Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:03

R12312 schreef:
xJennifx schreef:
Ja inderdaad en net of geld helpt.. en wie gaat dit betalen? Malasya airlines? Zijn zij daartoe verplicht bij een (mogelijk) ongeluk?

Verzekeringen en die hebben al toegezegd sowieso te betalen.

http://www.z24.nl/geld/vliegramp-oekrai ... erd-479763

Gelukkig! Een discussie of harde zaak daarover kan je die mensen echt niet aan doen.

LvdO

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:05

Die passagierslijst kan wel kloppen... bekenden staan er inderdaad op... :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:06

Furrow schreef:
Zou het ook niet afhankelijk zijn wat je gewend bent. Ik ben als verpleegkundige zo vaak geconfronteerd geweest met oneerlijke dood dat ik het misschien wel gemakkelijker van mij kan afzetten.

Ook hier iemand die vrijwel dagelijks met dood, ellende en onrecht te maken heeft op het werk, dan komt dit ook heus nog wel aan door de verhalen achter de mensen die bekend worden, maar ik kan het ook prima van me afzetten en iets anders gaan doen.

Hoop wel heel erg dat er niet teveel bekenden aan boord waren, ken behoorlijk wat HIV-artsen en het is niet ondenkbaar dat die mensen een trip zijn gaan maken naar het congress in Melbourne :o

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:08

Het geld zelf lost niks op. Maar het kan wel extra problemen voorkomen, problemen die het rouwproces in de weg zitten.

Denk aan onontkoombare schulden, familieleden die langdurige psychologische begeleiding nodig hebben enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:09

Met het geld haal je ze niet terug inderdaad maar als ik hoor dat er bijvoorbeeld de vader en moeder van een vriendin van een vriendin van mij (ik ken de mensen zelf dus niet) overleden zijn en zij met haar broer 'over' is, dan kan het geld misschien wel helpen om het huis te behouden, en dat kan dan weer helpen bij het verwerken..
Ik weet niet hoe het bij hen zit maar als ze anders het huis uit zouden moeten is het wel 'fijn' als dat voorkomen kan worden..
Wat dat betreft snap ik het stukje van het helpen bij het verwerken wel..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:12

LadyMadonna schreef:
Ben ik de enige die zich hier stoort aan "omg" en "wat fcking erg"?
(T kan ook zijn dat ik oud wordt)

Dar radio gesprek heb ik half gehoord trouwens)

Iedereen reageert op zijn of haar eigen manier. Je kunt je eraan ergeren maar ook niet meer dan dat.
Tot nu toe heb ik nog van geen enkele bekende vernomen dat er dierbaren van hem/haar zijn omgekomen en overigens ken ik ook niemand die op de uitgelekte passagierslijst staat. Niettemin blijft dit een ontzettend hartverscheurende gebeurtenis. Daarom wil ik iedereen die hier -op wat voor manier dan ook- bij betrokken is heel veel sterkte wensen.
Overigens heb ik op de één of andere manier een onheilspellend voorgevoel gekregen naar aanleiding van deze aanslag, ervan uitgaande dat er daadwerkelijk gericht geschoten is. Ik kan het gevoel niet helemaal plaatsen, maar het zou mij niets verbazen als dit grote gevolgen heeft voor Nederland met betrekking tot de oorlog die zich daar afspeelt. Hebben anderen dat ook?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:13

Doanique schreef:
En wat gaan die mensen met dat geld doen dan... Die lichamen terug naar huis laten vervoeren? Wordt dat gedaan door de vliegtuigmaatschappij? Krijg je die überhaupt terug?

kan van alles zijn... de gene die overleden is kan ook de gene zijn die het hoofd inkomen heeft.. zie dan je hypotheek ect maar te betalen in die rouwperiode en erna..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:13

Annemiek80 schreef:
R12312 schreef:

Verzekeringen en die hebben al toegezegd sowieso te betalen.

http://www.z24.nl/geld/vliegramp-oekrai ... erd-479763

Ik denk dat dit meer gaat over reisverzekeringen/levensverzekeringen, dat staat los van het 'standaard' bedrag wat een vluchtmaatschappij uitkeert.
Dit is trouwens niet iets nieuws hoor, na '77 tenerife ramp hebben de nabestaanden ook een uitkering van een bedrag gekregen, weet dit toevallig omdat een achterneef en nicht hun ouders bij die ramp hebben verloren

Dit gaat letterlijk over de ramp van gisteren. Staat er ook bij! Dus ze keren alles uit, levensverzekering is iets anders. Ze zullen namens of de airline of schiphol dit bedrag gaan uitkeren, tenzij er een schuldige aangewezen kan worden, maar bij dat laatste geval gaan de bedragen hoger uitvallen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:16

dees_daan schreef:
Met het geld haal je ze niet terug inderdaad maar als ik hoor dat er bijvoorbeeld de vader en moeder van een vriendin van een vriendin van mij (ik ken de mensen zelf dus niet) overleden zijn en zij met haar broer 'over' is, dan kan het geld misschien wel helpen om het huis te behouden, en dat kan dan weer helpen bij het verwerken..
Ik weet niet hoe het bij hen zit maar als ze anders het huis uit zouden moeten is het wel 'fijn' als dat voorkomen kan worden..
Wat dat betreft snap ik het stukje van het helpen bij het verwerken wel..

