De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:17

Shadow0 schreef:
russel schreef:
De macht die werkgevers hebben om 50+ ers na soms 30 jaar trouwe dienst gewoon op straat te knikkeren, vinden we normaal gaan we aan voorbij, komt geen groep voor op

En? Wilders stemt rustig voor wetgeving die ontslagbescherming of AOW-leeftijd versobert. Daarnaast verdringt zijn geschreeuw aandacht voor andere problemen. (Iets wat de VVD verder wel goed uit zal komen denk ik.)

Ja maar dat bedoeld hij niet zo :+ :Y)

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:28

Wel weer jammer dat Marokkanen nu weer negatief in een heel, heel veel besproken nieuwsitem als crimineel voorkomen.

Laten we eerlijk zijn, hoe in hemelsnaam ga je mensen overtuigen dat het een fijne groep mensen is als ze keer op keer weer de voorpagina's weten te halen, praktisch elke dag weer. En niet voor daden waar je nog misschien enig respect voor op kan brengen zoals het zetten van een kraak in de kluis van SG4 ofzo. Maar nee, omatjes beroven, gehandicapten beroven, opatjes op kerkhof beroven, scheidsrechter doodschoppen en dan komt dit gewoon in mij op in a split second. Als ik de nieuwsberichten af ga struinen valt er elke dag wel wat te melden. Hoe komt dit, en hoe gaan we dit oplossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:36

Er is al bijna geen ontslag bescherming meer..dus alles wat er nu nog wordt bedisseld veranderd niks drastisch...

Ceriadwen, men wil graag in deze discussie de goede verwisselen voor de slechte om toch steeds gelijk te krijgen, de foute groep kennen ze niet IRL, praten liever over die toffe buurman van Marokkaanse afkomst om tegenhanger belachelijk te maken en als dom of discriminerend neer te zetten.

Dat er zoveel mensen stelselmatig hun koppie in het zand steken om toch maar vooral politiek korrekt en als goed mensje de stempel te mogen krijgen...dat wakkert pas een hete vlam aan...

Maar zoals met alles in het leven, kan je pas echt oordelen als je het zelf hebt mee gemaakt.

Het geitenwollensokken beleid duurt al tientallen jaren... :7

Andere landen gaan heel anders om met immigranten, die weten wel beter.

En als zelf ooit in het buitenland gewoond en gewerkt te hebben, weet ik waar ik over praat ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:39

@ Russel mijn conclusie zou dan moeten zijn dat ze gewoonweg een heel, heel stuk dommer zijn dan autochtonen. Ze zijn zwaar in de minderheid, maar op een of andere manier worden hun altijd gepakt en die autochtoon niet. Zou dat het kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:45

Misschien door de veelvoud aan overuren die ze maken in hun gilde die hun pakkans vergroot? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:48

Niemand ontkent hier dat Marokkanen misdrijven begaan. Ik begrijp dat jullie "blij" zijn, dat jullie oordeel over Marokkanen vandaag weer is bevestigd i.v.m. schietpartij Deurne?
Vreselijk voor de juwelier en zijn vrouw.
Maar ik wens ook niet op de daden van Patrick S. of Joran van der S. afgerekend te worden en dat is mijn probleem met de PVV.
Geert heeft er ook weer slim misbruik van gemaakt met zijn Tweet. Persoonlijk vind ik het vooral sneu als je om je gelijk te krijgen, dit voorval misbruikt.

Goh, Russel, ik begrijp uit jouw ervaring dat het in het buitenland (welk buitenland ??? ) allemaal veel beter is? Veel minder criminaliteit? Veel minder misbruik van sociale voorzieningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:50

Blij? Wat een foute gedachte...juist niet....

Electra, weet je ik zou wel leuk vinden als je eens wat minder zo persoonlijk steeds in deze discussie staat, elke post van jouw heeft een naar zich persoonlijk toegetrokken emotie....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:52

Ceriadwen schreef:
Laten we eerlijk zijn, hoe in hemelsnaam ga je mensen overtuigen dat het een fijne groep mensen is als ze keer op keer weer de voorpagina's weten te halen, praktisch elke dag weer.

Een, praktisch elke dag voorpagina: volslagen onzin :)

Ten tweede: tegen niet-representatieve nieuwsweergave is het moeilijk strijden, dat is waar. Racisme verkoopt... en 'confirmation bias' treedt ook flink op: elke keer dat jij iets leest streep je in je hoofd een 'zie je wel' erbij. Maar je opent je niet voor de andere kant. Je turft niet alle misdaden door autochtonen apart, je turft ook niet alle positieve ervaringen.

