zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:24

Shadow0 schreef:
Van de andere kant, we hebben nog heel wat dingen op te lossen voordat we het uberhaupt tot 2030 halen. Ik vind het probleem van de islam toch minder beangstigend dan het feit dat we afstreven op een politiek die niet meer over inhoud gaat maar over emotie, en waarin belangrijke problemen van NU (zorg en onderwijs bv) veel te makkelijk ondergeschikt worden gemaakt.

Dus dan moet je dat probleem wat nu ontstaat maar op de lange baan schuiven en alleen bezig moet zijn met crisisbeleid . Als je ergens aan ten onder gaat is dát het wel....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:29

superwoman schreef:
Dus dan moet je dat probleem wat nu ontstaat maar op de lange baan schuiven en alleen bezig moet zijn met crisisbeleid . Als je ergens aan ten onder gaat is dát het wel....

Nee, zeker niet! Je moet proberen een goede balans te vinden tussen de zaken. Je moet een deel langetermijnvisie hebben (iets wat soms nogal heeft ontbroken de laatste tijd), maar je kunt je niet alleen maar op 1 ding richten en alle andere problemen afdoen met een paar slecht uitgewerkte algemenisaties.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:33

Shadow0 schreef:
Nee, zeker niet! Je moet proberen een goede balans te vinden tussen de zaken. Je moet een deel langetermijnvisie hebben (iets wat soms nogal heeft ontbroken de laatste tijd), maar je kunt je niet alleen maar op 1 ding richten en alle andere problemen afdoen met een paar slecht uitgewerkte algemenisaties.

Dan zijn we het eens :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:39

Shadow0 schreef:
Van de andere kant, we hebben nog heel wat dingen op te lossen voordat we het uberhaupt tot 2030 halen. Ik vind het probleem van de islam toch minder beangstigend dan het feit dat we afstreven op een politiek die niet meer over inhoud gaat maar over emotie, en waarin belangrijke problemen van NU (zorg en onderwijs bv) veel te makkelijk ondergeschikt worden gemaakt.

Ik krijg juist de indruk dat de afgelopen onderhandelingen van Paars+ juist op crisis én lange termijn gericht hebben. En niet zozeer op populisme en emotie. Volgens mij vertekent Bokt en de media nogal :)

janesmith

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:06

Regeren is vooruit zien. Als een meerderheid wil dat er iets aan moet gebeuren dan is het zaak om daar zo snel mogelijk mee te beginnen voordat het tij niet meer te keren is.
Daarom is het ook zo'n zegen voor het land dat paars+ dood is, want met die club had da niet gelukt. Dat gaat alleen goed komen met VVD en PVV samen in een regering.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:36

Ik heb het idee dat alles wel zo'n beetje besproken is zo langzamerhand, meerdere keren soms.

Naast het blijven focussen op problemen, zonder oplossingen voor te stellen, stoort ook het constante links-rechtspolariseren me, net als het voortdurende teruggrijpen op de schuldvraag in dit verband.

Het kan me geen moer rotten wie deze problemen veroorzaakt hebben, degenen die ze hierheen gehaald hebben, degenen die ze hebben laten blijven. Ik was daar namelijk niet bij.
Achterhaalde wereldbeelden van 'links' of 'rechts' interesseren me in dit verband ook niet, we zullen het moeten doen met het huidige (en immer voortschrijdende) inzicht.

Om een probleem op te lossen zul je eerst goed in kaart moeten brengen wat het probleem nu eigenlijk is, en onderbuikgevoelens, beschuldigingen en 'propaganda', of ze nou van links of rechts komen, helpen niemand verder.
En dan zul je oplossingen moeten bedenken, en omdat we hier met mensen van doen hebben, zul je oplossingen moeten bedenken waar iedere partij vrede mee heeft waardoor een verder samenleven mogelijk blijft.

