ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:43

Moniek schreef:
faye schreef:
Moniek, je weethelemaal niet wat je zou doen. Tuurlijk heb ik daar ook gedachten over, alleen als je iets traumatisch overkomt kun je zomaar heel anders reageren dan dat je van tevoren gedacht had!

ach kom op als jij beschuldigd word van de dood van je kind en je hebt niks gedaan dan doet ieder normaal mens er alles aan om het tegendeel te bewijzen.
Je gaat pas raar doen als je er wel wat van af weet maar eigelijk ook weet dat het een ongeluk was.
nee sorry ben het niet met je eens

Dan heb je zeker nog nooit iets traumatisch meegamaakt. Ik wel, en ik reageerde toch wel heel anders door shock dan ik van tevoren gedacht had. Knap, dat jij precies weet wat je zal doen als je kind weg is, want het kan nog steeds zo zijn dat de ouders er niet mee te maken hebben.[/quote]

daar weet je zelf niks van wat ik heb meegemaakt.
Er is geen een ouder op de wereld die echt om zijn kinderen geeft er niet alles aan zal doen om de waarheid boven tafel te krijgen!!
Daar is ouder liefde veel te sterk voor en ja dat kan ik wel zeggen omdat ik ouder ben en met mij vele andere.
Dat gevoel heb je pas als je zelf kinderen hebt.
En ik weet zeker als je 100 ouders dit zal vragen het allemaal met ja zullen beantwoorden.
Ik draai elke steen om op deze aarde om mijn kind terug te vinden!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:44

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:45

en dat doen ouders die in shock zijn!
Zoeken naar hun kinderen tiot ze er zelf dood bij neervallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:46

Iedereen heeft het nu ineens over het opsnoepen van slaaptabletten, nou dat zal wel meevallen en slaaptabletten die een smaakje hebben wat lekker is, die bestaan niet.

Dat er narcoticum is gevonden in het lichaamssap bewijst dat er een menselijk lichaam in de kofferbak gelegen heeft dat gedrogeerd is geweest. Dood of levend is ook nog niet aangetoond. 80% is absoluut te weinig om onomstotelijk wettelijk bewijs te kunnen geven dat het DNA van Maddie is.

Waarom zou ontvoerder met injectienaald Maddie niet drogeren om haar iig stil mee te kunnen nemen? Een klein kind eventjes in het holst van de nacht meenemen zonder dat huilt, schreeuwt of spartelt lijkt mij onmogelijk, mits je het in slaap brengt.

Dat een moeder met een drukke carriere in haar dagboek schrijft dat haar kind zo druk is en al haar energie opslokt is toch geen schande? Iedere moeder moet zich dat voor kunnen stellen.

Heel bizar dat een recherche van welk land dan ook bewijsmateriaal dat verkregen is met een rechtelijk bevel even "doorlekt" naar de pers.

De Britse pers staat bij uitstek bekend als riooljournalistiek. Weten we niet meer hoe Lady Di kapot gemaakt is door alle speculaties, roddels en ronduit pure leugens? Als het maar verkoopt. Eindelijk weer goede oplages sinds Lady Di..... Engeland is dol op drama...

Het zou helemaal bizar zijn als de kofferbak ineens in verband gebracht kan worden met een totaal andere zaak....

Dan nog even over die andere zaak.

Een rechercheur die zware zaken mag behandelen zoals die andere zaak aangehaald door Lusitano, die zijn verdachten slaat is helemaal over de lijn. Uitermate onprofessioneel gedrag. Of dergelijk intimiderend gedrag bij politie in het buitenland als normaal wordt beschouwd weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik niet met de Spaanse politie in aanraking wil komen, de Portugese politie dat weet ik niet, wellicht zelfde cultuur. De Belgische politie is ook niet mals. Als rechercheurs volgens hun wetboeken verdachten en een verdachte kan je heel snel worden, mogen slaan om een doorbraak in een zaak te kunnen krijgen, maar meestal is het gewoon macho gedrag, "kijk eens, ik heb weer een bekenende verdachte"..., dan deugd het hele systeem daar niet.

Dergelijke beroepen hebben een beroepsethiek en die hebben wel veel erger gehoord, gezien en meegemaakt. Voor ons gruwelijk, maar jullie moesten eens weten...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:47

Citaat:
De 'harde bewijzen' van France Soir zijn inmiddels aan de Portugese justitie overgedragen.

Hoe komt een Franse krant in hemelsnaam aan bewijzen?

Anoniem

het kan ook zo zijn dat ze van hun advocaat niks mogen. het blijft speculeren.

Lusitana, trek me maar door de computer hoor Clown
Zoals jij van alles over de ouders oppert, opper ik slechts andere mogelijkheden. En wie weet zitten er wel rechercheurs achter, die hebben er de uitgelezen mogelijkheden voor om iemand erin te luizen. In de zaak van dat andere meisje waren ze ook niet professioneel. Het kan ook zo zijn dat ze daar ook iets mee te maken hadden.