Op die manier snap ik het een stuk beter inderdaad!

Missy_

Ik lees dit topic nu pas en wil toch even reageren.
De fb post van een aantal pagina's terug, over de jongen die 600 euro kreeg om een andere vlucht te nemen is een bekende van mij.
Ik ken hem van sporten, hij zou in Indonesie een toernooi gaan spelen en zou dus gister in dat vliegtuig moeten zitten.. Na lang twijfelen en overleggen met zijn ouders vond hij de 7 uur extra wachttijd, die 600 euro wel waard.
Ik vind het echt super bizar als ik hier over nadenk, ik ken hem niet super goed maar toch :(

Sterkte voor iedereen die vrienden/kennissen/familie aan boord hadden Y;(

Tillie20

Jolien87 schreef:
LadyMadonna schreef:
Ben ik de enige die zich hier stoort aan "omg" en "wat fcking erg"?
(T kan ook zijn dat ik oud wordt)

Dar radio gesprek heb ik half gehoord trouwens)

Iedereen reageert op zijn of haar eigen manier. Je kunt je eraan ergeren maar ook niet meer dan dat.
Tot nu toe heb ik nog van geen enkele bekende vernomen dat er dierbaren van hem/haar zijn omgekomen en overigens ken ik ook niemand die op de uitgelekte passagierslijst staat. Niettemin blijft dit een ontzettend hartverscheurende gebeurtenis. Daarom wil ik iedereen die hier -op wat voor manier dan ook- bij betrokken is heel veel sterkte wensen.
Overigens heb ik op de één of andere manier een onheilspellend voorgevoel gekregen naar aanleiding van deze aanslag, ervan uitgaande dat er daadwerkelijk gericht geschoten is. Ik kan het gevoel niet helemaal plaatsen, maar het zou mij niets verbazen als dit grote gevolgen heeft voor Nederland met betrekking tot de oorlog die zich daar afspeelt. Hebben anderen dat ook?

Dat gevoel heb ik ook inderdaad. Vaker vliegrampen gebeurd, mij maakt het niet uit welke nationaliteit de passagiers hebben maar nooit echt een onderbuik gevoel gehad, zoals nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:17

Christiene schreef:
Doanique schreef:
En wat gaan die mensen met dat geld doen dan... Die lichamen terug naar huis laten vervoeren? Wordt dat gedaan door de vliegtuigmaatschappij? Krijg je die überhaupt terug?

kan van alles zijn... de gene die overleden is kan ook de gene zijn die het hoofd inkomen heeft.. zie dan je hypotheek ect maar te betalen in die rouwperiode en erna..

Oja daar had ik nog niet over nagedacht... Jemig wat naar zeg...

Cowgirl

Citaat:
Jij bent al net zo wreed als die mensen daar.
Hoe durf je dit te posten.

Ik ben helemaal niet wreed, ze moeten gewoon met hun poten ervan afblijven.
En ik zeg nergens dat ze bij voorbaat al moeten schieten.
Ik vind het behoorlijk kwetsend dat je mij vergelijkt met een stelletje mafkezen die het leuk vinden om een vliegtuig naar beneden te halen.

Er zijn nu mensen die daar onderzoeken moeten doen, lichamen moet bergen en zorgen dat deze thuis komen. We willen toch allemaal weten wat er gebeurd is en dat de slachtoffers een nette begravenis krijgen? Of niet? Maar ze lopen nu gevaar met de kans dat er nooit achterhaald wat er is gebeurd en dat er misschien wel overledene niet thuis komen.

Ga jij maar lekker met je vingertje wijzen: mag je niet doen jongetje afblijven.

Niks mis met een leger die pottenkijkers en plunderaars op afstand houd.
De dader moet gepakt en gestraft worden.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 18-07-14 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

In het geval van diegene die ik "ken" zou het geld een toekomst voor hun dochters kunnen betekenen. Daar hebben ze hun ouders uiteraard niet mee terug :n

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:20

Cowgirl schreef:

Oekraine heeft vanmiddag het verzoek gedaan om de daders in het Internationaal strafhof in Denhaag te gaan berechten.

