Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:10

_San87_ schreef:
Merkel. Maar ja, die is gestopt ;(.

Ze moeten Merkel dringend terug uit pensioen halen.
Al is Macron misschien wel een goeie 2e, maar toch.

Ik las net een stukje van een man die atoomschuilkelders bouwt.
Die had zijn pensioen misschien ook anders voorgesteld :=
Citaat:
Roger (79) bouwt atoomschuilkelders en heeft het nooit zo druk gehad: “Incidenten waarbij Rusland, China of Irak betrokken zijn, verhogen altijd de vraag”
Roger De Smet (79) uit Erpe bouwde in 1978 zijn eerste atoomschuilkelder, eentje voor zichzelf en zijn dierbaren. Met de kennis die hij opdeed, startte hij een bouwbedrijfje voor schuilkelders. De zaken gaan zo goed dat intussen ook zijn zoon mee aan de slag is. Met de crisis in Oekraïne rinkelt zijn telefoon vaker dan anders. “Eigenlijk zijn die mensen te laat, want voor het uittekenen en de plaatsing moet je op twee maanden rekenen.”

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:10

_San87_ schreef:

Die kunnen we best weer even van stal halen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:13

Als het zou helpen om Merkel even uit haar pensioen te halen zullen ze dat toch wel doen. Ik ga er vanuit dat ze dat zelf ook zou willen voor de vrede in Europa.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:14

pien_2010 schreef:
Manlief en ik hebben gelachen om je beschrijving over Macron. Wij vinden het OK dat je zo denkt. Totaal niet met je eens en wees wel....de EU heeft Frankrijk en ook Duitsland ongelooflijk hard nodig nu. Dat is een feit, wat iedereen ook van Macron moge vinden. En laten we met zijn Allen hopen dat ie wordt herkozen want anders wordt het Le Pen of Semmour (2 uiterst rechte politicians waarbij de laatste waarschijnlijk zijn hand overspeeld heeft hier met positieve uitspraken over hoe Poetin bezig is).
Voor de stabiliteit van Europa hoop ik echt wel dat Macron weer president wordt.

Eensch.

Vooral Frankrijk kunnen we nu echt gebruiken. Vind verder niet veel van Macron maar dat is omdat ik hem nooit zo volg. Maar feit is dat Frankrijk idd het grootste en best getrainde leger heeft. Feitelijk gezien moeten we het daarvan hebben.

En idd de Britten.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:14

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:22

De Universiteit van Amsterdam heeft aanstaande woensdag vanaf 17u een Q&A over de invasie in Oekraïne. Het is eigenlijk alleen voor studenten en werknemers, maar aangezien het ook op zoom is kan ik denk ik wel een paar mensen een berichtje sturen als ze behoefte hebben aan een linkje om mee te kijken. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 19:24

friezenfan2 schreef:
Als het zou helpen om Merkel even uit haar pensioen te halen zullen ze dat toch wel doen. Ik ga er vanuit dat ze dat zelf ook zou willen voor de vrede in Europa.

Ik denk niet dat dit nut heeft omdat ze geen bevoegdheid meer heeft. Dan is ze „gewoon“ een burger die wat zinnigs te zeggen heeft, maar daar zijn er vast meer van.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:56

pressent schreef:
[

Hier ook even een discussie opgestart naar aanleiding van wie zou er met Putin moeten praten. Ik de EU is denk ik Macron nog de "beste" optie. Bij de gedachte aan Rutte moet ik iniedergeval al lachen en ik zou zo ook geen andere EU politici weten die deze job zou kunnen doen.

Kaag komt een heel stuk in de buurt.....
Helaas is Merkel niet meer actief.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:58

friezenfan2 schreef:

Onderschat Scholz niet!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:58

Roodvos schreef:
Baudet weigert Russische inval te veroordelen
En de "geniale" motivatie:
"Bovendien ziet hij Oekraïne niet als een soevereine natiestaat, omdat er verschillende bevolkingsgroepen wonen met verschillende belangen."
8)7

Hij zegt het niet letterlijk, maar het lijkt bijna op de ideeën van een historische politicus uit een buurland van ons, die vond dat je alleen met één volk één rijk kon hebben.
Zou dat echt zijn wat hij bedoelt te zeggen?
Laat hem dat dan hardop doen, zodat iedereen ziet hoe eng hij is.

