De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:24

Kwam deze link tegen, en ik moet zeggen, ik kan me hier heel goed in vinden.
Ook de info over de speurhonden, tijdlijn, DNA enz.
Ik vind het echt een aanrader, objectief en zakelijk.

Is wel veel info, en niet om eventjes vluchtig door heen te lezen.

En echt voor ons allemaal interessant!

https://somerandomstuff1.wordpress.com/

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:28

Betreffende lijklucht, ik ga er vanuit dat ze in proeven altijd gebruik maken van volwassenen en ik heb zomaar het idee dat een en ander anders kan zijn (sneller gaat) in een veel kleiner lichaam....

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:01

Dit zal zeker kloppen, temperatuur, vochtigheidsgraad enz.

Vergeet niet in een appartement word, gelucht, gezogen enz. En de kans is groot, dat als Maddie er inderdaad gelegen heeft, dat de ouders er een laken of deken omheen gedaan hebben.

De lijk geur in de kast, zou mogelijk door gedragen kleding, in contact met Maddie geweest kunnen zijn..

Maar dat ruikt een hond niet meer.

Een hond kan een lijken geur wel heeeeel lang ruiken, als een persoon ergens heel lang gelegen heeft. Of er bv nog ligt.
Een hond kan begraven overblijfselen jaren, lang ruiken, of bv een lijk in beton, of in de auto onderwater enz.
Maddie zou er maar heel kort gelegen hebben..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 20:37

ThreeFingers schreef:
Een hond kan een lijken geur wel heeeeel lang ruiken, als een persoon ergens heel lang gelegen heeft. Of er bv nog ligt.
Een hond kan begraven overblijfselen jaren, lang ruiken, of bv een lijk in beton, of in de auto onderwater enz.
Maddie zou er maar heel kort gelegen hebben..

Uit jouw artikel: 10 minuten is maar nodig.
Grime has said that there are human graves in which a human body had been placed for only a short period of time and then removed. 40 years after the removal of the body, a cadaver dog has correctly alerted to the location. A Swiss study in 2007 exposed one of 6 squares of carpet to a recently deceased human cadaver for less than 10 minutes. Across hundreds of trials, the 3 dogs tested had an accuracy of 98% (with one dog responsible for most of the failures). Andy Rebmann is a cadaver dog expert who has worked with hundreds of dog handlers across 45 years. He has stated that a well-trained cadaver dog team is “Probably between 90% and 95% reliable”.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:43

Babootje, blijf lezen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 21:03

ThreeFingers schreef:
Babootje, blijf lezen..

Geen tijd vandaag :D :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:17

Babootje schreef:
ThreeFingers schreef:
Babootje, blijf lezen..

Geen tijd vandaag :D :D

Haha ik ben er ook zoet mee geweest, maar vond het wel de moeite waard.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:26

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:47

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:53

Zou het niet kunnen dat, als die Gery dan toch al een registratie had in het pedofielen netwerk samen met die Payne, ook in kringen bewoog of zat waar Bruckner zat of bewoog of opereerde en dat de link is waardoor de politie zich spitst op Brucknzr?

Ze kunnen dit natuurlijk zo niet zeggen of de McCanns gaan gelijk los met advocaten of het netwerk wordt gesloten of afgedekt en alle lijnen doorgesneden...

Misschien hebben ze door onderzoek ontdekt dat die 2 ooit wel eens contact hadden of in dezelfde kringen gemengd zaten of...?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 15:55

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:40

Little_Gift schreef:
Zou het niet kunnen dat, als die Gery dan toch al een registratie had in het pedofielen netwerk samen met die Payne, ook in kringen bewoog of zat waar Bruckner zat of bewoog of opereerde en dat de link is waardoor de politie zich spitst op Brucknzr?

Ze kunnen dit natuurlijk zo niet zeggen of de McCanns gaan gelijk los met advocaten of het netwerk wordt gesloten of afgedekt en alle lijnen doorgesneden...

Misschien hebben ze door onderzoek ontdekt dat die 2 ooit wel eens contact hadden of in dezelfde kringen gemengd zaten of...?

Dat zelfde heb ik ook wel eens gedacht..
De gedachten gang vind ik eigenlijk super.

Ik denk dan ook weer, waarom hebben ze na al die jaren, niks tegen de Mccanns maar ook de rest van de T7,niet echt wat gevonden?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:53

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1640219 ... lkstuintje

De "geheime kelder" heeft niets opgeleverd. Brueckner schijnt nog een volkstuintje gehad te hebben. Ook daar van zijn luchtopnames gemaakt. Vooralsnog niks te melden.

Dat is snel...

Las ergens anders dat ze een mobieltje gevonden hadden..
Maar wil niet zeggen dat die van Brückner was.

Hier nog een leuk berichtje voor Brückner, heeft hij wat te lezen ~~}>

https://amalek.news/2020/07/27/florida-onthoofde-pedofiel-gedumpt-buiten-de-woning-van-de-rechter-die-hem-vrijliet/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 17:07

Niu ik kan me voorstellen dat Brueckner nu even liever binnen dan buiten is. Iedereen kent zn kop inmiddels. Mss ook al wel wat bedreigingen gehad. Kan ik me best voorstellen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:20

ThreeFingers schreef:
Ik denk dan ook weer, waarom hebben ze na al die jaren, niks tegen de Mccanns maar ook de rest van de T7,niet echt wat gevonden?

