Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:de eerste klik die ik tegen kom geeft een ander beeld, verder niet verder gezocht hoor.
Maar ook dat schip dat paar weken terug gezonken is daar was zover ik weet ook een spontaan brandende elektrische auto de oorzaak.
https://www.autovisie.nl/nieuws/nog-gee ... sche-auto/
chevax schreef:Even serieus: wie van jullie doet dit nu echt? Met jerrycans enzo heen en weer rijden? Ik vind het ook allemaal erg vervelend dat het duurder wordt, maar voor mij valt dit in de categorie stoppen met roken: mensen berekenen "als ik stop met roken, hou ik zoveel meer over". In de praktijk heb ik nog niet meegemaakt dat iemand echt dat bedrag overhoudt. Ik vind het ook allemaal heel erg, ik let in de supermarkt iets beter op, maar hamsteren, naar België rijden (en het kan vanaf hier ook makkelijk) voor brandstof of zelf brood bakken, ik heb helemaal geen puf naast mn dagelijkse dingen om dat allemaal zo te regelen. Doen jullie dat nu echt?
Sizzle schreef:Hoe gaan NL en BE om met de grote toestroom van Oekrainse kinderen in het basisonderwijs?
Ik las dat het bij ons al best lastig is in sommige regio‘s en dat ze willen kijken of ze ook leerpersoneel uit Oekraine kunnen koppelen aan de scholen.
Met het leraren tekort overal is ineens een paar duizend kinderen erbij inderdaad niet simpel waarschijnlijk.
Poosje81 schreef:elnienjo schreef:Ze kunnen beter les krijgen van Oekrainse gevluchte leraressen lijkt me.
De kans dat ze niet binnen korte tijd terug kunnen is redelijk groot, beter leren de kinderen dan dus ook Nederlands (en/of engels).
Morrie schreef:Blue_Eyes schreef:Ik las straks op de nos (denk ik, kan het even niet terugvinden) dat er nu 12.000 Oekraïense vluchtelingen in Nederland zijn en er plek is voor 20.000, dus 25.000 kinderen lijkt me wat sterk.
[ [url=m/EQ3OQZ.png]Afbeelding[/url] ]
ik ben slecht met getallen, maar dit las ik echt op Twitter
bigone schreef:Nee hoor, die krijgen toch ook Engelse les.
bigone schreef:Nee hoor, die krijgen toch ook Engelse les.
elnienjo schreef:bigone schreef:Nee hoor, die krijgen toch ook Engelse les.
Het gaat toch niet alleen om taalles? De uitmuntende leerlingen zullen er wellicht weinig last van hebben maar de leerlingen die meer uitleg nodig hebben zullen wellicht nog slechter gaan presenteren omdat de lerareren meer aandacht aan de vluchteling kwijt zijn. Ze centreren en door Oekrainers en wellicht stagiaires les laten geven lijkt me minder verstorend.