8nnemiek schreef:MarliesV schreef:Ik moet stiekem een beetje lachen om het geroep dat alles nu naar de kloten gaat, nu D66 waarschijnlijk de grootste partij gaat zijn.
Mensen vergeten in emotie volgens mij dat we nog steeds in een democratie wonen en dat nooit alle plannen van 1 partij ten uitvoer komen.
Het is nog nooit zo spannend geweest volgens mij. Ben heel benieuwd wat het wordt.
Ik moet vooral lachen om de 'ik geloof er niks van, we worden opgelicht, want in mijn kennissenkring/facebook feed stemt niemand D66'![]()
Echt, bizar hoeveel mensen niet weten hoe algoritme werkt en heel diep in hun extreemrechtse fabeltjesfuik zitten.
Maar ik begrijp dit wel heel goed. Ik herinner me dat ik ruim 10 jaar geleden student was in Wageningen en bijna iedereen die ik kende ging stemmen op GL of op D66. Ik dacht het kan niet anders dan dat die partijen heel groot gaan worden en dat bleek totaal niet zo te zijn. Over 'bursting your bubble' gesproken! Ik kan me voorstellen dat dat nu met social media en algoritmes nog een stukje erger is geworden. Plus dat mensen die zich sterk uitspreken niet altijd worden tegengesproken omdat veel mensen denken (inclusief ikzelf) 'we hebben het wel ergens anders over, geen zin om een politieke discussie aan te gaan'.