wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:27

Ariebombarie schreef:
het was niet bemoeizuchtig, maar oprechte interesse. misschien moet jij niet zo kortzichtig doen. heb je uberhaupt mijn reacties van gisteren wel gelezen :?

Heb jij mijn reacties van gisteren wel gelezen?

Dit topic vordert met een pagina per uur, ik heb al moeite met het bijhouden van de post nu. Laat staan dat ik moet gaan teruglezen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:27

Kiezersbedrog is het tegenovergestelde doen van wat je hebt gezegd. Nou zolang hij zich sterk maakt voor die 65 jaar doet hij nog steeds niet het tegengestelde. Hij doet ervoro alles wat hij kan. Als hij het als breekpunt had gezien dan heb je een grotere kans dat er aan voorbij wordt gegaan dan als hij het nu laat vallen als breekpunt en dus misschien kan meeregeren. Dan heeft hij namelijk toch een net iets dikkere vinger in de pap.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 11-06-10 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:28

Splinter schreef:
Lovely schreef:
Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.

Ik vind het altijd opvallend nl, dat 'rechtse' veel minder commentaar hebben als er alweer een links kabinet gevormd wordt dan andersom, valt me gewoon op

Kiwiko van Janmaat , goh ken die reclames nog wel, Vol = Vol Toen was het idd al een heel erg heet hangijzer

Nee joh vol=vol dat was Fortuyn, Janmaat verscheen in van die komische spotjes waarbij hij op een trekker verkondigde dat Nederlanders eens moesten stoppen met rare dingen als rijst en pasta eten en gezonde hollandse aardappels moesten eten. :D
Ik rolde regelmatig van de bank van het lachen van die man. :P

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:28

janmaat was ook vol is vol :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:29

manishdra schreef:
Kiezersbedrog is het tegenovergestelde doen van wat je hebt gezegd. Nou zolang hij zich sterk maakt voor die 65 jaar doet hij nog steeds niet het tegengestelde. Hij doet ervoro alles wat hij kan. Als hij het als breekpunt had gezien dan heb je een grotere kans dat er aan voorbij wordt gegaan dan als hij het nu laat vallen als breekpunt en dus misschien kan meeregeren. Dan heeft hij namelijk toch een net iets dikkere vinger in de pap.

Ehhh... als je het laat vallen als standpunt, betekent dat dus dat je accepteert dat de leeftijd omhoog gaat, zodat dit geen BREEKPUNT wordt tijdens het regeren. :+

En al op voorhand roepen dat je een standpunt laat vallen noem ik niet alles ervoor doen wat je kan hoor...

Oh, dat wist ik niet dat die leus van Janmaat was, dacht dat de legendarische Fortuin deze briljante slogan verzonnen had. ;)
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 11-06-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Prima Christel1857 +:)+

Adil

peer2005 schreef:
Adil18 schreef:
Ja ja, deze discussie gaat "vriendelijk" omdat de PVV-stemmers als enige de wind van voren krijgen, duh! :+

De vraag van dit topic is toch 'wat nu als Wilders wint?'. Nou voor mij persoonlijk is het idee van een Wilders als MP echt een absoluut schrikbeeld, en gelukkig denken meerderen er zo over!

Denk dat hetgene waar op doorgehamert wordt ook wel logisch is, er wordt door de PVV stemmers ook niet echt duidelijk op gereageert: Natuurlijk kan je het niet met alle partijpunten eens zijn. Maar als een partij er discriminerende punten op nahoudt, weerhoud dat jou dus toch blijkbaar niet om erop te stemmen. DUS discriminatie wordt door de PVV stemmer gedoogd. Iets anders kan ik er echt niet van maken!

Nu ga ik heel bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat Wilders zich helemaal niet zo ernstig aan discriminatie schuldig maakt. In ieder geval niet erger dan de overheid die alle Turken en Marokkanen zonder pardon bij de politie laat om het imago van de politie te verbeteren, daarbij echter geen aandacht te schenken aan kwaliteit...Om maar een voorbeeldje te noemen...

sarabande

KiWiKo schreef:
conclusie.......... het is een grote bestuurlijke paasei in dit land :D :D :D

Nou gezien de positie van Nederland in Europa en de wereld valt het allemaal wel mee. Wat mij verbaast is dat de Islam fobie in Duitsland helemaal niet meespeelt in de politiek, terwijl het daar ook barst van de moslims, zouden die iets geleerd hebben van hun eigen verleden????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:30

Adil18 schreef:
Nu ga ik heel bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat Wilders zich helemaal niet zo ernstig aan discriminatie schuldig maakt. In ieder geval niet erger dan de overheid die alle Turken en Marokkanen zonder pardon bij de politie laat om het imago van de politie te verbeteren, daarbij echter geen aandacht te schenken aan kwaliteit...Om maar een voorbeeldje te noemen...

