Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:19

Wat bedoel je precies met zwaar? Ik denk dat betreffende personen dat voor een groot deel zelf in de hand hebben.
Daarbij de verwensingen en bedreigingen dat is nu wel over volgens mij. Dus daar hoeft ze in de toekomst niet zozeer bang voor te zijn. Tja en wat is zwaar. Ze heeft iets gedaan wat niet door de beugel kan. Ik kan er niet zo mee zitten dat bepaalde mensen haar daar mee (blijven) confronteren. Heeft ze mijn inziens toch zelf om gevraagd. En nee ze hoeft niet bedreigd te worden end dat zeker niet maar ze zal de consequenties moeten aanvaarden ook al is het zo lang geleden.
Want naar mijn mening is het wel een verschil of je oprecht spijt hebt van wat je hebt gedaan of dat je er eigenlijk het kwaad niet van in ziet. Als ze er geen spijt van heeft maar meer baalt omdat het nu door heel Nederland gaat.

texelse

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:27

@Pauline: precies verwoord, zoals ik het voel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:29

Pauline schreef:
texelse schreef:
Wat heeft dit met "serieuze" ruiters te maken? Ik ken hele serieze ruiters, professionials, die echt niets meer met haar te maken willen hebben. Maar dat moet ieder voor zich weten. Dat heeft niets te maken met het niveau waarop je rijdt. En als je je deze sport alleen kan veroorloven door dit soort bijverdiensten dan zal de jaloezie bij degenen die dan misschien jaloers waren, snel over zijn.

@Marijke: dat is idd een goeie tip, want bij de meesten is dit vergeten over een poosje, maar het blijft bij een deel echt wel hangen.

Daarnaast zou ik als professional of sponsor absoluut niet meer mijn naam aan een dergelijk iemand willen verbinden.

Ik heb echt lang nagedacht of ik hier iets op wil zeggen (wat het toevoegt) en oojk, wat vind ik er van.
Deels begrijp ik haar verhaal echt wel. Maar steeds als ik denk aan dat kleine ponietje dat van uitputting op de grond valt, dat hijgend en angstig rondrent, geslagen wordt, op de rug gebeukt...:n Dat is geen (vals) sentiment, dat is wat ik zie, dat zijn feiten.
Er is geen enkele reden om je daartoe te verlagen. Had dan je eigen lichaam verkocht desnoods, maar dierenmishandeling is imo echt uit den boze. Blut of niet.

Ik ben gelukkig niet degene die deze mensen moet beoordelen. Ik zou echt vrij weinig medelijden kennen met de situatie, ik zou wel meenemen dat het vergrijp al jaren geleden is geweest.

Over huidige dieren afpakken, dat raakt kant noch wal, tenzij die diern het slecht hebben. Anders zie ik echt de noodzaak er niet van in.

Het kan prima zo zijn dat, wanneer je dieren hebt mishandeld, je bijv een jaar geen dieren meer mag houden.
Een rechter bekijkt gelukkig alleen de feiten, heel deze emotionele rotzooi laat hij gelukkig achterwege.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:34

Als een rechter dat besluit, dan is dat zo. Ik ben niet zo voor een instantie dat nu roept en nu daar die paarden maar weghalen. Dat bedoel ik.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:57

kan dat niet zomaar Rowdine? :o? ik dacht dat iedereen op elk moment zn naam mag/kan veranderen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:00

muts_marijke schreef:
kan dat niet zomaar Rowdine? :o? ik dacht dat iedereen op elk moment zn naam mag/kan veranderen :)

Klopt. Al moet je er wel een goede reden voor hebben en er een paar duizend euro bovenop gooien.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:01

Ik wilde nu wat zeggen maar dacht, das niet grappig ... Maaar het was mij het geld wel waard...

