13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:45

slimmerik schreef:
Onderzoek in o.a. de USA heeft aangetoond dat kinderen die het onderwijs thuis of elders via Wereldschool volgen, zijn later meestal bovengemiddeld succesvolle burgers, zowel privé als in hun werk.

Dus schijnt helemaal nog niet zo verkeerd te zijn die afzondering ....

En er zijn net zo veel (als niet meer) onderzoeken die stellen dat die afzondering de kans op psychische problemen sterk vergroot :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:03

Daarbij zie je iets heel belangrijks over het hoofd nml. de wereldschool geld uitsluitend als voldoen aan de leerplicht indien het onderwijs door een volwassene word begeleid. Die moet dus aanwezig zijn en toezicht houden en ondersteuning bieden. Laura voldoet dus met deze optie NIET aan de leerplicht.

Daarnaast een kind thuis onderwijzen betekent kontakt met soortgenoten, om in paardentaal te blijven praten ;) . Dat is iets heel anders dan een 14 jarig kind wat in haar uppie op een ocean ergens rondrijft over een periode van 2 jaar.....

Ik snap die vergelijkingen ook niet eerlijk gezegd.....Kinderen die thuis onderwezen worden, spelen verder buiten, zitten op clubs, sporten en worden niet in een kamertje opgesloten voor twee jaar.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:29

Ze kan niet wachten totdat ze 18 jaar is omdat ze dan niet meer de jongste is die die prestatie heeft neergezet. dat is het hele eiereten. Ze moet en zal de jongste zijn die solo de wereld over zeilt. En als je dan maar lang genoeg door dramt zal het wel lukken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:48

flyfly schreef:
Ze kan niet wachten totdat ze 18 jaar is omdat ze dan niet meer de jongste is die die prestatie heeft neergezet. dat is het hele eiereten. Ze moet en zal de jongste zijn die solo de wereld over zeilt. En als je dan maar lang genoeg door dramt zal het wel lukken.

Maar ik wilde op m'n 14e al heel graag mijn auto rijbewijs halen want dan kon ik zelf overal lekker naar toe rijden. Had ik echt moeten doen achteraf, bedoel als dit ook prima is.

uniekhorse

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:49

Wie zegt dat ze dramt ? Dit is gewoon een meid die weet wat ze wil, met doorzettingsvermogen.
Vele mensen hebben dromen maar zij doet haar best om haar droom werkelijkheid te maken, iets wat meerdere mensen zouden moeten doen.
Of het verstandig is, is een tweede maar ze zou er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben.
Ze heeft voldoende lef in haar donder, mocht het fout gaan tja daar is ze zelf bij.. ze weet wat de risico's zijn.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:11

Jildau schreef:
Maar ik wilde op m'n 14e al heel graag mijn auto rijbewijs halen want dan kon ik zelf overal lekker naar toe rijden. Had ik echt moeten doen achteraf, bedoel als dit ook prima is.

Voor de sport, wat zeilen is, had je de mogelijkheid tot je 15e te oefenen op de cartbaan en hem aan kunnen vragen vanaf je 15e.
Citaat:
Citaat:
11.2.2 Uitzonderingen voor de sectie autorensport m.b.t. leeftijd en rijbewijsverplichting
De minimum leeftijd om in aanmerking te kunnen komen voor een race licentie bedraagt 16 jaar.
- 16 jarigen kunnen in aanmerking komen voor een race licentie wanneer zij slagen voor het licentie examen bij een KNAF
erkende raceschool.

Citaat:
Citaat:
Een clublicentie voor 15 jarigen kan uitgegeven worden aan jeugdigen voor het jaar waarin ze 16 jaar worden. De wettelijke
vertegenwoordiger van de licentie aanvrager dient de licentie aanvraag mede te ondertekenen. De licentie wordt gekenmerkt met de
klasse: Juniorklasse. Deze klasse geldt voor het jaar 2009 alleen voor de Suzuki Swift Cup, Formule Ford en de Formula Gloria.

Natuurlijk wel racen binnen de aangegeven grenzen, niet op de openbare weg dus.
:P

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:52

uniekhorse schreef:
Wie zegt dat ze dramt ? Dit is gewoon een meid die weet wat ze wil, met doorzettingsvermogen.
Vele mensen hebben dromen maar zij doet haar best om haar droom werkelijkheid te maken, iets wat meerdere mensen zouden moeten doen.
Of het verstandig is, is een tweede maar ze zou er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben.
Ze heeft voldoende lef in haar donder, mocht het fout gaan tja daar is ze zelf bij.. ze weet wat de risico's zijn.