Je hebt toch wel een enorm creatieve fantasie :(:)

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:31

Ik vind de partij ook veel beter passen in de oppositie. Vooral als je kijkt naar het enorm hoge aantal kamervragen dat de partij stelt waarin telkens 1 klein nieuwsbericht wordt aangekaart over een of andere marokkaan in een of ander gat. Wanneer het bericht niet over een marokkaan gaat doet het er niet toe. Mijn moeder werkte bij integratie en kon altijd al precies van tevoren aan zien komen wat voor vragen ze de komende dagen binnen zou gaan krijgen van de partij. En nou wil ik niet zeggen dat ze niet zoveel vragen mogen stellen, maar het hele proces om 1 kamervraag te beantwoorden kost al gauw zo'n 2000 euro. Daarom zou ik graag zien dat ze eens wat serieuzere vragen zouden stellen en niet van die vragen waarvan ze het antwoord ook zelf op kunnen zoeken. Nou is het ook wel logisch om veel vragen te stellen als je in de oppositie zit, maar er zijn er zo weinig gesteld over andere onderwerpen. En daarom vraag ik me af of de partij dat in een coalitie wel gaat doen. Ik hoop van wel.

christel1857

Ik heb niet op de PVV gestemd omdat ik wil dat Geert Wilders president wordt. Ik hoopte op een coalitie met de VVD. En misschien gaat dat ook gebeuren.

CtjeLief

Je maakt je aan discriminatie schuldig of niet... ;) 'niet zo ernstig' is geen optie..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:32

Adil18 schreef:
peer2005 schreef:

De vraag van dit topic is toch 'wat nu als Wilders wint?'. Nou voor mij persoonlijk is het idee van een Wilders als MP echt een absoluut schrikbeeld, en gelukkig denken meerderen er zo over!

Denk dat hetgene waar op doorgehamert wordt ook wel logisch is, er wordt door de PVV stemmers ook niet echt duidelijk op gereageert: Natuurlijk kan je het niet met alle partijpunten eens zijn. Maar als een partij er discriminerende punten op nahoudt, weerhoud dat jou dus toch blijkbaar niet om erop te stemmen. DUS discriminatie wordt door de PVV stemmer gedoogd. Iets anders kan ik er echt niet van maken!

Volgens mij trekken ze bij de politie heus wel na of iemand een strafblad heeft, al is ie zo zwart als de nacht.
En de opleiding afronden lijkt me ook een vereiste, lijkt me dat je dan al aardig het kaf van het koren scheidt. ;)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:32

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Nou gezien de positie van Nederland in Europa en de wereld valt het allemaal wel mee. Wat mij verbaast is dat de Islam fobie in Duitsland helemaal niet meespeelt in de politiek, terwijl het daar ook barst van de moslims, zouden die iets geleerd hebben van hun eigen verleden????

Is het niet zo dat moslims in Duitsland zowiezo wat minder rechten hebben. Dat ze daar niet in de regering kunnen enzo. Geen dubbele paspoorten dat soort dingetjes? Die hier allemaal wel kunnen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:33

CtjeLief schreef:
Je maakt je aan discriminatie schuldig of niet... ;) 'niet zo ernstig' is geen optie..

Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:33

Suzeltje schreef:
Ik vind de partij ook veel beter passen in de oppositie. Vooral als je kijkt naar het enorm hoge aantal kamervragen dat de partij stelt waarin telkens 1 klein nieuwsbericht wordt aangekaart over een of andere marokkaan in een of ander gat. Wanneer het bericht niet over een marokkaan gaat doet het er niet toe. Mijn moeder werkte bij integratie en kon altijd al precies van tevoren aan zien komen wat voor vragen ze de komende dagen binnen zou gaan krijgen van de partij. En nou wil ik niet zeggen dat ze niet zoveel vragen mogen stellen, maar het hele proces om 1 kamervraag te beantwoorden kost al gauw zo'n 2000 euro. Daarom zou ik graag zien dat ze eens wat serieuzere vragen zouden stellen en niet van die vragen waarvan ze het antwoord ook zelf op kunnen zoeken. Nou is het ook wel logisch om veel vragen te stellen als je in de oppositie zit, maar er zijn er zo weinig gesteld over andere onderwerpen. En daarom vraag ik me af of de partij dat in een coalitie wel gaat doen. Ik hoop van wel.

