Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:21

Het is ook middeleeuws en barbaars om handen af te hakken en zou ook niet zo extreem hoeven maar dat de huidge straffen te mild zijn in Nederland is ook duidelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:24

Ach, dat zou ook kunnen liggen aan de kwaliteit van de leraar. Een HBO-diploma stelt ook niet meer zoveel voor, begreep ik vandaag uit het nieuws.

Maar als i.p.v. bijzonder onderwijs, openbaar onderwijs met 1 uur godsdienstles kan komen, ben ik daarvoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:26

SaskiaStar schreef:
Het is ook middeleeuws en barbaars om handen af te hakken en zou ook niet zo extreem hoeven maar dat de huidge straffen te mild zijn in Nederland is ook duidelijk.

Dat de straffen te mild zijn OK, maar wat doe je met al die mensen met afgehakte handen? De WIA in?
Want die kunnen niet meer werken, lijkt me dus geen oplossing, kost de gemeenschap alleen nog maar meer geld.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:33

janesmith schreef:
Als je bedenkt dat er al zoveel leerlingen de scholen verlaten die nog niet fatsoenlijk kunnen rekenen en/of schrijven, dan lijkt het mij dat je al die uren die aan godsdienst besteed worden veel beter aan regulier onderwijs kunt spenderen. Of zie ik dat verkeerd?

Ik voel heel veel voor jouw theorie maar weet niet zeker of het wel klopt. Op de school met den Bijbel waar ik naar toeging werd elke ochtend twee uur bijbel gelezen maar desondanks leerden we allemaal heel goed rekenen en schrijven. ;)

Er zijn scholen waar men weer minder kringgesprekken voert en waar meer aandacht aan taal/rekenen wordt geschonken, leerlingen van die scholen doen het goed, in alle opzichten.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:35

Electra63 schreef:
SaskiaStar schreef:

Dat de straffen te mild zijn OK, maar wat doe je met al die mensen met afgehakte handen? De WIA in?
Want die kunnen niet meer werken, lijkt me dus geen oplossing, kost de gemeenschap alleen nog maar meer geld.

Dat afhakken heb ik nooit gesnapt, als de lijn wordt doorgetrokken naar verkrachting is het duidelijk wat er gehakt moet worden maar daar hoor je nooit iets over. }>

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:38

janesmith schreef:
Omdat de PVV een politieke partij is en het is nu eenmaal in de wet vastgelegd dat een politicus uit hoofde van zijn functie meer mag zeggen dan een burger.

En wat vindt JIJ daar persoonlijk van?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:40

Daar ben ik dan wel weer voor hermelientje, al kan je ook chemisch castreren, maar dan zit je weer met de controle, dus afhakken is beter, mits de verkrachting bewezen is, natuurlijk.
De mannen kunnen dan gewoon, na gevangenisstraf, weer aan het werk. Dat lichaamsdeel hebben ze niet nodig om te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:43

Electra63 schreef:
Daar ben ik dan wel weer voor hermelientje, al kan je ook chemisch castreren, maar dan zit je weer met de controle, dus afhakken is beter, mits de verkrachting bewezen is, natuurlijk.
De mannen kunnen dan gewoon, na gevangenisstraf, weer aan het werk. Dat lichaamsdeel hebben ze niet nodig om te werken.

Inderdaad meteen afhakken, goed verbinden en hoppa aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:46

Heino schreef:
janesmith schreef:
Omdat de PVV een politieke partij is en het is nu eenmaal in de wet vastgelegd dat een politicus uit hoofde van zijn functie meer mag zeggen dan een burger.

Doet dat ter zake in deze discussie?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:47

SaskiaStar schreef:

Bepaal jij dat?
Ik vind het behoorlijk ontopic, waarom mag Wilders wel zeggen dat de Islam een achterlijke cultuur is en mag ik niet openlijk mensen beledigen in dit topic?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:48

Heino schreef:
janesmith schreef:

TOP anders had ze er niet op gestemt denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:52

Heino schreef:
SaskiaStar schreef:

Bepaal jij dat?
Ik vind het behoorlijk ontopic, waarom mag Wilders wel zeggen dat de Islam een achterlijke cultuur is en mag ik niet openlijk mensen beledigen in dit topic?

Ik bepaal niets maar vraag iets.

