Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

chevax

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:00

Ja Lies, je bent zwaar in "overtreding"! Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:01

en veel mensen denken aan moslims dat het automatisch turken en marokanen maar dat is helemaal niet zo...................moslim geloof zit over de hele wereld half afrika is moslim

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:01

tita schreef:
bron

dat stond 3 jaar terug in de krant dus geen bron maar ik kan onthouden

Citaat:
De prognose is dat in 2040 de allochtone bevolking uit ruim 4,5 miljoen personen bestaat. Op de totale bevolking van 17 miljoen is dit 26%.

Bron

En dat is nog een logische ontwikkeling ook, aangezien er meer gemengde huwelijken zullen komen en er dus meer allochtone kinderen geboren worden met een Nederlandse moeder en een buitenlandse vader (of andersom). Het valt dus allemaal heus mee Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:02

lies schreef:
tita schreef:
is niet alleen "zuivere buitenlanders" maar bij die 60% zitten ook alle "gemengde" kinderen

Gosh, wat erg zeg. Die van mij is ook gemengd. Eruit met dat kind..

Buiten dat!!!!
Ik vind het nogal grof en gewaagd van tita om te zeggen dat ze in nederland geboren kinderen nog steeds als allochtoon beschouwt!
Die mensen zijn hier geboren,hebben een nederlands paspoort en groeien op in nederlandse culturen....wat moeten ze nog meer doen om als een nederlander te volstaan volgens jou tita?!

horseyfries

Chubby schreef:
horseyfries schreef:
fatsoenlijk geïntegreerd worden in de samenleving.

Niet geintegreerd worden, maar integreren.. Dat is toch iets dat een 'bezoeker' zelf moet doen!? Zo niet, dan Doei! wat mij betreft..

Moet jij eens in een streng islamitisch land in je bikini over straat gaan..

Ik geloof niet meer in sprookjes....
Er wonen hier genoeg mensen die dat echt niet uit zichzelf zullen doen dus daar zullen duidelijke regels voor moeten komen. Denk bijv. maar aan bepaalde imams. Ik heb er geen problemen mee als er een beleid voor komt waar onze allochtone medelanders zich aan moeten conformeren en doen ze dat niet, dat ze dan uitgezet worden.
Het is net als de leerplicht voor ons, daar moesten we ons ook gewoon aan houden!

chevax

tita schreef:
chevax schreef:
Tita, je bent nu al twéé dagen bezig om je negatief uit te laten over buitenlanders en je wilt op geen enkele manier fatsoenlijk meediscusseren. Wat wil je nu bereiken? Want wat je nu bereikt, is dat ik (en ik denk met mij nog andere) je niet meer alleen ongenuanceerd vinden, maar ook zo langzamerhand redelijk rascistisch.

ach jij??? kan alleen maar op mij zeiken en omdat ik niet jouw mening heb ben ik rascistisch Slapen
Goed jij kent me niet en weet niet hoe ik ben maar ik weet wel zeker dat ik meer buitenlanders heb gekend dan jij (alleen al op school ik zat op zo'n zognaamde zwarte school)

Goed maar jij laat je zeer negatief uit over wilders maar dan gaan we het ergens anders over hebben....
dus geen buitenlanders en intergratie

maar belasting of kinderen of geef zelf een ander onderwerp aan.

oja je hoeft niet te reageren hoor, laat mij in mijn waarden doe ik bij jou ook

Tita, het probleem is niet dat jij mij in mijn waarde (zonder "n" trouwens) moet laten, maar dat je een hele bevolkingsgroep eens in hun waarde moet laten. Tita, je oogst wat je zaait.

Ronja

Pff in het Nederland dat er nu is, met de instelling die zoveel mensen nu hebben... wil IK niet eens in integreren!
Laat staan de gemiddelde allochtoon, of de gemiddelde moslim, die zich ook nog eens aangesproken kan voelen door bepaalde rechtse stemmen...

Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.
Ik dacht dat juist Nederland dat wel begrepen zou hebben inmiddels, maar ik kon er niet verder naast zitten...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:03

Chubby schreef:
integreren.. Dat is toch iets dat een 'bezoeker' zelf moet doen!? Zo niet, dan Doei! wat mij betreft..

Wat is dat 'gewave' verdomme voor een kleuterklas mentaliteit?!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:04

turbotinker schreef:
[
Buiten dat!!!!
Ik vind het nogal grof en gewaagd van tita om te zeggen dat ze in nederland geboren kinderen nog steeds als allochtoon beschouwt!
Die mensen zijn hier geboren,hebben een nederlands paspoort en groeien op in nederlandse culturen....wat moeten ze nog meer doen om als een nederlander te volstaan volgens jou tita?!