Al eerder gemeld, die lijn is gewoon nooit gevolgd. Zodra de Britse politie zich er mee ging bemoeien is hen het handje boven het hoofd gehouden, ze mochten niet onderzocht.
Ik weet zeker dat er allerlei interessante dingen uit waren gekomen als ze dat wel hadden gedaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 18:06

@Lusitana, dat weet je ook niet, maar het is gewoon niet gedaan. En dat op zich is al opmerkelijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:31

Ja, inderdaad kan men het niet weten, maar ik had van een aantal wel meer willen weten, zoals Jane Tanners motief om te liegen en waarom Payne zo nerveus om de McCanns heenhing in de eerste uren, en waarom hij en zijn vrouw logen over hoeveel tijd hij bij Kate en de kinderen was, om wat te noemen, en de klacht die er lag tegen hem, maar er zijn wel meer losse draadjes.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:55

Ok... Blijkbaar was mijn post niet interessant ofzo, Lusitana en Babootje?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:28

Er is geen onderzoek naar links gedaan, dus we kunnen er niks over zeggen. We uiten ons vooral over dingen waar iets over bekend is, te onderbouwen valt, te bewijzen valt.
Er is geen registratie in een pedofielennetwerk. Er is een sexoffenders list, lijst van mensen die zedendelicten hebben begaan, en een child abuse list en het blijkt dat Gerry niet in de eerste staat, maar de tweede, maar dat het opgezet kan zijn voor de zaak, Kate heeft ook een dossier daarin.
Gerry heeft wel voor een club gewerkt waar mensen die voor zedendelicten zijn opgepakt aan verbonden waren maar dat is het dichtste dat ik heb kunnen vinden toen ik bewijs zocht.

Er is geen echt bewijs bekend dat Brückner aan de McCanns of de zaak verbindt. Vooralsnog ga ik er vanuit dat een en ander aan gedragen is door Clarence Mitchell (samen met Skynews de eerste bron), juist om de aandacht van de McCanns af te halen, en gebaseerd is op horen zeggen van dingen. De USB stick is al jaren geleden gevonden en ik weet niet waarom het als een soort van breaking news is gebracht.

Maar alles kan. In elk geval is er wel sprake van dekmantels.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:40

En gewoon een inbreking gone wrong die nacht?
Iemand die kwam inbreken, geen hoogwaardige crimineel maar een gewone simpel straatboefje die van de gelegenheid een kans maakte toen ie de open deuren zag en al wel vaker iets wegpikte uit de vakantiehuisjes daar?

Maar helaas deze avond de pech had dat Maddie net op dat moment wakker werd en hem tegemoet liep, denkende dat haar papa thuis kwam en het boefje die niet wist wat te doen en in paniek een verkeerde stoot of duw uitleverde?

En daarna helemaal in paniek met bewijs en al (zijnde lijkje dus) het hazenpad koos? Zou ook de zichtmeldingen van man draagt kind kunnen verklaren, alsook het bloed in de voeg en onder de tegel en de lijkgeur in het huisje.

Dat die lijkgeur dan ook op Kate haar kledij gevonden werd, is niet zo gek als die trui bv net op de plek op de grond gevallen is bv stomweg bij het inpakken als daar waar Maddie geland zou zijn na de stoot of duw... En als diezelfde trui dan met de bagage de huurauto in gaat, dan heb je gelijk daar ook diezelfde lijkgeur...

Dat lijkt me toch ook een mogelijke piste?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:53

Nee, een dode moet wel even er gelegen hebben wil het geur achterlaten die gevonden wordt, en waarom zou hij haar op diverse plekken hebben gelegd? Hoe krijg je geur achter de bank en in de kast plus er zijn geen sporen van braak (maar de veranda deur was open dus daar kon iedereen in en uit).
De lijklucht is niet overgebracht op de andere kleding in de tassen/koffers, laat staan via een tas/koffer in de kofferbak...... Het lijkt erop dat transfer niet zo makkelijk gaat als sommigen willen laten geloven. Er moet echt zwaar contact met het lijk geweest zijn.

Een kleintje is ook niet echt in staat om je te identificeren en het is dus niet nodig om te vermoorden. Ik denk dat het ook nogal wat vergt van een normale dief om iemand te vermoorden. Zeker een peuter. Dat is meer voor psychopaten en dat zijn gewoonlijk geen kruimeldieven.
En om het mis te laten gaan, moet er op z´n minst aan begonnen zijn en niks was van z´n plek.

Ondertussen is the Sun weer suspense aan het bouwen.
https://www.thesun.co.uk/news/12267436/ ... 1596112831

Ik zag een leuk commentaar ergens : "MADDIE COPS FIND SUSPICIOUS BROWN STEAMING MASS IN COW FIELD....COULD YIELD VITAL CLUES"

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:32

ThreeFingers schreef:
Kwam deze link tegen, en ik moet zeggen, ik kan me hier heel goed in vinden.
Ook de info over de speurhonden, tijdlijn, DNA enz.
Ik vind het echt een aanrader, objectief en zakelijk.

