Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

joyce B

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:46

hahahaha :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:51

Vienna2007 schreef:
SaskiaStar schreef:
Heel hard roepen dat ze zelf de rollen zo goed verdeelt hebben, tevreden zijn enz. maar dagen en pagina,s lang je er zo druk over maken en al heel lang en steeds verder off topic gaan.

Je kan de mensen er zo uitpikken die uit meer dan 70 pagina's roepen dat het zo goed is, als het zo goed is, hoef je dat niet zo vaak te zeggen.

Dat zijn geen argumenten dames, maar steken onder water.

Dat is letterlijk valsheid in geschifte.

Jullie dragen NIETS bij. Wat is jullie agenda daarmee?

Als je wat wil opmerken doe dat dan concreet en doe niet zo ´valsewijvig´. Dat bevestigt alleen maar een traditionele rol.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:54

joyce B schreef:
hahahaha :D

Niets menselijks is ons vreemd. Niemand niet, om eens stijlvol een stijlfout te gebruiken :D

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:56

_O- Fantastisch topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:05

Ik heb al 2 keer antwoord op de stelling gegeven en daarbij ook nog de rolverdeling prive toegelicht hoewel dat off topic is, wat wil je dat ik er nu verder nog aan toevoeg?

Hele passages uit de Dolle Mina ofzo?

Ik respecteer ieder zijn keuze, hoewel ik sommige rolverdelingen wel erg klassiek vind, maar zolang mensen zich er prima bij voelen heb ik er geen probleem mee.
Ik vind dat het gestimuleerd moet worden dat een ouder het kind zo min mogelijk buiten de deur moet laten opvangen maar dat is puur mijn mening gebaseerd op het feit dat ik het heel fijn vond dat mijn moeder altijd thuis was als ik uit school kwam maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat beidde ouders moeten/willen werken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:25

SaskiaStar schreef:
Ik heb al 2 keer antwoord op de stelling gegeven en daarbij ook nog de rolverdeling prive toegelicht hoewel dat off topic is, wat wil je dat ik er nu verder nog aan toevoeg?

Niets.
Alleen dat je geen letterlijke valsheid in geschrifte beoefent :)*
Steken onder water zijn geen bijdrage, alleen maar vals.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:27

Huertecilla schreef:
Dat zijn geen argumenten dames, maar steken onder water.

Dat is letterlijk valsheid in geschifte.

Jullie dragen NIETS bij. Wat is jullie agenda daarmee?

Als je wat wil opmerken doe dat dan concreet en doe niet zo ´valsewijvig´. Dat bevestigt alleen maar een traditionele rol.

Even verder kijken dan je tenen lang zijn vriend. Ik heb al aardig wat onderbouwde meningen gegeven hier.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:34

Urielle schreef:
Ik zou dus ook zeker zo'n vrouw zijn die bij haar man bleef 'voor de kinderen'.

En ik ben ervan overtuigd dat een kind prima op kan groeien zonder vader.
Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat een kind heel goed op kan groeien zonder moeder.

Urielle schreef:
Ik geloof er ook eerlijk gezegd geen hout van dat een moeder die van haar kinderen houdt de eerste dag opgelucht op haar werk zit.

Die van mij zat in een sprongetje, had me al een week gek gedraaid, was blij dat ik even van hem 'af' was.

Floortje2002 schreef:
Als ik er op terugkijk vindt ik dat scenario onbetaalbaar.

Dat scenario IS ook onbetaalbaar, maar voor veel mensen helaas ook fysiek onbetaalbaar.

Urielle schreef:
Maar even stel dat: Als jij liever werkt dan bij je kind te zijn dan staat jouw kind dus niet voorop in je belangen. En dan ben je imo idd niet geschikt om moeder te zijn. Als moeder zet je je kind voorop.

Sommige mensen blijven ook graag een op zich staand persoon naast het moederschap.
Buiten dat, ik vind het tekort doen van je kind als je niet regelmatig zorgt voor een plek zonder ouders en met andere kindjes.

Urielle schreef:
De meeste mannen doen het uitstekend als vrijgezel en vrouwen hebben vaak hun leven meer op hun man gericht dan andersom.

Het valt me op dat jij veel van jouw persoonlijke dingen voor waarheid aanneemt. Dat het voor jou zo geldt; prima! Maar vrouwen vaak hun leven gericht op hun kerel? Wat een flauwekul.

Sizzle schreef:
Ik vind emancipatie vaak overschat. Als je hormonen je vertellen dat je liever niet je kind in de creche stopt, waarom moet je dat gevoel 'ten bate' van de maatschappij dan verbergen en stug gaan werken?

