[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:45

gohya schreef:
Niemand hoort dat te doen,maar ze doen het wél

En daar moeten mensen in voorbeeldfuncties voor gestraft worden vind ik. Cabaretiers besturen geen land, en daarbij is het overduidelijk hoe het bedoeld is (al kan het dan nog steeds kwetsend zijn natuurlijk)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:46

faye schreef:
En de andere linkse partijen, tja, ik ben ook van mening dat er echt iets moet veranderen in Nederland en dat gaan de linkse partijen ons niet brengen.

Waarom niet?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:49

Niemand hoort dat te doen,maar ze doen het wél
[/quote]
En daar moeten mensen in voorbeeldfuncties voor gestraft worden vind ik. Cabaretiers besturen geen land, en daarbij is het overduidelijk hoe het bedoeld is (al kan het dan nog steeds kwetsend zijn natuurlijk)[/quote]

Als het niet mag dan mag NIEMAND dat,dus ook geen cabaretiers.
Die mogen wél andere in de zeik zetten op t.v. voor heel nederland?
Ook al besturen ze geen land,ze vertellen het aan heel nederland en ze lachen er zelfs om.
Niet de een wel en de ander niet,dat werkt niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:54

Begrijp ik nou dat je een politicus hetzelfde vindt als een cabaretier?
Ik sommige gevallen moet ik je daar idd gelijk in geven. :=
Maar het is zeker niet mijn (ideaal)beeld van de politiek, anderen afzeiken om zo meer zetels te ronselen. :n

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:56

gohya schreef:
Ook al besturen ze geen land,ze vertellen het aan heel nederland en ze lachen er zelfs om.

Je hebt echt geen besef van het verschil tussen iemand die zijn geld verdient met grappen maken en iemand die zijn geld verdient met het besturen van een land, he.

Dan wordt iedere zinnige discussie een beetje doelloos, als je dat niet ziet :?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:57

De grootste partij levert de premier toch? In dat geval ga ik dit jaar pvda stemmen. Ik wil niet dat Wilders premier wordt, zie het niet zitten als hij het Nederlandse volk vertegenwoordigd. Dan heb ik meer vertrouwen in Cohen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:06

sarabande schreef:
gohya schreef:

Je hebt echt geen besef van het verschil tussen iemand die zijn geld verdient met grappen maken en iemand die zijn geld verdient met het besturen van een land, he.

Dan wordt iedere zinnige discussie een beetje doelloos, als je dat niet ziet :?

We zijn niet allemaal zo slim als jij hoor sarabande.
Het enige wat jij hier doet in dit topic is commentaar geven op andere.
Jij denkt dat jij alleen alles weet en beseft.Pvv'ers hebben geen besef, lezen niet goed en geen enkel antwoord word goed gekeurd door jou.
Jij kan alleen maar zitten katten,dit is geen discusiëren wat jij doet,dit is afkraken en altijd je gelijk willen halen.Alleen degene die in jou straatje passen krijgen een normaal antwoord.
Je weet uberhaupt niet eens hoe sommige mensen, die in een grote stad wonen,hoeveel overlast die hebben van buitenlanders.Jij zou eens een weekje in de Bijlmer moeten wonen,ga daar overdag maar eens pinnen bij de bank of wandelen met een hondje.
Jou leven ziet er rooskleurig uit,je heb nergens last van.Maar er zijn genoeg mensen die niet eens de straat op durven vanwege die criminele marokaantjes.
En dan vind je het vreemd en dom dat er zoveel mensen op de PVV stemmen?
Wie is hier nu dom?De PVV'ers of jij?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:07

Reageer dan op mij, niet zo selectief lezen hoor. :D

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:10

Toekie schreef:
Reageer dan op mij, niet zo selectief zijn hoor. :D

Van jou krijg ik wél eens een normaal antwoord,als is het niet vaak,krijg het wel.
Met jou valt wél te dicusiëren.
Als antwoord op jou vraag: Nee natuurlijk zie ik ministers niet als cabaratiers.
Maar soms lijken ze er wel op als je ze hoort debateren.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:14

gohya schreef:
Van jou krijg ik wél eens een normaal antwoord,als is het niet vaak,krijg het wel.
Met jou valt wél te dicusiëren.