Status quo is nu dat het gewoon afwachten is. Ik blijf het wel raar vinden dat als ze zo van de schuld overtuigd zijn het zo eindeloos duurt. Daarom zou het me niets verbazen als een en ander toch heel anders uitpakt dan dat wat met name hier in het topic allemaal beweerd wordt.

Lusitana

Ik heb ook meteen al gezegd dat ik niet zou weten wat ik in zo'n situatie zal doen, maar eerst Sky News bellen en DAN de politie is het minste logische. Plus dat ze meteen een verhaal hadden, getuigenissen van vriend die op de letter overeen kwamen (maar later niet meer) en de enige die zogenaamde een man met kind heeft gezien is bevriend en de beschrijving was zo vaag dat bijna de hele manlijke noordeuropese bevolking er in paste en verde heeft niemand hem gezien. Verder beweerden ze dus regelmatig van tafel te zijn gegaan, terwijk gebleken is dat dát helemaal niet zo is. Er zijn gewoon dingen die niet kloppen, vooraf niet en achteraf niet. In welke shocksituatie dan ook.
Maar ook daarom willen ze weten hoe ze in elkaar zit, om die ongelooflijke kalmte te kunnen verklaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:49

Lusitana, wat jij nu als feiten naar voren brengt is ook speculatie. Want als de portugese politie dit al allemaal naar buiten heeft gebracht is dat ook niet professioneel, zelfs erg dom, of erger, doortrapt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-07 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:49

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:50

er staat onder andere in dat het raam in het appartement van binnenuit gesneuveld is

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:51

het kan idd alle kanten op wie weet is er wel veel meer gaande.
Maar het feit blijft dat het heel raar is hoe de ouders zich gedragen.
En alle pijlen wijzen tot nu toe in hun betrokkenheid.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:51

faye schreef:
het kan ook zo zijn dat ze van hun advocaat niks mogen. het blijft speculeren.

Lusitana, trek me maar door de computer hoor Clown
Zoals jij van alles over de ouders oppert, opper ik slechts andere mogelijkheden. En wie weet zitten er wel rechercheurs achter, die hebben er de uitgelezen mogelijkheden voor om iemand erin te luizen. In de zaak van dat andere meisje waren ze ook niet professioneel. Het kan ook zo zijn dat ze daar ook iets mee te maken hadden.

Status quo is nu dat het gewoon afwachten is. Ik blijf het wel raar vinden dat als ze zo van de schuld overtuigd zijn het zo eindeloos duurt. Daarom zou het me niets verbazen als een en ander toch heel anders uitpakt dan dat wat met name hier in het topic allemaal beweerd wordt.
Die andere zaak heb ik heel bewust meegemaakt, ik denk dat jij er alleen vanaf weet wat de britse pers darover te zeggen heeft en die laten een en ander weg.Waarom, waarom, waarom, zou men iemand ook maar ergens in willen luizen? Dat komt zooooo bij de Britse pers vandaan.
Ik zeg helemaal niet wat ze wel of niet gedaan hebben, ik haal de feiten aan die al bewezen zijn.
en als ik mijn mening geef, zeg ik ook gewoon dat het maar een mening is. Maar over het algemeen heb ik niets anders gedaan dan feiten weergeven. De intentie van de Britse pers, waar jij je op beroept, is bepaald anders (en altijd geweest, op elk gebied)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:53

faye schreef:
Lusitana, wat jij nu als feiten naar voren brengt is ook speculatie. Want als de portugese politie dit al allemaal naar buiten heeft gebracht is dat ook niet professioneel, zelfs erg dom, of erger, doortrapt.

Nou wordt ie mooi. eerst wordt er door de Britten gekl;aagd dat er niks naar buiten wordt gebracht, maar als er dan iets naar buiten wordt gebracht is het doortrapt? Verklaar je nader.
Feiten die door getuigen worden gezegd mogen gewoon gepubliceerd.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:53

__baron__ schreef:
er staat onder andere in dat het raam in het appartement van binnenuit gesneuveld is

Dit had ik nog niet eerder gehoord.
Overigens erg onlogisch aangezien bleek dat de deur gewoon van het slot was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:54

Sommige mensen gaan eerst samen zitten en overleggen met elkaar. Zeker als je al in gezelschap bent. Je bent in het buitenland, je spreekt wellicht de taal niet vloeiend. Zomaar politie inschakelen is ook een risico.

Natuurlijk hebben ze een verhaal. Vergeet niet dat het intelligente mensen zijn, wellicht niet door emotie gedreven persoonlijkheden, maar rationeel handelende mensen.

Ik ben ook iemand die eerst gaat zitten, alles op een rijtje gaat zetten, stap voor stap bekijkt wat het beste in zo een situatie is.

