De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:34

Ceriadwen schreef:
Kritisch zijn mag blijkbaar niet, je vraagtekens hebben mag blijkbaar niet

En wie is er dan kritisch? En op wie?

Ben jij kritisch als je ja knikt achter Wilders aan?

Vind het een nogal flauw argument. Kritisch zijn mag niet, Ja knikkers.

Ik zie hier van beide kanten mensen die kritisch zijn. Alleen "wij" zijn het niet eens met jou en Russel.

Dat betekend niet dat wij niet kritisch zijn. Of Ja knikkers....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:37

Blue_Eyes schreef:
Ceriadwen schreef:

Als ik die Google links aanklik zie ik allemaal paars ipv blauw, hetgeen wil zeggen dat deze links in ieder geval allemaal eens door mij zijn bekeken en waarschijnlijk dus grotendeels al in dit topic staan. Verschil in interpretatie?
Iedereen hier onderkent dat er een probleem is. Wel is er een verschil in de manier van kijken naar dat probleem, en een verschil in het denken over een oplossing. Beetje flauw dat dat steeds niet gelezen wordt.

Ow, en gaan we weer gooien met mooie termen als 'kop in het zand' en 'jaknikkers'?
Kan ik maar een ding op zeggen - Go Sock! *\o/* (Degenen die het betreft, begrijpen het wel :') )

nee het zijn links door mij bekeken. Het is de moeite waard.

Jij onderkent dat er een probleem is. Volgens een aantal anderen speelt dat probleem vooral in "mijn" hoofd.

Ik zou ook graag naar een oplossing willen, maar voordat je iets op kan gaan lossen moet je eerst onderkennen dat er een probleem is, toch?

Een ding staat vast, met thee drinken hebben we het in het verleden niet opgelost, met positieve discriminatie en flinke subsidies voor wijkgerelateerde geitenwollensokkenbrigade heeft het niet opgelost. Hoe moeten we het dan wel oplossen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:38

NatasjavE schreef:
Ceriadwen schreef:
Kritisch zijn mag blijkbaar niet, je vraagtekens hebben mag blijkbaar niet

En wie is er dan kritisch? En op wie?

Ben jij kritisch als je ja knikt achter Wilders aan?

Vind het een nogal flauw argument. Kritisch zijn mag niet, Ja knikkers.

Ik zie hier van beide kanten mensen die kritisch zijn. Alleen "wij" zijn het niet eens met jou en Russel.

Dat betekend niet dat wij niet kritisch zijn. Of Ja knikkers....

Voor het geval je het tegen mij hebt. IK ben geen wilders fan hoor, verre van zelfs. Maar ik vind wel dat we een Marokkanen probleem hebben. Dus in welk vakje moet ik nou dan volgens jou?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:42

@Ceriadwen: als jij ze bekijkt, worden ze bij mij niet paars, dan moet ik ze toch echt zelf bekeken hebben op deze computer :)

Ik heb helaas ook niet een pasklare oplossing. Had ik die maar, dan zat ik nu wel bij Rutte of weet-ik-wie op de koffie. Maar een ding weet ik zeker en dat is dat het demoniseren van een volledige bevolkingsgroep - inclusief die aardige buurman in djellaba die vanmorgen nog heel vrolijk 'Hoi!' riep toen ik voorbij kwam - en het scanderen van 'Minder, minder' zeker niet de oplossing is. Nee, ik maak me sterk dat dat juist een averechts effect heeft.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:46

Blue_Eyes schreef:
@Ceriadwen: als jij ze bekijkt, worden ze bij mij niet paars, dan moet ik ze toch echt zelf bekeken hebben op deze computer :)

Ik heb helaas ook niet een pasklare oplossing. Had ik die maar, dan zat ik nu wel bij Rutte of weet-ik-wie op de koffie. Maar een ding weet ik zeker en dat is dat het demoniseren van een volledige bevolkingsgroep - inclusief die aardige buurman in djellaba die vanmorgen nog heel vrolijk 'Hoi!' riep toen ik voorbij kwam - en het scanderen van 'Minder, minder' zeker niet de oplossing is. Nee, ik maak me sterk dat dat juist een averechts effect heeft.

