Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:35

Ik vind het helemaal niet opgeblazen eigenlijk....

Ik vind het onzin dat er rechtzaken worden aangespannen over het per se moeten dragen van een hoofddoek in bijvoorbeeld representatieve functies. Als ik zonodig een piercing in mijn wenkbrauw wil, moet ik ook aanvaarden dat ze met niet overal zichtbaar willen hebben zitten. Daar kies je dan voor. En dat geldt ook voor hoofddoeken ed! Het is hier in Nederland geen gebruikelijk iets en wordt niet gezien als representatief.

Had net ook weer zo´n muts aan de lijn. Spreekt gebrekkig Nederlands en wil even de bedrijfsgegevens controleren. Ik meot me echt inhouden om niet te roepen dat ze eerst eens knap Nederlands moet leren spreken voordat ze aan de telefoon gaat zitten. Maar dat mag je niet zeggen want dan discrimineer je. Evenals bovenstaand geval. Met een hoofddoek kan het gebeuren dat je geen representative funtie krijgt. Is geen discriminatie. Sommige banen vereisen een uniform... Kies dan wat anders!

Maar dat soort gepiep komt mij mijn neus uit. Pas je dan aan als je iets wilt. En het is goed om een punt te maken van Boeka dragerij. Nee niet zo als Wilders het doet misschien, maar hier in Nederland wordt het gezien als vrouw onderdrukkend iets en dus hoort het hier niet thuis!

Het is in andere landen vrij normaal dat wanneer je daar heen verhuist, dat er eisen gesteld worden aan taalbeheersting en een minimum inkomensgrens. En dat is de fout die we in Nederland te lang hebben gemaakt. Heeft niets met verveling te maken lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:04

Justdoit heeft wel wat puntjes hoor Lachen.

Esperanza, een minimum inkomensgrens kun je natuurlijk niet stellen als je mensen zoekt die ongeschoold werk moeten gaan doen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:33

Lovely schreef:

Esperanza, een minimum inkomensgrens kun je natuurlijk niet stellen als je mensen zoekt die ongeschoold werk moeten gaan doen.

Oh ja? Wel wat puntjes? Haha! Niets doen dan komt het vanzelf allemaal goed? Dat is nou net waarom het misgaat. Niet iedereen wil zich een multiculturele samenleving in de strot gedrukt krijgen. En dat is wel wat er gebeurt...

Minimum inkomensgrens kan heel best hoor. Ik heb nergens gezegd dat die grens op 40.000 euro per jaar moet komen te liggen. Maar gewoon simpel om af te dwingen dat je moet werken voor je brood. En dat je wel je best mag doen om hier thuis te willen horen. Is niet zo heel raar lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:44

Esperanza, tegenover wie moeten die eisen dan gesteld worden?

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:00

Esperanza schreef:
Lovely schreef:

Oh ja? Wel wat puntjes? Haha! Niets doen dan komt het vanzelf allemaal goed? Dat is nou net waarom het misgaat. Niet iedereen wil zich een multiculturele samenleving in de strot gedrukt krijgen. En dat is wel wat er gebeurt...

Minimum inkomensgrens kan heel best hoor. Ik heb nergens gezegd dat die grens op 40.000 euro per jaar moet komen te liggen. Maar gewoon simpel om af te dwingen dat je moet werken voor je brood. En dat je wel je best mag doen om hier thuis te willen horen. Is niet zo heel raar lijkt me.

Wat gaat er precies zo mis dan?? Kun je mij dat uitleggen? Dat meisje dat zo slecht Nederlands praat heeft waarschijnlijk minder kansen gehad dan jij. Vraag je je ook af waarom ze zo slecht Nederlands praat?

"Niet iedereen wil zich een multiculturele samenleving in de strot gedrukt krijgen".

Dit vind ik een beetje een ongenuanceerde opmerking, want dan zal ik je toch moeten vertellen dat we dit niet door de strot gedrukt hebben gekregen maar dat Nederland vlak na de oorlog deze mensen zelf over heeft laten komen om het land op te bouwen. Deze eerste generatie mensen hebben hier keihard gewerkt en er deels voor gezorgd dat jij nu in een welvarend land woont doordat zij baantjes aannamen die niemand wilde hebben.