Ik heb niet meer de indruk dat Janesmith/jantergouw daarin geinteresseerd zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:49

Heino schreef:
Ik krijg juist de indruk dat de afgelopen onderhandelingen van Paars+ juist op crisis én lange termijn gericht hebben. En niet zozeer op populisme en emotie. Volgens mij vertekent Bokt en de media nogal :)

Ik heb ook de indruk dat de onderhandelingen dit keer zeker over een combinatie van beiden gingen. :j Ik doelde meer op speerpunten in programma's, en bepaalde beslissingen in het beleid van de afgelopen tijd.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:10

randalinpony schreef:
Ik heb het idee dat alles wel zo'n beetje besproken is zo langzamerhand, meerdere keren soms.

Naast het blijven focussen op problemen, zonder oplossingen voor te stellen, stoort ook het constante links-rechtspolariseren me, net als het voortdurende teruggrijpen op de schuldvraag in dit verband.

Het kan me geen moer rotten wie deze problemen veroorzaakt hebben, degenen die ze hierheen gehaald hebben, degenen die ze hebben laten blijven. Ik was daar namelijk niet bij.
Achterhaalde wereldbeelden van 'links' of 'rechts' interesseren me in dit verband ook niet, we zullen het moeten doen met het huidige (en immer voortschrijdende) inzicht.

Om een probleem op te lossen zul je eerst goed in kaart moeten brengen wat het probleem nu eigenlijk is, en onderbuikgevoelens, beschuldigingen en 'propaganda', of ze nou van links of rechts komen, helpen niemand verder.
En dan zul je oplossingen moeten bedenken, en omdat we hier met mensen van doen hebben, zul je oplossingen moeten bedenken waar iedere partij vrede mee heeft waardoor een verder samenleven mogelijk blijft.

En dat allemaal omdat ik een ander ander beeld heb van het ideale Nederland dan jij hebt?
Of zijn de druiven erg zuur? :-) _O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:27

Vooralsnog heb jij mij niet echt een beeld gegeven van jouw ideale Nederland. Wat je allemaal niet wil is me ondertussen wel duidelijk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:47

randalinpony schreef:
Vooralsnog heb jij mij niet echt een beeld gegeven van jouw ideale Nederland. Wat je allemaal niet wil is me ondertussen wel duidelijk.

Lees het programma van de PVV en dan weet je ongeveer wat mijn ideaal is.
Het gaat iets te ver om dat hier allemaal uit te leggen.

www.pvv.nl

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:07

randalinpony schreef:

Ik vind dat wel makkelijk hoor. Het is juist wel belangrijk om terug te kijken waar het fout is gegaan. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat die fouten niet weer worden gemaakt en kun je een conclusie trekken over wat wel en niet werkt.
Ook waar partijen voor hebben gezorgd is belangrijk, want het heeft ook te maken met een bepaalde visie.
Blijf je steeds uitgaan van het goede van de mens of zorg je voor strenge maatregelingen voor de mensen die geen goede plannen hebben en focus je je dus meer op de valkuilen? Middenweg is prettig, maar imo beginnen de problemen boven Nederland uit te groeien. Gevoel van veiligheid wordt steeds minder en dat is imo 1 van de ernstige problemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:14

superwoman schreef:
Ik vind dat wel makkelijk hoor. Het is juist wel belangrijk om terug te kijken waar het fout is gegaan. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat die fouten niet weer worden gemaakt en kun je een conclusie trekken over wat wel en niet werkt.

Als je dat kunt doen zonder vooringenomenheid wel. Maar niet als het gebeurt om schuld af te schuiven en vergelding te creeren.

Citaat:
Blijf je steeds uitgaan van het goede van de mens of zorg je voor strenge maatregelingen voor de mensen die geen goede plannen hebben en focus je je dus meer op de valkuilen?

Toch zie ik niet waarom dit zo'n discussiepunt moet zijn. Je kunt prima streng, duidelijk en consequent zijn zonder negatief te worden. Je kunt best het goede blijven zien zonder blind te zijn voor de risico's. Je kunt ook prima voorzorgsmaatregelen nemen tegen allerlei zaken zonder dat dat in een sfeer van argwaan moet.

Citaat:
Gevoel van veiligheid wordt steeds minder en dat is imo 1 van de ernstige problemen.