Sorrie ik weet ook niet helemaal hoe dat werkt -O-

Maar hoe gaan we de mening van de steeds groter wordende groep Henk en Ingrids dan veranderen? Want uiteindelijk gaat het daarom, hoe wordt het imago van de Marokkaanse jongeren beter zodat er in plaats van steeds meer Wilders stemmers komen, dit minder gaan worden en uiteindelijk een uitstervend ras is.

Wat moet er daarvoor gebeuren?

Blue_Eyes

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:48

Daar zal ik eens wat langer over nadenken. Gezien de huidige drukte hier thuis beloof ik je niet morgen antwoord, maar ik ga er zeker over nadenken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:55

Is het niet zo dat door generalisering veel meningen van mensen zo is geworden? Hoevaak word er niet op het nieuws bij delicten genoemd dat het om iemand met een licht getinte huidskleur cq noord afrikaanse afkomst gaat en niet terwijl onze eigen henk en ingrids even crimineel zijn? Als men nou eens gaat beginnen met dat punt aan te pakken zijn we al een heel stuk verder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:22

Blue_Eyes schreef:
Ceriadwen schreef:

Als ik die Google links aanklik zie ik allemaal paars ipv blauw, hetgeen wil zeggen dat deze links in ieder geval allemaal eens door mij zijn bekeken en waarschijnlijk dus grotendeels al in dit topic staan. Verschil in interpretatie?
Iedereen hier onderkent dat er een probleem is. Wel is er een verschil in de manier van kijken naar dat probleem, en een verschil in het denken over een oplossing. Beetje flauw dat dat steeds niet gelezen wordt.

Ow, en gaan we weer gooien met mooie termen als 'kop in het zand' en 'jaknikkers'?
Kan ik maar een ding op zeggen - Go Sock! *\o/* (Degenen die het betreft, begrijpen het wel :') )

Yeah Go Sock, Go Sock *\o/* *\o/*
inclusief groepsknuffel met een kopje thee.

Als mijn vrienden/collega's horen, dat ik als een ja-knikker en "geiten-wollen-sokken-figuur" word beschouwd hier door sommigen, worden ze gek, dat geloven ze nooit. :D ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:46

agerrits schreef:
Dan haak ik ook even weer in, en nee ik was niet afgehaakt door jou swadow0 ;)
Als een Marokkaan hier een misdrijf pleegt, gewoon terug naar Marokko zenden, want ze hebben immers toch een dubbel paspoort. Want hier in de bak zetten kost meer. :D nederlandspaspoort inleveren, dan uiteraard.

Ik het kader van de werkgelegenheid kunnen ze beter de bak in :j Nu moet er weer bezuinigd worden op het gevangeniswezen omdat er teveel cellen leeg staan

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:51

Zo had ik het nog niet gezien. Dan ga ik toch voor werkgelegenheid. Dus gewoon iedereen, ongeacht welke kleur of wat dan ook, streng straffen bij misdrijf en in de bak ermee, niet terug zenden dus ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:52

Ceriadwen schreef:
Kritisch zijn mag blijkbaar niet, je vraagtekens hebben mag blijkbaar niet, en je mening hebben al helemaal niet.

Ben blij dat ik geen pvv stemmer ben, maar wel kan inzien dat er echt een probleem is met de Marokkaanse jeugd.

Mensen die dat niet willen inzien dat er echt een probleem is met die groep neem ik niet eens serieus want die lezen blijkbaar geen kranten, zien geen nieuws, komen niet buiten, praten nooit met mensen en hebben zich zeker niet in de materie verdiept.

Kritisch zijn en vraagtekens hebben hoeft niet te betekenen dat je het allemaal met elkaar eens bent. Gelukkig maar anders was dit topi ook snel klaar.

Nogmaals niemand hier ontkent dat er problemen zijn met een bepaald deel van de Marokkaanse bevolking.

russel schreef:
Nee mag niet, op bokt moet je altijd politiek korrekt zijn, anders ben je lastig, stiekem lezen er bosjes mee, maar durven niet tegen de grote groep ja knikkers in te gaan. Zo gaat dat altijd..