Volgens mij geef ik vrijwel altijd normale antwoorden. Niet dat je het ermee eens zult zijn, maar ik word niet persoonlijk o.i.d. :)
Of bedoel je het niet zo? :P

gohya schreef:
Als antwoord op jou vraag: Nee natuurlijk zie ik ministers niet als cabaratiers.
Maar soms lijken ze er wel op als je ze hoort debateren.

Idd. :j
Maar politici zijn dus niet hetzelfde als cabaretiers, zijn we het met elkaar eens. ;)
Daarom vind ik dat een politicus niet dezelfde ''truuk'' mag gebruiken om succes te krijgen. :)

Toekie schreef:
Ik snap het gewoon echt niet...

Als een partij van alles roept maar speerpunten niet waarmaakt dan is het een mislukking.
Als de pvv van alles roept maar speerpunten niet waarmaakt dan is het een slim spelletje?

:? :? :?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:22

gohya schreef:

Je kan wel iedereen gaan beschuldigen en je onterecht niet begrepen voelen. Maar je zegt hier niet dat ministers soms cabaresque doen. Je zegt dat NIEMAND, dus ook de mensen wiens beroep en specialiteit dat is, grappen over anderen mogen maken.

Politieke cabaretiers zijn een oud gegeven. Je moest eens weten hoe in de vorige eeuw Wim Kan de politici te kakken zette, en hij was een gerespecteerd man. Dat zijn veel cabaretiers van nu ook, wat ze ook over politici zeggen, het houdt de politici scherp en de betrokken kiezers ook.

Andersom, politici worden geacht om het land te besturen en niet met de camera op hen gericht hun collega's af te zeiken of bevolkingsgroepen respectloos te denigreren. Dat dat nu door iemand in de politiek wel gebeurt, daar zijn maar weinig mensen blij mee en de meeste mensen hopen dat daar binnenkort maatregelen tegen genomen worden en er op normale toon gedebatteerd gaat worden in de kamer, eens kijken of Geert dan ook nog zo interessant is.

Verder vind ik het niet nodig dat jij conclusies over mij of mijn privé leven trekt, dat doe ik ook niet bij anderen voor zover ze dat niet zelf als discussiepunt aandragen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:27

PVV fanaten voelen zich bedrijgt door de ware woorden van sarabande en uit onmacht om inhoudelijk te reageren krijg je dit soort beschuldigingen.
Ik vind jouw post over "die criminele marokaantjes" erg racistisch en kwetsend voor mensen van die afkomst.
Ja er zitten gefrustreerde mensen tussen. Gefrustreerd door de dagelijkse negatieve behandeling en houding tegenover hen. En dat is logisch. Mensen dwingen om volledig te worden zoals "wij" (nog steeds vraag ik me af wat "de nederlander" en de nederlandse cultuur dan inhoud, maar daar geeft een G.W. uiteraard geen antwoord is. Het enige zinnige antwoord wat ik me kan verzinnen is dat Nl en nederlanders toleranter en opener zijn dan anderen, anders had een onbeduidend mini-landje nooit zo ver gekomen), maar ondertussen niets te doen om hen ook gelijke kansen te geven, waardoor ze ook daadwerkelijk een kant op zouden kunnen.
Hoe ik veel mensen over deze groep nederlanders hoor praten doet me pijn. Het zijn mensen hoor, mensen die niet minder waard zijn dan jij en ik, ook al heb ik toevallig blond haar. Mensen die net zoveel recht hebben op het uiten van hun identiteit, en vooral mensen die recht hebben op dezelfde kansen en op hetzelfde respect.
Dat zou een hoop meer opleveren dan schelden, schoppen, trappen, straffen en minachten.
Ik durf werkelijk te stellen dat als ik in hun schoenen stond, en ik de dagelijkse minachting en de uitsluiting had meegemaakt, die zij meemaken, ik ook niet vriendelijk en lief zou zijn.
Dachten daar maar eens wat meer mensen over na...

gohyaJarig

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:41

Quote:"sarabande".
Verder vind ik het niet nodig dat jij conclusies over mij of mijn privé leven trekt, dat doe ik ook niet bij anderen voor zover ze dat niet zelf als discussiepunt aandragen.