Als je kijkt naar deze generatie marokkaanse en turkse mensen, dan zie je dat ontzettend veel van deze mensen een HBO opleiding of WO opleiding volgen. Nog niet allemaal maar het worden er significant meer. Beter opgeleid en meer kennis xorgt ervoor dat je kritisch kunt nadenken en ook je aanpassingsvermogen beter wordt. Daarom ben ik ervan overtuigd dat als je het gewoon met rust komt de integratie stilzwijgend tot stand komt. Verschillen benadrukken zorgt voor weestand en terecht...
Laatst bijgewerkt door Justdoit op 10-04-08 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:01

Esperanza schreef:
Ik vind het helemaal niet opgeblazen eigenlijk....

Ik vind het onzin dat er rechtzaken worden aangespannen over het per se moeten dragen van een hoofddoek in bijvoorbeeld representatieve functies. Als ik zonodig een piercing in mijn wenkbrauw wil, moet ik ook aanvaarden dat ze met niet overal zichtbaar willen hebben zitten. Daar kies je dan voor. En dat geldt ook voor hoofddoeken ed! Het is hier in Nederland geen gebruikelijk iets en wordt niet gezien als representatief.

Had net ook weer zo´n muts aan de lijn. Spreekt gebrekkig Nederlands en wil even de bedrijfsgegevens controleren. Ik meot me echt inhouden om niet te roepen dat ze eerst eens knap Nederlands moet leren spreken voordat ze aan de telefoon gaat zitten. Maar dat mag je niet zeggen want dan discrimineer je. Evenals bovenstaand geval. Met een hoofddoek kan het gebeuren dat je geen representative funtie krijgt. Is geen discriminatie. Sommige banen vereisen een uniform... Kies dan wat anders!

Maar dat soort gepiep komt mij mijn neus uit. Pas je dan aan als je iets wilt. En het is goed om een punt te maken van Boeka dragerij. Nee niet zo als Wilders het doet misschien, maar hier in Nederland wordt het gezien als vrouw onderdrukkend iets en dus hoort het hier niet thuis!

Het is in andere landen vrij normaal dat wanneer je daar heen verhuist, dat er eisen gesteld worden aan taalbeheersting en een minimum inkomensgrens. En dat is de fout die we in Nederland te lang hebben gemaakt. Heeft niets met verveling te maken lijkt me

Deze mensen wonen al 25 tot 30 jaar in Nederland en zijn hier door Nederland heen gehaald dus waar heb je het nu over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:04

Precies, het wordt een beetje lastig om mensen hierheen te halen om werken als ze in het thuisland al een net inkomen hebben.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:10

@ Justdoit: Het gaat over moslims dacht ik, niet over turken/marokanen. Niet iedere turk of marrokaan is moslim, niet iedere moslim komt uit het buitenland. En óók niet iedere moslim woont hier al 25 tot 30 jaar.

@ Lovely: Waar reageer jij op? Lachen
Nederlanders hebben ook een heel net inkomen hier, toch komen ze bijv. Amerika pas in als ze daar werk hebben, anders met een tijdelijk visum.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:20

Lovely schreef:

Dat is dus voor mensen die hier heen willen verhuizen. Voor de mensen die hier al zijn heeft dat geen nut nee, dus dat gaat dan misschien weer wat over op een ander onderwerp.

Maar dag geneuzel over die mensen die wel hier zelf heen gehaald hebben word ik ook best moe. Dus dat houdt in dat je nooit eisen mag stellen? Dat je van die mensen niet mag vragen dat ze zich aanpassen aan de normen en waarden van hier? Dat ze de taal spreken?

Ik vind dat ik het hele mulitculti gedoe door mijn strot gedrukt krijg ja. Heeft niets te maken met de groepen Turken die hier na de oorlog zijn heengehaald. Dat is onzin. Het is het onvermogen van de regering om de integratie eens knap op de rit te krijgen. Daarnaast kun je niet ongelimiteerd mensen blijven binnen halen in een van de drukst bevolkte landen van de wereld. Dat houdt gewoon een keer op.

