Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:26

Ik ben bang dat hij helemaal niet meer wakker gaat worden, daarvoor is de hersenschade veel te groot.
Persoonlijk denk ik, dat de nieuwswaarde van dit topic eigenlijk voorbij is, en dat het topic beter gesloten zou kunnen worden om ongebreidelde aanvallen van sommige verkniptelingen op het koningshuis te voorkomee....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:27

Een topic gaat niet op slot omdat er een aantal personen niet in de mogelijkheid zijn om op normale wijze een discussie te voeren. Laatstgenoemden kunnen persoonlijk bericht + eventuele sanctie verwachten. En mocht dat niet afdoende zijn, zijn er altijd nog andere maatregelen. Vanaf nu dus ontopic en fatsoenlijk. En als mensen vinden dat dit topic stil moet vallen ivm verzoek voor mediastilte, dan zal het vanzelf wegzakken als er niet meer gereageerd wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:33

In het topic kan toch ook verder gepraat worden over coma aan sich etc?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:48

Krijgen we dat weer... Welles-nietes.... }:0

Citaat:
Neurochirurg ontkent lekken informatie Friso
AMSTERDAM - De Oostrenrijkse neurochirurg Claudius Thomé ontkent vertrouwelijke medische informatie over prins Friso gelekt te hebben.

Thomé zegt maandag dat zijn naam is misbruikt door NRC-journalist Jannetje Koelewijn. Een woordvoerder van de Universiteitskliniek Innsbruck bevestigt maandag een bericht daarover in het dagblad Spits.
De neurochirurg stelt alleen in algemene zin te hebben verteld hoe lawineslachtoffers worden behandeld.

''De neuroloog heeft bij een congres de standaardbehandeling uitgelegd. De journaliste nam dan aan dat de behandeling was van prins Friso'', aldus een woordvoerder. ''Zo'n werkwijze is zeldzaam en onethisch.''
Ziekenhuiswoordvoerder Johannes Schwamberger steekt zijn handen in het vuur voor Thomé en kan niet geloven dat er in Nederland gedacht wordt dat een arts van een ziekenhuis informatie zou lekken.

"Dat kan reden zijn voor ontslag", aldus de woordvoerder tegenover de krant. Koelewijn blijft erbij dat Thomé haar bron was bij haar berichtgeving over de toestand van prins Friso.
De hoofdredactie van NRC Handelsblad wil geen commentaar geven op de mededeling van het ziekenhuis.
''Wij hebben besloten dat we niets zeggen totdat het onderzoek van een externe deskundige naar onze berichtgeving is afgerond'', zo liet een assistente van de hoofdredactie weten aan NU.nl. Journalistenvakblad Villamedia meldde maandag dat die onderzoeker Thom Meens, voormalig ombudsman van de Volkskrant, is.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:51

Cheytjuh schreef:
sallandval schreef:

opa van Friso was SS-er, vandaar dat ík dat noem... PVV afkeuren en de oranjes (incl. verleden) goedkeuren vind ik een beetje krom aangezien de PVV niets gedaan heeft behalve ongenuanceerde dingen roepen.

Maarja, dingen/meningen afkeuren zonder gehinderd te worden door enige vorm van voorkennis is natuurlijk makkelijk.

Nou, Pvv doet wel meer hoor, zoals bijvoorbeeld speciale sites maken om ongemakken aangaande Polen in de lucht te brengen ? Ze roepen niet alleen, ze maken ook acties omtrent datgene wat ze roepen. Wij, als Nederland, hebben meer aan ons koningshuis als representatie van ons land dan een partij die men als een lachertje wegwuift en waardoor anderen ons als land absoluut niet serieus meer gaan nemen.

Friso kan er weinig aan doen dat zijn opa een SSer is geweest, niemand kiest de familie uit waar hij/zij in geboren wordt. Dus je blindstaren op fouten uit het verleden is ook een beetje achterhaald. PVV maakt deze fouten bewust en in hun huidige loopbaan.

Daar heeft de SP zich in het verleden ook schuldig aan gemaakt, maar omdat dat een linkse partij is, is dat wel oke?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:52

Ergens logisch, als ik morgen in de kliniek lig mag de arts ook niet voor de tv zeggen hoe het gesteld is met mij en wat de uitkomst is van onderzoeken.
Vraag soms af waarom het wel kan met publieke figuren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:09

Die geven daar toestemming voor denk ik zo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:53

Zo dat gaat nog een flink staartje krijgen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:54

GamblersCup schreef:

Over medische dingen niet toch, neem ik aan..
Zou een beetje raar zijn als je arts omdat jij een bekend persoon bent bij elk bezoek dat je aan m brengt naar de telegraaf kan stappen om wat extra centjes te verdienen :+

Dat er wat minder dingen prive zijn daar kan ik bij, maar medici hebben zich gewoon aan hij beroepsgeheim te houden..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:55

Daar zit nog een staartje aan dus.

