Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:40

Nies_ schreef:
Bij ons hadden meerdere partijen tweede kamer leden op de lijst. Vind dat echt een vreemd iets. Er stond ook ergens een burgemeester op. Net of die gaan stoppen met hun huidige functie.

Ik vind dat hele lijstduwers gebeuren nog niet zo heel erg.

Maar maak er niet zo'n theater van.

Zeg gewoon ik stond op die lijst om stemmen voor de partij te trekken. simpel.

En stemmen op een bekende naam snap ik al helemaal niet.
Je stem op het partijprogramma(als ze dat hebben :+ ) maar op een 2e kamerlid of burgemeester is zinloos.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:46

Magrathea schreef:
Een burgemeester zou toch neutraal moeten zijn? Raar om dan toch je naam onder een partij te zetten >;)

Mwa... in mijn buurdorp hebben ze net een nieuwe burgemeester gekregen. Als je die googled zie je als eerste hits zijn 2 vorige fraudeplegingen als burgemeester.
Dus ik kijk nergens meer van op :') :7

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:53

NatasjavE schreef:
Nies_ schreef:
Bij ons hadden meerdere partijen tweede kamer leden op de lijst. Vind dat echt een vreemd iets. Er stond ook ergens een burgemeester op. Net of die gaan stoppen met hun huidige functie.

Dat zou wel transparant zijn inderdaad :j

Magrathea

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:27

Lol, net gehoord in een whatsappgroep: als hij een versplinterde ziel heeft is hij dan niet Voldemort en wat zegt dat over Hiddema zelf? :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:50

Citaat:
Citaat:

Dat zou wel transparant zijn inderdaad :j

;) ...dat is precies wat 'lijstduwer' betekent.

Het woord begon als grapje - het tegenovergestelde van lijsttrekker.

Iemand staat als comité van aanbeveling op de lijst. Wie dat leuk vindt kan dan bijvoorbeeld stemmen op plastic soup surfer Merijn Tinga, of op de dichter Huub Oosterhuis.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:55

Loretta schreef:
Karl66 schreef:
Sorry hoor, maar als je met dit soort baudettiaanse leugens gaat reageren, dan heeft het totaal geen zin om met jou nog verder te discussiëren.

Wat vertel ik dan voor Baudiaanse leugens. Wat er op dit moment aan klimaat wordt gedaan is feitelijk alleen maar de energierekening verhogen en subsidies voor elektrische autos en warmtepompen. Niet veel soeps eigenlijk.

Precies dit!
En neem bijvoorbeeld ook eens die onzin van het op eigen kosten verplicht verwijderen van asbest.
En dat moet alleen in NL

Maar goed, daar is idd een ander topic voor......

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:15

In het andere topic over klimaat heeft iemand die werkzaam is binnen de sector het haarfijn uit de doeken gedaan hoe het zit met warmtepompen elektrische auto's en realistische mogelijkheden voor een energie transitie. Ik ga hier niet alles herhalen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:01

Loretta schreef:
Karl66 schreef:
Sorry hoor, maar als je met dit soort baudettiaanse leugens gaat reageren, dan heeft het totaal geen zin om met jou nog verder te discussiëren.

Wat vertel ik dan voor Baudiaanse leugens. Wat er op dit moment aan klimaat wordt gedaan is feitelijk alleen maar de energierekening verhogen en subsidies voor elektrische autos en warmtepompen. Niet veel soeps eigenlijk.

Omdat het klimaatakkoord veel meer omvat dan alleen maar een hogere energierekening en een paar subsidies. Of je bent werkelijk niet op de hoogte van het klimaatakkoord en dan is het gewoon dom dat je deze onzin roept, of je bent wel op de hoogte van het klimaatakkoord en dan is het keihard giftig dat je dit soort leugens verkondigt.