En waarom je in een topic geen mensen mag beledigen dat is omdat dat de regels van bokt zijn.

Maar heb je daar zo,n behoefte aan dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:12

SaskiaStar schreef:
En waarom je in een topic geen mensen mag beledigen dat is omdat dat de regels van bokt zijn.

Ik probeer geen mensen te beledigen omdat ik dat niet wíl en het niet respectvol is, niet omdat het niet van Bokt mag
Maar, mocht je van Bokt iedereen maar mogen beledigen, zou dat dan een goede ontwikkeling zijn?

Hermelientje, weet je, ergens heb je helaas nog een punt ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:01

Heino schreef:
SaskiaStar schreef:

Ik probeer geen mensen te beledigen omdat ik dat niet wíl en het niet respectvol is, niet omdat het niet van Bokt mag
Maar, mocht je van Bokt iedereen maar mogen beledigen, zou dat dan een goede ontwikkeling zijn?

Hermelientje, weet je, ergens heb je helaas nog een punt ook ;)

Dat zeg ik toch niet, ik vind het heel goed van bokt dat ze niet toestaan dat bokkers elkaar beledigen en persoonlijk aanvallen, ik beantwoorde je vraag maar ik begrijp het was een retorische vraag.

Overigens is dat hier ook duidelijk de manier van discuseren.... retorisch,
Vragen stellen waarop men geen antwoord wil omdat men alleen zijn eigen waarheid wil horen.

De post van Hermelien was trouwens ook niet toelaatbaar aangezien die verwijderd is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:05

Ik denk dat dingen en situaties bij de naam noemen geen vorm van beledigen of respectlozigheid is. Ik denk dat dat een eerste stap naar een oplossing is. Helaas durven de meeste politicie dat niet vanwege de dodenlijsten van bepaalde groeperingen. Je bent veel veiliger als je roept dat het zo erg niet is en als je ze dan probeert te paaien met gelden om feesten te houden.

Om het kleine voorbeeld aan te houden: Jan heeft een ruit ingegooid en dreigt nog een te laten sneuvelen, Juf zegt sussend tegen Jan: Hier kind, heb je een koekje. Ben je dan ook lief? Piet kijkt met grote ogen toe. Hij was braaf maar krijgt géén koekje. Piet zegt tegen juf dat dat niet kan, want Jan sloopte een ruit. Juf sommeert Piet meteen te zwijgen, want hij zou Jan wel eens kunen beledigen en dan zou Jan misschien alsnog een ruit slopen. Piet, dat wil je toch niet op je geweten hebben? Wat leert Piet??

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:18

Piet leert dat , dat je het Jan beter naar de zin kan maken , om erger te voorkomen
piet leert dat hij de mindere is en dat moet accepteren , want piet zou geen beloning krijgen na het ingooien van die ruit , maar een vette bon , want Piet en zijn familie missen het aggressie-gen, wat Jan en zijn familie wel hebben , dus juf is niet bang voor Piet , maar des te meer voor Jan , vooral omdat justitie ook bang voor Jan is
We moeten de cultuur van Jan respecteren heeft juf geleerd , Piet heeft immers geen cultuur .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:25

Heino schreef:
SaskiaStar schreef:

Bepaal jij dat?

De islam is toch ook een achterlijke cultuur?
Ze lopen ongeveer 500 jaar achter met het westen....dus achterlijk...
Dat geeft verder helemaal niets alleen het 'mengt' zo moeilijk met de wat modernere opvattingen betreft vrouwen,homo's enzo...

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:26

Ja maar wij passen ons wel aan ,aan die achterlijke cultuur , sommigen noemen dat respect , ik noem het angst

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:51

Shadow0 schreef:
bijvoorbeeld ook mogen discrimineren op homoseksualiteit (in elk geval bij de docenten)

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... modocenten
Er is op zich wel weinig draagvlak bij de meeste Christelijke scholen voor dat idee.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... &tx_ttnews[tt_news]=15834&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=c30ccc779c
Ik krijg de link niet goed:
Code
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=15834&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=c30ccc779c

Ayaan over Islamitische scholen.

