Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:30

Keet schreef:
FleurStyn schreef:
Jap hier ook... Heb het gemeld aan mijn vriend-politieagent, maar nog geen reactie erop gehad.

En wat moet die er aan doen dan?

Ik heb het wel niet officieel gemeld hé...
Ik vroeg me gewoon af of dit vaker gebeurt en of er ergens een "gevaar" schuilt bij zo'n zaken.

FiveSports

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:38

Sommige dingen moet je niet zo serieus nemen.... Denk ik

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:38

Je kan overigens uit zetten bij FB dat mensen die geen vrienden van jouw vrienden zijn je kunnen benaderen.

Dat soort fake accounts kunnen je dan geen verzoeken meer sturen.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:41

Dat hoeft niet, voor hetzelfde geld ken ik iemand die mij wil toevoegen, maar geen gemeenschappelijke vrienden heeft en dat lukt dan niet..
Mijn FB staat sowieso privé (enkel profielfoto en omslagfoto is te zien).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:44

Ik denk dat je echt niks achter dat soort facebookverzoeken moet zoeken hoor. Ik krijg ze regelmatig. Gewoon wegklikken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:53

Ik heb ook wel dat soort verzoeken gehad op facebook, negeren en klaar.

verder iemand die ik ken is vannacht thuisgekomen, zou op Brussel vliegen, is met een huurauto vanaf een andere luchthaven naar huis gereden (Luxemburg), en mag dan morgen zijn auto weer ophalen op het vliegveld. Tja, dat komt er natuurlijk ook nog bij, de mensen die gewoon op vakantie waren en nu thuiskomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:56

De start van de prof koers in Harelbeke vanmorgen
Afbeelding

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:57

Ja vrienden van mijn moeder ook. Kwam van Thailand en het heeft 30uur geduurd tegen ze thuis waren.
Vliegtuig geland in Duitsland, dan bus naar Brussel en dan trein/taxi (weet het niet meer) naar Oostende.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:16

En er is weer een raid bezig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:25

xLes schreef:
Met mij gaat het beter. Maar zit al 2-3 weken aan de antidepressiva, dat vlakt je gevoelens ook af. Ik heb ook heel veel steun aan mijn mama, kat, hond en paard. Ze zijn continu bij me.
De angst is wel nog sterk aanwezig. Ik ben benieuwd hoe dat is als ik terug moet werken. Momenteel wil ik daar liefst gewoon geen stap meer binnenzetten.

Ik ben ook mijn auto gaan ophalen, deed erg raar er terug te zijn ookal zijn we niet in de buurt van de vertrekhal geweest... (Personeelsparking)

Fijn dat je veel steun hebt thuis. Hoop dat je de klap langzaamaan te boven komt, dat je aan de antidepressiva zit heeft ook zijn redenen natuurlijk, dat maakt dit soort zaken verwerken er niet makkelijker op. Dikke knuffel :(:)

@Tineke, Wat is een raid?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:26

Er is een inval van de speciale eenheden van de politie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:21

Ze hebben een verdachte neergeschoten, filmpjes zijn te vinden hoe ze hem met een machine op rupsbanden benaderen. Het zou om Abrini gaan, maar zie dit nog niet officieel bevestigd.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:29

Pff heftig weer. Hoop dat ze zo snel mogelijk de verantwoordelijken voor de aanslagen te pakken hebben.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:33

Onbevestigd zou het meer te maken hebben met de huiszoekingen gisteren in Frankrijk

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:43

Ik heb hier nog niet gereageerd, maar wel meegelezen en alles gevolgd.

Wat ik me af vraag, hoe kan zoiets gebeuren? Ik kan er echt serieus met mn hoofd niet bij. Maar vooral veel vragen. Gedragen die terroristen zich niet verdacht? Dat ze niet opvallen? Schijnbaar niet? (bijvoorbeeld in Parijs, hoe kom je een concertzaal binnen? Je ticket moet gescand worden, of zijn ze gewoon naar binnen gerend? Maar de bewaking dan?) En ook, hoeveel schade moet er geweest zijn als al die 5 koffers wél in de auto hadden gepast? Wat als Salah niet opgepakt was, hoe was de aanval dan geweest? Verder uitgewerkt, met nog meer slachtoffers?

En ook van het bericht dat er gister iemand is opgepakt met ver gevorderde plannen voor nog een aanslag, hoeveel meer plannen worden er dan nog gemaakt?

Ik vind het wel goed dat iedereen zo oplettend is, maar over een paar weken zwakt dat af en dan is het gewoon wachten op een nieuwe aanslag, in of Nederland of Duitsland.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:00

Tja, hoe kom je binnen? Je loopt door de voordeuren... Zo is het helaas in iedere luchthaven.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:01

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:02

Idd in Brussel zijn ze gewoon door de voordeur naar binnen gelopen.

