Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Danique_G schreef:Er is nog steeds zoveel discriminatie San. mijn vriend is geen vluchteling maar een Franse expat met veel diploma’s en ervaring in zijn sector. Én, heeft een Arabische naam. Hij heeft via via wel eens te horen gekregen dat hij is afgewezen voor een baan enkel omdat hij deze naam heeft. Letterlijke reactie recruiter “als hij nu Chris heette of zo…”
Ja, dat geloof ik wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat discriminatie ervoor zorgt dat 70% van de statushouders niet werkt.
BigOne schreef:Maar dat jij het te druk vindt ( en dat kan ik me voorstellen) wil niet zeggen dat het ook zoonsvrouw jij brengt het als een feit.
elnienjo schreef:BigOne schreef:13 % van Nederland is bebouwd , 13 % en daar zitten wegen, bedrijventerreinen bij in. Gemiddeld is elke Nederlander binnen een korte afstand uit de bebouwing. Dus stop eens met ongefundeerde kreten dat we in een betonjungle leven want dat is absolute onzin. Ook wanneer er nog 300.000 woningen bijkomen is er nog steeds meer dan genoeg ruimte voor natuur/groen/water
Jij kan niet bepalen wat iemand anders als te druk ervaart.
sterregoud schreef:BigOne schreef:Maar dat jij het te druk vindt ( en dat kan ik me voorstellen) wil niet zeggen dat het ook zoonsvrouw jij brengt het als een feit.
Het is wel enigszins te druk, als bijv. de zorg het al niet meer red. De basiszorg van een beschikbare huisarts en tandarts voor iedereen is er al niet meer. Posten zijn onderbemand, en het loopt helaas al spaak.
sterregoud schreef:BigOne schreef:Maar dat jij het te druk vindt ( en dat kan ik me voorstellen) wil niet zeggen dat het ook zoonsvrouw jij brengt het als een feit.
Het is wel enigszins te druk, als bijv. de zorg het al niet meer red. De basiszorg van een beschikbare huisarts en tandarts voor iedereen is er al niet meer. Posten zijn onderbemand, en het loopt helaas al spaak.
Cowboy55 schreef:sterregoud schreef:
Maar dat jij het te druk vindt ( en dat kan ik me voorstellen) wil niet zeggen dat het ook zoonsvrouw jij brengt het als een feit.
En we hebben de mensen niet meer. Simpel: ze zijn op. Dus OF je accepteert dat tot nu toe vanzelfsprekende diensten ophouden te bestaan OF we gaan arbeidsmigranten importeren, eventueel in combinatie met een “Fok voor meer Nederlanders”-programma op de langere termijn.
Danique_G schreef:_San87_ schreef:
Ja, dat geloof ik wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat discriminatie ervoor zorgt dat 70% van de statushouders niet werkt.
Wow gaat er intens aan toe hier. Laat het maar even aan me voorbij gaan.
Nee dat denk ik ook niet San87 (mag ik San zeggen?)
Ik denk ten eerste dat het voorbeeld wat ik noemde een overduidelijk geval is van racisme. Denk dat niemand dit goedkeurt. Hoop ik. Het zit hem juist in de kleine verfijnde uitingen waarin onderscheid in achtergrond wordt gemaakt. Zo heeft mijn vriend wel eens gehoord “ja maar jij bent niet echt-echt Arabisch. Jij bent anders dan die anderen “. En veel variaties hierop. Het is juist de kleine dingen waardoor je altijd voelt dat je een buitenstaander bent. Zo voelt mijn vriend het soms ook. Je hoort erbij, maar wel met een kanttekening. Het is niet onvoorwaardelijk. Het blijft altijd een beetje van: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. M’n vriend trekt zich hier weinig van aan en hoeft sowieso geen mensen bij zich in de buurt die zich zo uiten.
Komt bij, nee natuurlijk is het niet enkel racisme. Het is een heel spectrum waardoor ze niet aan de bak komen. Ook taalachterstand en culturele miscommunicaties. Ik denk dat er aan beide kanten problemen zitten. Zo kunnen wij ook wel wat meer begrip opbrengen voor het feit dat iemand met een andere culturele achtergrond een hele andere communicatiestyle heeft. Vaak worden ze in een keurslijf geduwd terwijl een diversiteit aan stylen juist krachtig is.
Overigens, ik dacht dat ze niet mochten werken? Dit is neem ik aan als ze geen uitkering meer krijgen dan?
chanicha schreef:Dat komt zeker wel voor een groot deel door de asielzoekers want die vragen ook zorg en dat betalen wij en aangezien er al haast geen huisarts te vinden is waar je je nog bij kan inschrijven wordt dat ook een nog groter probleem.
elnienjo schreef:Cowboy55 schreef:
En we hebben de mensen niet meer. Simpel: ze zijn op. Dus OF je accepteert dat tot nu toe vanzelfsprekende diensten ophouden te bestaan OF we gaan arbeidsmigranten importeren, eventueel in combinatie met een “Fok voor meer Nederlanders”-programma op de langere termijn.
De arbeidmigranten die komen zijn geen alternatief voor in de zorgsector. Daar heb je toch mensen voor nodig die goed Nederlands spreken en die affiniteit hebben met de Nederlandse cultuur. Ook in andere dienstensectoren loop je al snel tegen het cultuurverschil aan.
chanicha schreef:Vorig jaar bijna 25000 asielzoekers in 2020 ruim 13500 en die moeten toch ook zorg krijgen.
De oudere mensen hebben hier gewerkt en ZV betaald, ik vind dat altijd zo’n dooddoener.
chanicha schreef:Vorig jaar bijna 25000 asielzoekers in 2020 ruim 13500 en die moeten toch ook zorg krijgen.
De oudere mensen hebben hier gewerkt en ZV betaald, ik vind dat altijd zo’n dooddoener.
https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/nie ... wereldwijd
BigOne schreef:chanicha schreef:Vorig jaar bijna 25000 asielzoekers in 2020 ruim 13500 en die moeten toch ook zorg krijgen.
In 2020 24000 vluchtelingen ( die lang niet allemaal statushouders werden) en 10.000 nareizigers . Dus nog meer maar er zijn 180.000 kinderen in Nederland geboren.
Kunnen we beter de kinderbijslag afschaffen want het loopt echt de spuigaten uit.
BigOne schreef:chanicha schreef:Vorig jaar bijna 25000 asielzoekers in 2020 ruim 13500 en die moeten toch ook zorg krijgen.
In 2020 24000 vluchtelingen ( die lang niet allemaal statushouders werden) en 10.000 nareizigers . Dus nog meer maar er zijn 180.000 kinderen in Nederland geboren.
Kunnen we beter de kinderbijslag afschaffen want het loopt echt de spuigaten uit.
chanicha schreef:Ik zie het anders en de ouderen hebben hun leven lang betaald hier in dit land dus mogen ze gebruik maken?
chanicha schreef:Ik zie het anders en de ouderen hebben hun leven lang betaald hier in dit land dus mogen ze gebruik maken?