Benzz

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:59

Wow en ook Shell trekt zich terug uit Rusland!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:00

oomens schreef:
Roodvos schreef:
Baudet weigert Russische inval te veroordelen
En de "geniale" motivatie:
"Bovendien ziet hij Oekraïne niet als een soevereine natiestaat, omdat er verschillende bevolkingsgroepen wonen met verschillende belangen."
8)7

Hij zegt het niet letterlijk, maar het lijkt bijna op de ideeën van een historische politicus uit een buurland van ons, die vond dat je alleen met één volk één rijk kon hebben.
Zou dat echt zijn wat hij bedoelt te zeggen?
Laat hem dat dan hardop doen, zodat iedereen ziet hoe eng hij is.

Iedereen die dat nu nog niet doorheeft, gaat dat ook nooit meer doorkrijgen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:01

_San87_ schreef:
Ik vraag me al dagen af of zou niet, alsnog, iets zou kunnen betekenen in dit alles.

Ik denk vrij weinig.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:04

En je denkt dat Scholz zich daarvoor aan de kant laat zetten, ik denk mooie afgang voor hem en een lachertje voor poetin.
Nee hoor, Scholz is de bondskanselier nu, niet Merkel.
Ze kan hem prive bellen om nog wat te proberen maar ze heeft verder geen invloed meer :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:06

Ik bedoel ook nirt specifiek vanuit een functie, meer vanuit persoonlijke aard. Ze leek hem altijd (voor zover dat mogelijk is) enigzins te begrijpen. En ze spreekt vloeiend Russisch.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:07

Benzz schreef:
friezenfan2 schreef:

Onderschat Scholz niet!

Mijn idee! En wellicht dat een nieuwkomer op het podium wat kan uithalen...Ik. Ind Scholz kalm en recht door zee. Heeft in iedergeval geen sterallures en trapt daarmee Poetin niet op de tenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:08

Ailill schreef:
Ik bedoel ook nirt specifiek vanuit een functie, meer vanuit persoonlijke aard. Ze leek hem altijd (voor zover dat mogelijk is) enigzins te begrijpen. En ze spreekt vloeiend Russisch.

Poetin spreek ook vloeiend Duits dus hij kan ook prima met Scholz communiceren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:10

Ailill schreef:

Functie is zo gecreeerd als dat gewenst is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 20:11

Dat zou tevens betekenen dat hij voor rede vatbaar is, maar dat is hij niet.
Hij is heus niet geinteresseerd in een gezellig gesprek met iemand die toevallig ook Russisch spreekt maar die geen politieke macht meer heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:14

Sizzle schreef:
Dat zou tevens betekenen dat hij voor rede vatbaar is, maar dat is hij niet.
Hij is heus niet geinteresseerd in een gezellig gesprek met iemand die toevallig ook Russisch spreekt maar die geen politieke macht meer heeft.

Hij lijkt op dit moment nergens in geïnteresseerd behalve zijn eigen waan ideeën.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:17

@Daks, ik vind je berichtgevingen ook erg prettig. Was vandaag aan het werk en dus geen tijd om bij te lezen. Dan is het fijn als de highlights in het topic staan. Dank je wel!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:35

Vanaf 1 maart is het verboden alcohol te verkopen in Kiev

https://twitter.com/nexta_tv/status/149 ... oGw7w&s=19

Inmiddels grote explosies in Bila Tserkva

https://twitter.com/nexta_tv/status/149 ... uRcBQ&s=19

Brovary

https://twitter.com/nexta_tv/status/149 ... 6AMTw&s=19

Kiev
https://twitter.com/nexta_tv/status/149 ... LB-lQ&s=19

Kharkov
https://twitter.com/DesiPepe/status/149 ... L9HPA&s=19

Alle tweets ongeveer een uur oud.

Jullie mogen er uiteraard vanuit gaan dat ik geen dode mensen deel enkel van explosies of raketten.

Aanvulling:

https://goo.gl/maps/u9Uab1XNUghJHEQ5A

Een map met alle gebeurtenissen sinds de inval van Rusland. Hij word ongeveer 2 keer per dag geüpdatet
Laatst bijgewerkt door Daks op 28-02-22 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:40

Mijn man en ik hebben het er trouwens over gehad, dat we eventueel onderdak willen bieden aan 1 of 2 personen als dat nodig is. Maar ik zou niet weten hoe ik dat kan aangeven ergens. Iemand een idee?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:42

Earth schreef:
Mijn man en ik hebben het er trouwens over gehad, dat we eventueel onderdak willen bieden aan 1 of 2 personen als dat nodig is. Maar ik zou niet weten hoe ik dat kan aangeven ergens. Iemand een idee?

COA contacteren?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:47

Er was hier toch iemand die ook onderdak wilde bieden en dat zelfs na het contact hebben met het COA dat nog niet gelukt was. Het COA kon haar niet helpen.