Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:texelse schreef:Wat heeft dit met "serieuze" ruiters te maken? Ik ken hele serieze ruiters, professionials, die echt niets meer met haar te maken willen hebben. Maar dat moet ieder voor zich weten. Dat heeft niets te maken met het niveau waarop je rijdt. En als je je deze sport alleen kan veroorloven door dit soort bijverdiensten dan zal de jaloezie bij degenen die dan misschien jaloers waren, snel over zijn.
@Marijke: dat is idd een goeie tip, want bij de meesten is dit vergeten over een poosje, maar het blijft bij een deel echt wel hangen.
Daarnaast zou ik als professional of sponsor absoluut niet meer mijn naam aan een dergelijk iemand willen verbinden.
Ik heb echt lang nagedacht of ik hier iets op wil zeggen (wat het toevoegt) en oojk, wat vind ik er van.
Deels begrijp ik haar verhaal echt wel. Maar steeds als ik denk aan dat kleine ponietje dat van uitputting op de grond valt, dat hijgend en angstig rondrent, geslagen wordt, op de rug gebeukt...Dat is geen (vals) sentiment, dat is wat ik zie, dat zijn feiten.
Er is geen enkele reden om je daartoe te verlagen. Had dan je eigen lichaam verkocht desnoods, maar dierenmishandeling is imo echt uit den boze. Blut of niet.
Ik ben gelukkig niet degene die deze mensen moet beoordelen. Ik zou echt vrij weinig medelijden kennen met de situatie, ik zou wel meenemen dat het vergrijp al jaren geleden is geweest.
Over huidige dieren afpakken, dat raakt kant noch wal, tenzij die diern het slecht hebben. Anders zie ik echt de noodzaak er niet van in.
Tigra_ schreef:In de paardenwereld zal het best meevallen hoor. Dat is zo vergeten en vergeven. Zeker bekende van haar zullen zich daar eerder over zetten als buitenstaanders. Het is gewoon overdreven om te zeggen dat hun leven verpest zal zijn. Iedereen weet de naam maar er zijn er zoveel met die naam dus dat zal toch niet zo blijven hangen.
Ze hebben het allemaal zelf in de hand hoe hun leven verder gaat het is niet dat het door dit ineens over is. Ze zullen zich allemaal zelf over de schaamte heen moeten zetten.
Sok schreef:Tigra_ schreef:In de paardenwereld zal het best meevallen hoor. Dat is zo vergeten en vergeven. Zeker bekende van haar zullen zich daar eerder over zetten als buitenstaanders. Het is gewoon overdreven om te zeggen dat hun leven verpest zal zijn. Iedereen weet de naam maar er zijn er zoveel met die naam dus dat zal toch niet zo blijven hangen.
Ze hebben het allemaal zelf in de hand hoe hun leven verder gaat het is niet dat het door dit ineens over is. Ze zullen zich allemaal zelf over de schaamte heen moeten zetten.
Jij vindt dat wellicht overdreven..
Doodsbedreigingen zijn niet niks, dat vergeet je niet zomaar, zeker niet als die heksenjagers voor je deur staan..![]()
Ik vind dat je wel ERG licht denkt over hoe zwaar iemand, die zo zwartgemaakt is op alle media, het heeft.
Ik wil me verder ook eigenlijk niet in de discussie mengen, heb m'n zegje gedaan..
Als er ooit nog eens zoiets gebeurt, hoop ik echt dat we wat menselijker kunnen reageren met z'n allen en er niet een complete heksenjacht van maken.
Tigra_ schreef:Ieder z'n mening. Ik denk dat de pony's die hiervoor gebruikt zijn meer afgezien hebben dat de personen die nu opgepakt zijn en er mee te maken hebben.
De heksenjacht personen zijn maar een aantal mensen. Dat kun je niet iedereen kwalijk nemen. Dat is nu eenmaal nadeel met internet alles is toegankelijk en iedereen kan het zien.
Ze komen er allemaal wel over heen hoor. Ze hebben in ieder geval geen last van schuldgevoel tegenover die dieren dus dit moet ook niet zo moeilijk zijn voor hun om de draad weer op te pakken.
