de zorg.. Er zijn genoeg van dat soort behoeften in Nederland.. zaken waarvoor je nauwelijks meer zult krijgen dan uitkeringsniveau. Wat mij betreft mogen daar mensen rustig voor ingezet worden die op een andere manier niet aan een reguliere baan kunnen komen.. Dus zowel vluchtelingen met status die de taalbeginselen beheersen, als mensen die niet via reguliere solicitaties aan werk lijken te kunnen komen.

maar goed, je hoort alleen wat je wilt horen Ravellie.

jij wilt geen oplossingen, maar dat problemen verdwijnen..
problemen verdwijnen helaas niet zonder oplossingen.

of wil je soms iedere vluchteling bij de nonnen plaatsen tot ze perfect ABN spreken en dan een HBO studie bekostigen, zoals wij Nederlanders een stuvie hebben, maar zij dan wat later.. Om ze vervolgens als concurent van de Nederlandse werknemer in de arbeidsmarkt te zetten?

ik heb het over ze met een kleine bagage aan middelen in het leven los te laten, zodra dit mogelijk is..

jij wilt ze niets geven, om vervolgens te kunnen klagen 'zie je wel, ze kunnen niets, ze hebben niets, ze willen niets'.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:54

Wat een onzin.

Ik maak hier wellicht geen milde indruk meer, maar dat komt omdat ik inmiddels met beide benen op de grond sta en de afgelopen jaren vrijwel dagelijks te maken heb met de zo geweldige integratie in Nederland _/-\o_

En veel van die mensen willen ook helemaal niet, althans niet in de zorg!.

En met een hand vasthouden ben je er helaas niet.
De meest kwetsbare groepen in NL hebben psycho somatische klachten, dan moet je gewoon weten hoe je daar mee omgaat.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:06

R12312 schreef:
Tcm62 schreef:

Dat zijn allemaal aannames. Je zult er raar van staan te kijken wat die mensen allemaal willen doen om brood te verdienen. Was destijds hetzelfde met alle iraniers en irakezen die naar Nederland kwamen. Ze wilden dolgraag maar mochten gewoon niet.

Hoezo brood verdienen ze krijgen een bijstandsuitkering, fatsoenlijke woonruimte en volledig ingericht...hoe weet jij nu of dat niet meer is dan ze ooit hebben gehad? In iedergeval meer dan elke jongeman die rechtstreeks van zijn uni komt zonder werk..

Zojuist het debat gezien? Dat er tussen de migranten nu juist zo veel econonische vluchtelingen zitten uit veilige gebieden. Die juist in eigenland nimmer zoveel voor niets krijgen..

Dat droge brood verdienen voor even zoveel geld als krijgen? Is een illusie.

De gestudeerden onder deze groep zal inderdaad snel de taal gaan leren en op eigen niveau eigen brood gaan verdienen, die hebben het veel beter gehad...

Kabinet is het er over eens dat een zeer grote groep juist komt voor de voorzieningen, tig veilige landen doorgereist hebben en van uit veilig gebied of veilige thuisbasis hier dagelijks in grote getalen binnen komen.

En daar gaan deze discussies over op alle topics op bokt...dat we dat nl niet willen..
Ik heb nl geen zin om elke maand een berg belasting te gaan betalen en op gelijke bestedingsvoet als een migrant met bijstandsuitkering die er niets voor hoeft te doen..

En onder deze enorme groep zitten een flinke groep jongeren uit veilige landen uit Europa die hun kans schoon zien...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:10

Juist daarom, door die enorme stroom is er geen balans en geen overzicht meer.

De mensen die echt hulp nodig hebben, die moeten hulp krijgen.
Maar wie verteld mij dat er überhaupt nog iemand is die overzicht heeft op deze groepen mensen die NL inkomen en vervolgens rondgereden worden naar allerlei opvang adressen.