Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Omdat pro-lifers zo f*cking hypocriet zijn, daarom. De vrouw mag geen zeggenschap hebben over haar eigen baarmoeder, dat is het enige dat telt. Anders hadden ze Trump namelijk helemaal niet gesteund, die heeft wel wat abortussen op zijn naam staan bij zijn minaressen. En zodra die baby geboren is moeten de moeders met hun baby's het maar uitzoeken. Yolo.
Het gaat om het onderdrukken van vrouwenrechten. Het zelfbeschikkingsrecht. Gedwongen sterilisatie valt onder genocide. Maar overigens is dat niks nieuws voor de VS, tot in de jaren '80 werd dit ook bij vrouwen uit Puerto Rico gedaan.
elnienjo schreef:Tuurlijk, daarom ben ik ook gesteriliseerd lang geleden. Zolang ze er zelf maar voor kiezen. Want daar gaat het over. Anders is het tegen de rechten van de mens en heel heel erg fout!!Sterilisatie geeft die vrouwen natuurlijk wél meer vrijheid op 't gebied van seksualiteit zonder dat ze ergens illegaal abortus moeten laten uitvoeren.
pien_2010 schreef:Anders is het tegen de rechten van de mens en heel heel erg fout!!
enzino schreef:pien_2010 schreef:Anders is het tegen de rechten van de mens en heel heel erg fout!!
Dat lijkt me ook.
Ik kan me geen enkele redelijk grote groep mensen voorstellen die dat wel goedkeurt. Ook pro-lifers zullen dit niet goedkeuren. Niet zozeer op basis van hun "pro-life" standpunt, maar, zoals je al aangeeft, op basis van het gedwongen gedeelte wat ingaat tegen de rechten van de mens.
elnienjo schreef:Dat klopt want dan wordt het geloof gebruikt om de vrouwelijke seksualiteit bij voorbaat al volledig te onderdrukken middels verminking. Er zijn zat landen met het zelfde geloof, waarbij dat zwaar verboden is.Maar prolifers zijn ook niet zelden hardcore religieus waarbij ze de rechten van de mens schenden door dingen als besnijdenis bij kinderen.
whatthefuckjusthappenedtoday schreef:Trump blamed nationwide protests against police brutality on schools teaching students about the impact of slavery and racism on American history, calling it “toxic propaganda” and “left-wing indoctrination.” Trump – again – denounced the “1619 Project,” a Pulitzer Prize-winning public school curriculum developed by the New York Times that aims to reframe American history from when the first slave ship arrived, equating the curriculum as “radical” “toxic” “child abuse” that threatens “to impose a new segregation.” Earlier this month, Trump tweeted that the Department of Education would cut off federal funding to schools that adopted the 1619 curriculum. Trump also announced he would create a “1776 Commission” to promote a “pro-American curriculum that celebrates the truth about our nation’s great history,” which he said would encourage educators to teach students about the “miracle of American history.”bron
enzino schreef:Waarom vind je dat heftig?
Wat is jouw mening over het "1619 project" en waarom vind je dat onderdeel belangrijker dan wat je denkt dat de 1776 Commission mee gaat komen?
Karl66 schreef:Of het uiteindelijk waar is zal natuurlijk uitgezocht moeten worden, maar aangezien een aantal van die officieren zich voor de rechter moeten verantwoorden, is de kans groot dat de waarheid wel boven water gaat komen. Maar dit helpt natuurlijk niet als je als Trump je campagne ent op law and order.
IMANDRA schreef:Tegenvraag. Ben jij het dan met Trump eens dat de 1619 project 'radical' 'toxic propaganda' en 'left-wing indoctrination' is? Of zelfs 'child-abuse'? Dat het een 'new segregation' zal veroorzaken? Of –zoals hij insinueert door te zeggen dat de 1776-commissie de 'waarheid' over de geschiedenis zou vertellen– gewoonweg fake-news dat geen plek zou moeten hebben in het curriculum?
Ik vind het heftig om je geschiedenis zo aan de kant te schuiven. Doordat er wordt gezegd dat het niet de waarheid zou zijn, lijkt mij dat Trump dat gedeelte van de Amerikaanse geschiedenis dus niet zo prominent wil laten zijn? Terwijl het wel gewoon onderdeel is van de geschiedenis. Een belangrijk onderdeel imo, zeker om in scholen te leren, zodat men kan leren van de fouten die toen zijn gemaakt. Kan het op het moment niet zo goed verwoorden (iets met gaar door een lange drukke werkdag), hoop dat mijn punt overkomt.
https://www.nytimes.com/interactive/201 ... avery.html