Belachelijk als het inderdaad klopt en Koelewijn dus verkeerde informatie heeft verstrekt.
Andersom zou het ook belachelijk zijn; als de arts zijn beroepsgeheim heeft geschonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:56

Iets te overijverig geweest en iets te geil op nieuws als 1e verstrekken...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:58

russel schreef:
Ik vind het wel grappig hoe iedereen zich op gelijk niveau zet met de zoon van de koningin.. :D

Het hij wel en ik niet gevoel.. ^)

Ja inderdaad het zijn ook mensen, het zijn net mensen, maar ze zijn niet gelijk aan jouw...he wat naar nou....dat is de pech dat je in een monarchie woont...daar zijn helaas verschillen in rangen en standen.....he vervelend.. ^)

Nou, ik zou niet in hun schoenen willen staan. Sinds afgelopen december zijn vriendlief en ik dagelijks in het UMC te vinden, vriendje zijn broer heeft een zware hersenbloeding gehad. Het was vooral de eerste weken doodeng, onzeker en verdrietig. Dan moet je er toch niet aan denken dat er constant camera's op je neus staan als je naar binnen wilt en elke stap die je zet wordt gevolgd? Ik ben iig blij met mijn nederige status als burger....

Ontopic: ik hoop het allerbeste voor Friso en zijn familie. We hebben de laatste weken in soort van dezelfde situatie gezeten met mijn zwager en die gaat gelukkig(!!!!) donderdag naar een revalidatiekliniek. Toegegeven: de schade bij hem was niet zo massief als bij Friso maar in de eerste week na het gebeuren is hij 3x opgegeven. Je leeft tussen hoop en vrees, meer is er niet.

Ik ben ook 'benieuwd' (klinkt zo onaardig) of Friso wel zelf ademt. Dat was één vd redenen dat ze mijn zwager wilden opgeven, omdat ze dachten dat zijn hersenstam te zwaar beschadigd was.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:01

Tessa_1 schreef:
GamblersCup schreef:

Zou een beetje raar zijn als je arts omdat jij een bekend persoon bent bij elk bezoek dat je aan m brengt naar de telegraaf kan stappen om wat extra centjes te verdienen :+

Dat er wat minder dingen prive zijn daar kan ik bij, maar medici hebben zich gewoon aan hij beroepsgeheim te houden..

Bij leuke dingen verkopen BN'ers (dus niet het koningshuis!) gewoon hun verhaal hoor :j
In ruil voor een mooie babykamer mag blad X de eerste reportage maken, dat soort dingen.
Misschien werkt dat ook zo met nare dingen, geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:02

In het topic staat te lezen dat ze hersenstam werkt en dat hij zelfstandig ademt...het wachten is nu of hij het bewustzijn terug gaat krijgen, dus wakker wordt, maar echt wakker, dus niet ogen open, maar ogen die je aankijken en je zien.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:20

Tessa_1 schreef:

Je kunt als arts natuurlijk best iets vertellen over de standaardprocedure... alleen zul je zien dat er dan weer ietwat sensatie wordt toegevoegd door ene overijverige journalist.

ik had een tijdje geleden ook een persbericht opgesteld over een opening van een bedrijf... neemt de journalist het over met de verkeerde datum :')... slecht luisteren/lezen is niet alleen een probleem op bokt haha.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:27

russel schreef:
In het topic staat te lezen dat ze hersenstam werkt en dat hij zelfstandig ademt...het wachten is nu of hij het bewustzijn terug gaat krijgen, dus wakker wordt, maar echt wakker, dus niet ogen open, maar ogen die je aankijken en je zien.

Ach ja klinkt ook wel logisch. Als hij niet zelfstandig zou kunnen ademen zouden ze het niet over een revalidatiekliniek hebben.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:48

stef schreef:
Wat moet er voor nieuws zijn? Hij ligt in coma, kans is klein dat het ooit nog goed komt, koninklijke familie heeft om rust gevraagd, en dat wordt zo te zien door de media gerespecteerd.

Rustig,het was gewoon een vraagje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:59

Dus hij is van de beademing af? weet iemand ook sinds wanneer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:19

Volgens mij was dat al ruim een week, want hij ademt nl zelf...dat is ook een reden om hem in leven te houden heb ik begrepen, het hart klopt de hersenstam regelt de ademhaling, er is dus bloedsomloop, kennelijk werken de organen, de lever, de nieren....alleen hij is niet bij bewustzijn...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:41

Aangezien ze pas laat de mri scan konden doen, verwacht ik dat toen pas zijn hersenstam 'veilig' verklaard was. Voor die tijd denk ik dat hij ook werd beademend, aangezien er wel sprake was van koud houden en dus kunstmatig in coma houden. (lijkt mij, t is een aanname natuurlijk)

Voor dit tijd konden ze het immers niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:46

Geen idee, ben geen arts, maar ik denk dat ze eerst moesten opwarmen om te zien of de hersenen gezwollen waren....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:47

Idd. 'Vuurneon' ik denk ook dat hij aan de beademing lag al die tijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:48

Ze konden hem pas donderdagavond vervoeren en veilig scannen, tot die tijd was niets bekend over de hersenen dus verwacht ik ook dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen en zo min mogelijk zijn lichaam laten werken.

Maar is nu zijn toestand stabiel en niet meer in levensgevaar geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:51

Ik denk het, een plantje dus....

Ik mij voorstellen dat het een idee geeft om aan het idee te wennen...hij is er nog, hij is warm en zacht, hij ademt zichtbaar, hij slaapt.....maar wel een naar idee dat zijn hoofd leeg is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:51

Als je in coma ligt blijft er altijd levens gevaar.