Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:MyChoice schreef:Echt, waar gaat het heen. Dit hadden we met z’n allen 10 jaar geleden toch nooit voorzien. Ik vind het belachelijk dat ze/we dit allemaal maar gewoon laten gebeuren. Wat geeft dit veel stress voor veel mensen.
Nou idd!
Wij zijn 9 jaar geleden van omgeving Amsterdam hier naar het buitengebied tussen Woudenberg en Scherpenzeel verhuisd omdat ik mijn show paarden graag meer buiten had dan een sportstal mij kon bieden en ik elk jaar wat veulens kon fokken. Toen beslist niet kunnen bedenken aan wat er nu allemaal gebeurd.
Heb mijn merries leeg staan...
knollentuin schreef:Jessix schreef:Aai die melding in Kootwijkerzand. Krijg er de kriebels van.
Ja ik ook ,in mijn idee is dit t begin van de ellende- roedels die gezamenlijk op pad gaan
ElCamino schreef:Ik heb het weekend ( zondag) in Kootwijk gereden, ook over het zand ( Dikke Bart). Een rit van van 11.00 tot 13.30.We hebben een heerlijke buitenrit gehad van ruim 2 uur, veel mensen op het zand rond 13.00 uur.
Uiteraard kwam de wolf ter sprake.
De eigenaar van de stal geeft aan nóg geen last te hebben, paarden staan ook nog gewoon buiten.
Overdag valt het dus nog mee.
Maar is het handig om nog in het donker om half 8 daar te lopen ???
Terwijl je weet dat er wolven zitten.....
ElCamino schreef:Ik heb het weekend ( zondag) in Kootwijk gereden, ook over het zand ( Dikke Bart). Een rit van van 11.00 tot 13.30.We hebben een heerlijke buitenrit gehad van ruim 2 uur, veel mensen op het zand rond 13.00 uur.
Uiteraard kwam de wolf ter sprake.
De eigenaar van de stal geeft aan nóg geen last te hebben, paarden staan ook nog gewoon buiten.
Overdag valt het dus nog mee.
Maar is het handig om nog in het donker om half 8 daar te lopen ???
Terwijl je weet dat er wolven zitten.....
anjali schreef:Jessix schreef:Ja die meerdere wolven vind ik ook een groter risico. Maar dan nog red ik mezelf wel. Maar met een labrador in een boom klimmen is weer een grotere uitdaging.
Als je, ook als mens, door meerdere wolven wordt aangevallen dan red je het niet.
MairiMacBran schreef:Als onze opa’s er niet meer zijn, en ik hoop dat ze niet eindigen als wolvenhapje maar gewoon van ouderdom omvallen, verkopen wij de hut en gaan we naar de stad.
We hebben járen gedroomd van een huis op het platteland, paardjes aan huis, maar het heeft niet erg lang geduurd. Het woont niet meer fijn zo en de angst voor een aanval doet het genieten teniet.
anjali schreef:Jessix schreef:Ja die meerdere wolven vind ik ook een groter risico. Maar dan nog red ik mezelf wel. Maar met een labrador in een boom klimmen is weer een grotere uitdaging.
Als je, ook als mens, door meerdere wolven wordt aangevallen dan red je het niet.
ElCamino schreef:Je hond moet er idd nog uit in de avond, maar je kunt ook door het dorp lopen dan ipv het opzoeken in het bos
Daarbij mág je ná zonsondergang uberhaupt niet meer op de gebieden in de Veluwe komen.
Dat is altijd zo geweest.
Tevens is de Dikke Bart al een tijd niet meer toegankelijk in de meeste stukken, staan overal bordjes.
Al is het van de zotte dat niemand daar meer veilig kan lopen natuurlijk door die wolven.
Maar nogmaals : de stalhouder woont aan de Heetweg, langs de zandverstuiving en heeft er nu nog geen last van.
Kootwijk is wel afhankelijk van Toerisme en het kan niet zo zijn dat door die wolf geen mensen meer daarheen komen. Iedereen vraagt natuurlijk of het nog veilig is met je paard.... ze rijden dagelijks meerdere ritten en dat gaat nog steeds prima.
Ik denk dan maar, er zijn daar zat jagers..... laat ze "per ongeluk"maar zo'n wolf schieten en 5 meter diep begraven ergens....ben je er mooi vanaf....
ElCamino schreef:Dat is waar, maar er zijn hier vlakbij de Veluwe nog heel veel gebiedjes o.a. in particulier bezit waar je gewoon mag wandelen met hond en daar zitten ook wolven. Zelfs langs de weg hier zijn ze gezien. Dus eigenlijk kun je nergens meer veilig je hond uitlaten (of paardrijden).Daarbij mág je ná zonsondergang uberhaupt niet meer op de gebieden in de Veluwe komen..
Popstra schreef:MyChoice schreef:Echt, waar gaat het heen. Dit hadden we met z’n allen 10 jaar geleden toch nooit voorzien. Ik vind het belachelijk dat ze/we dit allemaal maar gewoon laten gebeuren. Wat geeft dit veel stress voor veel mensen.