Die ja-knikkers etc is zo een dooddoener.. Als mensen al de moeite nemen over een onderwerp te discusseren is dat toch een teken dat ze geen ja-knikkers zijn. Echte ja-knikkers nemen alles klakkeloos aan en dan is er weinig te discusseren.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:42

Vervang het woordje bepaald deel, maar met 'een groot deel' Marokkanen.
Want zo is het nu 1maal.
De oplossing zou moeten komen uit de hoek van aanpakken, dat kan op meerdere manieren. Binnen onze rechtstaats is en blijft dat voor een ieder gelijk. Dus we mogen het in hokjes benoemen,maar het heeft geen meerwaarde.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:14

purny schreef:
Is het niet zo dat door generalisering veel meningen van mensen zo is geworden? Hoevaak word er niet op het nieuws bij delicten genoemd dat het om iemand met een licht getinte huidskleur cq noord afrikaanse afkomst gaat en niet terwijl onze eigen henk en ingrids even crimineel zijn? Als men nou eens gaat beginnen met dat punt aan te pakken zijn we al een heel stuk verder.

dat hebben ze een jaar of 20 geleden ook gedaan, toen mocht de herkomst van mensen niet meer genoemd worden in het nieuws, heeft niet geholpen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:16

fransje23 schreef:
Die ja-knikkers etc is zo een dooddoener.. Als mensen al de moeite nemen over een onderwerp te discusseren is dat toch een teken dat ze geen ja-knikkers zijn. Echte ja-knikkers nemen alles klakkeloos aan en dan is er weinig te discusseren.

Zijn we het weer eens Fransje!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:48

Goh die 2 overvallers uit Deurne wat waren het ? Ja ja
Vind dat die mevrouw een standbeeld verdiend en geen straf

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:22

Ceriadwen schreef:
Voor het geval je het tegen mij hebt. IK ben geen wilders fan hoor, verre van zelfs. Maar ik vind wel dat we een Marokkanen probleem hebben. Dus in welk vakje moet ik nou dan volgens jou?

Of je wel of geen Wildersfan bent kan ik uit je berichten niet opmaken. Daar doelde ik ook niet op.

Maar in hokjes plaatsen deed jij...ik niet.

Ik had namelijk het idee dat de mensen die zich kritisch uitlaten tegen Wilders in het hokje: Niet kritische ja knikkers geplaatst werden.
En dat vind ik een beetje bijzonder.

En niemand ontkent dat onder de groep jonge Marokaanse mannen er problemen zijn die percentueel hoger liggen dan het landelijk gemiddelde.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:26

nou laten we dan dat probleem eens op gaan lossen

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:39

http://www.omroepbrabant.nl/?video/8671 ... tion=media

Wat denken mensen dat er gaat gebeuren zou dit escaleren?

Ik kan me er wel een voorstelling van maken. PVV overnacht de grootste partij. Komt dat dan door Wilders? Of komt dat door de groep zelf?

En wat vinden jullie van het scanderen van "moordenaars, moordenaars"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:06

Fransje als je de moeite neemt om serieus op mijn berichten te reageren...

Ik wordt er moe van om steeds maar naar dat groepje goede getrokken te worden. Het is een aanzienlijk groeiende groep slechte...en waarom? Omdat die dure leren jas niet te betalen is van vakkenvullen bij de AH maar wel met criminaliteit op straat...en dat is niet alleen tasjesrukken meer, maar ook loverboy uithangen...

Het zijn soms hele families, maar als je tegen alles aankijkt en niet er in kan kijken dan ga je bagataliseren.

Iets wat een Marokkaanse cultuur is, is liegen....en dat is al iets wat de lijn dunner maakt. Ouders die geen reet geven om hun kinderen en ongelofelijk negatief zijn naar alles wat Nederlands is, ook een hulp om je kroost aan te laten passen en te laten assimileren.

De hele mentaliteit is nl al het begin....

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:47

Ceriadwen schreef:

Ik kan me er wel een voorstelling van maken. PVV overnacht de grootste partij. Komt dat dan door Wilders? Of komt dat door de groep zelf?

