randalinpony schreef:Ik heb het idee dat alles wel zo'n beetje besproken is zo langzamerhand, meerdere keren soms.
Naast het blijven focussen op problemen, zonder oplossingen voor te stellen, stoort ook het constante links-rechtspolariseren me, net als het voortdurende teruggrijpen op de schuldvraag in dit verband.
Het kan me geen moer rotten wie deze problemen veroorzaakt hebben, degenen die ze hierheen gehaald hebben, degenen die ze hebben laten blijven. Ik was daar namelijk niet bij.
Achterhaalde wereldbeelden van 'links' of 'rechts' interesseren me in dit verband ook niet, we zullen het moeten doen met het huidige (en immer voortschrijdende) inzicht.
Om een probleem op te lossen zul je eerst goed in kaart moeten brengen wat het probleem nu eigenlijk is, en onderbuikgevoelens, beschuldigingen en 'propaganda', of ze nou van links of rechts komen, helpen niemand verder.
En dan zul je oplossingen moeten bedenken, en omdat we hier met mensen van doen hebben, zul je oplossingen moeten bedenken waar iedere partij vrede mee heeft waardoor een verder samenleven mogelijk blijft.
Ik heb niet meer de indruk dat Janesmith/jantergouw daarin geinteresseerd zijn.
En dat allemaal omdat ik een ander ander beeld heb van het ideale Nederland dan jij hebt?
Of zijn de druiven erg zuur?