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:06

Maar je kunt je naam wel veranderen, maar dan zullen de mensen die haar nu al kennen enz. nog steeds weten dat zij het is. Dus dat lijkt me vrij zinloos eigenlijk.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:22

muts_marijke schreef:
Ik wilde nu wat zeggen maar dacht, das niet grappig ... Maaar het was mij het geld wel waard...

:x :x :x :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:22

muts_marijke schreef:

Ik vroeg me af of dat zomaar kon, haha.
Blijkbaar wel dus aan de reactie van San... te zien!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:27

Mensen denken altijd dat het heel moeilijk is, maar dat is het in feite niet :D. En je kan het ook redelijk eenvoudig laten doen, het kost alleen veel geld en dat is een hoge drempel, je moet namelijk een advocaat hebben en griffiekosten betalen. Meer informatie:

http://www.justis.nl/Producten/naamswij ... wijziging/

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:33

Tigra_ schreef:
In de paardenwereld zal het best meevallen hoor. Dat is zo vergeten en vergeven. Zeker bekende van haar zullen zich daar eerder over zetten als buitenstaanders. Het is gewoon overdreven om te zeggen dat hun leven verpest zal zijn. Iedereen weet de naam maar er zijn er zoveel met die naam dus dat zal toch niet zo blijven hangen.
Ze hebben het allemaal zelf in de hand hoe hun leven verder gaat het is niet dat het door dit ineens over is. Ze zullen zich allemaal zelf over de schaamte heen moeten zetten.

Jij vindt dat wellicht overdreven..

Doodsbedreigingen zijn niet niks, dat vergeet je niet zomaar, zeker niet als die heksenjagers voor je deur staan.. :=
Ik vind dat je wel ERG licht denkt over hoe zwaar iemand, die zo zwartgemaakt is op alle media, het heeft.

Ik wil me verder ook eigenlijk niet in de discussie mengen, heb m'n zegje gedaan..
Als er ooit nog eens zoiets gebeurt, hoop ik echt dat we wat menselijker kunnen reageren met z'n allen en er niet een complete heksenjacht van maken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:46

Maar waar ik net aan dacht, waarom willen we geweld met geweld straffen of 'oplossen'?

Een kind wat een ander kind heeft geslagen moet je ook geen pak slaag geven, zo leert het kind toch nooit dat dit niet normaal is?
Dus wanneer je iemand gaat bedreigen, wil vermoorden etc. ben je in mijn ogen net zo krom bezig.

Dit geldt dus voor de mensen die de heksenjacht alleen maar mooi vinden, niet voor de mensen die zoiets hebben dit zoekt de rechter wel uit, niet ik.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:49

Sok schreef:
Tigra_ schreef:
In de paardenwereld zal het best meevallen hoor. Dat is zo vergeten en vergeven. Zeker bekende van haar zullen zich daar eerder over zetten als buitenstaanders. Het is gewoon overdreven om te zeggen dat hun leven verpest zal zijn. Iedereen weet de naam maar er zijn er zoveel met die naam dus dat zal toch niet zo blijven hangen.
Ze hebben het allemaal zelf in de hand hoe hun leven verder gaat het is niet dat het door dit ineens over is. Ze zullen zich allemaal zelf over de schaamte heen moeten zetten.

Doodsbedreigingen zijn niet niks, dat vergeet je niet zomaar, zeker niet als die heksenjagers voor je deur staan.. :=
Ik vind dat je wel ERG licht denkt over hoe zwaar iemand, die zo zwartgemaakt is op alle media, het heeft.

Ik wil me verder ook eigenlijk niet in de discussie mengen, heb m'n zegje gedaan..
Als er ooit nog eens zoiets gebeurt, hoop ik echt dat we wat menselijker kunnen reageren met z'n allen en er niet een complete heksenjacht van maken.