Dus toen ze tien was, moesten wij haar beschouwen als volwassene met het verstand en inschattingsvermogen van een volwassene ? En toen ze 13 was ook en nu ze 14 is ook ?
Sinds wanneer kunnen kinderen dat bepalen dan en waarom geld dat alleen voor haar momenteel en worden de anderen wel als kind gezien die daar nog niet rijp voor zijn en worden die door de maatschappij en wetten en ouders in bescherming genomen ?
Hoe kan een 14 jarig kind over zoiets als dit goed nagedacht hebben ? Ze heeft geen idee wat haar te wachten staat en geen enkele invloed er op.
Sommige volwassenen kunnen het niet eens goed inschatten, maar zij wel....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:06

Ik heb een keer een intervieuw gezien met haar... en inderdaad ze maakte niet de beste indruk.

Vraag: wat ben je van plan als je piraten tegenkomt?
Laura: Dan vaar ik er gewoon omheen, niks aan de hand. :+

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:16

Haha.....leuk....moest wel even lachen hoor.....sorry...
Dat moeten al die anderen dan ook voortaan maar doen. Zijn we gelijk van dat probleem af. Hoeven we er ook geen marineschip meer neer te leggen... :D
Tja soms is een wereldprobleem kinderlijk eenvoudig uit de wereld te helpen....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:30

Zulke intervieuws met zulke antowoorden + die actie naar Sint Maarten, nee dan maak je bij mij geen goede indruk. Had een meisje van de HAVO wel wat slimmer ingeschat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:19

xx_Kelly_xx schreef:
Ik heb een keer een intervieuw gezien met haar... en inderdaad ze maakte niet de beste indruk.

Vraag: wat ben je van plan als je piraten tegenkomt?
Laura: Dan vaar ik er gewoon omheen, niks aan de hand. :+

Wat gaat een man van 40 eigenlijk doen als ie piraten tegenkomt?
Zo kun je iedereen vragen stellen waar het moeilijk antwoord op geven is. Vind het een zeer slim antwoord eerlijk gezegd. Domme vraag? Kun je ook een dom antwoord krijgen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:37

Van een ervaren zeezeiler gehoord, dat eventuele piraten alleen maar voor het schip gaan en niet voor het meisje... daar hebben ze geen interesse in... ;) ;) maar het schip met alles er op en eraan des te meer....

Maar natuurlijk niet ondenkbaar dat ze overboord gekieperd wordt als ze bezoek aan boord krijgt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:18

slimmerik schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Zo kun je iedereen vragen stellen waar het moeilijk antwoord op geven is. Vind het een zeer slim antwoord eerlijk gezegd. Domme vraag? Kun je ook een dom antwoord krijgen _O-

Maar een volwassen man van 40 die ervoor kiest evt. piraten tegen te kunnen komen, vind ik heel ander verhaal als een meiske van 14, die echt niet weet wat ze kan verwachten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:30

Je kent ze niet Diablo. Ze is door psychiaters en alles doorgelicht... Niemand kan meer een goede reden vinden om het niet te laten doorgaan. Alleen wat zijlijners.

En ik denk dat een kerel van 40 niets meer kan doen als een meiske van 14 tegen piraten.... En hoe groot schat je de kans dat ze piraten tegenkomt? De kans dat ze bij oversteken naar school verongelukt is volgens mij groter...

Ik vind het gewoon absurd zoveel uitvluchten en argumenten er in dit topic gezocht worden om dat kind te ver(voor)oordelen. Zonder dat men Laura of gezin überhaupt kent.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:39

Tja het kind doodwensen gaat mij ook te ver.
Maar ook ik vind dat dit niet zou moeten kunnen. Een normaal kind krijg een leerplichtambtenaar op de stoep als ie een week onterrecht thuis blijft van school, Laura mag 2 jaar weg!
Ik vind het best zolang alles, maar dan ook alles (dus ook nazorg etc) zelf betaald wordt. Vind niet dat wij daar voor op moeten draaien. Dat mogen haar ouders en sponsoren dan betalen.

Er zal vast genoeg over nagedacht zijn en ze zal echt wel goed voorbereid op weg gaan. Maar ik blijf het geen actie vinden voor zo´n jong meisje, hoe slim ze ook mag zijn. Ze hoort thuis op een ponykamp, niet op een oceaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:50

slimmerik schreef:
Je kent ze niet Diablo. Ze is door psychiaters en alles doorgelicht... Niemand kan meer een goede reden vinden om het niet te laten doorgaan. Alleen wat zijlijners.

En ik denk dat een kerel van 40 niets meer kan doen als een meiske van 14 tegen piraten.... En hoe groot schat je de kans dat ze piraten tegenkomt? De kans dat ze bij oversteken naar school verongelukt is volgens mij groter...