SkyNews is ook wel Engels, wereldwijd, eigen taal. Je weet niet hoe SkyNews bij die mensen een waarde heeft, bij ons iig niet en het is niet te vergelijken met bv Veronica hier.

Ik weet ook niet hoe het vertrouwen is in de politie bij die mensen, het vertrouwen in een buitenlandse politie door engelsdenkenden.

Het is heel makkelijk om anderen te laten zijn zoals je zelf bent. Maar iedereen reageert op zijn eigen manier.

@ Moniek, Als je alles doet om je dochter terug te krijgen, ga je het nieuws opzoeken en dat is wat ze doen en hebben gedaan, toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:55

Naar mijn weten was er geen sprake van braak, maar het kan zijn dat dit een van de dingen is die ze in de eerste instantie achter hebben gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:55

Lusitana schreef:
faye schreef:

Nou wordt ie mooi. eerst wordt er door de Britten gekl;aagd dat er niks naar buiten wordt gebracht, maar als er dan iets naar buiten wordt gebracht is het doortrapt? Verklaar je nader.
Feiten die door getuigen worden gezegd mogen gewoon gepubliceerd.

Als iemand iets zegt wat ou niet aanstaat verdraait de pers het, en als jij iets zegt vanuit de pers is dat zo Clown Je doet net alsof je de commissaris himself bent Clown

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:56

ja idd het is ook erg onlogisch waarom een raam sneuvelen als je gewoon de deur uit kan lopen

@russel je wil idd dat je kindje terug gevonden word maar daar kan de britse media zender niets aan doen hoor als jij in portugal zit dus logischerwijs bel je eerst de politie het immers zo helemaal met ontvoering hoe sneller je erbij bent hoe eerder je de eventuele dader terug kan vinden ivm met sporen lijkt me

@faye vind dat je nu wel heel erg ver gaat hoor lusitana vertaalt naar mijn mening alleen de stukken die daar in de krant staan en geeft haar MENING er staat nergens dat het feiten zijn

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:59

Is het niet zo dat de eerste paar uur cruciaal zijn bij een verdwijning. Die tijd gebruik je dan toch niet met overleggen met elkaar.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:00

idd en ook niet om eerst een nieuwszender te bellen in een ander land net of die kan helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:00

Als je in het buitenland bent ligt het wel wat anders, alleen al omdat je de taal waarschijnlijk niet spreekt. Nou zou ik geen nieuwszender bellen, maar waarschijnlijk wel iets van een advocaat eer ik zuid europese politie ga bellen.

Maar misschien kende ze wel iemand daar?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:01

russel schreef:
Sommige mensen gaan eerst samen zitten en overleggen met elkaar. Zeker als je al in gezelschap bent. Je bent in het buitenland, je spreekt wellicht de taal niet vloeiend. Zomaar politie inschakelen is ook een risico.

Natuurlijk hebben ze een verhaal. Vergeet niet dat het intelligente mensen zijn, wellicht niet door emotie gedreven persoonlijkheden, maar rationeel handelende mensen.

Ik ben ook iemand die eerst gaat zitten, alles op een rijtje gaat zetten, stap voor stap bekijkt wat het beste in zo een situatie is.

SkyNews is ook wel Engels, wereldwijd, eigen taal. Je weet niet hoe SkyNews bij die mensen een waarde heeft, bij ons iig niet en het is niet te vergelijken met bv Veronica hier.

Ik weet ook niet hoe het vertrouwen is in de politie bij die mensen, het vertrouwen in een buitenlandse politie door engelsdenkenden.

Het is heel makkelijk om anderen te laten zijn zoals je zelf bent. Maar iedereen reageert op zijn eigen manier.

@ Moniek, Als je alles doet om je dochter terug te krijgen, ga je het nieuws opzoeken en dat is wat ze doen en hebben gedaan, toch?

ja dat hebben ze in ht begin zeker gedaan.
Maar nu? nu ze verdacht worden? op 40 vragen geen antwoord gegeven? Nu in een keer niet meer de pers opzoeken?nee ik vind het allemaal heel raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:02

Mistic schreef:
Is het niet zo dat de eerste paar uur cruciaal zijn bij een verdwijning. Die tijd gebruik je dan toch niet met overleggen met elkaar.

Waarom niet? Je wilt toch een aandeel in de zoektocht? Ga je naar de politie moet je alles nog precies in het Portugees krijgen en gaan er ook uren voorbij. Het is maar waar je in geloofd.

Ik heb niet zo een hoge pet op van een willekeurige rechercheur, maar dat is omdat ik beter weet.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:02

Ze zaten er al een maand en naar wat ik heb begrepen is dit niet de eerste keer dat ze er zaten.
Er was vast iemand in de buurt die redelijk engels sprak en zo dus de politie kon inschakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:03

Precies russel.

Moniek, ik denk dat ze van hun advocaat niets meer mogen zeggen, niet ongebruikelijk hoor, bijna standaard zelfs.