Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Je hoeft geen aanhanger te zijn, maar je hoeft ook weer niet respectloos om je heen te slaan in een topic als dit...
sallandval schreef:Cheytjuh schreef:Friso kan er weinig aan doen dat zijn opa een SSer is geweest, niemand kiest de familie uit waar hij/zij in geboren wordt. Dus je blindstaren op fouten uit het verleden is ook een beetje achterhaald. PVV maakt deze fouten bewust en in hun huidige loopbaan.
Maar de 'fouten' tijdens WO2 waren toch ook bewust en binnen de loopbaan? Daar is nooit zo'n heisa om geweest. Waarom is het dan bij royalty geen probleem maar bij een burger wel? Bovendien heeft de PVV nog geen enkel mens fysieke schade aangericht zover ik weet.
maargoe wat mij betreft back on topic!
Citaat:Er ontstond veel ophef over de verloving die op 8 september 1936 officieel bekendgemaakt werd. De ophef ontstond niet zozeer om het feit dat Bernhard van Duitse afkomst was, maar wel omdat hij lid was van de Schutztaffel (SS): de militaire elite-eenheid van de Nazi’s. Ook had Bernhard persoonlijk briefcontact met Hitler. De Tweede Wereldoorlog was nog niet uitgebroken, maar deze feiten zorgden toch voor grote onrust.
Billy schreef:Ik spreek tenminste iemand aan die zich kan verdedigen, op zijn eigen daden. Jij valt iemand aan die in coma ligt op de daden van zijn opa....
Dat vind ik veel erger, zeker van imand die zich psycholoog, trainer en docent noemt. Daar mag je wel wat meer van verwachten lijkt me, alleen al uit hoofde van normen en waarden die de genoemde beroepen met zich mee zouden moeten brengen.