De definitie van allochtoon is dat het een persoon betreft die zelf in het buitenland is geboren óf buitenlandse ouders heeft. Is gewoon de definitie van het CBS en dus niet grof. De term heeft alleen een nogal nare bijsmaak gekregen. En daar profiteert Wilders dan weer van.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:05

tita schreef:
chevax schreef:
Tita, je bent nu al twéé dagen bezig om je negatief uit te laten over buitenlanders en je wilt op geen enkele manier fatsoenlijk meediscusseren. Wat wil je nu bereiken? Want wat je nu bereikt, is dat ik (en ik denk met mij nog andere) je niet meer alleen ongenuanceerd vinden, maar ook zo langzamerhand redelijk rascistisch.

ach jij??? kan alleen maar op mij zeiken en omdat ik niet jouw mening heb ben ik rascistisch Slapen
Goed jij kent me niet en weet niet hoe ik ben maar ik weet wel zeker dat ik meer buitenlanders heb gekend dan jij (alleen al op school ik zat op zo'n zognaamde zwarte school)

Goed maar jij laat je zeer negatief uit over wilders maar dan gaan we het ergens anders over hebben....
dus geen buitenlanders en intergratie

maar belasting of kinderen of geef zelf een ander onderwerp aan.

oja je hoeft niet te reageren hoor, laat mij in mijn waarden doe ik bij jou ook

Sorry,zo komt het nou niet bepaalt over Scheve mond
JIJ weet zéker dat je meer buitenlanders kent...
euhm...sorry,kun jij zien waar zij woont,hoe ze leeft en wat ze mee heeft gemaakt?!
Nee,ik denk van niet.
Bovendien gaat het niet om aantallen buitenlanders die je kent,maar de aantallen die JIJ onthoud en die volgens jou 'slecht' zijn.
Bovendien hebben we gezien dat jou cijferaantallen meestal niet helemaal kloppen [60% he]

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:06

turbotinker schreef:
lies schreef:

Buiten dat!!!!

Volgens de wet is iemand allochtoon wanneer hij of zij zelf, of één van de ouders in een ander land geboren is dan Nederland.
Mijn buurmeisje met haar engelse papa is dus een rasechte allochtoon... en daarmee staatsgevaarlijk Koe
(voel het sarcasme)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:07

Lenn schreef:
Chubby schreef:
integreren.. Dat is toch iets dat een 'bezoeker' zelf moet doen!? Zo niet, dan Doei! wat mij betreft..

Wat is dat 'gewave' verdomme voor een kleuterklas mentaliteit?!

Haha!

lies

Chubby schreef:

Nee, dat heet assimileren. Integreren doe je samen.

tita

is niet alleen "zuivere buitenlanders" maar bij die 60% zitten ook alle "gemengde" kinderen
[/quote]

[/quote]
Buiten dat!!!!
[/quote]

Steek je kop maar in het zand ik probeer het uit teleggen
Nederlandse moeder trouwt met een iemand die moslim is bv irakees of egyptisch of arabisch persoon die kindern groeien op volgens de tradities van de vader en gaan naar een islamitisch of moslim school spreken vloeiend de vaderstaal en zetten alles voort hoe noem jij dat?
volledige intregratie

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:08

Justy schreef:
turbotinker schreef:
[
Buiten dat!!!!

De definitie van allochtoon is dat het een persoon betreft die zelf in het buitenland is geboren óf buitenlandse ouders heeft. Is gewoon de definitie van het CBS en dus niet grof. De term heeft alleen een nogal nare bijsmaak gekregen. En daar profiteert Wilders dan weer van.

Er is een verschil tussen 'jij hebt een turkse vader' en
'jij bent een marrokaan die zich misdraagt en hier alleen maar komt profiteren'.
Sorry,maar ik vindt niet dat je kunt zeggen dat 'deze kinderen' onder de buitenlandse groep vallen.
Officieel is dat misschien zo,maar ik vind het veel te ver gaan.
Als we even niet willen vergeten dat we zélf 300 jaar geleden massaal van franse en duitse afkomst zijn.
[Is willen alexander nu ook allochtoon,zijn vader is duits...]

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:09

Ronja schreef:
Pff in het Nederland dat er nu is, met de instelling die zoveel mensen nu hebben... wil IK niet eens in integreren!
Laat staan de gemiddelde allochtoon, of de gemiddelde moslim, die zich ook nog eens aangesproken kan voelen door bepaalde rechtse stemmen...

Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.
Ik dacht dat juist Nederland dat wel begrepen zou hebben inmiddels, maar ik kon er niet verder naast zitten...

Afgod De gemiddelde Nederlander is veel te bekrompen.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:09

turbotinker schreef:
Dit is geen negatieve onliner maken dit is een vraag. Verward
Volgens jou wil Wilders de Islam niet uitroeien.[schreef je in een stuk een pagina terug]
Dus mijn vraag is voor de hand liggend;
Waarom zegt hij dan zoiets op tv,als hij het niet wil,volgens jou?
Dat is dus geen negatief licht op hem werpen,maar een normale vraag naar jou. Lachen

Bovendien ben ik het niet met de beste man oneens,maar ik vindt niet dat hij het had mogen roepen.
Overigens ben ik het ook niet 100% met hem eens hoor,maar hij heeft wel goeie dingen.

