wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:37

sarabande schreef:
Adil18 schreef:
Nu ga ik heel bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat Wilders zich helemaal niet zo ernstig aan discriminatie schuldig maakt. In ieder geval niet erger dan de overheid die alle Turken en Marokkanen zonder pardon bij de politie laat om het imago van de politie te verbeteren, daarbij echter geen aandacht te schenken aan kwaliteit...Om maar een voorbeeldje te noemen...

Je hebt toch wel een enorm creatieve fantasie :(:)

Donder toch een end op met je half cynische rotopmerkingen....

Mijn god, je zou er als PVV-stemmer toch maar een eigen mening op na houden...Heksenjacht op de PVV-stemmers...! Is het gek dat de Nederlander zich in zijn eigen land gediscrimineerd voelt?

KiWiKo

CtjeLief schreef:
Je maakt je aan discriminatie schuldig of niet... ;) 'niet zo ernstig' is geen optie..

Ik kan me voorstellen dat een Nederlander zich gediscrimineerd voelt als een huis een bestemming heeft voor een allochtoon......... IK kan me voorstellen dat een nederlander zich gediscrimineerd voelt op het moment dat alle folders in het arabisch liggen op het gemeentehuis. IK kan me voorstellen dat een Nederlander zich gediscrimineerd voelt als blijkt dat de functie uit moet gaan naar een allochtoon van overhand opgelegd

IK kan me voorstellen dat een rechtgeschapen burger er de tyfus over in heeft dat die belasting moet betalen en mensen van de Vinkenslag niet......

Ik kan me voorstellen dat een burger er de tyfus over in heeft dat hij geen bouwvergunning krijgt en zijn buurman die toevallig lid is van de gemeente raad wel........

IK kan me voorstellen dat er heel veel mensen zijn in Nederland die zich achtergesteld voelen......... Maar is dat dan discriminaite?

Jade15

randalinpony schreef:
@Jade: dubbele paspoorten onmiddellijk afschaffen, maar daar hebben niet alleen moslims soms voordeel van hoor, ook leden van het koningshuis hebben dubbele nationaliteiten.

Ja jammer dan voor het koningshuis. Wat voor de 1 geldt, geldt net zo goed voor de ander. Zoals ik al schreef, ik ben voor eerlijkheid, ongeacht iemands afkomst.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:38

Adil18 schreef:
Nu ga ik heel bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat Wilders zich helemaal niet zo ernstig aan discriminatie schuldig maakt. In ieder geval niet erger dan de overheid die alle Turken en Marokkanen zonder pardon bij de politie laat om het imago van de politie te verbeteren, daarbij echter geen aandacht te schenken aan kwaliteit...Om maar een voorbeeldje te noemen...

Maar waarom heeft hij het dan telkens over Marokkanen en niet bijvoorbeeld over Antillianen of Polen? De misdaadcijfers liggen in deze andere groepen misschien wel wat lager, maar alsnog behoorlijk hoog. Is dat dan niet erg, dat van hem straks de Marrokanen ons land niet meer in mogen en deze andere groepen gewoon nog vrolijk naar binnen mogen? Ook al klinkt dit wel erg zwart-wit, aangezien Wilders het niet heel duidelijk enkel over islamiten heeft, het komt er wel op neer, dat blijkt uit al die keren dat ie zich weer eens verspreekt. Vooral een tijd geleden dreef hij zichzelf constant in het nauw door het eerst over aanpak van criminaliteit te hebben en dan gelijk over te stappen naar de islam.

KiWiKo

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
conclusie.......... het is een grote bestuurlijke paasei in dit land :D :D :D

Nou gezien de positie van Nederland in Europa en de wereld valt het allemaal wel mee. Wat mij verbaast is dat de Islam fobie in Duitsland helemaal niet meespeelt in de politiek, terwijl het daar ook barst van de moslims, zouden die iets geleerd hebben van hun eigen verleden????

dan heb jij weinig meegekregen de laatste paar jaar over wat er in duitsland aan de hand is :)

Adil

CtjeLief schreef:
Je maakt je aan discriminatie schuldig of niet... ;) 'niet zo ernstig' is geen optie..

Nou en? De linkse partijen doen het ook....Maar das niet zo erg, want die discrimineren alleen maar Nederlanders :(:)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:39

KiWiKo schreef:
CtjeLief schreef:

Ik kan me voorstellen dat een Nederlander zich gediscrimineerd voelt als een huis een bestemming heeft voor een allochtoon......... IK kan me voorstellen dat een nederlander zich gediscrimineerd voelt op het moment dat alle folders in het arabisch liggen op het gemeentehuis. IK kan me voorstellen dat een Nederlander zich gediscrimineerd voelt als blijkt dat de functie uit moet gaan naar een allochtoon van overhand opgelegd

IK kan me voorstellen dat een rechtgeschapen burger er de tyfus over in heeft dat die belasting moet betalen en mensen van de Vinkenslag niet......

Ik kan me voorstellen dat een burger er de tyfus over in heeft dat hij geen bouwvergunning krijgt en zijn buurman die toevallig lid is van de gemeente raad wel........