Dat kun je ook met rode auto's doen... Elke keer als je een rode auto ziet, denk je even bewust: 'hee, een rode auto'. En binnen een paar weken zul jij het aantal rode auto's veel hoger schatten. Misleiding. (En ongetwijfeld deels gefinancieerd ook.)

Om een klein beetje perspectief te bieden: in absolute cijfers is de kans groter dat je door een autochtoon in elkaar gemept wordt. In absolute cijfers zijn de gevangenissen niet vergeven van de marrokanen.

Dat brengt me bij punt drie, als je daar wat aan wilt doen, begin bij jezelf :j Hang een briefje op met de gehele feiten. GeenStijl zou ik zeker ook vermijden. (Bekijk hun onderschrift. Ze zijn geen nieuwssite, maar een sensatiesite, die geen enkele intentie hebben om een evenwichtig beeld te scheppen.)

Punt 4: beschouw ze niet voortdurend als groep, maar zie individuele mensen. Krijg oog voor al die mensen die niet op de voorpagina staan, omdat ze gewoon met hun kinderen spelen, vriendelijk gedag zeggen, of gaan winkelen in de stad. En zeg ze eens gewoon met een glimlach gedag :)

Het is dus wel te veranderen. Je hoeft het alleen maar te willen :)
Alleen... laten we inderdaad eerlijk zijn. Zou je dat werkelijk willen? Wil je echt eens op een andere manier naar de situatie kijken ipv in je eigen beeld blijven hangen? Wil je wel echt weten hoe mensen overtuigd raken van een bepaald beeld over een bevolkingsgroep en hoe dat zou kunnen veranderen?

Of bedoel je eigenlijk vooral dat het echt niet aan jou ligt, dat het niet onvriendelijk bedoeld is als je termen gebruikt als 'bontkraagjes' ipv gewoon mensen of jongeren, en aangeeft dat je er absoluut geen bemoeienis mee wilt, zelfs niet bij iets volstrekt neutraals als de weg vragen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:52

russel schreef:
Ceriadwen, men wil graag in deze discussie de goede verwisselen voor de slechte om toch steeds gelijk te krijgen, de foute groep kennen ze niet IRL, praten liever over die toffe buurman van Marokkaanse afkomst om tegenhanger belachelijk te maken en als dom of discriminerend neer te zetten.

Dat er zoveel mensen stelselmatig hun koppie in het zand steken om toch maar vooral politiek korrekt en als goed mensje de stempel te mogen krijgen...dat wakkert pas een hete vlam aan...

Maar zoals met alles in het leven, kan je pas echt oordelen als je het zelf hebt mee gemaakt.

Het geitenwollensokken beleid duurt al tientallen jaren... :7

Ik zie dat ander tot nu toe ontkent niemand dat er een heel stelletje klerelijers zijn die aangepakt moeten worden. Maar willen ze duidelijk maken dat het zeker niet over alle mensen met een Marokkaanse achtergrond gaat. Bovendien ging het over de zgn. oplossing van GW die niet haalbaar is.
Ik vraag mij af wat dat met struisvogelpolitiek te maken heeft.

russel schreef:
En als zelf ooit in het buitenland gewoond en gewerkt te hebben, weet ik waar ik over praat ;)

Been there, maar heb nog steeds geen idee waar jij over praat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:55

Nee? :D he wat naar nou......

En betreffende de eerste alinea, waar praten we dan over? Er wordt toch stelselmatig ontkent dat er een grote groep Marokkanen is die groeit en groeit waar we veel overlast van hebben en waar een groot onveilig gevoel door is omtstaan?

Wat waar gaat deze discussie dan over? ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:56

russel schreef:
men wil graag in deze discussie de goede verwisselen voor de slechte om toch steeds gelijk te krijgen, de foute groep kennen ze niet IRL, praten liever over die toffe buurman van Marokkaanse afkomst om tegenhanger belachelijk te maken en als dom of discriminerend neer te zetten.

Als je dat denkt, heb je het toch niet goed begrepen.

Ik wil graag dat mensen als individuen gezien worden. Criminelen, en zeker overvallers die juweliers neerschieten, moeten opgepakt en aangepakt worden. Geen kwestie van.