Dit deed je ook bij "Onassa".Moet je maar eens terug lezen,ging over haar moeder die in een verzorgings tehuis zat.
Maar dat is natuurlijk niet zo toch?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:43

Edit: laat maar ik las verkeerd door ontbreken van quotes in vorige tekst.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:46

Cerilene_ schreef:
PVV fanaten voelen zich bedrijgt door de ware woorden van sarabande en uit onmacht om inhoudelijk te reageren krijg je dit soort beschuldigingen.
Ik vind jouw post over "die criminele marokaantjes" erg racistisch en kwetsend voor mensen van die afkomst.
Ja er zitten gefrustreerde mensen tussen. Gefrustreerd door de dagelijkse negatieve behandeling en houding tegenover hen. En dat is logisch. Mensen dwingen om volledig te worden zoals "wij" (nog steeds vraag ik me af wat "de nederlander" en de nederlandse cultuur dan inhoud, maar daar geeft een G.W. uiteraard geen antwoord is. Het enige zinnige antwoord wat ik me kan verzinnen is dat Nl en nederlanders toleranter en opener zijn dan anderen, anders had een onbeduidend mini-landje nooit zo ver gekomen), maar ondertussen niets te doen om hen ook gelijke kansen te geven, waardoor ze ook daadwerkelijk een kant op zouden kunnen.
Hoe ik veel mensen over deze groep nederlanders hoor praten doet me pijn. Het zijn mensen hoor, mensen die niet minder waard zijn dan jij en ik, ook al heb ik toevallig blond haar. Mensen die net zoveel recht hebben op het uiten van hun identiteit, en vooral mensen die recht hebben op dezelfde kansen en op hetzelfde respect.
Dat zou een hoop meer opleveren dan schelden, schoppen, trappen, straffen en minachten.
Ik durf werkelijk te stellen dat als ik in hun schoenen stond, en ik de dagelijkse minachting en de uitsluiting had meegemaakt, die zij meemaken, ik ook niet vriendelijk en lief zou zijn.
Dachten daar maar eens wat meer mensen over na...

Uhh, zo praten ze in de media ook over die groep hoor.
Daar is nix discriminerends aan.Maar je hoeft maar met je vingers te knippen of je bent discriminerend en/of racistisch.

"Cerilene_" Conclusies over het privé leven van anderen die je niet kent?!
Gelezen in profiel.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:47

Gohya: Als het je zo irriteert, dan kun je het op een gegeven moment toch ook negeren? Ik lees hier met vlagen ook reacties over de SP die ik erg vervelend vind maar niet de moeite waard om erop in te gaan (omdat het kant noch wal raakt). Als je zo vaak persoonlijk ergens op ingaat, dan komt dat de discussie niet ten goede. Daar ben je voor een deel ook zelf verantwoordelijk voor. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:47

gohya schreef:
Quote:"sarabande".

Dit deed je ook bij "Onassa".Moet je maar eens terug lezen,ging over haar moeder die in een verzorgings tehuis zat.
Maar dat is natuurlijk niet zo toch?

Citaat:
Voor zover ze dat niet zelf als discussiepunt aandragen
, het zou het topic ten goede komen als je iets zorgvuldiger leest

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:52

[/quote], het zou het topic ten goede komen als je iets zorgvuldiger leest[/quote]

Dan nog kwets je er iemand mee! het gaat wel over haar eigen moeder!

"Toekie" je hebt nog gelijk ook nog!
Ik negeer sommige dingen idd. maar.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:53

Ik heb nog geen media gehoord waar mensen het hebben over die criminele marrokaantjes hoor.
En dat is al helemaal geen rechtvaardiging van het overnemen van zulk neerbuigend taalgebruik. De media is inderdaad ook niet heilig nee, er staan zat onwaarheden, verdraaiingen en opruiende taal in, betekend niet dat iedereen zich hiertoe moet verlagen.
Houd het even respectvol.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:00

gohya schreef:
het zou het topic ten goede komen als je iets zorgvuldiger leest

Dan nog kwets je er iemand mee! het gaat wel over haar eigen moeder!

