Trump of Clinton

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:14

Indestal schreef:
Maar wat is discrimineren? Voor je beeldvorming i het misschien goed ook ook eens de social media van de groep moslims te gaan lezen, ook bv nieuwsblaadjes zoals turk.nl en dutch-turk.nl. Dat geeft de balans weer van de o zo slechte "witte" Nederlander.

De wet wil men niet nog verder oprekken door woorden in de wet een ruimere betekenis te geven om so je strafvordering naar je wens te kunnen plooien...goed toch? Al bijzonder om een kamerlid voor het gerecht te trekken? Juist door een groep die in thuislanden met dictators zitten en waar zij niet willen wonen, maar het land waar ze wonen alleen de democratie omarmen als het hun uitkomt.

De achtergrond van het marokkanenprobleem wat besproken werd, is er helemaal uitgelicht. Overigens staat het op escaleren in Rotterdam, de criminaliteit en geweldsdelicten zijn de pan uitgerezen..maar als men zegt dat de grootste groep die crimineel aktief is, marokkanen zijn, discrimineer je?

Wordt tijd dat man en paard eens duidelijk wordt benoemd zodat er eindelijk eens wat gaat veranderen.

Ik heb 10 jaar in een door marokkanen gedomineerde criminaliteit en bedreigingen en intimindatie wijk gewoond....Hadden ze mij gevraagd of ik minder marokkanen wil, had ik ook JA geroepen, maakt dat mij discriminerend? Als ik als ik vrouw alleen wonend van mijn beschadigde autootje in donker naar mijn portiekje moest met de spanning in mijn lijf dat het weer goed is gegaan? Nee, dus! Ik heb er nl wel begrip voor..

Maar vanuit de mooie wijken, dorpen en staddelen herkent men dit probleem niet eens..en die vinden zichzelf heel erg goed en netjes om mensen in wel een probleemwijk af te zeiken en als rascist uit te maken..bah!


Je geeft zelf eigenlijk direct de reden neer waarom je wel "racist" genoemd kan worden door bepaalde mensen.
1) Niemand ontkent de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit.
2) Onderzoek laat zien dat als je deze groep vergelijkt met autochtonen uit "dezelfde klasse" dat afkomst totaal geen invloed heeft op de cijfers. Asielzoekers komen er dan zelfs beter uit dan autochtonen.
3) Je bewijst dit zelf door te zeggen"mensen uit de mooie wijken herkennen dit niet".

En toch geef je de "schuld" aan "de marrokanen". Zie je het zelf echt niet in waarom dat discriminatie is?

Shadow0

Berichten: 43571
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:21

Indestal schreef:
Maar wat is discrimineren? Voor je beeldvorming i het misschien goed ook ook eens de social media van de groep moslims te gaan lezen, ook bv nieuwsblaadjes zoals turk.nl en dutch-turk.nl. Dat geeft de balans weer van de o zo slechte "witte" Nederlander.


Nee, dat geeft geen balans, omdat het er gewoon eigenlijk niet toe doet. Mensen reduceren tot hun afkomst is verkeerd. "Jamaarhunnie" is geen excuus.
Citaat:
Maar vanuit de mooie wijken, dorpen en staddelen herkent men dit probleem niet eens..en die vinden zichzelf heel erg goed en netjes om mensen in wel een probleemwijk af te zeiken en als rascist uit te maken..bah!


Ik woon in een officiele krachtwijk, ik ben niet iemand 'vanuit mooie wijken, dorpen en staddelen.' Maar ik ben iemand waar de apotheker, doktersassistent, cassieres en buschauffeurs mogelijk moslim of allochtoon zijn, en die me allemaal vriendelijk goedendag zeggen en mij respecteren en hun werk goed doen, en daarom zou ik het vreselijk vinden als zij slachtoffer worden van vooroordelen en kwetsende opmerkingen. Zij zijn buurtgenoten, en kundige professionals, die respect verdienen zoals iedere buurtgenoot en professional respect verdient.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:25

Nee natuurlijk wil je je daar niet in verdiepen...die strijd heeft Nederland nl al lang verloren, maar als je onder een steen leeft, weet je dat niet.