Het gevoel van veiligheid wordt minder, maar lang niet altijd heeft dat te maken met een daadwerkelijke teruggang in de veiligheid. Ook daar moeten we erop blijven letten dat we echt onveilige situaties wel aanpakken, maar niet alleen maar afgaan op het gevoel van mensen. Dat iemand zich gediscrimineerd voelt betekent niet automatisch dat iemand gediscrimineerd wordt, en dat iemand zich onveilig voelt betekent niet dat die situatie onveilig is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:44

Shadow0 schreef:
en dat iemand zich onveilig voelt betekent niet dat die situatie onveilig is.

Er zijn toch wel wat aanwijzingen dat het gevoel wel degelijk klopt. Denk aan de mishandelingen van buschauffeurs, hulpdiensten die worden aangevallen, hier zelfs de brandweer die weg is gegaan omdat zij hun werk niet konden doen...
En ook op straat wordt je gevoel bevestigd door rotjong in groepen...waarvan er ook nog veel een strafblad hebben...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:05

Om nog niet te spreken van Homo's en Joden die niet meer openlijk voor hun geaardheid of geloof durven uit te komen. Dat heeft in Nederland nog nooit gespeeld!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:06

janesmith schreef:
Om nog niet te spreken van Homo's en Joden die niet meer openlijk voor hun geaardheid of geloof durven uit te komen. Dat heeft in Nederland nog nooit gespeeld!!!

Tuurlijk wel :) Het grootste gedeelte van onze geschiedenis zelfs.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:13

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Tuurlijk wel :) Het grootste gedeelte van onze geschiedenis zelfs.

Dat is niet iets om grappen over te maken!
Joden hebben in Nederland altijd rond kunnen lopen zonder dat iemand ze lastig viel. Als je beweert van niet dan is dat gewoon om dwars te zijn.
En Homo's hebben wel wat last gehad, maar zeker niet in de mate van nu. We staan inmiddels op de zwarte lijst van de Internationale Homo organisatie als zijnde een Homo onvriendelijk land! Ooit waren we helemaal het tegenovergestelde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:40

janesmith schreef:
Joden hebben in Nederland altijd rond kunnen lopen zonder dat iemand ze lastig viel. Als je beweert van niet dan is dat gewoon om dwars te zijn.

Ben ik graag maar ik heb het artikel op Wikipedia niet eens zelf geschreven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... _Nederland

Bv: "Tijdens de pestepidemie die woedde tussen 1347 en 1349 werden Joden ervan beschuldigd de openbare waterbronnen vergiftigd te hebben. [...] De Joden werden tijdens de pestperiode als zondebokken vermoord of verdreven. Er vonden talloze pogroms plaats in heel Europa, met tienduizenden Joodse slachtoffers, in de steden Bazel, Frankfurt, Straatsburg en Keulen werd de totale Joodse bevolking uitgemoord. Zo werden in de 14e eeuw de Joden uit Nederland - en ook uit delen van Duitsland - verdreven"

Als je vindt dat Nederland in die tijd nog geen Nederland was... kan ook. Kijken we een aantal jaar later.

"De Nationale vergadering van de Bataafse Republiek (de toenmalige regering) stelde de Joden op 2 september 1796 volledig gelijk aan de leden van andere (religieuze) gezindten. Per die datum werd een besluit afgekondigd dat geen Jood zal worden uitgeslooten van eenige rechten of voordeelen die aan het Bataafsch Burgerregt verknocht zyn. "

Ook bij het begin van het Koninkrijk der Nederlanden was er nog steeds behoorlijk wat ongelijkheid "Voor de wet waren Joden nu weliswaar gelijk aan andere Nederlanders, maar in de praktijk was dat nog lang niet het geval. In Amsterdam, de enige West-Europese stad die voor de Franse Revolutie op geen enkele wijze de immigratie van Joden had beperkt, was de rechtsongelijkheid nog steeds sterk merkbaar. Zeker zestig procent van de Joden leefde geheel of gedeeltelijk van de bedeling. Het tij keerde, toen zij zich rond 1850, op de golven van de economische vooruitgang, een Joodse middenklasse kon profileren"

En dan laten we WO II geheel buiten beschouwing, al was er ook hier in Nederland zeker sprake van 'lastig vallen' voor Duitsland binnenviel.

