Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vienna2007 schreef:SaskiaStar schreef:Heel hard roepen dat ze zelf de rollen zo goed verdeelt hebben, tevreden zijn enz. maar dagen en pagina,s lang je er zo druk over maken en al heel lang en steeds verder off topic gaan.
Je kan de mensen er zo uitpikken die uit meer dan 70 pagina's roepen dat het zo goed is, als het zo goed is, hoef je dat niet zo vaak te zeggen.
SaskiaStar schreef:Ik heb al 2 keer antwoord op de stelling gegeven en daarbij ook nog de rolverdeling prive toegelicht hoewel dat off topic is, wat wil je dat ik er nu verder nog aan toevoeg?
Huertecilla schreef:Dat zijn geen argumenten dames, maar steken onder water.
Dat is letterlijk valsheid in geschifte.
Jullie dragen NIETS bij. Wat is jullie agenda daarmee?
Als je wat wil opmerken doe dat dan concreet en doe niet zo ´valsewijvig´. Dat bevestigt alleen maar een traditionele rol.
Urielle schreef:Ik zou dus ook zeker zo'n vrouw zijn die bij haar man bleef 'voor de kinderen'.
Urielle schreef:Ik geloof er ook eerlijk gezegd geen hout van dat een moeder die van haar kinderen houdt de eerste dag opgelucht op haar werk zit.
Floortje2002 schreef:Als ik er op terugkijk vindt ik dat scenario onbetaalbaar.
Urielle schreef:Maar even stel dat: Als jij liever werkt dan bij je kind te zijn dan staat jouw kind dus niet voorop in je belangen. En dan ben je imo idd niet geschikt om moeder te zijn. Als moeder zet je je kind voorop.
Urielle schreef:De meeste mannen doen het uitstekend als vrijgezel en vrouwen hebben vaak hun leven meer op hun man gericht dan andersom.
Sizzle schreef:Ik vind emancipatie vaak overschat. Als je hormonen je vertellen dat je liever niet je kind in de creche stopt, waarom moet je dat gevoel 'ten bate' van de maatschappij dan verbergen en stug gaan werken?
Huertecilla schreef:Vienna2007 schreef:Ik heb al aardig wat onderbouwde meningen gegeven hier.
Als jij vindt dat eerdere bijdrages je een vrijbrief geven voor steken onder water, dan wil ik dat graag voorleggen aan het moderatorteam.
Citaat:kan de mensen er zo uitpikken die uit meer dan 70 pagina's roepen dat het zo goed is, als het zo goed is, hoef je dat niet zo vaak te zeggen.
Blue_Eyes schreef:Of je kunt er gewoon slecht tegen als mensen blijven roepen dat jouw situatie niet goed genoeg is
Huertecilla schreef:Blue_Eyes schreef:Of je kunt er gewoon slecht tegen als mensen blijven roepen dat jouw situatie niet goed genoeg is
Ik denk dat je het positief en opbouwend bedoeld overigens, maar dat komt niet zo over en dat is jammer.
Vienna2007 schreef:Een persoonlijke mening tegenspreken, het blijft een raar verschijnsel
Blue_Eyes schreef:Ik denk, HC, dat voor Vienna, voor wie de opmerking het meest direct bedoeld was, de inhoud aardig duidelijk is, maar ik wil het best even verduidelijken![]()
Haar opmerking insinueert dat mensen, voornamelijk huisvrouwen, hier erg hun best doen om hun keuze te verantwoorden en dat ze daarmee misschien vooral zichzelf proberen te overtuigen. Mijn antwoord is bedoeld om te laten zien dat dat niet per se waar hoeft te zijn; dat je prima achter je keuze kunt staan en het alleen fijn zou vinden als de mensen die die keuze veroordelen ook de waarde van jouw bijdrage aan de samenleving (klein of groot) inzien. Want dat is toch waar een discussie als deze voor bedoeld is; het kweken van wederzijds begrip voor elkaars keuze. Althans, zo sta ik erin.
Urielle schreef:Alet74 schreef:Lezen is en blijft een kunst. Ik zeg nergens dat ik liever werk dan bij mijn kind ben, ik zeg dat ik graag werk. Wees niet te voorbarig met het trekken van conclusies over mensen die je niet persoonlijk kent (en zelfs dan kun en mag je niet over een ander oordelen).
Dan mag je zelf wel eens beetje beter gaan lezen voor je commentaar hebt Alet. Ik schrijf nl. ook dat ik niet geloof dat jij daadwerkelijk liever gaat werken dan bij je kind te zijn. Maar daar lees je voor het gemak maar even overheen.
Je schrijft zelf dat je er geen problemen mee zou hebben als jij had moeten blijven werken ipv je vriend.
Blue_Eyes schreef:Ik denk, HC, dat voor Vienna, voor wie de opmerking het meest direct bedoeld was, de inhoud aardig duidelijk is, maar ik wil het best even verduidelijken![]()
Haar opmerking insinueert dat mensen, voornamelijk huisvrouwen, hier erg hun best doen om hun keuze te verantwoorden en dat ze daarmee misschien vooral zichzelf proberen te overtuigen. Mijn antwoord is bedoeld om te laten zien dat dat niet per se waar hoeft te zijn; dat je prima achter je keuze kunt staan en het alleen fijn zou vinden als de mensen die die keuze veroordelen ook de waarde van jouw bijdrage aan de samenleving (klein of groot) inzien. Want dat is toch waar een discussie als deze voor bedoeld is; het kweken van wederzijds begrip voor elkaars keuze. Althans, zo sta ik erin.
Quellian schreef:*Spiegeltje spiegeltje aan de wand...*![]()
Maar goed, je hebt mijn posts zeker over het hoofd gezien? Jammer! Veel waardevolle inhoud!