Shadow0

Berichten: 43571
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:28

Indestal, waar heb je het precies over? Wie leeft er onder een steen en hoe is dat een constructieve manier van discussie voeren? Als het op mij slaat, waarom zijn mijn ervaringen in een multiculturele krachtwijk niet relevant?

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:30

Indestal schreef:
Nee natuurlijk wil je je daar niet in verdiepen...die strijd heeft Nederland nl al lang verloren, maar als je onder een steen leeft, weet je dat niet.


Ik verdiep me er wel in en ik lees daar geen oproepen tot geweld zoals de "blanke bezorgde burger" dat wel in sommige gevallen doet. Dus wat wil je nou zeggen? Zijn er Turken die oproepen tot het openen van gaskamers voor autochtonen oid? Omgekeerd wel namelijk, die worden zelfs uitgenodigd bij Pauw als "bezorgde burger".

Ayasha
Blogger

Berichten: 58109
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:39

Mixje90 schreef:
Indestal schreef:
Nee natuurlijk wil je je daar niet in verdiepen...die strijd heeft Nederland nl al lang verloren, maar als je onder een steen leeft, weet je dat niet.


Ik verdiep me er wel in en ik lees daar geen oproepen tot geweld zoals de "blanke bezorgde burger" dat wel in sommige gevallen doet. Dus wat wil je nou zeggen? Zijn er Turken die oproepen tot het openen van gaskamers voor autochtonen oid? Omgekeerd wel namelijk, die worden zelfs uitgenodigd bij Pauw als "bezorgde burger".

Niet voor het een of ander maar vergeten we voor het gemak Parijs en andere aanslagen?
Dat zijn gewoon varianten op gaskamers. :)

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:42

Ayasha schreef:
Mixje90 schreef:

Ik verdiep me er wel in en ik lees daar geen oproepen tot geweld zoals de "blanke bezorgde burger" dat wel in sommige gevallen doet. Dus wat wil je nou zeggen? Zijn er Turken die oproepen tot het openen van gaskamers voor autochtonen oid? Omgekeerd wel namelijk, die worden zelfs uitgenodigd bij Pauw als "bezorgde burger".

Niet voor het een of ander maar vergeten we voor het gemak Parijs en andere aanslagen?
Dat zijn gewoon varianten op gaskamers. :)


Zie je iemand van hun bij Pauw als "bezorgde burger" ?
Dat zijn geen mensen die "geaccepteerd" worden door de samenleving.

Popstra
Berichten: 13960
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:45


Ayasha
Blogger

Berichten: 58109
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:47

Mixje90 schreef:
Ayasha schreef:


Zie je iemand van hun bij Pauw als "bezorgde burger" ?
Dat zijn geen mensen die "geaccepteerd" worden door de samenleving.

Nee tuurlijk niet, die praten niet, die doen.
Of je daar zoveel enthousiaster over moet zijn is nog maar de vraag.
Over die "bezorgde burger" wordt toch ook schande gesproken? Dus zo geaccepteerd is die ook niet, maar doden heeft zij nog niet op haar geweten tot op heden. (denk ik.)

Popstra
Berichten: 13960
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:49

Mixje90 schreef:
Indestal schreef:
Nee natuurlijk wil je je daar niet in verdiepen...die strijd heeft Nederland nl al lang verloren, maar als je onder een steen leeft, weet je dat niet.


Ik verdiep me er wel in en ik lees daar geen oproepen tot geweld zoals de "blanke bezorgde burger" dat wel in sommige gevallen doet. Dus wat wil je nou zeggen? Zijn er Turken die oproepen tot het openen van gaskamers voor autochtonen oid? Omgekeerd wel namelijk, die worden zelfs uitgenodigd bij Pauw als "bezorgde burger".

Nou, heb toch vaak zat die flogger met die grote neus, toevallig ook turk horen zeggen dat de westerlingen allemaal aan het gas konden en nog veel meer nare spraak.

Shadow0

Berichten: 43571
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:51

En dan doen wij het dus terug, en dan is het ok? Zou het niet veel verstandiger zijn om verwijzingen naar gaskamers altijd te verwerpen?