Maar de conclusie is in beide gevallen hetzelfde, als je de feiten niet kent of niet wilt kennen, dan heeft het totaal geen zin om met jou in discussie te gaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 12:03

Nogmaals er is een apart klimaattopic, ga daar de klimaatdiscussie voor de tigste keer houden. Niet hier.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:42

Ik heb het niet over het klimaatakkoord ik heb heb over de maatregelen voor 2019.

Als het om de doelstellingen gaat die van 2020 gaan zo of zo niet meer gehaald worden en 2030 gaat ontzettend moeilijk worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:48

Nu de eerste rookwolken zijn opgetrokken blijkt het in redelijk wat provincies zo te zijn dat de FvD statenleden geen enkel benul hebben over wat er speelt in hun provincie , kennen geen dossiers en in de provincies heerst gewoon verbazing over dit gedrag. Het begint er steeds meer op te lijken dat er gewoon een blik mensen is losgetrokken zonder enige kennis van politiek. En dat moet besturen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:49

bigone schreef:
Nu de eerste rookwolken zijn opgetrokken blijkt het in redelijk wat provincies zo te zijn dat de FvD statenleden geen enkel benul hebben over wat er speelt in hun provincie , kennen geen dossiers en in de provincies heerst gewoon verbazing over dit gedrag. Het begint er steeds meer op te lijken dat er gewoon een blik mensen is losgetrokken zonder enige kennis van politiek. En dat moet besturen.

lijkt me meer dan prima, des te groter is de kans dat ze straks in de volgende verkiezingen geen stem meer krijgen. Laat ze maar mooi door de mand vallen +:)+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:06

bigone schreef:

Wat verwacht je ok van een partij met 0,0 bestuurlijke ervaring die zo vanuit het niets opeens heel groot is geworden. Maar ik neem toch aan dat ze voor de eerste kamer toch wel betere kandidaten op de lijst hebben.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:21

secricible schreef:
bigone schreef:

lijkt me meer dan prima, des te groter is de kans dat ze straks in de volgende verkiezingen geen stem meer krijgen. Laat ze maar mooi door de mand vallen +:)+

Ja precies dit! Toch wel een fijne gedachte dat ze het zelf gaan verprutsen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:24

bigone schreef:

Jup, dat kan allemaal in een democratie *\o/* Iedereen mag zich aanmelden voor het bestuur van een land en als er mensen op je stemmen wordt je nog ‘aangenomen’ ook.

Moet je eens zonder gedegen vooropleiding, CV en kennis van zaken gaan solliciteren op een bestuursfunctie bij een groot bedrijf... :7 Daar lachen ze je uit als je zegt dat je wel goede ideeen hebt over hoe je dit bedrijf gaat leiden }:0

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:25

Shaggy09 schreef:
Nogmaals er is een apart klimaattopic, ga daar de klimaatdiscussie voor de tigste keer houden. Niet hier.

Eén van de belangrijkste redenen waarom mensen FvD hebben gestemd is het klimaat, de FvD is de sterkst gegroeide partij en het zou dus wel heel raar zijn als er hier niet over Baudet's verwrongen klimaatideeën gesproken kan worden.

@Loretta, jij begon deze discussie over het ingezette beleid, het is dus een beetje zwak om nu terug te krabbelen door te beweren dat je het over 2019 hebt. Mensen hebben niet op Baudet gesteld vanwege de in 2019 uit te voeren klimaatmaatregelen, maar vanwege het klimaatakkoord wat ze als een bedreiging zien. Alleen is dat een door Baudet en de klimaatsceptici aangedragen nepdreiging.

(Da's trouwens wel een mooie naam voor een nieuw op te richten Wagner-ensemble, Baudet en de klimaatsceptici...)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:31

bigone schreef:

:o Nee.
(Al zullen ze dat vast willen, dit soort partijen kennende.)

We kiezen de Provinciale Staten. Te vergelijken met de 2e Kamer.
Die besturen niet.

...wel wordt het dagelijks bestuur van de provincie (landelijk:"het kabinet"/ de regering) samengesteld op een manier dat er vertrouwen tussen en samenwerking met de Provinciale Staten (...de beide Kamers) mogelijk is.