En het is wel grappig dat je aanhaald dat dat meisje waarschijnlijk minder kansen gehad heeft als ik.(ik ga hier niet mijn hele persoonlijke was buiten hangen) maar ik heb mijn eigen kansen moeten maken. Bij ons thuis was er ook geen geld. Voor niets en zeker niet voor een studie. Ik heb gewerkt voor een studie, heeft me wat langer gekost dan een ander, maar ik heb altijd al gewerkt. Op mijn knieën onkruid trekken als het moest. En dat kan een ander ook.

En ik vind het gewoon niet kunnen dat iemand in een telefoonfunctie zo gebrekkig spreekt, dus kun je verwachten dat je zakelijk gezien niet serieus genomen wordt. Zou ook zo zijn als iemand plat Gronings zou spreken...maar daar mag je weer wel wat van zeggen.

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:21

Mystica schreef:
@ Justdoit: Het gaat over moslims dacht ik, niet over turken/marokanen. Niet iedere turk of marrokaan is moslim, niet iedere moslim komt uit het buitenland. En óók niet iedere moslim woont hier al 25 tot 30 jaar.

@ Lovely: Waar reageer jij op? Lachen
Nederlanders hebben ook een heel net inkomen hier, toch komen ze bijv. Amerika pas in als ze daar werk hebben, anders met een tijdelijk visum.

Dat is wel de grootste groep waar de meeste problemen mee zijn dacht ik zo.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:24

Marokkanen, ja, maar net zo goed de Irakezen, Iranezen, Afrikanen etc etc etc. Turken zijn niet heel vaak meer moslim, en bovendien een stuk moderner tegenwoordig. Nee, ik heb niet de indruk dat turken overlast veroorzaken ofzo. Net zo goed als duitsers, amerikanen, belgen, fransen, britten, denen, chinezen etc dat niet doen

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:31

Esperanza schreef:
Lovely schreef:

Dat is dus voor mensen die hier heen willen verhuizen. Voor de mensen die hier al zijn heeft dat geen nut nee, dus dat gaat dan misschien weer wat over op een ander onderwerp.

Maar dag geneuzel over die mensen die wel hier zelf heen gehaald hebben word ik ook best moe. Dus dat houdt in dat je nooit eisen mag stellen? Dat je van die mensen niet mag vragen dat ze zich aanpassen aan de normen en waarden van hier? Dat ze de taal spreken?
Ik vind dat ik het hele mulitculti gedoe door mijn strot gedrukt krijg ja. Heeft niets te maken met de groepen Turken die hier na de oorlog zijn heengehaald. Dat is onzin. Het is het onvermogen van de regering om de integratie eens knap op de rit te krijgen. Daarnaast kun je niet ongelimiteerd mensen blijven binnen halen in een van de drukst bevolkte landen van de wereld. Dat houdt gewoon een keer op.

En het is wel grappig dat je aanhaald dat dat meisje waarschijnlijk minder kansen gehad heeft als ik.(ik ga hier niet mijn hele persoonlijke was buiten hangen) maar ik heb mijn eigen kansen moeten maken. Bij ons thuis was er ook geen geld. Voor niets en zeker niet voor een studie. Ik heb gewerkt voor een studie, heeft me wat langer gekost dan een ander, maar ik heb altijd al gewerkt. Op mijn knieën onkruid trekken als het moest. En dat kan een ander ook.

En ik vind het gewoon niet kunnen dat iemand in een telefoonfunctie zo gebrekkig spreekt, dus kun je verwachten dat je zakelijk gezien niet serieus genomen wordt. Zou ook zo zijn als iemand plat Gronings zou spreken...maar daar mag je weer wel wat van zeggen.