Ik vind het gewoon absurd zoveel uitvluchten en argumenten er in dit topic gezocht worden om dat kind te ver(voor)oordelen. Zonder dat men Laura of gezin überhaupt kent.

Ik blijf erbij dat een kind van 14 niet alleen op volle zee hoort. Dat kan ze nog zoveel zijn doorgelicht, het gaat er bij mij niet in.

Ik weet dat een kerel van 40 niet veel meer doet tegen piraten dan een meisje van 14, maar een volwassen man kan zijn eigen beslissingen maken, een kind niet. Dat is ook de reden dat ze niet weg zou mogen behoren te gaan. Je eigen kind bewust het gevaar insturen....onbegrijpelijk.....

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:02

Tja dat is dan aan de ouders he! Ik denk dat ze genoeg kritiek krijgen als het fout gaat.

Mijn kind mag op ponykamp, dat vind ik heftig genoeg!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:06

De hersenen van dat kind zijn helemaal nog niet voldoende uitgegroeid om op een volwassen manier gevaarlijke toestanden in te schatten.

Maar die ouders........ die moesten toch echt beter weten...

Het zal wel een hele vervolgserie worden als ze eenmaal op weg is, de hele wereld zal haar volgen.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:08

Hoor je over een maandje, haar zeilboot is gevonden maar het meisje is zoek.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:15

slimmerik schreef:

Hetzelfde, geluk hebben of pech hebben.

Is het plan nog steeds dat er een tweede boot gaat meevaren en dat ze in konvooi de Atlantische over gaat?

Ik vind dat er nu niets anders is als een jaar geleden. 't is nog steeds een kind, haar ouders zijn nog steeds verantwoordelijk voor wat ze gaat doen, haar boot is nog steeds niet -zo ver ik weet- de meest makkelijke om een klein meisje mee te laten oceaanvaren, en als ze alleen gaat moeten ze nog steeds niet komen zeuren dat ze onderweg verdrinkt, overvallen wordt of erger.
Als iedereen die er mee te maken heeft daar happy mee is moet ze maar gaan..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:38

slimmerik schreef:
Ze is door psychiaters en alles doorgelicht... Niemand kan meer een goede reden vinden om het niet te laten doorgaan. Alleen wat zijlijners.

Ik heb juist gelezen dat jeugdzorg en rechtbank het sterk afraadt maar dat verlenging van OTS geen zin heeft omdat de ouders niet mee willen werken.

En ik hoef het kind niet te kennen om te weten hoe haar geestelijke ontwikkeling en rijping van haar hersenen grofweg verloopt :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:40

Heino schreef:
slimmerik schreef:
Ze is door psychiaters en alles doorgelicht... Niemand kan meer een goede reden vinden om het niet te laten doorgaan. Alleen wat zijlijners.

Ik heb juist gelezen dat jeugdzorg en rechtbank het sterk afraadt maar dat verlenging van OTS geen zin heeft omdat de ouders niet mee willen werken.

En ik hoef het kind niet te kennen om te weten hoe haar geestelijke ontwikkeling en rijping van haar hersenen grofweg verloopt :)

Precies, dat hoorde ik ook. Eerste wat ik dacht was dan ook: ohhhh, dat is mooi! dus fout gedrag wordt gewoon beloond???

nou mevrouw en meneer, aangezien u toch niet meewerkt heffen we de ots maar op.

idiote wereld toch.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:42

nou van mijn kant straks geen medelijden als haar wat overkomt,
vind het niet kunnen nu willen alle 14 jarigen die lekker aan het puberen zijn straks vanalles en het mag dan allemaal maar?? nee als ouders ben je zo niet goed bezig vind ik zo ze hoort op school en niet alleen op een zeilboot.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:22

nanette1 schreef:
Hoor je over een maandje, haar zeilboot is gevonden maar het meisje is zoek.

Oow, ow, dibs op het bootje!
Wereldreisje kan er wel af met het meer aan vacantiedagen waar ik in zwem.
Heb altijd al willen weten wat ik zou doen als ik piraten tegenkwam.

:7

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:49

Woensdag vertrekt ze dus. Eerst samen met vader naar Portugal vanwaar ze de reis alleen verder doet. Wanneer dat gebeurt is nog niet bekend.

bron: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Ti ... 2&Lit=VIEW

Citaat:
31-7-2010

het is geweldig dat ik nu oficieel weg mag en dat gaat gebeuren op woensdag 4 augustus om 9 uur.
Ik vaar dan eindelijk vanuit den osse, weliswaar samen met mijn vader het zeegat uit richting portugal.
De vertrekdatum vanuit portugal is nog niet bekend.
Maar ik hou jullie op de hoogte.

Ook mijn schoolboeken zijn er helemaal klaar voor!

Laura
.