Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:17

Pauline schreef:
ik heb dat ook nergens gelezen op FB. En nee, ik heb het ook niet gedaan, die relatie ontging me even eerlijk gezegd.

Sok ik ben het deels met je eens maar als je leest " ik heb die pony geen pijn gedaan" dan zakt de moed me wel in de schoenen. Erken dan in ieder geval wat je gedaan hebt. En verder is het inderdaad aan de rechter.

als ze denkt dat ze de pony geen pijn heeft gedaan dan twijfel ik toch aan verstandelijke vermogens :7

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:22

Er staan wel een aantal leestekens, maar hier en daar een komma zou wel wat leesbaarder zijn! :D T was niet banketstaaf bedoeld ofzo, meer als tip.

Ik snap dat iedereen er heel boos van wordt en dat de gemoederen hoog oplopen, maar wat netter blijven had sommige bokkers wel gesierd.. :=
Om nog even in te haken op wat ze zelf openbaar gezet heeft (??), een kat in het nauw maakt rare sprongen.. Natuurlijk schiet ze in de verdediging als half Nederland haar aan de schandpaal nagelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:25

Da's makkelijker dan oprecht spijt betuigen, kennelijk.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:26

_San87_ schreef:
Da's makkelijker dan oprecht spijt betuigen, kennelijk.

Absoluut!
It takes balls to admit your mistakes.. :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:07

Tja, dat is ook precies hetgeen dat ik zo jammer vind, je hoort nergens spijt of schaamte, alleen verzoek om medelijden en 'het valt wel mee' 'geen pijn' blabla. Dat schiet bij mij gewoon in het verkeerde keelgat, dat je na al die jaren nog steeds denkt dat je die pony geen pijn hebt gedaan + dat je maar gewoon gedaan hebt alsof het nooit gebeurt is en nooit een poging hebt gedaan om verder of erger leed te voorkomen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:10

Dus daarom is het ineens aan doodnormale mensen om mensen te gaan vervolgen?

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:13

**************************!!! }:) -:(- ~~}> :oo _-:( stom mens!!!

Arm paardje :(:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:14

Sok schreef:

Dat zeg ik toch nergens?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:15

Jaime_ schreef:
Sok schreef:

Dat zeg ik toch nergens?

True, sorry! :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:15

Sok schreef:

En waar lees jij dat in Jaime-s post?

zie het al....rectificatie :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:21

aah, dan is het goed ik dacht al HUHH?!? :P

Ik vind het sowieso overdreven dat iedereen zo zeurt over die heksenjacht blabla en maar doet alsof iedereen hier daarop uit is. Heb het hele topic gevolgd en hier nauwelijks iets gemerkt van een heksenjacht, en bedreigingen heb ik hier niet voorbij zien komen. Ik keur het hele gebeuren ten strengste af, en mij kan het eerlijk gezegd een worst wezen dat die mensen het nu ontzettend moeilijk hebben. Kan dan niet anders zeggen dan 'wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten'. Ik zal persoonlijk niet zorgen voor vervolging voor deze mensen of een heksenjacht, maar het kan me aan m'n reet roesten hoe lastig ze het nu hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:37

Eens.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:12

Ben ik het ook mee eens Jaime.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:30

Wat ik me eigenlijk continue afvraag...volgens de media is de blonde ook ooit politie agente geweest voordat ze bij de brandweer zat. Was zij hier al mee bezig toen ze die filmpjes maakte, was het daarvoor of erna ? Verder niet belangrijk maar het houdt me wel bezig. Wat heeft haar bezielt om zo laag te zakken ? en....als je bij de politie zit...dan heb je bij uitstek de middelen om achter dit soort praktijken een punt te zetten.

Heksenjacht vind ik ook niet ter sprake vanwege bokkers, het is nogal wat gebeurd met die arme ponies. Bokkers hebben volgens mijn niets anders gedaan dan beelden verspreid waarmee de dames geindentificeerd konden worden- mensen vallen tegenwoordig ook ambulances aan- daar kun je bokt niet van beschuldigen (dreigementen richting familie-paard etc)
Ik heb ook 2 mini's en de afgelopen week als je die 2 onschuldige zieltjes ziet staan en dan dat beeld voor me van de dames die op dergelijke paardjes gaan zitten. Ik sta niet voor mezelf in mocht ik ze aantreffen. Denk dat ik een waas voor me zou krijgen...die ze niet zouden overleven.

Naamswijziging is overigens niet erg makkelijk, je moet een grondige (psychische) reden hebben + moet de "naamgever" er mee akkoord gaan (de vader meestal dus) en je moet een naam verzinnen die niet in NL voorkomt (dus B. Janssen gaat hem niet worden!)

edit; typo
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-07-13 21:48, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: aangepast naar afspraken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:40

Mist schreef:
Naamswijziging is overigens niet erg makkelijk, je moet een grondige (psychische) reden hebben + moet de "naamgever" er mee akkoord gaan (de vader meestal dus) en je moet een naam verzinnen die niet in NL voorkomt (dus B. Janssen gaat hem niet worden!)

