Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Justdoit heeft wel wat puntjes hoor.
Esperanza, een minimum inkomensgrens kun je natuurlijk niet stellen als je mensen zoekt die ongeschoold werk moeten gaan doen.
Esperanza schreef:Lovely schreef:Justdoit heeft wel wat puntjes hoor.
Esperanza, een minimum inkomensgrens kun je natuurlijk niet stellen als je mensen zoekt die ongeschoold werk moeten gaan doen.
Oh ja? Wel wat puntjes?Niets doen dan komt het vanzelf allemaal goed? Dat is nou net waarom het misgaat. Niet iedereen wil zich een multiculturele samenleving in de strot gedrukt krijgen. En dat is wel wat er gebeurt...
Minimum inkomensgrens kan heel best hoor. Ik heb nergens gezegd dat die grens op 40.000 euro per jaar moet komen te liggen. Maar gewoon simpel om af te dwingen dat je moet werken voor je brood. En dat je wel je best mag doen om hier thuis te willen horen. Is niet zo heel raar lijkt me.
Esperanza schreef:Ik vind het helemaal niet opgeblazen eigenlijk....
Ik vind het onzin dat er rechtzaken worden aangespannen over het per se moeten dragen van een hoofddoek in bijvoorbeeld representatieve functies. Als ik zonodig een piercing in mijn wenkbrauw wil, moet ik ook aanvaarden dat ze met niet overal zichtbaar willen hebben zitten. Daar kies je dan voor. En dat geldt ook voor hoofddoeken ed! Het is hier in Nederland geen gebruikelijk iets en wordt niet gezien als representatief.
Had net ook weer zo´n muts aan de lijn. Spreekt gebrekkig Nederlands en wil even de bedrijfsgegevens controleren. Ik meot me echt inhouden om niet te roepen dat ze eerst eens knap Nederlands moet leren spreken voordat ze aan de telefoon gaat zitten. Maar dat mag je niet zeggen want dan discrimineer je. Evenals bovenstaand geval. Met een hoofddoek kan het gebeuren dat je geen representative funtie krijgt. Is geen discriminatie. Sommige banen vereisen een uniform... Kies dan wat anders!
Maar dat soort gepiep komt mij mijn neus uit. Pas je dan aan als je iets wilt. En het is goed om een punt te maken van Boeka dragerij. Nee niet zo als Wilders het doet misschien, maar hier in Nederland wordt het gezien als vrouw onderdrukkend iets en dus hoort het hier niet thuis!
Het is in andere landen vrij normaal dat wanneer je daar heen verhuist, dat er eisen gesteld worden aan taalbeheersting en een minimum inkomensgrens. En dat is de fout die we in Nederland te lang hebben gemaakt. Heeft niets met verveling te maken lijkt me
Lovely schreef:Esperanza, tegenover wie moeten die eisen dan gesteld worden?
Mystica schreef:@ Justdoit: Het gaat over moslims dacht ik, niet over turken/marokanen. Niet iedere turk of marrokaan is moslim, niet iedere moslim komt uit het buitenland. En óók niet iedere moslim woont hier al 25 tot 30 jaar.
@ Lovely: Waar reageer jij op?
Nederlanders hebben ook een heel net inkomen hier, toch komen ze bijv. Amerika pas in als ze daar werk hebben, anders met een tijdelijk visum.
Esperanza schreef:Lovely schreef:Esperanza, tegenover wie moeten die eisen dan gesteld worden?
Dat is dus voor mensen die hier heen willen verhuizen. Voor de mensen die hier al zijn heeft dat geen nut nee, dus dat gaat dan misschien weer wat over op een ander onderwerp.
Maar dag geneuzel over die mensen die wel hier zelf heen gehaald hebben word ik ook best moe. Dus dat houdt in dat je nooit eisen mag stellen? Dat je van die mensen niet mag vragen dat ze zich aanpassen aan de normen en waarden van hier? Dat ze de taal spreken?