R12312

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:23

Ik lees net dat het toestel voor 71,9 miljoen is verzekerd bij Alianz. Dus de schadeuitkeringen zijn veilig gesteld daarmee.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:24

R12312 schreef:
Annemiek80 schreef:

Ik denk dat dit meer gaat over reisverzekeringen/levensverzekeringen, dat staat los van het 'standaard' bedrag wat een vluchtmaatschappij uitkeert.
Dit is trouwens niet iets nieuws hoor, na '77 tenerife ramp hebben de nabestaanden ook een uitkering van een bedrag gekregen, weet dit toevallig omdat een achterneef en nicht hun ouders bij die ramp hebben verloren

Dit gaat letterlijk over de ramp van gisteren. Staat er ook bij! Dus ze keren alles uit, levensverzekering is iets anders. Ze zullen namens of de airline of schiphol dit bedrag gaan uitkeren, tenzij er een schuldige aangewezen kan worden, maar bij dat laatste geval gaan de bedragen hoger uitvallen.

Ik las/lees dit anders, dus heb het even nagezocht

Citaat:
En dus keren alle verzekeraars uit. Letterlijk schrijft de branche-organisatie: “Uit de consultatie is gebleken dat schade-, levens-, pensioen- en uitvaartverzekeraars hierin heel duidelijk in deze situatie één lijn trekken en dekking en hulpverlening zullen bieden voor alle particuliere verzekeringen.”

http://www.z24.nl/geld/verzekeraars-garanderen-uitbetaling-vliegramp-oekraine-480080

Dit staat dus inderdaad los van de uitkering van Malaysia Airlines

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:25

R12312 schreef:
Cowgirl schreef:

Oekraine heeft vanmiddag het verzoek gedaan om de daders in het Internationaal strafhof in Denhaag te gaan berechten.

Hier berechten, en dan naar de gevangenis in Bangkok! Dat zijn pas straffen die deze beesten verdienen...

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:25

Nog even terug naar het filmpje, of meerdere filmpjes. Op Facebook stond 1, die begon direct automatisch af te spelen. Echt vreselijk verschrikkelijk. Ik heb hem gerapporteerd. Ik vind dit echt niet kunnen, je zal maar een dierbare zien. Ik hoop dat hij verwijderd wordt, weg die filmpjes!!!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:27

Annemiek80 schreef:

Citaat:
En dus keren alle verzekeraars uit. Letterlijk schrijft de branche-organisatie: “Uit de consultatie is gebleken dat schade-, levens-, pensioen- en uitvaartverzekeraars hierin heel duidelijk in deze situatie één lijn trekken en dekking en hulpverlening zullen bieden voor alle particuliere verzekeringen.”

http://www.z24.nl/geld/verzekeraars-garanderen-uitbetaling-vliegramp-oekraine-480080

http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... raine.html

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:28

Ik vind het sowieso maar raar dat filmpjes tegenwoordig automatisch afspelen, mede hierdoor. Mensen krijgen beelden te zien die ze mogelijk helemaal niet wíllen zijn. Afschuwelijk.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:29

Jolien87 schreef:
Ik vind het sowieso maar raar dat filmpjes tegenwoordig automatisch afspelen, mede hierdoor. Mensen krijgen beelden te zien die ze mogelijk helemaal niet wíllen zijn. Afschuwelijk.

Ja klopt, vind het irritant. Maar er stond 18+ bij, ik dacht ja duuuhh maar een kind van 12 kan het ook gewoon zien en zal de eerst komende dagen niet slapen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:32

Annemiek80 schreef:

R12312 schreef:

Wil niet vervelend zijn maar er staat toch duidelijk particuliere verzekeringen.
De link die jij plaatst laat zien dat Malaysia airlines voldoende gedekt/verzekerd was voor de uitkering van 114.000 per passagier, maar daarnaast zijn de passagiers ook zelf verzekerd bijv. levensverzekeringen/schade/pensioen enz

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:36

Annemiek80 schreef:
Wil niet vervelend zijn maar er staat toch duidelijk particuliere verzekeringen.
De link die jij plaatst laat zien dat Malaysia airlines voldoende gedekt/verzekerd was voor de uitkering van 114.000 per passagier, maar daarnaast zijn de passagiers ook zelf verzekerd bijv. levensverzekeringen/schade/pensioen enz

Je mag van mij gelijk hebben, maar ik lees het anders en gaat het imo ogen over de uitkering van de 114 duizend. Tuurlijk zijn er nog andere verzekeringen die nu uitgekeerd gaan worden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:36

vuurneon schreef:
http://nl.flightaware.com/live/flight/MAS17

Gelukkig is deze vlucht mh-17 is goed op weg, want ik kan mij voorstellen dat je niet heel ontspannen zit in een vliegtuig met hetzelfde nummer.

Vlucht heeft nog zo'n 20 minuutjes te vliegen, dus gelukkig zijn deze passagiers heelhuids aangekomen..