In het geval in Parijs vermoed ik dat de geweren al binnen waren voordat het concert begon. Op voorhand is het gewoon makkelijker binnen te krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:04

Amyyy schreef:
Ik heb hier nog niet gereageerd, maar wel meegelezen en alles gevolgd.

Wat ik me af vraag, hoe kan zoiets gebeuren? Ik kan er echt serieus met mn hoofd niet bij. Maar vooral veel vragen. Gedragen die terroristen zich niet verdacht? Dat ze niet opvallen? Schijnbaar niet? (bijvoorbeeld in Parijs, hoe kom je een concertzaal binnen? Je ticket moet gescand worden, of zijn ze gewoon naar binnen gerend? Maar de bewaking dan?) En ook, hoeveel schade moet er geweest zijn als al die 5 koffers wél in de auto hadden gepast? Wat als Salah niet opgepakt was, hoe was de aanval dan geweest? Verder uitgewerkt, met nog meer slachtoffers?

En ook van het bericht dat er gister iemand is opgepakt met ver gevorderde plannen voor nog een aanslag, hoeveel meer plannen worden er dan nog gemaakt?

Ik vind het wel goed dat iedereen zo oplettend is, maar over een paar weken zwakt dat af en dan is het gewoon wachten op een nieuwe aanslag, in of Nederland of Duitsland.

Tja, hoe kan zoiets gebeuren :Y) je loopt met je bomgordel het vliegveld op en als iemand er wat van zegt laat je hem ontploffen. En als je niet aangesproken wordt door de marechaussee dan laat je hem ook ontploffen.

En in Parijs, je ticket moet gescand worden ja, maar mensen die geen moeite hebben om een kalasjnikov te bedienen hebben denk ik ook geen moeite met schijt aan het ticket te hebben. Of ze kopen er wel een, geld is over het algemeen geen probleem en als je jezelf toch opblaast maken die paar tientjes ook niet meer uit ;)

Maar ik kan er met mijn hoofd ook niet bij hoe je mentaal in staat bent zoiets te doen :n

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:09

Amy, ik heb die vragen ook heel erg. HOE kan het? Hoe kunnen inderdaad die terroristen zomaar een concertzaal in komen? En wat is er inderdaad met de bewaking gebeurd?
Wat was er gebeurd als ze hadden gewacht met deze aanslag tot 2e paasdag?

En, hoezo kunnen deze mensen andere mensen zulk leed aan doen?

Ik denk dat niemand er een echt antwoord op heeft..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:10

Als je met een kalasjnikov in je hand een gebouw probeert binnen te dringen, denk ik niet dat de security je zal tegenhouden omdat ze je ticket nog moeten scannen. Denk dat je ook niet moet onderschatten hoe verstijfd door angst je op zo'n moment bent. Ik denk dat ik ook echt niet zou weten hoe ik me zou moeten gedragen...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:14

Ik erger me enorm aan de houding van Geens. Hij doet bijna of het een lachertje is. "Hun verleden is niet zo ernstig als voorgesteld wordt..." Serieus, wat een onzin. Oh nee, overvallen plegen en politie met kalasjnikovs aanvallen is niet zo ernstig nee.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:14

Ilona__ schreef:
Amy, ik heb die vragen ook heel erg. HOE kan het? Hoe kunnen inderdaad die terroristen zomaar een concertzaal in komen? En wat is er inderdaad met de bewaking gebeurd?

Terroristen zien er er ook uit als "gewone" mensen. Dus die kunnen ook gewoon een concertzaal in of naar het vliegveld of waar dan ook. De bewaking kan niet iedereen overal aanhouden en fouilleren. Zouden ze dat wel doen dan zullen de terrosristen met een bomgordel deze af laten gaan. Dus er is in principe vrij weinig aan te doen.

Hoe ze andere mensen zulk leed aan kunnen doen? Ze zijn vaak geïndoctrineerd en denken echt dat ze het juiste doen of ze zijn gewoon echt niet goed in hun hoofd. Net zoals je "gewone" moordenaars hebt... maar inderdaad het is lastig te begrijpen hoe iemand dit in hemelsnaam kan doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:16

Ilona__ schreef:

Het is niet zo dat het op hun voorhoofd staat dat ze een terrorist zijn ;) dus hoe moet de bewaking weten wat ze daarbinnen gaan doen?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:21

Dat laatste inderdaad en bovendien, als de security je niet door wil laten omdat je geen ticket hebt schieten ze hen waarschijnlijk gewoon neer en zijn ze alsnog binnen..