2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:57

cinn87 schreef:
Amy77 schreef:
@cinn, maar bij bv madeleine mc cann zochten ze wel specifiek op de geur van haar..is dat wat anders dan?
Oh sorry ot, maar denk, voor t geval dat anderen t ook gaan vragen, is er geen dubbel antwoord nodig ;-)

Het kan zijn dat de honden in het buitenland anders getraint worden. Daarom denken mensen ook vaak dat een hond eerst aan een kledingstuk van die persoon moeten ruiken omdat ze dit van de tv kennen. Echter gaat het hier in NL heel anders. Dus het kan wel dat ze in andere landen de honden dit wel leren.

In Nederland worden honden ook zo getraind. Misschien de politiehonden niet, maar de "recreatiespeurders" wel. Mijn hond ruikt voor de les aan een geurlapje met de geur van een persoon. Vervolgens gaat die persoon het bos in én na enige tijd krijg ik het signaal (via portofoon) haar op te zoeken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:58

Meid.. Ik zag een eerdere post van je en ik wil je erg veel sterkte wensen.

Amy77

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:00

Anoeska, recreatiespeurders..weten jullie waarom politiehonden ( dat bedoel jij he Cinn?) dat niet doen? Zal vast een reden voor zijn..maar voor mij zo onlogisch als ze idd middels een lapje stof van betreffend persoon verder mee kunnen komen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:01

Amy77 schreef:
Meid.. Ik zag een eerdere post van je en ik wil je erg veel sterkte wensen.

Mis ik iets? :oo

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:02

Oh t gaat zo snel hier met die berichten..ik doel op een post van gok inmiddels een pagina terug,waar t verdriet en angst vanaf kwam en wilde die persoon even mn medeleven betuigen in deze moeilijke tijden..

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:02

@anoeska27: ja dat kan :) alles wat ik hier uitleg heeft alleen betrekking op de speurhonden van de politie die dus echt voor het werk speuren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:03

vuurneon, het klinkt alsof het voor jou heel dichtbij is... Sterkte :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:06

kimberley12 schreef:
Vera schreef:
Er is toch niemand die een gevangenisstraf riskeert om die jongens verscholen te houden?

Ik weet bijna zeker van wel...dan ben je medeplichtig...

Je mag toch geen minderjarigen onttrekken aan het ouderlijk gezag, zonder dat de ouder(s) met het gezag daar toestemming voor geven? Dan is het toch gewoon ontvoering lijkt me.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:06

Amy77 schreef:
Anoeska, recreatiespeurders..weten jullie waarom politiehonden ( dat bedoel jij he Cinn?) dat niet doen? Zal vast een reden voor zijn..maar voor mij zo onlogisch als ze idd middels een lapje stof van betreffend persoon verder mee kunnen komen

Tja, ik zie de logica er ook niet van in. Ik snap ook niet dat de Belgische honden niet naar Zeist mochten komen van de politie. Die werken wel op dezelfde manier als mijn hond getraind wordt. Maar er zal vast een reden achter zitten die wij als publiek (nog) niet begrijpen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:08

vuurneon schreef:
Ik durf hier eigenlijk niet te reageren, maakt het gelijk zo echt. Het liefst steek ik mijn kop in het zand, maar dat kan en mag ook niet. Foto's gezien met de jongens in een prachtige zon toen niet wetende wat er zou gebeuren, vandaag foto's in de zon met jongens die ontbraken.... Dat is ronduit k*t.

:(:)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:08

Amy77 schreef:

Omdat de speurhonden van de politie voor meerdere doelen zijn. Zo heb je bij een melding niet altijd de mogelijkheid om aan een kledingstuk te komen. Ook word een speurhond gebruikt om een spoor van een verdachte te volgen. Die laat natuurlijk geen kledingstuk achter ;) en een spoor van een verdachte kan dus ook alleen uitgelopen worden op het moment dat niet 10 andere mensen daar ook gelopen hebben. Ook worden deze honden ingezet om goederen terug te vinden van de buit na bijv een overval. De hond zal dus aanslaan op goederen waar een verse geur van een mens aan zit.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:11

Wauw.. T blijft interessant. Vrieger naast rijkspolitie gewoond met mechelaren en die man wrd gek van mn vragen.. En nu zit jij met me opgescheept haha
Idd anoeska, wellicht dat we dat nog te horen krijgen..

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:12

Anoeska27 schreef:
Amy77 schreef:

Tja, ik zie de logica er ook niet van in. Ik snap ook niet dat de Belgische honden niet naar Zeist mochten komen van de politie. Die werken wel op dezelfde manier als mijn hond getraind wordt. Maar er zal vast een reden achter zitten die wij als publiek (nog) niet begrijpen.