Ik vind dat ik het hele mulitculti gedoe door mijn strot gedrukt krijg ja. Heeft niets te maken met de groepen Turken die hier na de oorlog zijn heengehaald. Dat is onzin. Het is het onvermogen van de regering om de integratie eens knap op de rit te krijgen. Daarnaast kun je niet ongelimiteerd mensen blijven binnen halen in een van de drukst bevolkte landen van de wereld. Dat houdt gewoon een keer op.
En het is wel grappig dat je aanhaald dat dat meisje waarschijnlijk minder kansen gehad heeft als ik.(ik ga hier niet mijn hele persoonlijke was buiten hangen) maar ik heb mijn eigen kansen moeten maken. Bij ons thuis was er ook geen geld. Voor niets en zeker niet voor een studie. Ik heb gewerkt voor een studie, heeft me wat langer gekost dan een ander, maar ik heb altijd al gewerkt. Op mijn knieën onkruid trekken als het moest. En dat kan een ander ook.
En ik vind het gewoon niet kunnen dat iemand in een telefoonfunctie zo gebrekkig spreekt, dus kun je verwachten dat je zakelijk gezien niet serieus genomen wordt. Zou ook zo zijn als iemand plat Gronings zou spreken...maar daar mag je weer wel wat van zeggen.
Justdoit schreef:Zoals ik al zei, je kunt integratie niet dwingen. Draai de boel maar eens om. Ik woon in Duitsland, maar wij praten gewoon Nederlands thuis, ik ga niet ineens Duits praten ofzo en dat geldt voor de meeste andere Nederlanders die naar Duitsland verhuist zijn. Wat je ook ziet is dat er bepaalde Nederlandse wijken ontstaan in de grensgebieden en de Nederlanders die daar wonen gaan amper met Duitsers om. Ook ik spreek het Duits niet vloeiend en kijk Nederlandse TV.
Justdoit schreef:Zoals ik al zei, je kunt integratie niet dwingen. Draai de boel maar eens om. Ik woon in Duitsland, maar wij praten gewoon Nederlands thuis, ik ga niet ineens Duits praten ofzo en dat geldt voor de meeste andere Nederlanders die naar Duitsland verhuist zijn. Wat je ook ziet is dat er bepaalde Nederlandse wijken ontstaan in de grensgebieden en de Nederlanders die daar wonen gaan amper met Duitsers om. Ook ik spreek het Duits niet vloeiend en kijk Nederlandse TV. Ik zeg het eerlijk, ik woon in Duitsland puur om financiele redenen, net als een hoop economische vluchtelingen die hier wonen.
KiWiKo schreef:toen ik in america woonde dacht ik zelfs in het engels
Esperanza schreef:Daar praat je het niet mee goed. Maar je hebt wel direct het hekele punt tepakken...luiheid. Dus het is blijkbaar nodig om sommige mensen te dwingen. Niet iedereen doet het zo. Er zijn er dus ook zat die zich normaal aanpassen.
Een taal pik je op van het doen. Tussen de mensen gaan zitten en je eigen taal even loslaten. Zolang je tussen je taalgenoten blijft zitten zul je het nooit leren.
Voor de Dld gangers, die passen zich ook aan aan de omgeving daar en doen gewoon mee met de paasfeesten. Het is maar net hoeveel fatsoen je in je donder hebt.
Kiwiko zegt het toch ook? Toen in in Amerika woonde dacht ik zelfs in het Engels! En zo hoort het ook!
Mystica schreef:Ik woon niet eens in duitsland, maar kijk vaak duitse tv, vind duitse muziek beter als wat in nederland gedraaid word, ga in duitsland uit etc. Duitser zijn verbaasd als ze horen waar ik woon.En dat is eigenlijk bij iedereen die ken zo. Ik geloof ook niet dat er in duitsland nederlanders wonen die geen duits spreken. ( Op die of 2 uitzonderingen na dan
) Een vriend van mijn moeder is naar Roemenie verhuisd. Hij heeft een roemeense vrouw en zijn kinderen praten geen woord nederlands.
En dat terwijl hij ook gewoon hier nog een huis heeft waar hij regelmatig zit. Maar nederlanders staan er dan ook om bekend dat ze makkelijk andere talen leren
edit: Mensen laten zich niet dwingen: Heel prima, maar dan hoor je hier dus gewoon niet.