"Toekie" je hebt nog gelijk ook nog!
Ik negeer sommige dingen idd. maar.

Als jij vindt dat mensen, die dat zelf aanhalen, zo snel gekwetst zijn, omdat je nu al voor de zoveelste keer dit voorval hier aanhaalt, dan begrijp ik niet dat je iemand bewondert wiens levenswijze het is anderen te kwetsen. Iemand die floreert op het kwetsen van anderen en zonder dat kwetsen, totaal geen media aandacht zou hebben, want hij heeft namelijk nog niets bewezen.

Ik bedoel waar maak je een scheiding, cabaretiers mogen het niet, posters hier niet, maar Geert wel, is dat niet wat krom????

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:03

Daarom zei ik dus al (nu voor de derde keer :D):
Toekie schreef:
Ik snap het gewoon echt niet...

Als een partij van alles roept maar speerpunten niet waarmaakt dan is het een mislukking.
Als de pvv van alles roept maar speerpunten niet waarmaakt dan is het een slim spelletje?

:? :? :?

(omdat gezegd wordt dat Wilders zijn speerpunten toch niet kan waarmaken, maar het puur gebruikt om zieltjes te winnen)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:07

"sarabande"
Als jij vindt dat mensen, die dat zelf aanhalen, zo snel gekwetst zijn, omdat je nu al voor de zoveelste keer dit voorval hier aanhaalt, dan begrijp ik niet dat je iemand bewondert wiens levenswijze het is anderen te kwetsen. Iemand die floreert op het kwetsen van anderen en zonder dat kwetsen, totaal geen media aandacht zou hebben, want hij heeft namelijk nog niets bewezen.

Ik bedoel waar maak je een scheiding, cabaretiers mogen het niet, posters hier niet, maar Geert wel, is dat niet wat krom????[/quote]

Heb ik ooit gezegd dat Wilders dat wél mag?
Nee ik vind dat NIEMAND een ander mag kwetsen.
Cabaretiers kunnnen genoeg andere 'grappen' verzinnen en daarmee hun brood blijven verdienen.
Omdat het hun werk is geeft ze niet het recht bepaalde groepen mensen te kwetsen.
En nogmaals ook Wilders mag dat NIET.

"Toekie" dat word gezegd ja en het zal miss. ook wel zo zijn.
Ik weet niet of het een slim spelletje is,maar het lijkt er zo wel op ja.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:09

Dus PVV is een uitzondering op alle andere partijen?
Als zij hun speerpunten niet waarmaken is het blijkbaar geen probleem.

Ik ben de draad volledig kwijt. :')

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:13

Toekie schreef:
Dus PVV is een uitzondering op alle andere partijen?
Als zij hun speerpunten niet waarmaken is het blijkbaar geen probleem.

Ik ben de draad volledig kwijt. :')

Dat zal wél een probleem zijn als ze hun speerpunten niet waar maken.
Maar de stemmers hebben dan al gekozen en kunnen niet meer terug,tot er weer nieuwe verkiezingen zijn.Dan zullen ze dus niet meer op PVV stemmen lijkt me.De mensen die nu op hem gaan stemmen geloven in hem! Kan ik er wat aan doen dat we hem geloven?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:16

gohya schreef:
Jij zou eens een weekje in de Bijlmer moeten wonen,ga daar overdag maar eens pinnen bij de bank of wandelen met een hondje.

Hier word ik ook een beetje moe van. Ik heb 20 jaar in Gouda gewoond, kom er nog minstens twee keer per week (en dan fiets ik rond half12 's avonds door dé criminele buurten) en heb echt geen problemen hoor. Wat doe ik dan verkeerd?
En nee, ik ontken problemen in Gouda niet, absoluut niet. Maar het wordt wel enorm zwaar overdreven. Er wordt nu een beeld geschetst van oude vrouwtjes die állemaal overvallen worden, vrouwen die allemaal verkracht worden als ze 's avonds over straat fietsen (oh, wacht, ik zal wel te lelijk zijn :') :P) en agenten die allemaal in elkaar geslagen worden als ze hun werk doen. Alsof je je leven niet veilig bent in dergelijke steden. Nonsens!