Ik denk dat het weinig met emancipatie te maken heeft, maar gewoon met moeten.
Vroeger was je een rijk gezin als manlief 3500 gulden binnen bracht. Tegenwoordig moet toch echt die 3500 in euro's binnen komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:38

Vienna2007 schreef:
Ik heb al aardig wat onderbouwde meningen gegeven hier.

Als jij vindt dat eerdere bijdrages je een vrijbrief geven voor steken onder water, dan wil ik dat graag voorleggen aan het moderatorteam.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:40

Huertecilla schreef:
Vienna2007 schreef:
Ik heb al aardig wat onderbouwde meningen gegeven hier.

Als jij vindt dat eerdere bijdrages je een vrijbrief geven voor steken onder water, dan wil ik dat graag voorleggen aan het moderatorteam.

Wat jij verstaat onder een steek onder het water, is iets dat jij zo beleefd, niet zoals het bedoeld is.

Citaat:
kan de mensen er zo uitpikken die uit meer dan 70 pagina's roepen dat het zo goed is, als het zo goed is, hoef je dat niet zo vaak te zeggen.

Daar is niks mis mee. Maar hoe vaker je iets roept, hoe harder je het waar wilt maken. Imo nergens voor nodig als je gelukkig ben in je situatie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:50

Of je kunt er gewoon slecht tegen als mensen blijven roepen dat jouw situatie niet goed genoeg is :)*

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:54

Niemand roept dat. Dat is -nogmaals- hoe je de boodschap zelf wilt overnemen.

Volgens mij is iedereen aardig coulant mbt het in de waarde laten van een ander.

Als je zegt "Ik zou nooit huismoeder kunnen zijn" is dat een persoonlijke mening. Maar een huismoeder voelt zich dan -blijkbaar- geroepen omdat tegen te spreken.

Een persoonlijke mening tegenspreken, het blijft een raar verschijnsel :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:00

Nou, Vienna, ik adviseer je om even op dat vakje naar 'Geplaatst:' te klikken en je eigen berichten nog eens na te lezen dan ;) Zo subtiel als jij wilt doen voorkomen zijn die nou ook weer niet. Dat zijn waardeoordelen met een 'ik vind'-sausje...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:02

Blue_Eyes schreef:
Of je kunt er gewoon slecht tegen als mensen blijven roepen dat jouw situatie niet goed genoeg is :)*

Wat is de inhoud hiervan?

Als je wat op te merken hebt, doe dat dan inhoudelijk en gericht.

Zoals het er nu staat lijkt het is suggestief en negatief.

Ik denk dat je het positief en opbouwend bedoeld overigens, maar dat komt niet zo over en dat is jammer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:09

Huertecilla schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik denk dat je het positief en opbouwend bedoeld overigens, maar dat komt niet zo over en dat is jammer.

Wat gek, ik snap de opmerking wel.
Het kan 2 kanten op.

Vienna, iedereen is aardig coulant ja, maar je zou je eigen berichten eens moeten nalezen. Ik twijfel een beetje of jij in het vakje 'iedereen' past :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:11

Ik denk, HC, dat voor Vienna, voor wie de opmerking het meest direct bedoeld was, de inhoud aardig duidelijk is, maar ik wil het best even verduidelijken :)

Haar opmerking insinueert dat mensen, voornamelijk huisvrouwen, hier erg hun best doen om hun keuze te verantwoorden en dat ze daarmee misschien vooral zichzelf proberen te overtuigen. Mijn antwoord is bedoeld om te laten zien dat dat niet per se waar hoeft te zijn; dat je prima achter je keuze kunt staan en het alleen fijn zou vinden als de mensen die die keuze veroordelen ook de waarde van jouw bijdrage aan de samenleving (klein of groot) inzien. Want dat is toch waar een discussie als deze voor bedoeld is; het kweken van wederzijds begrip voor elkaars keuze. Althans, zo sta ik erin. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:13

Vienna2007 schreef:
Een persoonlijke mening tegenspreken, het blijft een raar verschijnsel :D

Dat is ook niet de bedoeling.
Helemaal niet als dat tegenspreken een subjectieve beleving van een persoonlijke situatie inhoudt.

Discusiëren doe je op basi van argumenet. Liefst gebaseerd op feiten. Daarbij feiten en mening scheidend.

Juist bij een onderwerp als dit is er geen ´beste´.
Is verder elke mning subjectief en voor een groot deel een product van onze zeer beperkende westerse programmereing.

