Jildau schreef:Maar ik wilde op m'n 14e al heel graag mijn auto rijbewijs halen want dan kon ik zelf overal lekker naar toe rijden. Had ik echt moeten doen achteraf, bedoel als dit ook prima is.
Voor de sport, wat zeilen is, had je de mogelijkheid tot je 15e te oefenen op de cartbaan en hem aan kunnen vragen vanaf je 15e.
Citaat:Citaat:
11.2.2 Uitzonderingen voor de sectie autorensport m.b.t. leeftijd en rijbewijsverplichting
De minimum leeftijd om in aanmerking te kunnen komen voor een race licentie bedraagt 16 jaar.
- 16 jarigen kunnen in aanmerking komen voor een race licentie wanneer zij slagen voor het licentie examen bij een KNAF
erkende raceschool.
Citaat:Citaat:
Een clublicentie voor 15 jarigen kan uitgegeven worden aan jeugdigen voor het jaar waarin ze 16 jaar worden. De wettelijke
vertegenwoordiger van de licentie aanvrager dient de licentie aanvraag mede te ondertekenen. De licentie wordt gekenmerkt met de
klasse: Juniorklasse. Deze klasse geldt voor het jaar 2009 alleen voor de Suzuki Swift Cup, Formule Ford en de Formula Gloria.
Natuurlijk wel racen binnen de aangegeven grenzen, niet op de openbare weg dus.