Nou idd!
Wij zijn 9 jaar geleden van omgeving Amsterdam hier naar het buitengebied tussen Woudenberg en Scherpenzeel verhuisd omdat ik mijn show paarden graag meer buiten had dan een sportstal mij kon bieden en ik elk jaar wat veulens kon fokken. Toen beslist niet kunnen bedenken aan wat er nu allemaal gebeurd.
Heb mijn merries leeg staan...
DuoPenotti schreef:Maar hoe kun je nu door het dorp lopen als je in het buitengebied woont?
Of is de situatie daar dat deze mensen aan de rand van een dorp wonen?
Citaat:Oldeberkoop Friesland
06-10-2024
07.45 uur
Gisterochtend om 7.45 is er een wolf gezien tussen Zandhuizen en Oldeberkoop. Het gaat om het land aan de madenweg, tegenover het melkveebedrijf van de doorgaande weg.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Rizette schreef:Je red het ook niet tegen 1 wolf als ze echt aan willen vallen. Jonge sterke mannen schijnen nog wat met zo´n wolf te kunnen en kansen te hebben, maar begin maar eens dat ze je vanuit achter aanvallen en uit de bosjes komen. Dat verteld niemand. Nu komt het voor het eerst naar voren uit het verhaal van die mevrouw met dat hondje. Ze lopen met je mee of houden je in de gaten en zoeken een goed moment. Pakken ze je van achter dan lig je al om voordat je het weet en ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die dat redden. Zijn ze met meer dan omsingelen ze hun prooi. Ga je rennen rennen ze achter je aan. De wolvenknuffelaars doen voorkomen dat je ze al op een afstand ziet en nog wel kunt bellen of je busje pepperspray pakken en dat ze een eind verderop midden op het pad staan. Maar zo werkt het niet als ze jagen, die gaan niet alle dekking weggeven.
Citaat:2 oktober 2024/Revogne/Namur/Belgium
Het ging toch zo goed in België?
---
De fokkerij van Philippe Rabeux betaalt een zware prijs met deze achtste (8ste) aanval op een rund....
De Demna (SPW) heeft de vlaggen die langs de weide lagen verwijderd, aangezien het nu niet meer nodig is.
Wij wensen deze kweker veel moed die zwaar getroffen is door de permanente aanwezigheid van de wolf op ons grondgebied.
Dhr. Alkemade Eric, buurman van de boerderij.
https://www.facebook.com/EricAlkemadeBelgique/
Citaat:Provincie Overijssel blijft net aan telefoon volhouden dat er geen documenten zijn aangetroffen over dode wolf Dedemsvaart 2022. Dit terwijl ik 1000% zeker weet dat er communicatie, documentatie en foto’s moeten zijn van deze dode wolf! Ik heb namelijk zelf de betrokken weginspecteur gesproken. Hij attendeerde me zelfs op een tweede dode wolf die ook niet in overzicht dode wolven BIJ12 staat! Ik heb Provincie Overijssel nu voorgesteld om samen met de juridische afdeling, de betrokken weginspecteur, Politie Oost-Nederland en Gedeputeerde Von Martens in gesprek te gaan. Ik wil weten waar deze dode wolven zijn gebleven! Ik wacht ook nog op een Woo-besluit van de Provincie Overijssel ivm protocol dode wolven in de Provincie Overijssel! Wat een bende!
————————————————————————
Er is in april/ mei 2022 een wolf doodgereden in Dedemsvaart in de Provincie Overijssel. Deze wolf staat nergens geregistreerd. In mijn Woo-besluit van vandaag van Provincie Overijssel staat letterlijk “ Destijds is geconstateerd dat er geen wolf en/of dier, bloedsporen en remsporen
zijn aangetroffen op de locatie van de melding. Dit leidt tot de conclusie dat er sprake is geweest van een foute/ valse melding.
NOU PROVINCIE OVERIJSSEL ER IS WEL DEGELIJK IN MEI 2022 EEN WOLF DOODGEREDEN EN AANGETROFFEN OP HET VIADUCT BIJ DEDEMSVAART BIJ DE KALKOVENS OP DE N377!
Ik heb ondertussen de leidinggevende van weginspecteurs van de Provincie Overijssel aan de telefoon gehad en hij gaat het verder uitzoeken, want ik kan aantonen dat ik gewoon voor de gek gehouden word! Ik wil weten waar deze wolf gebleven is! Er lag wel degelijk een wolf in de berm en een groot bloedspoor op de weg. WAAR IS DEZE WOLF GEBLEVEN? EN WAAROM IS DIT STILGEHOUDEN? WIE HEEFT DEZE WOLF OPGEHAALD? WAAROM STAAT DEZE WOLF NIET IN DODE WOLVEN OVERZICHT BIJ12? Wordt vervolgd!