Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:37

Cas123 schreef:
Oke. Ik ben echt een scheitluis op het moment. Kan iemand me een schop onder me kont geven? Ik ben echt bang. Of is dat raar?
Ben zelf nu 15 en maakt me echt druk... ben er heel veel mee bezig in mijn hoofd....

iig niet dit topic lezen :P
Het beste is je gewoon een beetje proberen af te sluiten en doorgaan met het 'normale' leven...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:37

Celiien schreef:
Ambulance vol explosieven is bevestigd..

Dan hebben de Duitse autoriteiten en inlichtingendiensten vanavond hun werk geweldig goed gedaan.
Maar wie hier nu weer achter zit.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:38

moonsparkle

En Duitsland, zo snel na Parijs...

Yenni

saskiakefie schreef:
Cas123 schreef:
Oke. Ik ben echt een scheitluis op het moment. Kan iemand me een schop onder me kont geven? Ik ben echt bang. Of is dat raar?
Ben zelf nu 15 en maakt me echt druk... ben er heel veel mee bezig in mijn hoofd....

iig niet dit topic lezen :P
Het beste is je gewoon een beetje proberen af te sluiten en doorgaan met het 'normale' leven...

Dankjewel. Zeggen mijn ouders ook al maar je word overspoeld met nieuws en kopjes op fb en op school natuurlijk ook. :)

mysa
correspondent/vertaler

@Cas, het is best verontrustend ja, maar je hoeft niet zo heel erg bang te zijn hoor, ze worden echt wel een keer gestopt. Op jouw leeftijd was ik ook zo bang, voor de Russen destijds, was midden in de koude oorlog en ik dacht elke dag aan wat de gevolgen zouden kunnen zijn als een van de staatslieden (Amerika of Rusland) op 'de knop' zou drukken. Naarmate ik ouder werd, kon ik het iets beter relativeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:39

Cas123 schreef:

Het is ook een beetje een sensatie-topic aan het worden. Anders ontstip je het, dan hoef je niet alles meer mee te lezen. Ik zou me niet te druk maken, help je jezelf niet mee. Politie en veiligheidsdiensten zitten overal bovenop. Knuffel van deze ouwe taart (44) :(:) , heb een dochter van 17 die er ook angstig van is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:40

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:42

Picasso schreef:
Cas123 schreef:

Het is ook een beetje een sensatie-topic aan het worden. Anders ontstip je het, dan hoef je niet alles meer mee te lezen. Ik zou me niet te druk maken, help je jezelf niet mee. Politie en veiligheidsdiensten zitten overal bovenop. Knuffel van deze ouwe taart (44) :(:) , heb een dochter van 17 die er ook angstig van is.

Dankjewel. Heb ook het gevoel dat de politie en of de regering niet veel doet maar kan ook aan mij liggen. Mijn moeder zegt dat ze veel achter de schermen doen.
Dankjewel :+:

Cowboy55

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:43

Je hebt een wijze moeder..... +:)+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:43

Volgens mij wordt er juist heel veel gedaan hoor maar het is helaas niet zo eenvoudig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:44

Een sensatietopic zou ik dit niet noemen, er wordt enkel het laatste nieuws gedeeld wat te maken heeft met de aanslagen in Parijs. Ik kan me echter wel voorstellen dat al deze ongefilterde informatie misschien een beetje te veel is, misschien is het dus inderdaad een beter idee om het topic te ontstippen.
Ermee bezig zijn ze zeker! Maar ze willen natuurlijk niet al te veel informatie prijsgeven, daarom gebeurt het grotendeels achter de schermen :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:44

is er al iets meer bekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:45

Ik vind dit juist een heel fijn topic. Je weet al het nieuws bijna meteen. Uiteraard staan er ook dingen tussen die niet waar zijn, maar dat kan je er zelf uitfilteren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:45

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:46

saskiakefie schreef:
Volgens mij wordt er juist heel veel gedaan hoor maar het is helaas niet zo eenvoudig..

En het is ook niet handig om op FB of Twitter te gooien wat ze doen.....het haalt het 'geheime' een beetje uit de 'geheime dienst'. Dan hou je alleen maar 'dienst' over en dat is ook geen porum :+
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-11-15 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

saskiakefie schreef:

De politie van Hannover heeft echt een ramp voorkomen vanavond.
En hopelijk wordt die voortvluchtige terrorist nu ook snel gegrepen.

Gnome

Weet iemand de reden voor het ontruimen van de concertzaal? Of is dat voor de zekerheid na Parijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:48

ingedebruijn schreef:
Weet iemand de reden voor het ontruimen van de concertzaal? Of is dat voor de zekerheid na Parijs?

Concertzaal is erg dichtbij het stadion, voor zover ik gelezen heb is de hele omgeving ontruimd en dus automatisch ook de concertzaal

Schemerdier

Hoe kunnen ze echte aanslagen eigenlijk op voorhand ontdekken?
Wanneer ze echt zo goed georganiseerd zijn en bommengordels etc hebben, kan je dat toch bijna niet merken als politie of bewakers ofzo? Iemand dat wat meer kan uitleggen hierover? :)

Rawr

Volgens mij is hier zo de persconferentie te volgen (Duits).

Wilawander

die is niet ontruimd. Het concert is bezig nu.

capopjekop

saskiakefie schreef:

En ze lopen er niet mee te koop. Veel veiligheidsmaatregelen worden niet openbaar gemaakt, anders zouden ze hun kracht verliezen.

Verder was ik vroeger ook veel banger voor aanslagen dan ik nu ben. Tuurlijk ben ik niet zo onbevangen als voorheen, maar ik weiger mijn leven erdoor te laten bepalen. Blijf ook gewoon voetbalwedstrijden bezoeken. Ik vind het daarom ergens wel mooi om te zien dat mensen in Parijs nu hun leven weer proberen op te pakken en gewoon weer naar theaters gaan.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:51

Ik heb persconferentie vast aan staan. Mijn Duits is niet zo spetterend dus hoop dat er snel een samenvatting te vinden is ergens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:51

Zometeen om 5 voor half 10 is er op NL1 na Opsporing Verzocht een extra journaal. Neem aan dat ze de persco daar vertaald zullen laten zien!