Ik heb een stukje terug een oproep gedaan om geen geweld en agressie te laten plaatsvinden, zijn er meer mensen die dat willen doen? Misschien kunnen we dan een heel klein beginnetje maken. Gewoon niet oproepen tot geweld of impliceren dat het best zou mogen, maar uitdrukkelijk verwerpen van geweld, van welke kant dan ook.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:53

https://www.yahoo.com/news/behind-smile ... soc_trk=fb

Opmerkelijk:
Citaat:
In addition, three of Trump's adult children — Don. Jr., Eric and Ivanka — are on the transition executive committee, along with Jared Kushner, Ivanka's husband. Kushner played a significant role in Trump's campaign and was spotted at the White House Thursday meeting with President Barack Obama's chief of staff.

The children's inclusion raises questions about the role the Trump family will play in the White House — as well as Trump's ability to sever ties between the administration and sprawling family business — after the celebrity businessman repeatedly said during the campaign that his grown children would not follow him to Washington and instead run the Trump Organization.


Gaan belangen nu al verstrengelen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58109
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:55

Nee dat is niet oke, maar wat nog minder oke is, is maar één groep er op aan spreken. Dan zaai je nog meer verdeeldheid. Of je erkent dat allen fouten maken en wijst het allemaal af (dus ook de turken die oproepen tot geweld.) of je geeft gewoon eerlijk toe dat je positief discrimineert.

Shadow0

Berichten: 43571
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:56

Ayasha: ik wijs het allemaal af. :j

Ik hoop dat meer mensen dat in ondubbelzinnige bewoording doen. Geweld is niet ok, en verwijzingen naar gaskamers in welke context dan ook ook niet.

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:59

rapido schreef:


Citaat:
Amerikanen hebben Trump gekozen omdat hij niet Hillary is. Hij is misschien miljardair maar geen onderdeel van het establishment. Hij betaalt misschien geen belasting, maar is dat niet ieders droom? Hij is grof over vrouwen, maar is er een man die zich daar nooit schuldig aan gemaakt heeft? Hij discrimineert, maar wie doet dat niet? Trump is een verademing omdat hij eerlijk is, grof en luid – alles waar die 20% boven ons gestelden van walgen.


Gelooft ze nou echt dat hij eerlijk is?

Popstra
Berichten: 13960
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:01

geen idee

Ayasha
Blogger

Berichten: 58109
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:02

Ik denk dat Trump nog meer gezichten heeft dan Hillary :(:)

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:04

Ayasha schreef:
Nee dat is niet oke, maar wat nog minder oke is, is maar één groep er op aan spreken. Dan zaai je nog meer verdeeldheid. Of je erkent dat allen fouten maken en wijst het allemaal af (dus ook de turken die oproepen tot geweld.) of je geeft gewoon eerlijk toe dat je positief discrimineert.


Wie spreekt er maar één groep aan dan? Het probleem is niet dat er Turken of Nederlanders zijn die tot geweld oproepen, zolang ze door het grootste gedeelte van de bevolking verafschuwt worden en ze daar afstand van nemen. Nu zie je gewoon dat neonazis en dat soort types door de media getypeerd worden als "de bezorgde burger" en dat ze gewoon op tv worden uitgenodigd en dat iedereen het maar normaal vind, daar maak ik me echt zorgen om.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:33

Nouja je kan zeggen wat je wil, maar het blijft natuurlijk wel zo dat er een 'Marokkanenprobleem' is. De cijfers liegen er niet om. Vraag is alleen hoé dat komt: het kan vele oorzaken hebben, zo is er bijv. ook veel meer werkeloosheid onder Marokkaanse jongeren vs autochtone jongeren. Ook de vele negatieve media-aandacht kan er juist voor zorgen dat het nog slechter gaat en je in een neerwaartse spiraal terecht komt.
Heel eerlijk: de meeste overlast (incl. gewapende overval) die ik persoonlijk heb meegemaakt, was van Marokkanen. Toeval? Nee, maar dat maakt nog niet alle Marokkanen 'slecht'. Maar het probleem ontkennen en het aankaarten ervan gooien op racisme is je kop in het zand steken en zo komt niemand verder. Dan krijg je op den duur van die vage figuren die wél racistische/discriminerende gedachtes hebben en ben je nog veel verder van huis.
Ik ben het er mee eens dat die mensen geen platform aangeboden zouden moeten krijgen via de media. Maar we moeten ons ook niet afsluiten voor bepaalde problemen en hun mogelijke oorzaken.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:34

Indestal schreef:
Helaas wordt je meteen afgeschoten als je niet met de gevestigde orde van bokt mee praat..wat ze niet in de gate hebben is dat ze juist veel erger zijn dan dat ze proberen de ander als imago binnen bokt te laten krijgen, argumenten worden niet gelezen, maar wel opgeruid zonder goed tegen argument, alles moet bewezen worden, alles wordt als niet waar beticht, kop in zand zonder goed tegenargumenten..