Zoals ik al zei, je kunt integratie niet dwingen. Draai de boel maar eens om. Ik woon in Duitsland, maar wij praten gewoon Nederlands thuis, ik ga niet ineens Duits praten ofzo en dat geldt voor de meeste andere Nederlanders die naar Duitsland verhuist zijn. Wat je ook ziet is dat er bepaalde Nederlandse wijken ontstaan in de grensgebieden en de Nederlanders die daar wonen gaan amper met Duitsers om. Ook ik spreek het Duits niet vloeiend en kijk Nederlandse TV. Ik zeg het eerlijk, ik woon in Duitsland puur om financiele redenen, net als een hoop economische vluchtelingen die hier wonen.

Ditzelfde verhaal geldt ook voor alle buitenlandse mensen die hier komen wonen of in het verleden als gastarbeider zijn gekomen. Bij hun kinderen zie je dat dit alweer anders wordt. Die krijgen NEderlands op school, praten onderling naast hun eigen taal ook vaak in het Nederlands. Er gaan gewoon wat generaties overheen. En de regering kan dit niet afdwingen door allerlei rare inburgeringscursussen etc.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:36

Justdoit schreef:
Zoals ik al zei, je kunt integratie niet dwingen. Draai de boel maar eens om. Ik woon in Duitsland, maar wij praten gewoon Nederlands thuis, ik ga niet ineens Duits praten ofzo en dat geldt voor de meeste andere Nederlanders die naar Duitsland verhuist zijn. Wat je ook ziet is dat er bepaalde Nederlandse wijken ontstaan in de grensgebieden en de Nederlanders die daar wonen gaan amper met Duitsers om. Ook ik spreek het Duits niet vloeiend en kijk Nederlandse TV.

Ik weet niet hoe lang je er woont, maar dat vind ik een slechte zaak.
Snel de taal leren vind ik een "must" en "gewoon" fatsoenlijk.

intergratie kun je voor een gedeelte best dwingen. taal-toetsen afnemen, met staffen op het niet halen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:39

Justdoit schreef:
Zoals ik al zei, je kunt integratie niet dwingen. Draai de boel maar eens om. Ik woon in Duitsland, maar wij praten gewoon Nederlands thuis, ik ga niet ineens Duits praten ofzo en dat geldt voor de meeste andere Nederlanders die naar Duitsland verhuist zijn. Wat je ook ziet is dat er bepaalde Nederlandse wijken ontstaan in de grensgebieden en de Nederlanders die daar wonen gaan amper met Duitsers om. Ook ik spreek het Duits niet vloeiend en kijk Nederlandse TV. Ik zeg het eerlijk, ik woon in Duitsland puur om financiele redenen, net als een hoop economische vluchtelingen die hier wonen.

Ik vind dat puur onfatsoenlijk. Maar gelukkig is niet iedereen zo. Er zijn ook mensen die naar Dld verhuizen en gewoon Duits spreken en integreren daar. (Terwijl ze gewoon in NL blijven werken) Kijk je hoeft van mij thuis echt geen andere taal te gaan spreken, maar heb wel het fatsoen om je aan te passen...wat moet je anders daar?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:40

Vind ik wel Nagelbijten / Gniffelen En de regering blijkbaar ook Vork
Dat van de nederlandse wijken in duitsland is waar, en ik schaam me daar ook dood voor mijn landgenoten. Nagelbijten / Gniffelen Vrienden van mij zijn een jaar of 3 naar duitsland verhuist, en zijn de enige nederlanders in het dorp. Hun dochter gaat nog gewoon in nederland naar school, maar speelt in het dorp gewoon met duitse kinderen en ze spreekt het ook perfect. Na een jaar al. Mijn vader woont ook in duitsland, maar niet in de nederlandse enclave, die ligt een paar 100 meter verder op Vork Spreekt ook gewoon duits, je hoort er niets aan af. nog een andere vriend was ook geemigreerd, maar inmiddels weer terug, incl duits accent. Nagelbijten / Gniffelen ( waar ik me enorm aan erger trouwens. Clown ) Die heeft ook maar 2 jaar in duitsland gewoont. Mijn tante daar in tegen is duits en woont in nederland. Al 40 jaar, maar nederlands praat ze nog steeds matig. Ze is wel te begrijpen, dat wel, maar ik praat gronings, zij platduits, dus nauwlijks verschil. Maar nederlands hoef je haar niet te vragen, want dat is onverstaanbaar Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:45

toen ik in america woonde dacht ik zelfs in het engels Lachen

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:45

Dat is inderdaad slecht, maar het zo is het wel en dat geldt voor veel Nederlanders die in Duitsland wonen, daarom denk ik dat het gewoon menselijk gedrag is en dat het dus niet afhankelijk is van een bepaalde cultuur of religie.