Het is ook wat lastig uit te leggen maar zodra je hem snapt dan snap je hem ook echt ;)
Jij bent met jouw hond puur voor de sport bezig en gaat het alleen om het spoor volgen van iemand. De honden van de politie zijn veel veelzijdiger en moeten ieder moment ingezet kunnen worden. Dan ben je dus niet afhankelijk van een lapje stof.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:14

Dat snap ik wel, ik heb ook echt niet het idee dat mijn hond ze zou kunnen vinden. Daarvoor zijn we te recreatief en zonder druk bezig. Maar ik snap niet waarom de politie de zoekactie van de Belgische honden tegenhoudt. Die zijn wel professioneel getraind in het vinden van mensen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:16

Ik hoop dat diegene van de zwarte auto zich eens gaat melden, wie weet wat diegene gezien heeft....of info kan geven.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:18

Anoeska27 schreef:
Dat snap ik wel, ik heb ook echt niet het idee dat mijn hond ze zou kunnen vinden. Daarvoor zijn we te recreatief en zonder druk bezig. Maar ik snap niet waarom de politie de zoekactie van de Belgische honden tegenhoudt. Die zijn wel professioneel getraind in het vinden van mensen.

Ik snap dat iedereen zich dat nu afvraagt maar daar hou ik me buiten :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:19

Ik heb ook gespeurd met mijn mechelaar, dat was ook met een 'doekje', maar dan speurt ie niet op geur masr naar menselijke schilfers. Als je loopt verlies je weet ik veel hoeveel schilfers, dat is het spoor wat de hond volgt. Vandaar dat ze soms van links naar rechts vliegen tijdens het zoeken, de schilfers kunnen verwaaien.

Die foto van die kruisen, vind ik ook niet zo'n duidelijke. Dit kan net zo goed door spelende kinderen neergelegd zijn.

Ik hoop zo dat de gouden tip gauw komt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:20

cinn87 schreef:
Omdat de speurhonden van de politie voor meerdere doelen zijn. Zo heb je bij een melding niet altijd de mogelijkheid om aan een kledingstuk te komen. Ook word een speurhond gebruikt om een spoor van een verdachte te volgen. Die laat natuurlijk geen kledingstuk achter ;) en een spoor van een verdachte kan dus ook alleen uitgelopen worden op het moment dat niet 10 andere mensen daar ook gelopen hebben. Ook worden deze honden ingezet om goederen terug te vinden van de buit na bijv een overval. De hond zal dus aanslaan op goederen waar een verse geur van een mens aan zit.

Dat is dan omdat hij het meest verse spoor volgt en niet het spoor van iemand in het bijzonder? Want volg je wel één bepaald persoon (dmv geurlapje) dan zal het niet uitmaken of daar 20 anderen langsgelopen hebben...?

Maar ik was benieuwd naar nieuws maar dat is er nog niet begrijp ik...

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:28

anneliesdj schreef:
cinn87 schreef:

Dat is dan omdat hij het meest verse spoor volgt en niet het spoor van iemand in het bijzonder? Want volg je wel één bepaald persoon (dmv geurlapje) dan zal het niet uitmaken of daar 20 anderen langsgelopen hebben...?

Maar ik was benieuwd naar nieuws maar dat is er nog niet begrijp ik...

Dat weet ik niet want ik ben dus niet bekend met het speuren dmv een geurlapje. Waarschijnlijk zijn er nog meer redenen dat er door de politie niet zo word getraind maar die weet ik niet. Zal het is vragen aan mijn vriend als die thuis is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:32

Amy77 schreef:
Oh t gaat zo snel hier met die berichten..ik doel op een post van gok inmiddels een pagina terug,waar t verdriet en angst vanaf kwam en wilde die persoon even mn medeleven betuigen in deze moeilijke tijden..

dank je ;(

Ik hoop zo dat dit wordt opgelost, die onzekerheid is rot. Diep van binnen geloof ik echt dat ze niet meer leven, maar zolang ze niet gevonden zijn blijf je stiekem hopen.als ze maar gevonden worden...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:35

Geen idee wat je connectie is vuurneon maar heel erg veel sterkte...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:38

Kan ik me zo voorstellen.. Voor ons buitenstaanders voelt dat al zo, laat staan voor betrokkene, die dag en nacht in zenuwen verkeren hierom.
Niemand durft zijn echte gedachten neer te schrijven denk ik, dan is er nog een opening tot hoop.. En mede uit respect voor betrokkene

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:43

Hoop doet leven en dat hoop ik echt!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:45

De wonderen zijn de wereld nog niet uit he..er is nog niks, nada noppes en zolang dat er niet is, is er hoop ;-)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:18

Heel wat pagina's erbij in dit topic, ik hoopte iets nuttigs te lezen, nieuwe tips of goed/slecht nieuws..

8 pagina's vol met 'ik denk dat..' 'Zou het niet kunnen zijn dat...' 'Zal ik wel of niet gaan helpen zoeken..'

Jammer.