Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:En dan noemen ze links onrealistisch
(En eh, 511 mensen? ZozoDat zullen statistisch significante cijfers zijn!)
Electra63 schreef:Op dat punt was ik het ook eens met de PVV. En ik denk dat een hoop PVV-stemmers ook om de AOW-leeftijd op de PVV hebben gestemd.
Jammer, dat hij dat punt al heeft laten vallen.
Aan de andere kant, Nederland vergrijsd, dus misschien in de toekomst hebben we de 50+-ers wel nodig op de arbeidsmarkt. Al vinden een hoop werkgevers deze groep te duur.
Ik vind alleen dat er een onderscheid moet komen op soort beroep.
Mij lijkt het beter met de AOW na bijvoorbeeld 40 dienstjaren voor zware beroepen.
Maar dat geeft weer meer regelgeving/controle, en dat willen we ook weer niet.
janesmith schreef:Als Wilders gaat meeregeren dan zijn er gelijk enkele hele gunstige effecten merkbaar;
1 op de 8 Nederlanders zal namelijk gaan emigreren, volgens een enquote die gehouden is door het opinieblad Maarten.
[i]De enquete werd eind vorig jaar gehouden onder 511 respondenten. De stelling was: 'Als Geert Wilders aan de macht komt in Nederland, overweeg ik te emigreren.' Veertien procent van de mannen en tien procent van de vrouwen is het daarmee eens.
janesmith schreef:Eigenlijk heeft de PVV groot gelijk dat ze de AOW niet op willen rekken naar 67 jaar. Het is een compleet nutteloze aktie en mij is een raadsel hoe het onze economie ook maar een millimeter zal helpen. Vandaag verscheen de uitslag van een onderzoek dat de mening van Wilders 100% bevestigt.
Zijn argument is dat er nu al ouderen van 60 of daar boven, kansloos zijn op de arbeidsmarkt. In plaats van dat ze in de AOW komen, gaan ze een WW uitkering krijgen tot hun 67e. Misschien heb ik iets gemist, maar ik vraag me af waar de winst zit.
janesmith schreef:Dus als je gestudeerd hebt tot je 26e...
PattyOosten schreef:janesmith schreef:Als Wilders gaat meeregeren dan zijn er gelijk enkele hele gunstige effecten merkbaar;
1 op de 8 Nederlanders zal namelijk gaan emigreren, volgens een enquete die gehouden is door het opinieblad Maarten.
[i]De enquete werd eind vorig jaar gehouden onder 511 respondenten. De stelling was: 'Als Geert Wilders aan de macht komt in Nederland, overweeg ik te emigreren.' Veertien procent van de mannen en tien procent van de vrouwen is het daarmee eens.
Overwegen te gaan emigreren is iets anders als daadwerkelijk emigreren![]()
PattyOosten schreef:janesmith schreef:Eigenlijk heeft de PVV groot gelijk dat ze de AOW niet op willen rekken naar 67 jaar. Het is een compleet nutteloze aktie en mij is een raadsel hoe het onze economie ook maar een millimeter zal helpen. Vandaag verscheen de uitslag van een onderzoek dat de mening van Wilders 100% bevestigt.
Zijn argument is dat er nu al ouderen van 60 of daar boven, kansloos zijn op de arbeidsmarkt. In plaats van dat ze in de AOW komen, gaan ze een WW uitkering krijgen tot hun 67e. Misschien heb ik iets gemist, maar ik vraag me af waar de winst zit.
Een werknemer van 60 kan niet 7 jaar van een WW uitkering genieten, de maximale duur is 3 jaar en twee maanden.
PattyOosten schreef:janesmith schreef:Dus als je gestudeerd hebt tot je 26e...
Acht jaar studeren, lijkt me (medicijnen ed daargelaten) rijkelijk veel.
randalinpony schreef:Tegen extremistische imams ageren is voor moslims net zo gevaarlijk als voor niet moslims.
Maar als er niet tegen geagereerd wordt, hebben en houden ze dus vrij spel
Maar voor Fatima en Achmed geldt hetzelfde: zij wonen ergens, hebben kinderen... Zou jij in hun situatie je mond wel opentrekken?
jantergouw schreef:Dan wordt er toch onderscheid gemaakt. Als je medicijnen studeert, dan moet je dus langer door werken. Op zich is dat een hiaat die wel opgelost moet worden. Net zoals voor mensen die een ongeval hebben gehad of ziek zijn geworden terwijl ze werkeloos waren. Ook die mensen moeten langer door werken. Al met al zet het geen zoden aan de dijk, want nu is het al zo dat ouderen praktisch niet aan een baan komen. 50% van de uitkering worden nu verstrekt aan mensen van 50 jaar en ouder. Men geeft dan als argument dat dat i.v.m. de vergrijzing wel zal veranderen, maar dat is een sprookje daar we dan wel de grenzen drastisch dicht zullen moeten doen anders komen er steeds nieuwe, jongere, werknemers bij.