Ieder z'n mening. Ik denk dat de pony's die hiervoor gebruikt zijn meer afgezien hebben dat de personen die nu opgepakt zijn en er mee te maken hebben.
De heksenjacht personen zijn maar een aantal mensen. Dat kun je niet iedereen kwalijk nemen. Dat is nu eenmaal nadeel met internet alles is toegankelijk en iedereen kan het zien.
Ze komen er allemaal wel over heen hoor. Ze hebben in ieder geval geen last van schuldgevoel tegenover die dieren dus dit moet ook niet zo moeilijk zijn voor hun om de draad weer op te pakken.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:50

Suikermeisje: volgens mij waren we er allemaal uit dat bedreigen e.d. niet goed is.
Maar dat ze bekend geworden zijn, dat vind ik wel goed. Daardoor hebben hun daden consequenties gekregen en dat was ook meer dan nodig, of ben je dat niet met mij eens?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:53

Tigra_ schreef:
Ieder z'n mening. Ik denk dat de pony's die hiervoor gebruikt zijn meer afgezien hebben dat de personen die nu opgepakt zijn en er mee te maken hebben.
De heksenjacht personen zijn maar een aantal mensen. Dat kun je niet iedereen kwalijk nemen. Dat is nu eenmaal nadeel met internet alles is toegankelijk en iedereen kan het zien.
Ze komen er allemaal wel over heen hoor. Ze hebben in ieder geval geen last van schuldgevoel tegenover die dieren dus dit moet ook niet zo moeilijk zijn voor hun om de draad weer op te pakken.

Ik denk dat je het afzien in deze niet kunt vergelijken. Feit blijft dat de vrouwen zelf hebben gekozen om op zo'n smerige manier geld te verdienen en het daaruit voortgevloeide wel deels eigen schuld, dikke bult is. Toch vind ik die heksenjacht van de afgelopen week erg erg erg overdreven en zegt het heel veel over de personen die dergelijke bedreigingen en verwensingen uiten :).

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:58

Tigra_ schreef:
Sok schreef:

Kun je wellicht met wat leestekens typen? Je bericht is heel lastig te lezen zo.. :=

Dat is niet het nadeel van internet, dat is het nadeel van mensen die persoonlijke gegevens van mensen op internet gooien.
En hoe weet jij dat ze geen last van schuldgevoel hebben? Wat een aannames zeg.

Ik praat niet goed wat er is gebeurd met de pony's, maar die heksenjacht vind ik nog minder.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:09

Renske1987 schreef:
Suikermeisje: volgens mij waren we er allemaal uit dat bedreigen e.d. niet goed is.
Maar dat ze bekend geworden zijn, dat vind ik wel goed. Daardoor hebben hun daden consequenties gekregen en dat was ook meer dan nodig, of ben je dat niet met mij eens?

Waarom zijn er dan mensen geweest die bedreigen? Die mensen houden zich hier stil maar op FB heb ik al een paar mensen verwijderd, geen zin in dat soort dingen op mijn tijdlijn. En tegen die mensen is het bedoeld zoals ik net al zei.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:19

Tja.. Internethelden, moraalridders? Ik weet het niet, maar nu alle gemoederen bedaard zijn merk ik wel dat het wat dat betreft een stuk rustiger is. Ik heb eigenlijk helemaal geen echte bedreigingen voorbij zien komen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:25

Hmm.. Lijkt me niet echt.
Lijkt me niet meer dan normaal dat er mensen zijn die zich verzetten tegen het recht in eigen hand nemen en mensen bedreigen en dergelijke nare dingen.. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:40

Renske1987 schreef:
Ik heb eigenlijk helemaal geen echte bedreigingen voorbij zien komen.
Ik mag toch hopen dat die niet aan jou gericht zijn geweest? Het feit dat jij eigenlijk geen echte bedreigingen voorbij heb zien komen, wil niet zeggen dat het niet is gebeurd of niet is geuit. Maar er zijn zelfs mensen bedreigd (in real life, via telefoon, sms, hun fb enz.) die er niks mee te maken hebben. Ik weet niet wat echte bedreigingen inhouden bij jou, maar je goederen/eigendommen stel op sprong moeten verkassen omdat mensen dreigen dat iets aan te doen. Als vervolgens je hele familie elders onderdak moet vinden omdat je thuis wel even opkomen zoeken.. Nah dat noem ik wel ‘echte’ bedreigingen. :+

