Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:55

bruintje123 schreef:
Bij een nederlander zal hij het wel gedaan hebben, bij een buitenlander roepen er tien, nee hij is vals beschuldigd.

Er zullen er vast wel tien zijn die dat roepen. Wel honderd misschien ook. Er zijn er zelfs nog meer die roepen dat de maanlanding in scene gezet is, de aarde plat is, en we samengeklonterde aliens zijn. Het was alleen hier volstrekt niet het punt. Niemand is aan het bepleiten om mensen met een andere afkomst alvast onschuldig te verklaren. Volgens mij gaat niemand verder dan het willen van fatsoenlijk beleid. JIJ wilt dat in het belachelijke trekken door het (inmiddels wat versleten) cliche van het theedrinken erbij te trekken.

Maar ter geruststelling: ik vind verbinding zoeken met alle overlastgevende jongeren, en jongeren die crimineel zijn of daar dicht in de buurt staan belangrijk. Ongeacht afkomst.

Citaat:
Hechtingsprobleem ligt dan toch bij de ouders.

Gelukkig! Dan kunnen we toch weer iemand de schuld geven, ipv kijken naar de oplossing.

Citaat:
Waarom moet daar dan een hechtingsprobleem zijn?

Niets moet. Sterker: ik vind dat er juist geen hechtingsproblemen moeten zijn! Want kinderen met hechtingsproblemen hebben (en veroorzaken) later vaak meer problemen dan kinderen die een veilige hechting hebben.

Maar het ontstaan van een veilige hechting tussen ouder en kind is niet alleen maar een kwestie van een moeder die thuis zit. Het gaat om liefde geven, en letterlijk wel knuffelen en een aai over de bol. Mijn punt was dat jij doet alsof dat slechte dingen zijn, alsof het een beschuldiging is.

Maar knuffels en aai over de bol zijn iets positiefs. Kinderen doen het er juist beter op als ze die krijgen. Ik snap de enorme afwijzing daarvan dus niet. Alsof je verontwaardigd zou zijn omdat iemand iets aardigs doet voor een ander? Alsof je boos bent dat mensen liefde tonen naar kinderen en jongeren?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:57

Mixje90 schreef:
Ik zou bijna denken dat je gewoon bewust aan het trollen bent... ;)

En een knipoog moet deze opmerking goed maken?

Dit is een discussie topic en ook mensen die niet jou mening hebben (of die van jou gelijkgestemde die de boventoon hebben) mogen hun mening geven.
Als je dat niet bevalt jammer dan.
Maar gezien het aantal PVV stemmen heeft dat wel een reden.
Dan kan men gewoon de kop in het zand steken zoals de afgelopen 20 jaar al is gedaan, je kan ze veroordelen als laag opgeleid en dom, maar dan wordt het over 4 jaar weer extremer met de verkiezingen.
Nou mij lijkt dat niemand daar op zit te wachten. Ik niet iig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:59

Maar shadow, wat kan ik en alle met mij doen aan het hechtingsprobleem van de allochtoon?
Dat is toch echt iets wat ze zelf moeten doen.

En die knuffel over de bol bij crimineel gedrag is dus goedkeuring geven voor wat ze doen, belonen voor wat ze doen.
Prima als dat gedrag ook fijn is. Maar niet bij een crimineel.
Fout gedrag, wie ook, dat mag nooit beloond worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:06

bruintje123 schreef:
je kan ze veroordelen als laag opgeleid en dom, maar dan wordt het over 4 jaar weer extremer met de verkiezingen.

Dit is een beetje de mishandelaarsdynamiek: 'kijk nou wat je doet! Als ik je land kapot maak is het je eigen schuld!'

Met laagopgeleid of dom heb ik geen moeite. Zoals ik al beschreef is mijn wijkje dynamisch genoeg, inclusief ook genoeg mensen met weinig of geen opleiding.

Dat is dus niet bepaald mijn bezwaar richting PVV-stemmers, of andere die op dezelfde incoherente manier van alles en nog wat roepen en blind in hun vooroordelen blijven hangen.

En ik vind een PVV-stem onverstandig (niet hetzelfde als dom) omdat ik denk dat iedereen er slechter van wordt, behalve Wilders zelf misschien, omdat een rechtstaat voor iedereen belangrijk is, ook voor jou. En zelfs als die rechtstaat niet zo netjes met jou is omgegaan, dan nog heb je baat bij een beter systeem, en heb je niets aan een slechter systeem.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:13

Shadow,
Wat ik al eerder zei, ik heb geen PVV gestemd, maar kom wel voor ze op omdat ik ze begrijp.