De bekende Nederlandse vinger , de betweter die de ander wel eens de oren zal wassen en in hokje racist, pvver neerzet.
Discussies op bokt hebben geen zin, je kunt nog zoveel info opzoeken en goed onderbouwde argumenten geven, de tegenpartij mag zich op de man aanvallende nare opmerkingen veroorloven, zonder goed onderbouwde tegenargumentatie...


dat is onzin Indestal,
Ik ben regelmatig advocaat van de duivel en kies een apopulair standpunt,
niet omdat ik perse voor of tegen ben, maar omdat ik slecht tegen onzin argumentatie kan en dan automatisch achter de underdog ga staan en vanuit hun standpunt kijk, zonder direct ook 'voor' de underdog te stemmen.

Op een enkeling na die gewoon wil schoppen om het schoppen en niet naar argumenten wil kijken, of goed wil lezen, maar slechts de gifpen wil hanteren, heb ik hier meestal geen last dat ik neergesabelt wordt.

als je een a populaire kant kiest en dan ook nog met slechte of ondoordachte argumenten komt, of alleen maar dingen roept om het roepen.. ja dan krijg je de andere kant over je heen.. Maar dat ligt dan niet aan je standpunt, maar puur om de wijze waarop je discussieert, wat dan meestal geen discusieren is maar debateren.. en debat gaat om winnen en verliezen, discusieren gaat om standpunten delen waarop mensen hun mening kunnen bepalen of kunnen bijstellen. wie debatteert, komt meestal een muur tegen in de vorm van een andere debatteerder.. Zie de debatten tussen Trump en Clinton.


Als ik Trump niet zo verafschuwde zou ik rustig met pro trump argumenten kunnen komen (o ja ze zijn er, net zoals er pro clinton argumenten zijn), zonder dat half bokt mij zou neersabelen.. alleen de enkeling die al rood voor de ogen ziet omdat het om trump gaat en niet bij machte is om een zinnige discussie te voeren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15998
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:48

elenaMM77 schreef:
Indestal schreef:
Helaas wordt je meteen afgeschoten als je niet met de gevestigde orde van bokt mee praat..wat ze niet in de gate hebben is dat ze juist veel erger zijn dan dat ze proberen de ander als imago binnen bokt te laten krijgen, argumenten worden niet gelezen, maar wel opgeruid zonder goed tegen argument, alles moet bewezen worden, alles wordt als niet waar beticht, kop in zand zonder goed tegenargumenten..

De bekende Nederlandse vinger , de betweter die de ander wel eens de oren zal wassen en in hokje racist, pvver neerzet.
Discussies op bokt hebben geen zin, je kunt nog zoveel info opzoeken en goed onderbouwde argumenten geven, de tegenpartij mag zich op de man aanvallende nare opmerkingen veroorloven, zonder goed onderbouwde tegenargumentatie...


dat is onzin Indestal,
Ik ben regelmatig advocaat van de duivel en kies een apopulair standpunt,
niet omdat ik perse voor of tegen ben, maar omdat ik slecht tegen onzin argumentatie kan en dan automatisch achter de underdog ga staan en vanuit hun standpunt kijk, zonder direct ook 'voor' de underdog te stemmen.