Er is geen enkele regel die eist 'dat de grootste in de regering/ gedeputeerde staten komt'.
(En ik zou zo'n eventuele regel een monster van een onding vinden.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:38

Provinciale staten besturen wel degelijk aan de hand van de regels van het kabinet. Ze voeren het landelijke beleid uit maar kunnen niet een totaal andere weg inslaan dan dat het kabinet voorschrijft. Maar ze verdelen wel de provinciale gelden over verschillende zaken, natuurbeleid/wegen/veiligheid en zo zullen er nog wel veel meer zaken zijn. En wanneer daar in één keer zes of acht mensen bij komen die van toeten of blazen weten, die zich compleet in moeten lezen omdat ze geen enkel benul hebben dan is dat zorgelijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:58

Karl66 schreef:
(Da's trouwens wel een mooie naam voor een nieuw op te richten Wagner-ensemble, Baudet en de klimaatsceptici...)

Vertel me niet dat ie ook al dol op Wagner is!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:11

Loretta schreef:
In het andere topic over klimaat heeft iemand die werkzaam is binnen de sector het haarfijn uit de doeken gedaan hoe het zit met warmtepompen elektrische auto's en realistische mogelijkheden voor een energie transitie. Ik ga hier niet alles herhalen.

Heb je een linkje naar t topic ^^?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:15

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:18

bigone schreef:
Provinciale staten besturen wel degelijk aan de hand van de regels van het kabinet.

Nee en nee.

Het bestuur van de provincie heet 'gedeputeerde staten' en wordt na een soort kabinetsformatie zo samengesteld dat er kan worden samengewerkt met het provinciale 'parlement', de door ons gekozen Provinciale Staten.

En de provincie mag uiteraard niet de wet overtreden (en zal dus binnen bepaalde grenzen moeten blijven) maar is geen rechtstreeks uitvoeringsorgaan van de landelijke overheid.

Citaat:
Maar ze verdelen wel de provinciale gelden over verschillende zaken, natuurbeleid/wegen/veiligheid en zo zullen er nog wel veel meer zaken zijn. En wanneer daar in één keer zes of acht mensen bij komen die van toeten of blazen weten, die zich compleet in moeten lezen omdat ze geen enkel benul hebben dan is dat zorgelijk.

Ja, die zorg deel ik.
(Al leet de ervaring bij andere populistische partijen dat de meesten al snel niet meer komen opdagen.)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:36

mysa schreef:
[NM] Klimaatopwarming, wat doe jij?

En dan de bijdragen van Ikke er uit filteren.

Eruit filteren als in ze zijn onzin hoop ik toch? Want haar argumenten wbt elektrische auto’s kloppen totaal niet ;).

Misschien is het al beantwoord hoor, maar FvD had te weinig mensen om de zetels overal te vullen. Hebben ze daar al een oplossing voor?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:47

Weet niet, heb er zelf geen verstand van maar de argumenten klinken best aannemelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:02

mysa schreef:
Weet niet, heb er zelf geen verstand van maar de argumenten klinken best aannemelijk.

Ik wel. Veel onderzoek (wetenschappelijk onderzoek) over gelezen & mijn vader werkt in de snellaadindustrie waardoor ik ook veel onderzoeken meekrijg. Laat ik het hier kort zeggen (nogmaals): een elektrische auto is over zijn hele leven ondanks accu en ondanks grijze stroom veel milieuvriendelijker dan een diesel of benzine. Dan hebben we er nog niet eens meegerekend dat accu’s continu ook verbeterd worden tov hoeveel km per charge je kan rijden én verbeterd worden tov milieuvriendelijkheid en recyclebaarheid. Elektrische auto’s hebben veel, véél meer potentie. Misschien dat ik straks als ik tijd heb eens ga zitten om wat onderzoeken te zoeken en in het topic te posten.