Hoe kom je hier nou weer bij? Als je meerderjarig bent kan je gewoon je naam aanpassen.

Citaat:
Alleen als u meerderjarig bent, kunt zelf om een naamswijziging verzoeken. Dat kan, als u:
uw naam wilt wijzigingen in de naam van uw ouder of verzorger;
een naamswijziging die u heeft ondergaan toen u minderjarig was ongedaan wilt maken;
de naamskeuze van uw ouders wilt herzien;
dezelfde naamswijziging als één van uw ouders wilt laten plaatsvinden;
uw oorspronkelijke achternaam terug wilt krijgen na een echtscheiding;
uw achternaam wilt wijzigen omdat deze niet-Nederlands is;
uw achternaam wilt wijzigen omdat u een ongepaste of bespottelijke achternaam hebt;
uw achternaam wilt wijzigen omdat deze zeer veel voorkomt;
uw achternaam wilt wijzigen omdat deze onjuist gespeld is;
uw oorspronkelijke Friese achternaam terug wilt krijgen;
uw een achternaam van uw voorouders aan u achternaam wilt toevoegen;
uw een achternaam die met uitsterven wordt bedreigd aan uw achternaam wilt toevoegen

N.B. Voor alles geldt dat u de Nederlandse nationaliteit moet hebben.

Voldoet u niet aan bovenstaande voorwaarden, maar heeft u psychische of lichamelijke klachten door uw naam? Dan kunt u toch in aanmerking komen voor naamswijziging. U kunt dan een verzoek tot naamswijziging in verband met psychische hinder indienen. Aan deze procedure zijn bepaalde voorwaarden en eisen verbonden.

Zie verder: http://www.justis.nl/Producten/naamswij ... swijziging

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:41

_lautje_ schreef:
Ik merk dat de eventing wereld qua 'serieuze' ruiters nu al zoiets heeft van mensen wat een hype en wat bizar dit allemaal en tuurlijk doen we straks op grote wedstrijden normaal tegen dr. Denk dat ze meer te stellen krijgt met mensen die wellicht een tikkeltje jaloers zijn op haar sportprestaties en bij haar uit de buurt komen.

De meesten zullen straks waarschijnlijk wel normaal op wedstrijd tegen haar doen Lau. Maar dat is beleefdheid en achter haar rug om wordt er genoeg gezegd. Ik denk dat de meesten tegen jou ook anders zullen praten over haar als dat ze praten tegen iemand anders die haar niet kent op de manier zoals jij dat wel doet.

Feit blijft gewoon dat dit gebeurd is en dat het niet alleen iets is van 14 jaar geleden. Maar ze zal waarschijnlijk niet vervolgd worden en verdere consequenties zullen er ook niet zijn. Sociale hel en verdoemenis zoals hier gezegd wordt zal ze ook niet echt krijgen. De meesten zeggen toch niet in haar gezicht wat ze ervan vinden. Over een poosje is alles weer zoals het was en zijn alle emoties weer gezakt. Bokt is nou ook weer niet echt representatief voor de paardenwereld.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:47

Oh ik krijg genoeg te horen hoor San. Er wordt idd genoeg gepraat.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:48

Laten we dat dan maar hopen Sannn, dat ze straks gewoon weer kan knallen.
En praten blijven ze toch wel.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:48

En terecht, dat mensen altijd achter haar rug om zullen praten.
Ik denk niet dat mensen dit snel vergeten :n

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:50

Dat hoeft ook niet, vergeten. Maar gestraft is gestraft, en ze hoeft niet de rest van haar hele leven gestraft te worden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:51

MargreetW schreef:

Respect dat jij zo'n mening kan hebben. Ik gun haar levenslange straf wel.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:53

Geryon schreef:
MargreetW schreef:

Respect dat jij zo'n mening kan hebben. Ik gun haar levenslange straf wel.

Ik vind het ook bizar dat zij nog met paarden, op dit moment, om mag gaan. Eigenlijk al die tijd al.
En dat ze ook nog hoog in de wedstrijdsport zit laat mij echt verbazen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:54

Dan hoop ik echt dat jij niet voor een keuze in je familie of vriendenkring komt te staan.
Wat jij zegt is emotie en geen realiteit.

Edit strafmaat wordt daarom ook bepaald door een rechter, er is hier geen jury rechtspraak. Laten we het daar maar aan over laten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:59

MargreetW schreef:
Dan hoop ik echt dat jij niet voor een keuze in je familie of vriendenkring komt te staan.

Huh :?.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:03

Ik vind het dan ook knap om je emotie opzij te kunnen zetten bij een onderwerp als dieren pijn doen.

Ook ik sta niet in voor mijzelf als ik een ponypletter herken. Hypocriet? Misschien wel. Maar voor mij is het wel anders. De gebruikte dieren zijn onschuldig, maar zij zeker niet. Zij zijn gewoon zieke personen.