Bezit vergaren en dat via vererving via de mannelijke lijn zeker stellen is een verhulde kern van onze normen en waarden :)*
Ja, ´ís´ ;)
Een goed en laagdrempelig boek daarover is al genoemd. Blikverruimend voor man en vrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:15

Blue_Eyes schreef:
Ik denk, HC, dat voor Vienna, voor wie de opmerking het meest direct bedoeld was, de inhoud aardig duidelijk is, maar ik wil het best even verduidelijken :)

Haar opmerking insinueert dat mensen, voornamelijk huisvrouwen, hier erg hun best doen om hun keuze te verantwoorden en dat ze daarmee misschien vooral zichzelf proberen te overtuigen. Mijn antwoord is bedoeld om te laten zien dat dat niet per se waar hoeft te zijn; dat je prima achter je keuze kunt staan en het alleen fijn zou vinden als de mensen die die keuze veroordelen ook de waarde van jouw bijdrage aan de samenleving (klein of groot) inzien. Want dat is toch waar een discussie als deze voor bedoeld is; het kweken van wederzijds begrip voor elkaars keuze. Althans, zo sta ik erin. :)

Bedankt voor de toelichting.

Ik stond op een wankel verkeerd been door de twee voorgaande steken onder water. Niet menselijks is mij vreemd *D
Dus mijn excuus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:15

Excuus van harte aanvaard :)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:16

Quellian schreef:
Vienna, iedereen is aardig coulant ja, maar je zou je eigen berichten eens moeten nalezen. Ik twijfel een beetje of jij in het vakje 'iedereen' past :)

Eerst normaal discussieren, en dan mag je erover meepraten. Je voegt voor mij geen waarde toe voor inhoudelijke berichten.

Jammer.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:17

Urielle schreef:
Alet74 schreef:
Lezen is en blijft een kunst. Ik zeg nergens dat ik liever werk dan bij mijn kind ben, ik zeg dat ik graag werk. Wees niet te voorbarig met het trekken van conclusies over mensen die je niet persoonlijk kent (en zelfs dan kun en mag je niet over een ander oordelen).

Dan mag je zelf wel eens beetje beter gaan lezen voor je commentaar hebt Alet. Ik schrijf nl. ook dat ik niet geloof dat jij daadwerkelijk liever gaat werken dan bij je kind te zijn. Maar daar lees je voor het gemak maar even overheen.
Je schrijft zelf dat je er geen problemen mee zou hebben als jij had moeten blijven werken ipv je vriend.

Ik heb jouw post nog een keer gelezen en ik vind eerlijk gezegd wel dat je het erg nadrukkelijk insinueerd (eerste zin vooral). Daarna zeg je zoiets als dat je je niet voor kunt stellen dat... etc. Misschien kun je een volgende keer een beetje duidelijker formuleren wat je nu echt bedoelt, dan had ik het waarschijnlijk ook op de juiste manier geïnterpreteerd. Maar goed, no hard feelings hoor.
En nogmaals, ik zou daar ook geen problemen mee hebben. Want zeg nu zelf, alles is betrekkelijk (wat is een probleem als iedereen gezond is?). Dus waar hebben we het eigenlijk over. Als mijn kind gelukkig is, ben ik het ook.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:18

Vienna2007 schreef:
Eerst normaal discussieren, en dan mag je erover meepraten. Je voegt voor mij geen waarde toe voor inhoudelijke berichten.

Jammer.

*Spiegeltje spiegeltje aan de wand...* O:) ;)

Maar goed, je hebt mijn posts zeker over het hoofd gezien? Jammer! Veel waardevolle inhoud!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:20

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:21

Blue_Eyes schreef:

Dat gaat natuurlijk voor een hoop dingen op, niet alleen voor "huisvrouwen". Vaak is het in de praktijk wel zo, dat hoe vaker iemand iets roept, hoe harder ze iets waar willen maken.

Maar ik snap gewoon niet waarom deze discussie zo heet gevoerd moet worden. Zoiets komt vaak voort, doordat bepaalde personen zich voelen aangesproken, terwijl dat niet zo bedoeld is. En daar kan de andere partij dan niks aan doen, gezien er vaak een standpunt word aan genomen vanuit een persoonlijke mening, en geen een mening is uiteraard geen feit, en is het geen aanleiding om de klauwen meteen uit te slaan.

Maar dat is het risico van internet, je neemt het gelezen maar net zo op, als de bui waarin je verkeerd.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:22

Quellian schreef:
*Spiegeltje spiegeltje aan de wand...* O:) ;)

Maar goed, je hebt mijn posts zeker over het hoofd gezien? Jammer! Veel waardevolle inhoud!

Je bent al vanaf begin af aan, aan het etteren op mijn berichten. Dat vind ik prima, blijkbaar ben je niet eens met wat ik zeg, maar je kunt het beter negeren, en niet op mij reageren, dan zo raar te doen.