Nicolletje schreef:Wat mij betreft is degene die een aanklacht heeft verzonnen een idioot.
Vind ik niet, als politicus heb je een status, en mag een volk veel waarde hechten aan zijn of haar woorden. Ten minste, moeten wij onze politici nog serieus nemen of niet? Het lijkt mij van wel. Ik voel mij aangesproken en zelfs aangevallen door zijn uitspraken. Ik maak me er niet druk om, maar andere mensen, wat ik dus wel goed vind, voelen zich ook aangesproken en uitgesloten, daar actie tegen ondernemen is hen recht, en iets heel belangrijks is in een rechtstaat. Kan je je voorstellen dat wij politici niet meer zouden kunnen aanspreken op hun doen? Of deze mensen gelijk hebben of niet, zal de rechter uitspreken.
Voor de duidelijkheid zal ik enkele van de betreffende uitspraken quoten:
Citaat:
- „Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.” (de Volkskrant)
- „En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet-moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is.” (ingezonden brief in de Volkskrant)
Nicolletje schreef:Wat als Wilders schuldig wordt bevonden?? Wat doet dat met onze democratie? Onze vrijheid van meningsuiting? Dat niet alleen, dan is de weg vrij voor een hele lijst nieuwe aanklachten wat mij betreft.
Inderdaad wat als Wilders schuldig wordt bevonden? Dat zal groot internationaal nieuws zijn, het zou bewijzen dat Nederland massaal kiest voor iemand die openlijk discrimineert en bevolkingsgroepen weg zet. Onze vrijheid van meningsuiting zal niet beperkt worden, het is niet zo dat er nieuwe wetten zullen worden gemaakt of iets dergelijks. Er is een arrest, waarin een man voor zijn raam een bord hing waarop stond: 'stop het gezwel dat islam heet', de Hoge Raad heeft bepaald dat de islam beledigen wel mag.
http://www.elsevier.nl/web/10226521/Nie ... en-mag.htm
Daarbij zal er geen lijst nieuwe aanklachten komen, gezien de aanklagers met een enorme lijst zijn gekomen, en er slechts enkele door zijn gekomen. Het overgrote deel werd dus zowel door het OM als door de rechter als niet relevant gezien, terwijl dit toch behoorlijk pittige uitspraken waren.
Nicolletje schreef:Wat te denken van de beleidsmedewerkers die onze emancipatie een dikke vinger hebben gegeven met aparte sociale-dienst rijen/ hokjes voor vrouwen?
What's next? Aparte bussen voor vrouwen? Aparte taxi's? Gescheiden scholen? Waar stopt het??
Waarom moet het stoppen? Zo werkt de markt toch? Waar vraag is komt aanbod. Je wordt toch niet gedwongen, om appart te gaan, als jij naar een gemengde sauna wil, of een gemengde fitness, is er nietmand die je tegen houdt. Ik vind het fijn dat ik bij fitnessfirst lady's, lekker kan zweten, zonder dat er een man naar mijn kont zit te staren. Vrouwen taxi's zijn er trouwens al, niet eens speciaal voor moslimas maar voor nederlandse vrouwen: http://www.pinkladycab.nl/
Nicolletje schreef:Wat denk je van alle radicale imams die blijkbaar vrij mogen roepen dat Nederlanders varkens en honden zijn, dat homo's van hoge gebouwen af gegooid mogen worden en stellen dat vrouwen zonder hoofddoek best verkracht mogen worden?
Die moeten aangeklaagd worden en aangepakt worden. Ik begrijp niet waarom dit niet gebeurd. In principe zou dit zelfs vanuit de moslim gemeenschap zelf moeten komen, omdat deze uitspraken absoluut niet islamitisch zijn, juist zij zouden beter moeten weten.
Nicolletje schreef:Wat denk je van alle politici en andere beleid medewerkers die hebben gelobby'd en zelfs gemeenschapsgeld hebben gesubsidieerd aan extreme moslimpartijen en moskeeën??
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ticle_form Wat nou scheiding van kerk en staat, maar Job Cohen mag het aan zijn laars lappen.
Bestuurders dienen zich aan de regels te houden. Kerk en staat gescheiden.