Op een enkeling na die gewoon wil schoppen om het schoppen en niet naar argumenten wil kijken, of goed wil lezen, maar slechts de gifpen wil hanteren, heb ik hier meestal geen last dat ik neergesabelt wordt.

als je een a populaire kant kiest en dan ook nog met slechte of ondoordachte argumenten komt, of alleen maar dingen roept om het roepen.. ja dan krijg je de andere kant over je heen.. Maar dat ligt dan niet aan je standpunt, maar puur om de wijze waarop je discussieert, wat dan meestal geen discusieren is maar debateren.. en debat gaat om winnen en verliezen, discusieren gaat om standpunten delen waarop mensen hun mening kunnen bepalen of kunnen bijstellen. wie debatteert, komt meestal een muur tegen in de vorm van een andere debatteerder.. Zie de debatten tussen Trump en Clinton.


Als ik Trump niet zo verafschuwde zou ik rustig met pro trump argumenten kunnen komen (o ja ze zijn er, net zoals er pro clinton argumenten zijn), zonder dat half bokt mij zou neersabelen.. alleen de enkeling die al rood voor de ogen ziet omdat het om trump gaat en niet bij machte is om een zinnige discussie te voeren.


Als je politieke kleur op Bokt niet links is dan heb je het behoorlijk zwaar Elena

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:50

Fenrir schreef:
Nouja je kan zeggen wat je wil, maar het blijft natuurlijk wel zo dat er een 'Marokkanenprobleem' is. De cijfers liegen er niet om. Vraag is alleen hoé dat komt: het kan vele oorzaken hebben, zo is er bijv. ook veel meer werkeloosheid onder Marokkaanse jongeren vs autochtone jongeren. Ook de vele negatieve media-aandacht kan er juist voor zorgen dat het nog slechter gaat en je in een neerwaartse spiraal terecht komt.
Heel eerlijk: de meeste overlast (incl. gewapende overval) die ik persoonlijk heb meegemaakt, was van Marokkanen. Toeval? Nee, maar dat maakt nog niet alle Marokkanen 'slecht'. Maar het probleem ontkennen en het aankaarten ervan gooien op racisme is je kop in het zand steken en zo komt niemand verder. Dan krijg je op den duur van die vage figuren die wél racistische/discriminerende gedachtes hebben en ben je nog veel verder van huis.
Ik ben het er mee eens dat die mensen geen platform aangeboden zouden moeten krijgen via de media. Maar we moeten ons ook niet afsluiten voor bepaalde problemen en hun mogelijke oorzaken.


Nee, het blijft helemaal geen Marokkanenprobleem. Kun je me alsjeblieft uitleggen wat afkomst ermee te maken heeft als onderzoek bewijst dat dat helemaal niets zegt? De "sociale klasse" waar iemand in leeft heeft er wel mee te maken en daar zitten veel allochtonen in, inderdaad.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:56

Jan,

als je op een normale manier discussieert en niet uit bent om te winnen door middel van debateren heb je het niet zwaar Jan, je hebt minder medestanders, maar maakt dat uit in een discussie?

het gaat in een discussie immers om het delen van meningen op een respectvolle manier.
komt iemand met een populairder standpunt makkelijker weg met nonsens arguementen..
absoluut, want die zit in de massa die m wel afschermt..

maar, maakt dat dat je als 'minderheid' ook maar moet schermen met nonsens argumenten? Nee, juist vanuit een minderheidsstandpunt zul je met zorgt je betoog/debat/discussie moeten voeren.. wel doordacht zodat mensen willen nadenken over je woorden..

Je kunt de ander niet dwingen om het op jouw manier te bekijken, je bent afhankelijk van je eigen wijze van communiceren (en daar kan iedereen aan werken) zodat je de wil bij anderen opbouwt om ook daadwerkelijk te willen luisteren naar wat je te vertellen hebt.

de grootste schreeuwers krijgen veel aandacht absoluut, maar je komt niet nooit aan een meerderheid door te schreeuwen.. Simpel voorbeeld, zie PVV.. ze hebben absoluut veel aanhangers, maar nooit een meerderheid waardoor ze alleen of met superlinks kunnen gaan regeren.. Maar door hetzelfde geschreeuw en gemep, wil ook bijna geen enkele andere partij van omvang met ze regeren. En wat heb je daaraan.. dan heb je dus een grote achterban, heb je veel medeschreeuwers, maar bereiken doe je niets. STerker nog, je geeft de macht aan de kleinere partijen of grote partijen die zich samen voegen tegen het harde roepen, waardoor die wel een meerderheid bereiken.