Als ze dit bij opsporing verzocht uit gaan zenden vinden ze vast en zeker dader 3 en 4 ook nog wel

En nog zijn er steeds mensen die de oog kleppen voor hebben

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:48

russel schreef:

Ik ben erg serieus hoor :j

Ceriadwen schreef:

Als ik dit soort dingen zie word ik weleens moe van mensen...
Idem trouwens al die reaties op twitter en facebook nav deze overval.

Ik denk dat het juweliersechtpaar daar zelf ook niet op zitten te wachten.

russel schreef:
Ik wordt er moe van om steeds maar naar dat groepje goede getrokken te worden. Het is een aanzienlijk groeiende groep slechte...en waarom? Omdat die dure leren jas niet te betalen is van vakkenvullen bij de AH maar wel met criminaliteit op straat...en dat is niet alleen tasjesrukken meer, maar ook loverboy uithangen...

Het zijn soms hele families, maar als je tegen alles aankijkt en niet er in kan kijken dan ga je bagataliseren.

Iets wat een Marokkaanse cultuur is, is liegen....en dat is al iets wat de lijn dunner maakt. Ouders die geen reet geven om hun kinderen en ongelofelijk negatief zijn naar alles wat Nederlands is, ook een hulp om je kroost aan te laten passen en te laten assimileren.

Ik neem aan dat jij ook vind dat het niet alle Marokkanen in Nederland betreft.
Over de grote van de groep valt nog wat te discusseren en er zullen vast ergens recente cijfers zijn. Dat de problemen met de klerelijers moeten worden opgelost staat ook niet ter discussie
De vraag is alleen hoe je dat doet.
Wegsturen is geen oplossing en bovendien juridisch niet mogelijk. Strengere gevangenisstraffen hebben geen resultaat, daar zijn onderzoeken van.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:14

fransje23 schreef:
russel schreef:

Ik ben erg serieus hoor :j

Ceriadwen schreef:

Als ik dit soort dingen zie word ik weleens moe van mensen...
Idem trouwens al die reaties op twitter en facebook nav deze overval.

Ik denk dat het juweliersechtpaar daar zelf ook niet op zitten te wachten.

russel schreef:

Ik neem aan dat jij ook vind dat het niet alle Marokkanen in Nederland betreft.
Over de grote van de groep valt nog wat te discusseren en er zullen vast ergens recente cijfers zijn. Dat de problemen met de klerelijers moeten worden opgelost staat ook niet ter discussie
De vraag is alleen hoe je dat doet.
Wegsturen is geen oplossing en bovendien juridisch niet mogelijk. Strengere gevangenisstraffen hebben geen resultaat, daar zijn onderzoeken van.

1 oplossing het land uit en wel direct

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:34

Ceriadwen schreef:
nou laten we dan dat probleem eens op gaan lossen

Ja, mee eens.

Alleen door een groep minder, minder te laten scanderen los je die problemen niet op.
(of vul in welke andere kwetsende uitspraken nog meer gedaan zijn)

Sterker nog, ik denk dat je alleen maar verder uit de buurt raakt van een mogelijke oplossingen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:57

yentl2010 schreef:
1 oplossing het land uit en wel direct

Oké. Maak dat eens concreet, als je wil? Iedereen die een misdrijf pleegt en in bezit is van een tweede nationaliteit moet het land uit? Ook als ze geen enkele binding met dat andere land hebben en er nog nooit geweest zijn? Direct bij het eerste misdrijf al, of vanaf nummer 2, of 5? Hun familie, sturen we die mee of blijft die achter? En hoe zit dat met minderjarigen, worden die dan met een ouder op het vliegtuig gezet? En wat doen we dan met die hangjongeren die vrouwen naroepen en bedreigen? Dat is immers geen misdrijf, maar wel heel vervelend. Ook toch maar 't land uit? En dan alleen degene die roept, of ook degenen die erbij staan?

Serieus. Jij vindt 'ze' het land uitsturen een oplossing, leg mij dan alsjeblieft uit hoe je dat in de praktijk voor je ziet. Want ik kan het niet.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:01

Land uit is geen optie. Wel is een optie om een correctioneel instituut te openen in Marokko en deze groep delinquenten daar hun straf uit te zitten. Zien ze waar hun roots zijn, en kan je naar de maatstaven van dat land handelen