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:43

Sammie schreef:
Renske1987 schreef:
Ik heb eigenlijk helemaal geen echte bedreigingen voorbij zien komen.
Ik mag toch hopen dat die niet aan jou gericht zijn geweest? Het feit dat jij eigenlijk geen echte bedreigingen voorbij heb zien komen, wil niet zeggen dat het niet is gebeurd of niet is geuit. Maar er zijn zelfs mensen bedreigd (in real life, via telefoon, sms, hun fb enz.) die er niks mee te maken hebben. Ik weet niet wat echte bedreigingen inhouden bij jou, maar je goederen/eigendommen stel op sprong moeten verkassen omdat mensen dreigen dat iets aan te doen. Als vervolgens je hele familie elders onderdak moet vinden omdat je thuis wel even opkomen zoeken.. Nah dat noem ik wel een ‘echte’ bedreigingen. :+

Ik bedoel er niets mee hoor, dus iets minder fel kan ook wel ;)

Wat ik reageerde op iemand die aangaf bedreigingen op haar FB tegengekomen te zijn t.o.v. van de blonde dame.
Ik ben zoiets nog helemaal niet tegengekomen, daarmee wil ik niet zeggen dat dit niet gebeurd is. Maar goed jullie hameren constant erop dat je geen aannames mag maken omtrent wat er wel of niet gebeurd is als je er zelf niet bij bent geweest.
Nou ik heb dit niet met eigen ogen gezien. Ik geloof wel dat het gebeurd is, maar in hoeverre dat weet ik dus niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:09

Renske1987 schreef:
Tja.. Internethelden, moraalridders? Ik weet het niet, maar nu alle gemoederen bedaard zijn merk ik wel dat het wat dat betreft een stuk rustiger is. Ik heb eigenlijk helemaal geen echte bedreigingen voorbij zien komen.

Op bokt wordt alles direct verwijderd, maar op FB heb ik meerdere malen voorbij zien komen: we maken haar kapot en dat soort dingen. Gelukkig weet ik het ontvriend knopje te vinden (wilde die persoon al langer verwijderen en nu was het de druppel).

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:59

ik heb dat ook nergens gelezen op FB. En nee, ik heb het ook niet gedaan, die relatie ontging me even eerlijk gezegd.

Sok ik ben het deels met je eens maar als je leest " ik heb die pony geen pijn gedaan" dan zakt de moed me wel in de schoenen. Erken dan in ieder geval wat je gedaan hebt. En verder is het inderdaad aan de rechter.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:08

Sok schreef:
Kun je wellicht met wat leestekens typen? Je bericht is heel lastig te lezen zo.. :=

Dat is niet het nadeel van internet, dat is het nadeel van mensen die persoonlijke gegevens van mensen op internet gooien.
En hoe weet jij dat ze geen last van schuldgevoel hebben? Wat een aannames zeg.

Ik praat niet goed wat er is gebeurd met de pony's, maar die heksenjacht vind ik nog minder.

Dat is heel makkelijk over sommige te oordelen omdat ze dat zelf openbaar gezet hebben. "Het valt wel mee" of iets in die aard. Het enige wat ik daar uit op haal is dat ze het vooral erg vinden dat ze betrapt is en dat het heel Nederland door gaat. En als ik zie wat de zeekoe deed nou sorry maar hoe kan je dat doen daar zijn helemaal geen worden voor zo respectloos tegen over een dier. Iedereen maakt fouten maar dat gaat echt een brug te ver voor mij.

En verder staan er gewoon leestekens. Misschien niet waar jij ze wil maar ja het is geen Nederlandse les.