Maar alsof de VVD een beter systeem gaat geven. Die worden er ook alleen zelf beter van.
Kijk die Rutte hoe ver hij weg staat van veel mensen. Echt daar snapt hij geen snars van. En waarschijnlijk een heleboel mensen niet die een goed wiegje hadden. Met een rijke papa en mama.
Maar het verschil is wel dat mijn wiegje weer niet kan roepen ik wordt gediscrimineerd en mag toch echt mijn boontjes zelf doppen. Wie komt er op voor de hardwerkende met net iets meer dan dat minimumloon en dan overal buiten valt?
Terwijl mijn wiegje zeker weten niet beter stond dan van de allochtoon.
En dan zeg ik wel heel hard, crimineel worden is een keuze. En bij die uitspraak blijf ik.
En wie die keuze dan toch wil maken moeten ze aanpakken, en dat hoeft niet zacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:15

bruintje123 schreef:
Maar shadow, wat kan ik en alle met mij doen aan het hechtingsprobleem van de allochtoon?

Ik had het niet over hechtingsproblemen van allochtonen, en al helemaal niet van 'de' allochtoon. (Flauw trucje, dat gebruik van een term als 'de allochtoon.' Sla gewoon over.)
Ik had het over hechtingsproblemen van jongeren die overlast veroorzaken of crimineel worden.

(En wat een boel doelpaaltjes verzet je iedere keer zeg.)

Citaat:
En die knuffel over de bol bij crimineel gedrag is dus goedkeuring geven voor wat ze doen, belonen voor wat ze doen.
Prima als dat gedrag ook fijn is. Maar niet bij een crimineel.
Fout gedrag, wie ook, dat mag nooit beloond worden.

En dat is precies wat ik eerder al bedoelde: je wilt liever vergelding dan oplossingen. Want je wilt liever vasthouden aan je basisidee dat fout gedrag nooit beloond mag worden, zelfs al werkt het zo niet.

Ook mensen die de criminaliteit in gaan zijn eerst en vooral mensen. En mensen doen het nou eenmaal beter als je ze een beetje menselijk behandelt. Grenzen zijn nodig, maar verbinding is ook nodig. Praten met mensen, in verbinding komen... en dat werkt. Het is een goedkope manier om iets positiefs te bereiken.

(En ach, zal ik nog maar even benadrukken dat het dus niet betekent dat je alleen maar positief zou doen en nooit grenzen stelt? Voor je denkt dat het alleen maar in absoluten kan.)

Maar je lijkt zo gefocust op vergelding, op het afstraffen, dat je het niet eens belangrijk vindt dat het niet werkt en alleen maar meer frustratie aan alle kanten oplevert.

Dat vind ik een bizar negatieve manier van kijken. Vooral dus omdat jouw veiligheid daarmee niet verbetert maar verslechtert. Een onverzoenlijke maatschappij die alleen maar met geweld en hardheid reageert is geen fijne maatschappij om in te leven maar wordt alleen maar harder en gewelddadiger. Daarin gaan mensen juist veel verder. Waarom zou je dat willen?

bruintje123

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:21

Jij vind ze aanpakken niet werken.
Daarom ga je het vergelding noemen.
Het is geen vergelding, het is gewoon een actie op wat ze zelf uitgespookt hebben.
Ze kunnen ook braaf blijven, dan is er ook geen "vergelding" De keuze is aan ieder zelf.
En dan vind je mij gefocust, lees misschien je eigen berichten eens terug.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:22

even nog over de vreselijk domme populistische Wilders stemmers....De PVV bestaat pas 12 jaar,dus de stemmers moeten ergens vandaan komen.En niet alleen van de VVD....Waren die mensen toen ook dom en laagopgeleid?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:42

bruintje123 schreef:
Mixje90 schreef:
Ik zou bijna denken dat je gewoon bewust aan het trollen bent... ;)

En een knipoog moet deze opmerking goed maken?

Dit is een discussie topic en ook mensen die niet jou mening hebben (of die van jou gelijkgestemde die de boventoon hebben) mogen hun mening geven.
Als je dat niet bevalt jammer dan.
Maar gezien het aantal PVV stemmen heeft dat wel een reden.
Dan kan men gewoon de kop in het zand steken zoals de afgelopen 20 jaar al is gedaan, je kan ze veroordelen als laag opgeleid en dom, maar dan wordt het over 4 jaar weer extremer met de verkiezingen.
Nou mij lijkt dat niemand daar op zit te wachten. Ik niet iig.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand gelooft wat jij zegt.... Echt niet.