Ik zal het even samenvatten: zij vindt dat gezellig spelende, blije moslimkindjes en het onderwijs an sich geen gevaar opleveren voor de samenleving (uiteraard) maar omdat zij van jongs af aan eigenlijk al apart van de 'rest van de Nederlanders' zitten, zit dat toch (ook al doet de school zijn best) de integratie in de weg.
En zij zegt dat radicale moslims niet ver hoeven zoeken, de moslimkindertjes zitten fijn op 1 plek. Ze kunnen zo makkelijker slachtoffer worden van bijv. jihadisten.

Mijn eigen mening is ergens in het midden.
Het lijkt mij enerzijds niet goed om zo extreem apart gehouden te worden. Zeker omdat ze vaak 'thuis' ook niet met bijv. Nederlanders of andere afkomsten geconfronteerd worden.
Anderzijds zijn strenge (religieuze) scholen soms een duidelijkere leidraad voor moeilijke kinderen.
Het nadeel aan een islamschool t.o.v. een 'gewone' school is dat ze doelwit kunnen worden van externe financiering uit radicale hoek. http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/03/23/J006.htm en als gevolg daarvaan radicaal en anti-westers worden.

Heino schreef:

Er is m.i. een verschil tussen 1 persoon op de persoon af beledigen en zeggen dat je vindt dat een bepaalde vorm van Islam een facistische grondslag is.
Daarbij is het principe naar mijn mening 'wie de schoen past...'

De woorden 'achterlijke cultuur' waren van Fortuyn.

Opinie van Afsin Ellian, dat is deze man: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afshin_Ellian over de 'vervolging' van Wilders:

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... ilders.htm

Wat mij het meest aanspreekt in de column, daarover moet ik even terug naar 'vroeger'.
Vroeger mocht je namelijk met broches tegen kernwapens of weet ik veel wat je wilde dragen lopen, skinheads konden gewoon op tv komen, de punkers ook en er waren programma's daarvoor, en meningen om te uiten.

Ik vind het heel, heel erg dat een columnist tegenwoordig al beveiliging nodig heeft en dat een politicus lange tijd in een soort bunker heeft moeten leven.
Dat we zo ver zijn gekomen, en dan nog wijzen naar Wilders: het is zijn eigen stomme rotschuld.
Waar is de vrijheid??

Ik heb naar aanleiding van deze topics meters en meters tekst, rapporten, onderzoeken enzovoorts gelezen om Wilders te kunnen begrijpen (denk je niet dat ik vanuit de beelden die af en toe op het journaal voorbij kwamen dacht: wat een mafkees) en ook geprobeerd afstand te nemen van de vaak reeds gekleurde berichtgevingen.
Maar het is wel moeilijk geweest; echt iedereen, elke krant, enzovoorts, heeft een mening klaar, en niet altijd zonder eigenbelang.

Ik geef het die vent te doen, op zo op te komen voor zijn idealen (en blijkbaar ook die van een aardige groep Nederlanders) dat het hem zijn kop kan kosten als hij een keer loslopend gesignaleerd wordt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:55

Ik vind een interview van Femke Halsema:

"Islamitische klasgenootjes van mijn kinderen mogen soms niet bij ons thuis spelen omdat wij haram zijn, onrein. Ik vind zoiets zeer zorgelijk.”

Dit gaat m.i. verder dan zorgelijk, een hele generatie lijkt wel op te groeien met het idee dat Nederlanders haram zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:04

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:05

Ik ben ook een pvv stemmer en heb nee geantwoord op de pollvraag.wilders discrimineert volgens mij niet.dit topic heb ik al vaker gelezen maar ik wilde niet mee doen aan het gesprek omdat ik las dat er veel ruzie gemaakt werd.de laatste dagen zie ik dat niet meer en wil ik ook wel mee doen aan het gesprek.in mijn omgeving merk ik dat het steeds meer geaccepteerd wordt als ik zeg dat ik pvv stem.dat was een tijd geleden nog anders.iets is er wel veranderd in het denken over wilders door de mensen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:15

Saskiastar: een oplettend luisteraar hoort hem inderdaad nooit over dé moslims.
Dat wordt in de media ervan gemaakt.

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:21

Hij spreekt over de Islam, en dus over dé moslims..

Anoniem

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:24

En men hoort wat men wil horen, men leest en interpreteert zoals men wil, en de waarheid mag alleen gezegd worden als het hun waarheid is! Hoe bedoel je achterlijk?