Is wel veel info, en niet om eventjes vluchtig door heen te lezen.

En echt voor ons allemaal interessant!

https://somerandomstuff1.wordpress.com/

Nogmaals zeer veel info in deze link.

En little gift, inderdaad zijn veel mogelijkheden open.

En ook ik denk dat er door fanatieke tegenhangers van de mccanns er alles aan doen om te bewijzen dat ze er achter zitten. Ook al niet officieel door de politie, maar het zou toch mega nieuws zijn als iemand dat kon bewijzen!

De speciale zoekhonden, kwamen pas maanden later in het appartement, en het appartement is in de tussentijd verder verhuurd worden aan toeristen.

Het heeft veel te lang geduurt voordat de PJ, het appartement gesloten heeft.

Ook de PJ heeft fouten gemaakt, en zijn niet heilig in dit verhaal.

In het begin dacht ik ook misschien hebben de McCann hun eigen dochter laten stelen door een pedofielen ring.
Ook wat jij zegt, inbreker komt naar binnen, Maddie word wakker, rent naar de woonkamer, en de "inbreker" wil haar stoppen..
Maar het duurt even voordat er een lijken geur ontstaat, de meeste honden worden beoefend op een geur van een ca 4 dagen oude dode. Maddie zou wel heel snel overleden geweest moeten zijn, en de inbreker heeft haar uit? Paniek meegenomen?
Dit is voor de lijken honden niet mogelijk om te ruiken.

Het volgende grondstuk wat ze willen gaan door zoeken, is het huisje in het blauw, waar getuige Björn, van vertelde dat Brückner samen met zijn vriend, plannen mee hadden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:35

In 2007 waren de dingen anders als nu en als je geen ervaring hebt als politie met dat soort dingen (anders dan de Britten waar het dagelijkse kost is), kun je het de politie niet echt kwalijk nemen.
Je kunt achteraf we roepen wat beter had gekund, maar al doende leert men. Men ging er van uit dat het kind de deur uitgewandeld was, want dat is meestal het geval.
De grootste fout die gemaakt is, is om de MCanns en de vriendenkring niet meteen op te sluiten wegens het alleen laten van de kinderen, een strafbaar feit.

En voor de honden maakt het niet uit of ze meteen komen of jaren later. En dat er anderen in hebben gezeten maakt ook niet uit, een en ander is gemakkelijk genoeg uit te sluiten, precies zoals ze dat hebben gedaan van mensen die er voor hebben gezeten en de mensen die de auto hebben gehuurd.
Het is op zich niet ongewoon om bv honden in te zetten bij cold cases. Dan gaat het om jaren later. Het is niet iets waar en standaard mee begint ofzo. Er moet wel aanleiding zijn.
Het is geen TV programma waarin ze een script hebben en de zaak binnen uur opgelost is. Ze beginnen ergens en volgen gewoon hun bevindingen.

Maar zeg nou eerlijk, als ze echt ontvoerd was, hadden de McCanns dan niet in Duitsland gezeten om overal bij te zijn?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:57

Waarom hou je de PJ de hand boven het hoofd? Ze hebben fouten gemaakt, en ook begrijpelijk.

En ja honden voor de honden maakt dit wel degelijk wat uit!!
Er is een groot verschil tussen de geur van een overleden persoon die er een uur gelegen heeft of vele maanden!

Hoe kun je zeggen "het maakt voor de honden niks uit"
Heb je ooit een hond afgericht?

Het maakt een groot verschil!

Als je zo zeker bent dat de Mccanns schuldig zijn, waarom is er dan niet meer bewijs naar 13 jaar?

En waarom moet de McCanns in Duitsland zijn?

Daar schieten ze niks mee op, maar ik ben me zeker als er echt iets gevonden word, zullen ze zeker in Duitsland zijn.

Maar niks wijst erop dat er overblijfselen van Maddie in Duitsland zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:49

Als ze zo begrijpelijk fouten hebben gemaakt, waarom zou je ze dan aanvallen?

De honden hébben de geur toch opgepikt? Ook maanden later, ook na schoonmaak.

Er is geen forensisch bewijs omdat oa de Britse politie niet toestaat om vernieuwde DNA technieken toe te passen en ze de McCanns beschermen en daarom zal er ook nooit forensich bewijs komen. Maar er zijn voldoende aanwijzingen dat ze wat te verbergen hebben. En het staat keihard vast dat ze in het gevang horen voor het alleen laten van de kinderen.

De McCanns zouden in Duitsland moeten zijn omdat ze zelf gezegd hebben dat ze alle stenen zouden omdraaien totdat ze gevonden werd en als de politie doet alsof ze naar de overblijfselen van Maddie zoeken, wil je daar normaal gesproken als ouder bij zijn.
Maar het feit dat de McCanns officieel niet eens iets weten, wil al zeggen dat alles een farce is. Of in elk geval dat er geen link is met de zaak Maddie.