We moeten onze koppen zeker niet in het zand steken voor de pvv(en soortgelijke), ik vind dat men de partij moet benoemen voor wat het is, een racistische partij met veel gelijkenissen met fascisten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:44

Dat vind jij en dat mag.
En ja er zitten onderwerpen in waar ik me totaal niet in kan vinden.
Maar op andere punten zou het eens hoog tijd worden als andere partijen daar ook eens de ogen zouden openen.

En ja ik kan dus niet begrijpen dat er mensen zijn die dat echt niet inzien wat er aan het gebeuren is in Nederland en dat dit pas het begin is van veel ellende.
En dat noemt zich dan wel hoog opgeleid? In wat dan vraag ik me af? Universiteit van de oogkleppenkunde?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:45

bruintje123 schreef:

Is niet echt een kwestie van 'vinden' - meer van de werkelijkheid }:0
Dit zijn van die dingen waarbij het handig is om gewoon ook te kijken of dingen wel werken zoals je denkt dat ze werken. Het is niet zozeer mijn mening dat een andere aanpak beter werkt, het is vooral ook dat het aantoonbaar is dat het beter werkt om mensen als mensen te blijven behandelen, en dat een samenhangende aanpak effectiever is om criminaliteit te verminderen.

geerke schreef:
even nog over de vreselijk domme populistische Wilders stemmers....De PVV bestaat pas 12 jaar,dus de stemmers moeten ergens vandaan komen.En niet alleen van de VVD....Waren die mensen toen ook dom en laagopgeleid?

Mooie illustratie hoe dit soort dingen gaan. Het is Bruintje die 'dom en laagopgeleid' in dit topic aanhaalt. Niet anderen. Zo doe je alsof mensen die tegen de PVV zijn de PVV-stemmers wegzetten als dom en laagopgeleid, terwijl dat nadrukkelijk niet gezegd is!

Dat trucje is trouwens al meerdere keren langsgekomen dit topic.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:48

geerke schreef:

Who cares, je hoeft echt niet laagopgeleid te zijn om een racist/fascist te zijn... Snap het punt niet.
Het gaat niet om de Pvv om hun naam, maar om hun standpunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:51

Fenrir schreef:
Nouja, saai... er is iig altijd voldoende wijn :D

_O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:52

Mixje90 schreef:
Who cares, je hoeft echt niet laagopgeleid te zijn om een racist/fascist te zijn... Snap het punt niet.

Maar alles behalve de inhoud. Nu Thierry Baudet (je weet wel, met z'n fijne 'vrouwen willen overmand worden' en verkrachtingsgoedpraterij) als hoogopgeleide allerlei fascistische ideeen aan het uitdragen is, is afkeuring van zijn standpunten ineens 'anti-intellectualisme' :roll:

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:53

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:09

Shadow0 schreef:
Mixje90 schreef:

Maar alles behalve de inhoud. Nu Thierry Baudet (je weet wel, met z'n fijne 'vrouwen willen overmand worden' en verkrachtingsgoedpraterij) als hoogopgeleide allerlei fascistische ideeen aan het uitdragen is, is afkeuring van zijn standpunten ineens 'anti-intellectualisme' :roll:

Nog zo een leuke halve waarheid.
Ben het overigens volledig met het programma van deze partij eens. Ik verheug mij op de debatten.
Roeptoeter maar door hoor.
Maar voor mij is alles beter dan vvd gl pvda cda en d66
Nee daar zitten lekkertjes
Fascisme kaart wordt hier te pas en te onpas getrokken
Edit: ships laat ik mij toch nog uitlokken tot reactie

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:12

Shadow0 schreef:
bruintje123 schreef:

Is niet echt een kwestie van 'vinden' - meer van de werkelijkheid }:0
Dit zijn van die dingen waarbij het handig is om gewoon ook te kijken of dingen wel werken zoals je denkt dat ze werken. Het is niet zozeer mijn mening dat een andere aanpak beter werkt, het is vooral ook dat het aantoonbaar is dat het beter werkt om mensen als mensen te blijven behandelen, en dat een samenhangende aanpak effectiever is om criminaliteit te verminderen.

geerke schreef:

Mooie illustratie hoe dit soort dingen gaan. Het is Bruintje die 'dom en laagopgeleid' in dit topic aanhaalt. Niet anderen. Zo doe je alsof mensen die tegen de PVV zijn de PVV-stemmers wegzetten als dom en laagopgeleid, terwijl dat nadrukkelijk niet gezegd is!