Jan, wij zijn het lang niet op alle punten overal eens, maar ik heb ook nog nooit een issue met je gehad (althans niet bij mijn weten). Dat komt omdat ook jij gewoon nadenkt over wat je wilt zeggen en geen gebakken lucht als feiten presenteert.

overigens, niet alleen links.. maar gewoon als ieder standpunt dat afwijkt van de grote massa.. links zit nog op ongeveer 30-40%. ik heb ooit in een draadje gemeld dat ik niet zomaar rem voor dieren :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:06

Mixje90 schreef:
Fenrir schreef:
Nouja je kan zeggen wat je wil, maar het blijft natuurlijk wel zo dat er een 'Marokkanenprobleem' is. De cijfers liegen er niet om. Vraag is alleen hoé dat komt: het kan vele oorzaken hebben, zo is er bijv. ook veel meer werkeloosheid onder Marokkaanse jongeren vs autochtone jongeren. Ook de vele negatieve media-aandacht kan er juist voor zorgen dat het nog slechter gaat en je in een neerwaartse spiraal terecht komt.
Heel eerlijk: de meeste overlast (incl. gewapende overval) die ik persoonlijk heb meegemaakt, was van Marokkanen. Toeval? Nee, maar dat maakt nog niet alle Marokkanen 'slecht'. Maar het probleem ontkennen en het aankaarten ervan gooien op racisme is je kop in het zand steken en zo komt niemand verder. Dan krijg je op den duur van die vage figuren die wél racistische/discriminerende gedachtes hebben en ben je nog veel verder van huis.
Ik ben het er mee eens dat die mensen geen platform aangeboden zouden moeten krijgen via de media. Maar we moeten ons ook niet afsluiten voor bepaalde problemen en hun mogelijke oorzaken.


Nee, het blijft helemaal geen Marokkanenprobleem. Kun je me alsjeblieft uitleggen wat afkomst ermee te maken heeft als onderzoek bewijst dat dat helemaal niets zegt? De "sociale klasse" waar iemand in leeft heeft er wel mee te maken en daar zitten veel allochtonen in, inderdaad.


En waarom scoren Marokkanen dan zoveel hoger (net als Antillianen overigens), zelfs als de criminaliteitscijfers gecorrigeerd zijn ivm achterstandspositie?
En al zou het door de sociale klasse komen (wat ik ook al zeg, dat zou zeker kunnen) dan hebben we toch niet ineens geen 'Marokkanenprobleem' meer? De cijfers worden er namelijk niet lager van. Wél zou dat betekenen dat de oorzaak misschien gezocht moet worden in een bepaalde hoek, die van het sociale milieu waar deze (vaak jongeren) opgroeien. Ofwel: ik zeg dus helemaal niet dat het de schuld zou zijn van bepaalde groepen dat zij hoog scoren wat betreft criminaliteit, alleen dat het juist meer problemen oplevert als wij onze kop in het zand steken en ontkennen dat er problemen zijn (vaak omdat er meteen geroepen wordt dat het racistisch of discriminatie is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:09

Janneke2 schreef:
enzino schreef:
Van mijn kant kunnen wij dus wel stoppen met discussiëren

Graag.

Maar stop dan ook met akelige halve waarheden zoals (ik parafraser) 'raar hooor, mensen die niet kunnen stemmen omdat ze niet eens een geldig identiteitsbewijs hebben'.
(Het feit dat 'de boel anders is georganiseerd dan bij ons is 1, er valt wat mij betreft veel op af te dingen- maar de verschuiving klopt niet, dus reageer ik. Waarvan acte.)

Ah, je wilt blijkbaar het laatste woord hebben waar je nog een keer een kwart waarheid verteld en vervolgens een onzin stelling neerzet die nergens op slaat, of als ik mag parafreren: "iedereen die anders denkt dan ik is dom en zou geen stemrecht mogen hebben".
Zie je wat ik doe? Ik verzin een stelling en wijs die indirect aan jou toe zonder dat jij ook maar zoiets hebt geschreven. En dat is precies wat jij ook doet.

Maar wij zijn dus klaar.
Hopelijk was dit het en doe je niet nog een laatste poging alsnog het laatste woord te hebben.
groetjes :)