Citaat:
En Homo's hebben wel wat last gehad, maar zeker niet in de mate van nu.

'Wel wat last' :j

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:12

ff normaal doen Shadow0!!

Ik bedoel in de moderne tijd. Zeg vanaf de Tweede Wereldoorlog.
Degenen die die oliebol uithalen zijn die terroristische Marokkaantjes. Ik heb geen moeite om het beestje bij de naam te noemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:30

janesmith schreef:
ff normaal doen Shadow0!!

Woef?

Citaat:
Ik bedoel in de moderne tijd. Zeg vanaf de Tweede Wereldoorlog.

Maar dat zei je niet. Je schreef 'nooit' en je benadrukte 'nooit' en dat lees ik dus als 'nooit'.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:34

Ok...jij ook een punt.

12-1 voor mij. _O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:06

Shadow, ik heb er geen woorden voor.
We hebben gevochten voor de rechten van homo's en joden en jij komt aan met een strijd uit het jaar nul om te bewijzen dat we wel degelijk eerder tegen joden waren.

:? Maakt het ze daarmee nu maar schietschijf voor andersdenkenden, want.... ?

En als je nu zegt ja maar moslims... Moslims worden niet bespuugd. Volgens mij hebben ze dat ook nooit meegemaakt hier.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:37

Nicolletje dat stelt Shadow0 helemaal niet.

Wat er hier met Joden gebeurde in WOII was ook niet mis. De Nederlandse bureaucratie werkte uitstekend in het voordeel van de Duitsers, geen omkijken naar.
In Polen zijn overigens meer Joden na WOII vermoord dan tijdens, heeft iets te maken met de antisemitische sentimenten aldaar. De joden hebben Jezus vermoord en meer van dat soort koeterwaals.

De rol van de Katholieke kerk in WOII was ook niet geheel koosjer. Na WOII zijn we daarvan geschrokken en beloofden we van de geschiedenis te leren.
Joden zelf zijn trouwens ook niet geheel wars van discriminatie, zo is er ooit de zaak geweest van een jongen die rabbijn wilde worden maar niet werd toegelaten omdat hij niet over zuiver bloed beschikte.
Niet dat dat wat dan ook rechtvaardigt.

Maar ach, de geschiedenis kent vele dwalingen van de mensheid, de voornaamste les die je kan trekken is dat iedere gemeenschap onder bepaalde omstandigheden tot naarheden in staat is.
En onder andere omstandigheden tot heel goede dingen.

Er staan best interessante dingen in het PVVverkiezingsprogramma. Jammer dat het partijprogramma doordrenkt is van Islamofobie. Referendum, rol van Koning in de staat, klimaat, milieu, beperking van marktwerking in de zorg... allemaal prima, Turkije buiten de EU ook.

Ik mis alleen de onderbouwing met cijfers, 16 miljard bezuinigen, de belastingen verlagen, en meer geld naar onderwijs, zorg en politieapparaat kosten geld, net zoals een strengere handhaving van vreemdelingenuitwijzing bakken geld kost en hogere straffen en meer asfalt ook.

Verder veel links-rechtspolarisatie, nationalisme (Nationale canon en vlag op scholen... pardon, ik ben nou juist zo blij dat we dat soort dingen in Nederland niet hebben, kan ik net zo goed naar Turkije verhuizen...)
Niet alles in dit land dat fout gaat, is op te lossen door korans te verbieden, en die voorstellen gaan ver. Verheerlijken van Israel is ook wat onzinnig gezien het feit dat daar nog steeds geen oplossing is voor eenb grote groep mensen die nu nauwelijks toekomst hebben.