Mensen zijn van nature lui en gewend aan bepaalde dingen, hebben gewoontes en tradities waar ze niet vanaf willen wijken. Dit zie je bijvoorbeeld bij de TV, je bent zo gewend (verslaafd eigenlijk) aan Nederlandse Tv dat je die gewoonte ook graag in stand wil houden. Ook geldt dat voor Sinterklaas. En voor mensen uit Irak of Iran is dit het suikerfeest en de Iraanse televisie die ze via de schotel ontvangen.

Een vreemde taal leer je alleen snel als je het de hele dag hoort, dus bv door TV en na een bepaalde leeftijd wordt het moeilijker een nieuwe taal snel op te pikken.

Het is een puur psychologisch iets, maar daar wordt niet aan gedacht omdat mensen vanuit zichzelf redeneren, maar dat opleggen van dingen werkt echt niet....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:49

KiWiKo schreef:
toen ik in america woonde dacht ik zelfs in het engels Lachen

Mijn moeder heeft in Arizona gestudeerd en had dat idd ook. Ja Nu nog wel eens, ze weet een woord wel in het engels, maar in het nederlands kan ze er niet op komen Huilen van het lachen
Ik heb het zelf ook. Als ik engels praat, kan ik me bepaalde nederlandse of duitse woorden niet herinneren. Nagelbijten / Gniffelen Anders om hetzelfde, praat ik duits, dan willen de engelse woorden niet komen Vork

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:53

Daar praat je het niet mee goed. Maar je hebt wel direct het hekele punt tepakken...luiheid. Dus het is blijkbaar nodig om sommige mensen te dwingen. Niet iedereen doet het zo. Er zijn er dus ook zat die zich normaal aanpassen.

Een taal pik je op van het doen. Tussen de mensen gaan zitten en je eigen taal even loslaten. Zolang je tussen je taalgenoten blijft zitten zul je het nooit leren.

Voor de Dld gangers, die passen zich ook aan aan de omgeving daar en doen gewoon mee met de paasfeesten. Het is maar net hoeveel fatsoen je in je donder hebt.

Kiwiko zegt het toch ook? Toen in in Amerika woonde dacht ik zelfs in het Engels! En zo hoort het ook!

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:07

Esperanza schreef:
Daar praat je het niet mee goed. Maar je hebt wel direct het hekele punt tepakken...luiheid. Dus het is blijkbaar nodig om sommige mensen te dwingen. Niet iedereen doet het zo. Er zijn er dus ook zat die zich normaal aanpassen.

Een taal pik je op van het doen. Tussen de mensen gaan zitten en je eigen taal even loslaten. Zolang je tussen je taalgenoten blijft zitten zul je het nooit leren.

Voor de Dld gangers, die passen zich ook aan aan de omgeving daar en doen gewoon mee met de paasfeesten. Het is maar net hoeveel fatsoen je in je donder hebt.

Kiwiko zegt het toch ook? Toen in in Amerika woonde dacht ik zelfs in het Engels! En zo hoort het ook!

Nou de Nederlanders passen zich tot op zekere hoogte aan, doordat ze met bepaalde feesten meedoen, ja das lekker makkelijk... dat wil niet zeggen dat ze zich aan alles aanpassen, want hun Nederlandse tv kijken ze nog steeds hoor. Ze vertonen exact hetzelfde gedrag als veel buitenlandse mensen hier.