Tigra_ schreef:Sok schreef:Jij vindt dat wellicht overdreven..
Doodsbedreigingen zijn niet niks, dat vergeet je niet zomaar, zeker niet als die heksenjagers voor je deur staan..![]()
Ik vind dat je wel ERG licht denkt over hoe zwaar iemand, die zo zwartgemaakt is op alle media, het heeft.
Ik wil me verder ook eigenlijk niet in de discussie mengen, heb m'n zegje gedaan..
Als er ooit nog eens zoiets gebeurt, hoop ik echt dat we wat menselijker kunnen reageren met z'n allen en er niet een complete heksenjacht van maken.
Ieder z'n mening. Ik denk dat de pony's die hiervoor gebruikt zijn meer afgezien hebben dat de personen die nu opgepakt zijn en er mee te maken hebben.
De heksenjacht personen zijn maar een aantal mensen. Dat kun je niet iedereen kwalijk nemen. Dat is nu eenmaal nadeel met internet alles is toegankelijk en iedereen kan het zien.
Ze komen er allemaal wel over heen hoor. Ze hebben in ieder geval geen last van schuldgevoel tegenover die dieren dus dit moet ook niet zo moeilijk zijn voor hun om de draad weer op te pakken.
Renske1987 schreef:Suikermeisje: volgens mij waren we er allemaal uit dat bedreigen e.d. niet goed is.
Maar dat ze bekend geworden zijn, dat vind ik wel goed. Daardoor hebben hun daden consequenties gekregen en dat was ook meer dan nodig, of ben je dat niet met mij eens?
Renske1987 schreef:Ik mag toch hopen dat die niet aan jou gericht zijn geweest? Het feit dat jij eigenlijk geen echte bedreigingen voorbij heb zien komen, wil niet zeggen dat het niet is gebeurd of niet is geuit. Maar er zijn zelfs mensen bedreigd (in real life, via telefoon, sms, hun fb enz.) die er niks mee te maken hebben. Ik weet niet wat echte bedreigingen inhouden bij jou, maar je goederen/eigendommen stel op sprong moeten verkassen omdat mensen dreigen dat iets aan te doen. Als vervolgens je hele familie elders onderdak moet vinden omdat je thuis wel even opkomen zoeken.. Nah dat noem ik wel ‘echte’ bedreigingen.Ik heb eigenlijk helemaal geen echte bedreigingen voorbij zien komen.
Sammie schreef:Renske1987 schreef:Ik mag toch hopen dat die niet aan jou gericht zijn geweest? Het feit dat jij eigenlijk geen echte bedreigingen voorbij heb zien komen, wil niet zeggen dat het niet is gebeurd of niet is geuit. Maar er zijn zelfs mensen bedreigd (in real life, via telefoon, sms, hun fb enz.) die er niks mee te maken hebben. Ik weet niet wat echte bedreigingen inhouden bij jou, maar je goederen/eigendommen stel op sprong moeten verkassen omdat mensen dreigen dat iets aan te doen. Als vervolgens je hele familie elders onderdak moet vinden omdat je thuis wel even opkomen zoeken.. Nah dat noem ik wel een ‘echte’ bedreigingen.Ik heb eigenlijk helemaal geen echte bedreigingen voorbij zien komen.
Renske1987 schreef:Tja.. Internethelden, moraalridders? Ik weet het niet, maar nu alle gemoederen bedaard zijn merk ik wel dat het wat dat betreft een stuk rustiger is. Ik heb eigenlijk helemaal geen echte bedreigingen voorbij zien komen.
Sok schreef:Kun je wellicht met wat leestekens typen? Je bericht is heel lastig te lezen zo..
Dat is niet het nadeel van internet, dat is het nadeel van mensen die persoonlijke gegevens van mensen op internet gooien.
En hoe weet jij dat ze geen last van schuldgevoel hebben? Wat een aannames zeg.
Ik praat niet goed wat er is gebeurd met de pony's, maar die heksenjacht vind ik nog minder.