Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:MizzMontana schreef:Hoe zie je dat dan? Kaag is nu toch ook al veel vertrouwen kwijt? Er werd nog al op gehamerd gisteren dat ze het door haar genoemde “nieuwe leiderschap” nu al niet waar kan maken.
Echt? Door wie, waar?
Janneke2 schreef:Daar zeg je eens wat : toen de Koning (v) nog verkenster was, waren dit soort zaken geheim.
En het was met name D66 die vond 'dat we dit als parlement zelf wel kunnen'.
Dus tja, je zei iets tegen de Koningin en het bleef geheim,
je zegt iets tegen de verkenners (die werken in opdracht van de Kamer) en hoepla, de Kamer vraagt alle stukken op.
Nu wordt gevraagd om 'een verkenner met afstand tot de actieve politiek'.
Ik ben daar helemaal niet 'stiekem' benieuwd naar. Als dit soort gesprekken dús openbaar worden, dan kan het hele verleden ook wel openbaar worden gemaakt. Kom maar door met die notities...Citaat:Ik ben stiekem wel benieuwd hoe het koningshuis tegen de ze soap aankijkt
Citaat:En dat hebben ze niet gedaan
Ann schreef:@MizzMontana
We zitten in een crisis en het is van belang dat er zo snel mogelijk een nieuwe regering komt. D66 heeft niet mijn stem gekregen, maar persoonlijk vind ik Kaag wel geschikt als MP als Rutte het niet gaat worden. Ik heb zo ook geen idee wie anders van de VVD geschikt zou zijn?
MizzMontana schreef:Het was in het debat rond een uur of 17:30, ik was eten aan het koken en er werd meermaals gevraagd of ze nog wel samen kon werken met Rutte. Steeds bleef ze maar om de hete brij heen draaien in haar antwoord.
Echt leiderschap tonen door Kaag nu zou zijn dat ze zegt: ik ga niet samenwerken met Rutte/VVD, maar dat zegt ze niet omdat ze weet dat dat niet gaat lukken.
En laten we wel wezen, dit is net zo goed een blamage voor D66, hoezo heeft Ollongren deze nota niet van tevoren doorgelezen en gezien dat daar iets over Omtzigt op staat? Hoezo heeft zij namens D66 niet van tevoren gezegd: dit kan echt niet?
Ann schreef:@MizzMontana
We zitten in een crisis en het is van belang dat er zo snel mogelijk een nieuwe regering komt. D66 heeft niet mijn stem gekregen, maar persoonlijk vind ik Kaag wel geschikt als MP als Rutte het niet gaat worden. Ik heb zo ook geen idee wie anders van de VVD geschikt zou zijn?
MizzMontana schreef:Ann schreef:@MizzMontana
Daar ben ik wel met je eens, na het vertrek van Dijkhof is er niet echt een duidelijke tweede man/vrouw naar voren geschoven door de VVD.
Loretta schreef:De grote winnaar van deze slag is Kaag. Ik heb met verbazing zitten kijken hoe zij met Hoekstra en nog een paar pas veel later in de kamer op kwam draven en vervolgens deze motie van afkeuring indiende. Uiteraard begeleid met een hoop dure woorden met haar bijpassend bekakte accent. Toen werd duidelijk waarom zij met een hoop anderen veel te laat in de kamer arriveerden. Rutte is voor eventjes gered. Maar het belooft nog wat te worden de komende tijd. Nu hebben we twee van die typische machtspolitici.
Karl66 schreef:Natuurlijk wordt Kaag geen MP. D66 is sinds gisteren toch niet opeens de grootste partij geworden in de tweede kamer? Als Rutte niet verder gaat als MP, dan schuift de VVD echt wel iemand anders naar voren om MP te worden en dat is niet Kaag. Waarom zou de VVD de premiersbonus, die ze als grootste partij hebben weggeven? Het idee dat Kaag een kans heeft is gewoon onrealistisch wensdromen.
Citaat:Valt mij wel op dat Jesse Klaver heel graag mee wil regeren en hij aangeeft dat PvDD wat hem betreft er niet in hoeft, die linksen wilden toch een blok vormen? Daar is dus ook niets van waar terwijl dat wel in aanloop naar de verkiezingen werd gezegd.
Ann schreef:Mijn verwachting is dat alles na een paar weken of maanden vastloopt en er uiteindelijk nieuwe verkiezingen komen met zetelverlies voor o.a. de VVD en D66 en winst voor sommige linkse partijen.