Het gaat mij om dat in welk zinsverband deze zin is gezegd en en hoeverre de woorden in z'n mond zijn gelegd, want daar hebben we wel een handje van hier in Nederland.
Mocht hij dit zonder enige verduidelijking of aanleiding echt hebben gezegd, ben ik het er niet mee eens. Maar dit is duidelijk ook in strijd met zijn eigen verkeizingsprogramma, dus geloof eerder het eerste. Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:10

Tsja, het is wel zo dat er maar weinig moslims zijn die willen trouwen met een vrouw die geen moslim wordt. Zo'n meisje wordt zo'n beetje gedwongen het geloof van haar man aan te nemen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:11

tita schreef:

[/quote]
Buiten dat!!!!
[/quote]

Steek je kop maar in het zand ik probeer het uit teleggen
Nederlandse moeder trouwt met een iemand die moslim is bv irakees of egyptisch of arabisch persoon die kindern groeien op volgens de tradities van de vader en gaan naar een islamitisch of moslim school spreken vloeiend de vaderstaal en zetten alles voort hoe noem jij dat?
volledige intregratie
[/quote]
Als je goed leest staat erbij Die mensen zijn hier geboren,hebben een nederlands paspoort en groeien op in nederlandse culturen....
Met nadruk op de laatste 2 woorden.
Als ik een kind zou krijgen van een buitenlander,en ik zou in nederland wonen,
zou ik er als moeder voor zorgen dat het kind in ieder geval van beiden kanten weet heeft.
Het kind moet leven in nederland,dus [mede] ook zo opgevoedt worden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:12

Zoals er ook weinig SGP-ers zijn die zullen trouwen met iemand die geen of een ander geloof aanhangen. Zo'n meisje wordt zo'n beetje gedwongen om bijna ieder jaar een kind te krijgen, want dat houdt de ouderling wel in de gaten (en voor mensen die gaan roepen dat ik nu generaliseer; dit is wat we nu steeds over buitenlanders doen).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:13

Maar zo is dat wel je bent een allochtoon als een van de ouders buitenlands zijn.................................en mensen die bepaalse tradities willen voortzetten vindt Wilders te erg voor de samenleving

Mijn Turkse vriendin (30 jr) is zwanger van Achmet (zijn getrouwd voor Nederlandse wet en MOSLIM wet) nou regel 1 de moslim-wet geldt niet in Nederland maar voor hun is die belangrijker dan de Nederlandse wet.

Okay ze spreken allebei vloeiend Nederlands alleen spreken ze het nooit en hun kindje gaat naar een islamitische school.
Vinden jullie dit goed? een goede integratie.......terwijl ze beide in Nederland zijn geboren

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:14

Prefereerbaar is dat dat kindje naar een gemengde school zou gaan. Maar dat is het zelfde als de "scholen met de bijbel".

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:14

tita schreef:
Maar zo is dat wel je bent een allochtoon als een van de ouders buitenlands zijn.................................en mensen die bepaalse tradities willen voortzetten vindt Wilders te erg voor de samenleving

Mijn Turkse vriendin (30 jr) is zwanger van Achmet (zijn getrouwd voor Nederlandse wet en MOSLIM wet) nou regel 1 de moslim-wet geldt niet in Nederland maar voor hun is die belangrijker dan de Nederlandse wet.

Okay ze spreken allebei vloeiend Nederlands alleen spreken ze het nooit en hun kindje gaat naar een islamitische school.
Vinden jullie dit goed? een goede integratie.......terwijl ze beide in Nederland zijn geboren

Dat moeten die mensen allemaal helemaal zelf weten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:15

chevax schreef:
Zoals er ook weinig SGP-ers zijn die zullen trouwen met iemand die geen of een ander geloof aanhangen. Zo'n meisje wordt zo'n beetje gedwongen om bijna ieder jaar een kind te krijgen, want dat houdt de ouderling wel in de gaten (en voor mensen die gaan roepen dat ik nu generaliseer; dit is wat we nu steeds over buitenlanders doen).

Je hebt het nu over nederlanders die niet hoeven te integreren, zich gewoon aan de nederlandse wetgeving houden en allebei hetzelfde geloof aanhangen....
Lijkt me niet zo'n goed voorbeeld...

In alle verhalen over ontvoerde kinderen hoor je ook terug dat de vrouwen van plan waren om hun kinderen ook naar nederlandse normen op te voeden. Eerst leek dat te lukken en dan wordt de werkelijkheid langzamerhand héél anders.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:15

dat is ook zo bij ons in het dorp is een kerk die een eigen school heeft............als je toevallig naast die school woont en denkt ja ik stuur mijn kind daarheen lekker dichtbij vergeet het maar.

Maar eigenlijk wil je je dat kind ook niet aandoen....het zal nooit geaccepteerd worden