De Islam verbieden is natuurlijk de beste voedingsbodem die je je kan wensen voor extremisme. De communisten demoniseerden en verboden het christendom. Tot op de dag van vandaag bestaat dat in Rusland.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:16

randalinpony schreef:
Ik mis alleen de onderbouwing met cijfers, 16 miljard bezuinigen, de belastingen verlagen, en meer geld naar onderwijs, zorg en politieapparaat kosten geld, net zoals een strengere handhaving van vreemdelingenuitwijzing bakken geld kost en hogere straffen en meer asfalt ook.
Dat het bakken met geld kost mag nooit een reden zijn om het dan maar niet te doen. De winst is veel groter dan de kosten. Als we ons kunnen ontdoen van al die straatterroristen dan is dat een winst die niet eens in geld uit te drukken is. Vliegtuigen vol zouden we terug moeten sturen naar Marokko. Net zolang tot er niet een van die gasten het meer in z'n hoofd haalt om hele wijken, joden, vrouwen en homo's te terroriseren. Met Wilders als verantwoordelijke zal dat allemaal goed komen. Voor mijn part laat hij alle standpunten vallen en volgt hij het hele VVD economische beleid, als hij dat ene punt, ons verlossen van die groep die ons leven onevenredig ontwricht door hun straatterreur, maar tot uitvoering brengt.
randalinpony schreef:
Verheerlijken van Israel is ook wat onzinnig gezien het feit dat daar nog steeds geen oplossing is voor een grote groep mensen die nu nauwelijks toekomst hebben.
Groen Links doet het andersom en die kiezen weer partij voor de palestijnen. Dat was ook geen belemmering voor velen om ze met paars+ te laten regeren als dat niet ontploft was.
randalinpony schreef:
De Islam verbieden is natuurlijk de beste voedingsbodem die je je kan wensen voor extremisme. De communisten demoniseerden en verboden het christendom. Tot op de dag van vandaag bestaat dat in Rusland.

De Islam zal niet verboden worden. Hooguit zal het teruggedrongen worden. Daar is niks mis mee in mijn ogen omdat ik vind dat het te nadrukkelijk aanwezig is in onze samenleving. Dat kan gerust een onsje minder.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:19

Citaat:
: "Tijdens de pestepidemie die woedde tussen 1347 en 1349 werden Joden ervan beschuldigd de openbare waterbronnen vergiftigd te hebben. [...] De Joden werden tijdens de pestperiode als zondebokken vermoord of verdreven. Er vonden talloze pogroms plaats in heel Europa, met tienduizenden Joodse slachtoffers, in de steden Bazel, Frankfurt, Straatsburg en Keulen werd de totale Joodse bevolking uitgemoord. Zo werden in de 14e eeuw de Joden uit Nederland - en ook uit delen van Duitsland - verdreven"

En de islam loopt een paar honderd jaar achter , zo gaf Pim al aan "een achterlijke cultuur "
dus mischien herhaalt de geschiedenis zich wel , nog een citaat van Pim
"De islam is de grootste bedreiging voor de wereldvrede"

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:03

randalinpony schreef:
Nicolletje dat stelt Shadow0 helemaal niet.

Nee ze lijkt hier een argument te gebruiken uit het jaar nul om de welles nietes discussie te winnen.

Ik 'ken' Shadow als een goed discussiepartner met inhoudelijke argumenten dus ik vind dit een beetje jammer.

randalinpony schreef:
De Islam verbieden is natuurlijk de beste voedingsbodem die je je kan wensen voor extremisme.

Er wordt helemaal niks verboden.

Wat er nu gebeurt, van 'links' ja, maakt het alleen maar erger. De weerstand tegen deze mensen wordt alleen maar groter. Mensen die ik al jaren ken worden straks de dupe van het feit dat we de Marokkanen in een zelf-gecreëerde, door ons gesubsidieerde zieligheids-ghetto zetten.

Wegens politieke correctheid worden ze af en toe als speelbal (http://www.at5.nl/artikelen/43329/hocke ... e-jongeren) gebruikt terwijl ondertussen door dit soort idioterie de weerstand alleen maar nóg groter wordt.

Ik zal zo uitleggen wat ik bedoel (eerst een broodje eten), waarschijnlijk staan de meeste mensen te steigeren dat ik (extreem?) rechtse ideeën heb omdat ik Wilders niet afwijs maar misschien moeten de mensen die dat roepen eens heel eerlijk naar zichzelf kijken en de constante schuldgevoelens niet willen afkopen door ze daarom maar nóg meer moskeeën en zwembaden te geven en varkensschilderijen te verbieden ( %) ) maar ze een eerlijke kans te geven in onze samenleving.

Eigenlijk net zo eerlijk als wijzelf krijgen.