Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_kippie schreef:zit hvnl te kijken daar zegt een piloot als oogetuigen het vliegtuig hebben gezien dan is het niet zo heel erg mistig geweest.als je na denkt klopt dat wel.
Liezel1 schreef:nabestaanden krijgen 50.000 en gewonden 20.000 meen ik. Overlevenden 5.000
Overigens dacht ik (een leek met vliegangst( dat landen uberhaupt nooit op de automatische piloot gebeurde....
Lovely schreef:Lielle, ik ben speciaal even blijven zitten voor de herhaling en het was inderdaad heel interessant. Hij zei duidelijk dat hij doorspeculeerde, maar ik vond het een vrij aannemelijke gevolgtrekking en hij zo heel goed gelijk kunnen hebben. Waarmee het er dus op neer komt dat het met een technische fout begon, die door samenspel van factoren niet op tijd opgelost kon worden.
Silvaantje schreef:Maar wat ik niet helemaal snap is (ik heb de uitzending niet gezien en heb ervan begrepen dat een van die hoogtemeters kapot was en dat die aangaf nog 8 meter van de grond te zitten ipv 1800 ofzo)... dat zíe je toch als piloot?? je ziet toch wel het verschil of je bijna op de grond zit of niet? dan hadtie toch in kunnen grijpen?
Lyonesse schreef:Gas terugnemen was normaal bij het inzetten van landing ( en ook landing inzetten op dat moment was normaal) idd hadden ze op de andere meter kunnen zien dat de landing te snel ging, zeker toen ze de melding van het landingsgestel kregen, tenzij ze nog niet eerder op schiphol geweest waren...