Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:nicole3939 schreef:Als wij als westerlingen naar een islamitisch land gaan
argh daar is die klassieker weer. ik krijg steeds weer 9/11 gedachten wanneer ik deze 2 termen als tegenovergestelden in 1 zin lees/hoor.
daarbij. als jij naar een islamitisch land zou verhuizen. zal je je dan geheel aanpassen? want zoals ik zei, toerisme vind ik anders dan ergens wonen, deel moeten nemen aan de maatschappij.
zal jij bv je religie laten varen en je gedragen als moslims? omdat iedereen dat doet? of een hoofddoek gaan dragen, omdat dat daar normaal is?
zelfs als ik, als molima zijnde, naar een islamitsiche land zal verhuizen zal ik zeker mijn nederlandse identiteit niet laten varen en me nooit 100% kunnen 'aanpassen' aan dat land. want ik ben gevormd in een ander land, dat zal je altijd bij je blijven dragen, ookal is het heel klein
nicole3939 schreef:Als dat dan zou betekenen dat ik een hoofddoek moet dragen, ja moet ik daar maar niet gaan wonen.
Ik zou nooit mijn nederkandse indentiteit afleggen, maar zou mij zeker aanpassen aan het land waarin ik zou gaan wonen.
KiWiKo schreef:[dus als ik in mijn huisregelement heb staan dat er niet met hoofddoeken naar clienten mag worden gegaan, dan doe jij deze braaf af als je bij mij werkt?
russel schreef:[quote="jameyskatje
zo zijn er bv islamitscihe landen die vrijwel geen last hebben van de financiele crisis terwijl voornamelijk de westerse landen nu in de problemen zitten/komen (ik blijf even bij de term islamitisch en westers, we begrijpen elkaar). hun zullen ook wel denken.. waarom hier wel en daar niet? wij doen het goed en hun doen het fout....
jameyskatje schreef:russel schreef:
Ik denk dat jij niet helemaal goed hebt opgelet, een rare vergelijking hoor. Weet jij eigenlijk wel wat een armoe er in die landen heerst??? Waarom zijn er zoveel hier in het westen? Niet omdat ze het zo leuk hier vinden.....
armoede onder de bevolking bedoelde ik daar niet mee.
meer de staatschulden en de rotzooi bij de banken. islamitische landen zijn als vrijwel enige ter wereld vrijwel niet geraakt. heeft allemaal redenen die ik niet in 1 adem kan samenvatten.
nicole3939 schreef:Nu niet op alle slakken zout gaan leggen, ik probeer netjes om mensen te begrijpen en zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven.
Ik kom toch uit een westers land of niet?
En als ik naar een islamitisch land zou verhuizen, dan zou ik mij aan het land aanpassen ja.
Anders heeft het geen nut om daarheen te verhuizen.
Als dat dan zou betekenen dat ik een hoofddoek moet dragen, ja moet ik daar maar niet gaan wonen.
Ik zou nooit mijn nederlandse indentiteit afleggen, maar zou mij zeker aanpassen aan het land waarin ik zou gaan wonen.
liedje89 schreef:jameyskatje schreef:
armoede onder de bevolking bedoelde ik daar niet mee.
meer de staatschulden en de rotzooi bij de banken. islamitische landen zijn als vrijwel enige ter wereld vrijwel niet geraakt. heeft allemaal redenen die ik niet in 1 adem kan samenvatten.
Is dat bij veel islamitische landen juist niet een woord: Olie!
jameyskatje schreef:KiWiKo schreef:[dus als ik in mijn huisregelement heb staan dat er niet met hoofddoeken naar clienten mag worden gegaan, dan doe jij deze braaf af als je bij mij werkt?
als? nee hoor, dan zou ik niet eens bij jou werken haha![]()
(voor mij persoonlijk is die hoofddoek dus belangrijker dan geld. als je mij niet wilt om mijn hoofddoek, dan wil ik jou niet als werkgever. zo zit mijn persoon tenminste in elkaar. ik functioneer prima in nederland, zoals vele hoofddoekdragende vrouwen doen, op de werkvloer, in de klas, op straat mét die hoofddoek. zo zie ik dat ook in sociale kwesties, als iemand mij niet wilt kennen dmv mijn hoofddoek en dus ook niet de moeite wilt nemen om er doorheen te kijken, naar mij als persoon, dan wil ik die persoon ook niet in mijn vriendenkring. al pakt men mij al mijn rechten af, laat ze die hoofddoek maar persoonlijk komen aftrekken, mocht er ooit een kopvoddentax komen, betaal ik die, kan ik het niet meer betalen en kan ik vervolgens ook niet meer meedoen in de maatschappij met mijn hoofddoek en ondervind ik veel pesterijen en is het leven in nederland dus voor mij niet meer aangenaam, ondanks mijn wil, dan kan ik altijd nog besluiten te emigreren. want dan geldt eigenlijk hetzelfde, dan wil ik nederland ook niet meer zoals die werkgever en vriend, dan zal ik me bedrogen voelen en weggepest door mijn eigen land.)
ik weet dat jullie dit beschouwen als 'te erg vasthouden aan die hoofddoek', dan nog is dat mijn eigen keuze, want waarschijnlijk kunnen jullie je niet voorstellen hoe belangrijk de hoofddoek voor een moslima kan zijn, is ook heel begrijpelijk, dus geen aanval. dat komt dus weer door dat etnocentrisme . ik heb er veel voor opgegeven en zal het dus niet opgeven. zie dit als hardnekkigheid, ik zie en voel dit aan het vasthouden aan mijn eigen keus en mijn persoonlijkheid.