Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Neurochirurg ontkent lekken informatie Friso
AMSTERDAM - De Oostrenrijkse neurochirurg Claudius Thomé ontkent vertrouwelijke medische informatie over prins Friso gelekt te hebben.
Thomé zegt maandag dat zijn naam is misbruikt door NRC-journalist Jannetje Koelewijn. Een woordvoerder van de Universiteitskliniek Innsbruck bevestigt maandag een bericht daarover in het dagblad Spits.
De neurochirurg stelt alleen in algemene zin te hebben verteld hoe lawineslachtoffers worden behandeld.
''De neuroloog heeft bij een congres de standaardbehandeling uitgelegd. De journaliste nam dan aan dat de behandeling was van prins Friso'', aldus een woordvoerder. ''Zo'n werkwijze is zeldzaam en onethisch.''
Ziekenhuiswoordvoerder Johannes Schwamberger steekt zijn handen in het vuur voor Thomé en kan niet geloven dat er in Nederland gedacht wordt dat een arts van een ziekenhuis informatie zou lekken.
"Dat kan reden zijn voor ontslag", aldus de woordvoerder tegenover de krant. Koelewijn blijft erbij dat Thomé haar bron was bij haar berichtgeving over de toestand van prins Friso.
De hoofdredactie van NRC Handelsblad wil geen commentaar geven op de mededeling van het ziekenhuis.
''Wij hebben besloten dat we niets zeggen totdat het onderzoek van een externe deskundige naar onze berichtgeving is afgerond'', zo liet een assistente van de hoofdredactie weten aan NU.nl. Journalistenvakblad Villamedia meldde maandag dat die onderzoeker Thom Meens, voormalig ombudsman van de Volkskrant, is.
Cheytjuh schreef:sallandval schreef:
opa van Friso was SS-er, vandaar dat ík dat noem... PVV afkeuren en de oranjes (incl. verleden) goedkeuren vind ik een beetje krom aangezien de PVV niets gedaan heeft behalve ongenuanceerde dingen roepen.
Maarja, dingen/meningen afkeuren zonder gehinderd te worden door enige vorm van voorkennis is natuurlijk makkelijk.
Nou, Pvv doet wel meer hoor, zoals bijvoorbeeld speciale sites maken om ongemakken aangaande Polen in de lucht te brengen ? Ze roepen niet alleen, ze maken ook acties omtrent datgene wat ze roepen. Wij, als Nederland, hebben meer aan ons koningshuis als representatie van ons land dan een partij die men als een lachertje wegwuift en waardoor anderen ons als land absoluut niet serieus meer gaan nemen.
Friso kan er weinig aan doen dat zijn opa een SSer is geweest, niemand kiest de familie uit waar hij/zij in geboren wordt. Dus je blindstaren op fouten uit het verleden is ook een beetje achterhaald. PVV maakt deze fouten bewust en in hun huidige loopbaan.
GamblersCup schreef:Die geven daar toestemming voor denk ik zo
russel schreef:Ik vind het wel grappig hoe iedereen zich op gelijk niveau zet met de zoon van de koningin..![]()
Het hij wel en ik niet gevoel..![]()
Ja inderdaad het zijn ook mensen, het zijn net mensen, maar ze zijn niet gelijk aan jouw...he wat naar nou....dat is de pech dat je in een monarchie woont...daar zijn helaas verschillen in rangen en standen.....he vervelend..
Tessa_1 schreef:GamblersCup schreef:Die geven daar toestemming voor denk ik zo
Over medische dingen niet toch, neem ik aan..
Zou een beetje raar zijn als je arts omdat jij een bekend persoon bent bij elk bezoek dat je aan m brengt naar de telegraaf kan stappen om wat extra centjes te verdienen
Dat er wat minder dingen prive zijn daar kan ik bij, maar medici hebben zich gewoon aan hij beroepsgeheim te houden..
Tessa_1 schreef:Over medische dingen niet toch, neem ik aan..
Zou een beetje raar zijn als je arts omdat jij een bekend persoon bent bij elk bezoek dat je aan m brengt naar de telegraaf kan stappen om wat extra centjes te verdienen
Dat er wat minder dingen prive zijn daar kan ik bij, maar medici hebben zich gewoon aan hij beroepsgeheim te houden..
russel schreef:In het topic staat te lezen dat ze hersenstam werkt en dat hij zelfstandig ademt...het wachten is nu of hij het bewustzijn terug gaat krijgen, dus wakker wordt, maar echt wakker, dus niet ogen open, maar ogen die je aankijken en je zien.