IK kan me voorstellen dat er heel veel mensen zijn in Nederland die zich achtergesteld voelen......... Maar is dat dan discriminaite?

ja dat is net zo goed discriminatie Kim, vind ik wel

randalinpony

Jade15 schreef:
Volgens mij trekken ze bij de politie heus wel na of iemand een strafblad heeft, al is ie zo zwart als de nacht.
En de opleiding afronden lijkt me ook een vereiste, lijkt me dat je dan al aardig het kaf van het koren scheidt. ;)

Hm volgens mij zitten er wel criminelen bij de politie, en drugsgebruikers, dat is moeilijk uit te sluiten ook.[/quote]

Alleen geen veroordeelde criminelen - en dat is heel makkelijk uit te sluiten.
Meer controle heb je gewoon niet, zoals je ook niet in de kinderopvang mag werken zonder bewijs van goed gedrag, maar als jij nog nooit betrapt bent, dan krijg je dat dus.

peer2005

Adil18 schreef:

Wat betekent dat, je 'niet zo ernstig aan discriminatie schuldig maken'? Zo van, oooh jij discrimineert maar een béétje, dus dan is niet zo erg? ;)

CtjeLief

@ Kiwiko.. ligt aan de situatie.. je hebt inderdaad GEVOELENS en GEVALLEN van discriminatie, soms gaat dat samen, en soms niet..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 11-06-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:41

Adil18 schreef:
CtjeLief schreef:

Nou en? De linkse partijen doen het ook....Maar das niet zo erg, want die discrimineren alleen maar Nederlanders :(:)

Zou kunnen, kun je dit onderbouwen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:41

Adil elke politie moet proeven en testen doorstaan, lukt dit niet, dan worden ze niet aangenomen. Ze hebben liever wel ook marokanen in het corps zodat het beter verdeeld is. Maar dat betekent niet dat die politieagenten niks kunnen?

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:42

Adil18 schreef:
Donder toch een end op met je half cynische rotopmerkingen....

Mijn god, je zou er als PVV-stemmer toch maar een eigen mening op na houden...Heksenjacht op de PVV-stemmers...! Is het gek dat de Nederlander zich in zijn eigen land gediscrimineerd voelt?

Het is geen heksenjacht op de PVV stemmers, ik waardeer iedereens keuze en ga ervan uit dat stemmers zich toch enigszinds verdiept hebben in het programma van de partijen en aan de hand daarvan hun keuze hebben gemaakt. Ik kan namelijk net zo goed in discussie gaan met mensen die VVD of CDA of wat dan ook hebben gestemd, maar daar gaat dit topic niet over.

KiWiKo

CtjeLief schreef:
@ Kiwiko.. ligt aan de situatie.. je hebt inderdaad GEVOELENS en GEVALLEN van discriminatie, soms gaat dat samen, en soms niet..

dus als ik een baan wil, maar die baan is voorbestemd voor een allochtoon, dan kan ik bij jou aankloppen?

CtjeLief

peer2005 schreef:
Adil18 schreef:

Wat betekent dat, je 'niet zo ernstig aan discriminatie schuldig maken'? Zo van, oooh jij discrimineert maar een béétje, dus dan is niet zo erg? ;)

Je kan toch ook niet iemand een beetje vermoorden? :)

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:43

Adil18 schreef:
CtjeLief schreef:

En in welke opzichten discrimineren zij Nederlanders?

Adil

peer2005 schreef:
Adil18 schreef:

Sommige punten betreft het immigratiebeleid mogen er wat mij betreft uit. Maar een buitenlander naar huis turen die in de eerste 10 jaar van zijn verblijf een zware criminele actie onderneemt...? Nee, dat noem ik gerechtigheid en geen discriminatie, om maar een voorbeeld te noemen.

Ariebombarie

heel veel plezier nog hier met zn allen, lekker blijven schreeuwen tegen elkaar ;) :wave:

KiWiKo

ik ga voor een VVD, CDA en PVV kabinet.......... daar kan ik heel, heel goed mee leven......... SP absoluut in de oppositie samen met de PVDA

CtjeLief

@ Kiwiko, ja dan kun je bij mij aankloppen.. Er is dan (waarschijnlijk) sprake van positieve discriminatie, MAAR als deze organisatie deze maatregel door bijv. overheid heeft opgelegd gekregen kunnen wij hier niets aan doen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:44

CtjeLief schreef:

Ziet het al voor zich in een rechtzaal :+ ' Maar meneer de rechter, ik heb die man maar een beetje vermoord, dat is toch niet zo erg? Niet zo aanstellen joh'

peer2005

De aanplakbiljetten in Duitsland van de Republikaner liegen er ook niet op. Racisme pur sang. Lekker aan de hoogste lantarenpalen opgehangen zodat niemand erbij kan. Yuk.

Adil

Suzeltje schreef:
Adil18 schreef:

En in welke opzichten discrimineren zij Nederlanders?

Te veel om op te noemen, maar met een linkse coalitie gaat het door als vanouds...Bijv. het voorbeeldje wat ik noemde van de politie, veel van Kiwiko's voorbeelden etc. etc. Ik hoop dat dit veranderd mocht Wilders in de coalitie komen...!

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:45

KiWiKo, in vind dat je zeker in een aantal punten gelijk hebt, het gaat te ver met het beleid tegenover allochtonen. Ik vind dan ook dat het integratiebeleid wel aangepast moet worden om te voorkomen dat nieuwkomers te veel voordelen krijgen ten opzichte van de gewone Nederlander. Maar ik vind dat dat niet op deze manier gedaan moet worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:45

lifaya schreef:
CtjeLief schreef:

Ziet het al voor zich in een rechtzaal :+ ' Maar meneer de rechter, ik heb die man maar een beetje vermoord, dat is toch niet zo erg? Niet zo aanstellen joh'

Km, ik verander mijn uitspraak: Wilders discrimineert imo niet! Klaar! Nu kunnen jullie er over ophouden!