bruintje123 schreef:Bij een nederlander zal hij het wel gedaan hebben, bij een buitenlander roepen er tien, nee hij is vals beschuldigd.
Er zullen er vast wel tien zijn die dat roepen. Wel honderd misschien ook. Er zijn er zelfs nog meer die roepen dat de maanlanding in scene gezet is, de aarde plat is, en we samengeklonterde aliens zijn. Het was alleen hier volstrekt niet het punt. Niemand is aan het bepleiten om mensen met een andere afkomst alvast onschuldig te verklaren. Volgens mij gaat niemand verder dan het willen van fatsoenlijk beleid. JIJ wilt dat in het belachelijke trekken door het (inmiddels wat versleten) cliche van het theedrinken erbij te trekken.
Maar ter geruststelling: ik vind verbinding zoeken met alle overlastgevende jongeren, en jongeren die crimineel zijn of daar dicht in de buurt staan belangrijk. Ongeacht afkomst.
Citaat:Hechtingsprobleem ligt dan toch bij de ouders.
Gelukkig! Dan kunnen we toch weer iemand de schuld geven, ipv kijken naar de oplossing.
Citaat:Waarom moet daar dan een hechtingsprobleem zijn?
Niets moet. Sterker: ik vind dat er juist geen hechtingsproblemen moeten zijn! Want kinderen met hechtingsproblemen hebben (en veroorzaken) later vaak meer problemen dan kinderen die een veilige hechting hebben.
Maar het ontstaan van een veilige hechting tussen ouder en kind is niet alleen maar een kwestie van een moeder die thuis zit. Het gaat om liefde geven, en letterlijk wel knuffelen en een aai over de bol. Mijn punt was dat jij doet alsof dat slechte dingen zijn, alsof het een beschuldiging is.
Maar knuffels en aai over de bol zijn iets positiefs. Kinderen doen het er juist beter op als ze die krijgen. Ik snap de enorme afwijzing daarvan dus niet. Alsof je verontwaardigd zou zijn omdat iemand iets aardigs doet voor een ander? Alsof je boos bent dat mensen liefde tonen naar kinderen en jongeren?