Maar ook dat zal verwateren na twee a drie generaties, want hun kinderen groeien wel op met Duitse buurkinderen en beheersen de taal al snel vloeiend en zullen ook Duitse muziek en tv willen kijken omdat ze anders niet mee kunnen praten met hun vriendjes en vriendinnetjes

En, mensen laten zich niet dwingen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:15

Ik woon niet eens in duitsland, maar kijk vaak duitse tv, vind duitse muziek beter als wat in nederland gedraaid word, ga in duitsland uit etc. Duitser zijn verbaasd als ze horen waar ik woon. Nagelbijten / Gniffelen En dat is eigenlijk bij iedereen die ken zo. Ik geloof ook niet dat er in duitsland nederlanders wonen die geen duits spreken. ( Op die of 2 uitzonderingen na dan Nagelbijten / Gniffelen ) Een vriend van mijn moeder is naar Roemenie verhuisd. Hij heeft een roemeense vrouw en zijn kinderen praten geen woord nederlands. Nagelbijten / Gniffelen En dat terwijl hij ook gewoon hier nog een huis heeft waar hij regelmatig zit. Maar nederlanders staan er dan ook om bekend dat ze makkelijk andere talen leren Knipoog

edit: Mensen laten zich niet dwingen: Heel prima, maar dan hoor je hier dus gewoon niet. Lachen

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:24

Mystica schreef:
Ik woon niet eens in duitsland, maar kijk vaak duitse tv, vind duitse muziek beter als wat in nederland gedraaid word, ga in duitsland uit etc. Duitser zijn verbaasd als ze horen waar ik woon. Nagelbijten / Gniffelen En dat is eigenlijk bij iedereen die ken zo. Ik geloof ook niet dat er in duitsland nederlanders wonen die geen duits spreken. ( Op die of 2 uitzonderingen na dan Nagelbijten / Gniffelen ) Een vriend van mijn moeder is naar Roemenie verhuisd. Hij heeft een roemeense vrouw en zijn kinderen praten geen woord nederlands. Nagelbijten / Gniffelen En dat terwijl hij ook gewoon hier nog een huis heeft waar hij regelmatig zit. Maar nederlanders staan er dan ook om bekend dat ze makkelijk andere talen leren Knipoog

edit: Mensen laten zich niet dwingen: Heel prima, maar dan hoor je hier dus gewoon niet. Lachen

Nou ik spreek uit ervaring, Kranenburg en Kleve hebben hele Hollandse wijken, en die Hollanders daar gaan niet met Duitsers om. En ze zullen vast wel wat Duits spreken maar ze doen niet verschrikkelijk hun best om te integreren hoor... puur financieel oogmerk.

Dat jij naar Duitse muziek luistert heeft niets te maken met het integratievraagstuk? Ik luister ook vaak naar Duitse muziek maar ook naar Spaanse en Marokkaanse muziek omdat ik dat beter vindt dan wat er in Nederland wordt gedraaid.

Ik denk alleen niet dat je van oudere mensen die hier wonen kan verwachten dat ze nog perfect Nederlands leren. En over alle jongeren die hier komen wonen of wonen, die gaan toch naar school en leren toch Nederlands? En zeker tweede en derde generatie gastarbeiderskinderen spreken gewoon heel normaal Nederlands, misschien met een accent (vaak omdat ze stoer willen zijn), maar ja een limburger kan ik ook niet verstaan...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:27

Klopt, maar je begon er zelf over Knipoog Net als over dat nederlandse kinderen beter duits leren doordat zei naar duitse muziek luisteren en duitse tv kijken Nagelbijten / Gniffelen

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:44

ja dat weet ik... maar goed, al met al.. ik vind gewoon dat er belangrijkere problemen in NEderland zijn om oplossingen voor te vinden dan dat gezeik over die integratie.

Om van dat Trots op Nederland nog maar niet te spreken. Echt te triest voor woorden. Komt gewoon gemaakt over, alsof we er niet helemaal zeker van zijn ofzo of we wel trots op Nederland zijn en als we het maar hard genoeg roepen dan geloven we het wel.

Ik ben zeker trots op Nederland en daar heb ik zo'n Rita Verdonk echt niet voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:05

Justdoit, ik neem aan dat je thuis Nederlands sprak, maar buiten de deur Duits.