Maar ik vind inderdaad dat de toffe buurman daar geen flikker mee te maken heeft. Ik vind het niet kunnen dat HIJ zich moet gaan lopen verantwoorden omdat zijn vader (niet eens hijzelf, maar zijn vader of grootvader) toevallig in hetzelfde land is geboren als de grootvader van de overvaller. DAT vind ik verkeerd. En DAT is de nuance die Geert Wilders bewust kapot wil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:57

Jouw toffe buurman staat ook niet ter discussie en daar wordt al pagina's over gezeverd.....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:58

russel schreef:
En betreffende de eerste alinea, waar praten we dan over? Er wordt toch stelselmatig ontkent dat er een grote groep Marokkanen is die groeit en groeit waar we veel overlast van hebben en waar een groot onveilig gevoel door is omtstaan?

Wat waar gaat deze discussie dan over? ;)

Deze discussie toont gewoon weer eens aan dat veel mensen graag voor eigen parochie preken en slecht lezen wat andere schrijven. Iedereen, incl ik, pikt er steeds uit wat goed uitkomt. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:02

russel schreef:
Er wordt toch stelselmatig ontkent dat er een grote groep Marokkanen is die groeit en groeit

Weer mis. Die groei is er niet. Geen leugens vertellen. De overlast is er, de criminaliteit is er, de groei verzin je zelf.

En Russel: jawel, die toffe buurman staat wel ter discussie. Want ook hij wordt genoemd door Wilders. Ook hij wordt buitengesloten bij sollicitaties. Ook hij wordt voor de duizendste keer extra gecontroleerd en als verdachte behandeld, en hoe hij zich ook gedraagt, hij kan het voor een aanzienlijk deel van de mensen nooit goed doen. Want hij is een allochtoon, dus donder maar op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:28

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het eens ben met Shadow. Ik heb alleen niet de tijd en het geduld om zo zorgvuldig en onderbouwd te reageren.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:40

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:
Laten we eerlijk zijn, hoe in hemelsnaam ga je mensen overtuigen dat het een fijne groep mensen is als ze keer op keer weer de voorpagina's weten te halen, praktisch elke dag weer.

Een, praktisch elke dag voorpagina: volslagen onzin :)

Ten tweede: tegen niet-representatieve nieuwsweergave is het moeilijk strijden, dat is waar. Racisme verkoopt... en 'confirmation bias' treedt ook flink op: elke keer dat jij iets leest streep je in je hoofd een 'zie je wel' erbij. Maar je opent je niet voor de andere kant. Je turft niet alle misdaden door autochtonen apart, je turft ook niet alle positieve ervaringen.

Dat kun je ook met rode auto's doen... Elke keer als je een rode auto ziet, denk je even bewust: 'hee, een rode auto'. En binnen een paar weken zul jij het aantal rode auto's veel hoger schatten. Misleiding. (En ongetwijfeld deels gefinancieerd ook.)

Om een klein beetje perspectief te bieden: in absolute cijfers is de kans groter dat je door een autochtoon in elkaar gemept wordt. In absolute cijfers zijn de gevangenissen niet vergeven van de marrokanen.

Dat brengt me bij punt drie, als je daar wat aan wilt doen, begin bij jezelf :j Hang een briefje op met de gehele feiten. GeenStijl zou ik zeker ook vermijden. (Bekijk hun onderschrift. Ze zijn geen nieuwssite, maar een sensatiesite, die geen enkele intentie hebben om een evenwichtig beeld te scheppen.)

Punt 4: beschouw ze niet voortdurend als groep, maar zie individuele mensen. Krijg oog voor al die mensen die niet op de voorpagina staan, omdat ze gewoon met hun kinderen spelen, vriendelijk gedag zeggen, of gaan winkelen in de stad. En zeg ze eens gewoon met een glimlach gedag :)

Het is dus wel te veranderen. Je hoeft het alleen maar te willen :)
Alleen... laten we inderdaad eerlijk zijn. Zou je dat werkelijk willen? Wil je echt eens op een andere manier naar de situatie kijken ipv in je eigen beeld blijven hangen? Wil je wel echt weten hoe mensen overtuigd raken van een bepaald beeld over een bevolkingsgroep en hoe dat zou kunnen veranderen?

Of bedoel je eigenlijk vooral dat het echt niet aan jou ligt, dat het niet onvriendelijk bedoeld is als je termen gebruikt als 'bontkraagjes' ipv gewoon mensen of jongeren, en aangeeft dat je er absoluut geen bemoeienis mee wilt, zelfs niet bij iets volstrekt neutraals als de weg vragen?