Dat trucje is trouwens al meerdere keren langsgekomen dit topic.

ik bedoelde niet zozeer dit topic waar de pvv stemmer word weggezet als dom en laagopgeleid...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:13

Mixje90 schreef:
geerke schreef:

Het gaat niet om de Pvv om hun naam, maar om hun standpunten.

dat is nog geen antwoord op mijn vraag....

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:45

Celiien schreef:
Ik denk dat, zonder even te generaliseren (naja eigenlijk wel, maargoed) dat als je kijkt naar de stemmers van de PVV, het gros van de stemmers op bijstandsniveau/laag inkomen zit.
Als je dan kijkt naar waar PVV/Wilders om bekend staan;meer voor nederland, geen vluchtelingen meer.

Nee hoor
http://wnl.tv/2017/02/10/pvv-populairst ... pgeleiden/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:46

Picasso schreef:
Ps. Ik denk trouwens dat velen 'schrikken' als ze op zoek gaan naar hun roots. Hoe NL ben je uiteindelijk?

Aaaah, toch eens verder zoeken dan 3 generaties... Kom ik misschien nog eens er achter waarom mijn geadopteerde klasgenoot jaren geleden vroeg uit welk land ik kwam... :j En hij was niet de eerste/laatste :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:50

geerke schreef:

Als Wilders de afgelopen 4 jaar van max. 1000 asielzoekers acceptabel, naar geen asielzoekers meer gaat...
Van geen moskee er meer bij, naar alle moskeeën dicht.
Van immigratiestop voor mensen uit islamitische landen naar alle verblijfsvergunningen intrekken gaat...

Dan denk ik dat 2004-2017 een heel groot verschil is...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:03

ik denk dat Wilders goed kan rekenen....er zijn er de laatste tijd al meer dan 60.000 binnengekomen....en dan straks de gezinshereniging ;)

Maar moet kunnen...werk genoeg,woningen genoeg....alleen jammergenoeg onbetaalbaar voor de nederlandse student.
En we hebben natuurlijk helemaal geen integratie probleem met de al aanwezige turken en marokannen.
Zie laatste uitzending van Lubach.
Nee,ik heb niets tegen asielzoekers of dergelijke...maar zorg eerst dat de mensen die er nu zijn het hier ook leuk gaan vinden en van Nederland gaan houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:04

Picasso schreef:
Ps. Ik denk trouwens dat velen 'schrikken' als ze op zoek gaan naar hun roots. Hoe NL ben je uiteindelijk?

Mijn inburgeringscontract stelt dat ik 's ochtends staand naar het Friese volkslied moet luisteren, en 's avonds een carnavalskraker op moet zetten.

Ik probeer te naturaliseren tot Utrechter, maar iedere keer als iemand komt met 'dit zijn de norremen en waarden' dan denk ik: dat zijn niet de mijne en dan word ik afgewezen.
Dus nu luister ik Claudia de Breij maar als illegaal.

Ha nee hoor, Utrecht is eigenlijk best tof, daar mag ik best bij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:07

geerke schreef:
ik denk dat Wilders goed kan rekenen....er zijn er de laatste tijd al meer dan 60.000 binnengekomen....en dan straks de gezinshereniging ;)

Maar moet kunnen...werk genoeg,woningen genoeg....alleen jammergenoeg onbetaalbaar voor de nederlandse student.
En we hebben natuurlijk helemaal geen integratie probleem met de al aanwezige turken en marokannen.
Nee,ik heb niets tegen asielzoekers of dergelijke...maar zorg eerst dat de mensen die er nu zijn het hier ook leuk gaan vinden en van Nederland gaan houden.

Oké, ik zal net als Picasso wel vreselijk naïef zijn hoor... Maar als jij het zo ziet dan Geerke, hoe zie jij dan dat de ideeën van Geert Wilders uitgevoerd worden? Met de huidige verdragen e.d. Waar moet er begonnen worden en wordt het dan geen enorme chaos?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:17

Janine1990 schreef:
geerke schreef:

Oké, ik zal net als Picasso wel vreselijk naïef zijn hoor... Maar als jij het zo ziet dan Geerke, hoe zie jij dan dat de ideeën van Geert Wilders uitgevoerd worden? Met de huidige verdragen e.d. Waar moet er begonnen worden en wordt het dan geen enorme chaos?

wat betreft de twee nationaliteiten....in de grondwet staat al dat twee nationaliteiten niet mag.Dus dat hoeft niet veranderd te worden.
Wel moet er een associatieverdrag met Turkije opgezegd worden en een goed gesprek gehouden worden met Marokko.
Waarom uitzonderingen maken?Mijn zwager woont in Amerika,heeft zijn Nederlanderschap opgezegd,is nu amerikaan...die heeft ook geen twee paspoorten.