8nnemiek schreef:1 op de 8 Nederlanders emigreren.. 2 miljoen mensen dus.. Kunnen we dat zwart op wit krijgen?![]()
Dat zou mooi zijn! Meteen 2 miljoen banen vrij, kan meteen iedereen die in de bijstand zit of een uitkering krijgt aan t werk. En miljarden euro's bespaard![]()
Meteen doen!
8nnemiek schreef:1 op de 8 Nederlanders emigreren.. 2 miljoen mensen dus.. Kunnen we dat zwart op wit krijgen?![]()
Dat zou mooi zijn! Meteen 2 miljoen banen vrij, kan meteen iedereen die in de bijstand zit of een uitkering krijgt aan t werk. En miljarden euro's bespaard![]()
Meteen doen!
jantergouw schreef:Dan wordt er toch onderscheid gemaakt. Als je medicijnen studeert, dan moet je dus langer door werken. Op zich is dat een hiaat die wel opgelost moet worden. Net zoals voor mensen die een ongeval hebben gehad of ziek zijn geworden terwijl ze werkeloos waren. Ook die mensen moeten langer door werken. Al met al zet het geen zoden aan de dijk, want nu is het al zo dat ouderen praktisch niet aan een baan komen. 50% van de uitkering worden nu verstrekt aan mensen van 50 jaar en ouder. Men geeft dan als argument dat dat i.v.m. de vergrijzing wel zal veranderen, maar dat is een sprookje daar we dan wel de grenzen drastisch dicht zullen moeten doen anders komen er steeds nieuwe, jongere, werknemers bij.
8nnemiek schreef:Dan bespaar je nog steeds heel veel op de uitkeringen die je dan niet hoeft te betalen![]()
Enne.. overwegen daar hebben we niks aan he![]()
Das voor watjes
Ze doen t of ze doen t nietMake up your mind
Stomme enquete![]()
Lithya schreef:Is dit niet een van de grote problemen die nu spelen in Iran, Irak, Afghanistan? De Taliban is misschien omvangrijk, maar de bevolking is vele malen omvangrijker.
Lithya schreef:Dus eigenlijk moeten ze consequenties aan het invullen van een enquête gaan plakken? dan krijgen we echt de voordelen te zien denk ik!! Ja je vulde in dat je zou emigreren, ticket is geboekt, tot ziens.
LuvdaTossa schreef:Lithya schreef:Is dit niet een van de grote problemen die nu spelen in Iran, Irak, Afghanistan? De Taliban is misschien omvangrijk, maar de bevolking is vele malen omvangrijker.
En het beeld wat we van ze hebben hier in het westen is vaak ook helemaal niet terecht. Met name in Iran zie ik het heel duidelijk naar voren komen (Egypte trouwens ook). Ze willen graag pro-westers gaan, ze willen zich op alle vlakken ontwikkelen, ze zijn enorm gastvrij en het grootste gedeelte is helemaal niet gelovig. Alleen worden ze zo tegen gehouden door hun machthebbers, maar imo is de bevolking ook de enige die die machthebbers zou kunnen breken. Alleen zal daar wel veel bloed bij vloeien (zie recentelijk de groene revolutie in Iran).
Lithya schreef:8nnemiek schreef:1 op de 8 Nederlanders emigreren.. 2 miljoen mensen dus.. Kunnen we dat zwart op wit krijgen?![]()
Meteen doen!
Dat hangt er vanaf of van die 2 miljoen mensen ook daadwerkelijk iedereen een baan heeft natuurlijk. Als dat de 430.000 werkelozen zijn, valt het resultaat ook weer wat tegen
jantergouw schreef:Lithya schreef:Dat hangt er vanaf of van die 2 miljoen mensen ook daadwerkelijk iedereen een baan heeft natuurlijk. Als dat de 430.000 werkelozen zijn, valt het resultaat ook weer wat tegen
Die kans is groot, daar in de PVDA gemeenten in verhouding de meeste werkelozen zijn, en van de SP is de arbeidsongeschiktheid ruim 2x zo hoog als het gemiddelde. Aangezien het vooral PVDA en SP stemmers waren die wilde emigreren kun je gerust aannemen dat er onder die 2 miljoen vertrekkers heel veel werkelozen zaten.