Jij wil een punt maken, ik vraag me alleen af of het niet vechten tegen windmolens is. Jouw antwoord bevestigd dit voor mij

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:44

Ceriadwen schreef:
Jij wil een punt maken, ik vraag me alleen af of het niet vechten tegen windmolens is. Jouw antwoord bevestigd dit voor mij

Gelukkig maar! :j Altijd fijn als je bevestigd wordt in je aannames, toch?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:54

Electra63 schreef:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het eens ben met Shadow. Ik heb alleen niet de tijd en het geduld om zo zorgvuldig en onderbouwd te reageren.

Dit geldt ook volledig voor mij :j
Daarbij vind ik sommige opmerkingen van Russel of Ceriadwen zo kort door de bocht en weinig op feiten gebaseerd dat ik het eigenlijk niet interessant genoeg vind om op te reageren.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:54

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

Gelukkig maar! :j Altijd fijn als je bevestigd wordt in je aannames, toch?

Welke aannames heb ik dan? Ik stel alleen een vraag en gooi er een stelling in. Dat jij dat stukje aangaande communicatie niet begrijpen kan, daar kan ik niets aan doen.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:57

Dan haak ik ook even weer in, en nee ik was niet afgehaakt door jou swadow0 ;)
Als een Marokkaan hier een misdrijf pleegt, gewoon terug naar Marokko zenden, want ze hebben immers toch een dubbel paspoort. Want hier in de bak zetten kost meer. :D nederlandspaspoort inleveren, dan uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:12

Nikass schreef:
Electra63 schreef:

Dit geldt ook volledig voor mij :j
Daarbij vind ik sommige opmerkingen van Russel of Ceriadwen zo kort door de bocht en weinig op feiten gebaseerd dat ik het eigenlijk niet interessant genoeg vind om op te reageren.

En ik eigenlijk ook die van jullie.....maar neem toch de moeite, moet ik maar niet meer doen...zonde om energie te steken .....

Het topic is daarmee weer vol van de ja kinkkers.... :wave:

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:17

Kritisch zijn mag blijkbaar niet, je vraagtekens hebben mag blijkbaar niet, en je mening hebben al helemaal niet.

Ben blij dat ik geen pvv stemmer ben, maar wel kan inzien dat er echt een probleem is met de Marokkaanse jeugd.

Mensen die dat niet willen inzien dat er echt een probleem is met die groep neem ik niet eens serieus want die lezen blijkbaar geen kranten, zien geen nieuws, komen niet buiten, praten nooit met mensen en hebben zich zeker niet in de materie verdiept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:22

Nee mag niet, op bokt moet je altijd politiek korrekt zijn, anders ben je lastig, stiekem lezen er bosjes mee, maar durven niet tegen de grote groep ja knikkers in te gaan. Zo gaat dat altijd..

Ondertussen worden steeds jouw en mijn posten gequote, alsof we aan de hoogste boom moeten hangen.

Lekker in zo een verrotte wijk gaan wonen, je auto beschadigd hebben, je portiek besmeurd, of nog leuker als je je deur uit wil, even zo een clubje met de deur naar buiten duwen om er uit te kunnen. Leuk als vrouw zijnde of als je oud bent...

Ach lama....heb jaren met die padjakkers gewerkt en dan ga je er anders over denken...heb er iig geen goed woord voor over...

Iid crimineel gewoon lekker naar je 2 e nationaliteit terug...maar dat mag niet, want dat is zielig..

Ben wel zo blij dat ik niet meer in die verrotte wijk in Adam West woon, wat een ramp was dat! Bleh!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:33

Ceriadwen schreef:

Als ik die Google links aanklik zie ik allemaal paars ipv blauw, hetgeen wil zeggen dat deze links in ieder geval allemaal eens door mij zijn bekeken en waarschijnlijk dus grotendeels al in dit topic staan. Verschil in interpretatie?
Iedereen hier onderkent dat er een probleem is. Wel is er een verschil in de manier van kijken naar dat probleem, en een verschil in het denken over een oplossing. Beetje flauw dat dat steeds niet gelezen wordt.

Ow, en gaan we weer gooien met mooie termen als 'kop in het zand' en 'jaknikkers'?
Kan ik maar een ding op zeggen - Go Sock! *\o/* (Degenen die het betreft, begrijpen het wel :') )