Allemaal aandachttrekkerij....
Ik vind sowieso dat we veel te veel een symptoompolitiek hebben, een misstand in de maatschappij bestaat pas als een of ander televisieprogramma er over bericht. Dat vind ik diep, diep, dieptriest.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:34

christel1857 schreef:
Als ik een vraag bemoeizuchtig vind moet ik vriendelijk reageren? Als ik een vraag ongepast vind, dan reageer ik daarop met een toon waaruit blijkt dat ik het een stomme vraag vind. Of moet ik er vortaan een knuffeltje en een kusje bij doen als iemand iets zegt waar ik het niet mee eens ben? Acharme... dat was een stom vraagje he? Maakt niet uit, kun je ook niks aan doen hoor schat! *knuffel* *kusje*
Schei toch uit met dat half-zachte gedoe...

nee hoor, ik ben zelf ook neit van dat half-zachte gedoe. maar dat is nog altijd iets anders als half-respectloos naar iemand anders reageren die een oprecht geintereseerde vraag stelt :)

Riddershow

In duitsland is een veel strenger beleid wat betreft immigranten. Viel me vandaag nog op bij de arts. 3 buitenlandse dames praatten met elkaar in een soort van slecht duits, maar het was duits.

Hetzelfde in NL hoef je niet te verwachten, daar praten de dames toch echt 100% niet-nederlands.

En geen dubbele nationaliteit in Duitsland *\o/* vind ik veel beter. Kies maar waar je voor gaat.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 11-06-10 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Letterlijk wat ik zeg.. (was reactie op de post van Adil)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:35

@Jade: dubbele paspoorten onmiddellijk afschaffen, maar daar hebben niet alleen moslims soms voordeel van hoor, ook leden van het koningshuis hebben dubbele nationaliteiten.

Jade15

Volgens mij trekken ze bij de politie heus wel na of iemand een strafblad heeft, al is ie zo zwart als de nacht.
En de opleiding afronden lijkt me ook een vereiste, lijkt me dat je dan al aardig het kaf van het koren scheidt. ;)[/quote]

Hm volgens mij zitten er wel criminelen bij de politie, en drugsgebruikers, dat is moeilijk uit te sluiten ook.

Adil

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Hahahaha! je zou eens moeten weten! De Duitse politici is gewoon bang voor de reacties, maar tegelijk klaagt het volk genoeg....! Ook over Russen en Polen en zelfs over mensen uit de voormalige DDR! Overigens is het beleid daar betreft buitenlanders sowieso anders dan in NL!

Er was nog niet zo lang geleden een partij in Duitsland die dit aan wilde pakken, en die werden weggestreept i.v.m. discriminatie, wat met de PVV overigens ook gebeurd zou zijn zou deze in Duitsland opgericht zijn...

Ik weet niet of je wel eens in de grotere steden bent geweest? Ik ben in o.a. Aachen, Bonn en Berlijn geweest, waar het wemelt van neo-nazi-bewegingen....

De Duitse politici doet wat dat betreft sterk aan struisvogelpolitiek...

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:36

Ariebombarie schreef:
christel1857 schreef:
Als ik een vraag bemoeizuchtig vind moet ik vriendelijk reageren? Als ik een vraag ongepast vind, dan reageer ik daarop met een toon waaruit blijkt dat ik het een stomme vraag vind. Of moet ik er vortaan een knuffeltje en een kusje bij doen als iemand iets zegt waar ik het niet mee eens ben? Acharme... dat was een stom vraagje he? Maakt niet uit, kun je ook niks aan doen hoor schat! *knuffel* *kusje*
Schei toch uit met dat half-zachte gedoe...

nee hoor, ik ben zelf ook neit van dat half-zachte gedoe. maar dat is nog altijd iets anders als half-respectloos naar iemand anders reageren die een oprecht geintereseerde vraag stelt :)

Wat wil je nog van mij horen?

Je hebt een vraag gesteld, mijn antwoord heb je ook.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:36

Maar met strafblad kom je echt niet binnen bij de politie, je wordt behoorlijk binnenstebuiten gekeerd voordat je aan de slag kunt bij de politie (werk zelf ook bij de politie). En tuurlijk zul je ook binnen de politie criminelen vinden, maar dan niet geregistreerd ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:37

christel1857 schreef:
Ik heb niet op de PVV gestemd omdat ik wil dat Geert Wilders president wordt. Ik hoopte op een coalitie met de VVD. En misschien gaat dat ook gebeuren.

Hier precies hetzelfde.
En laten we hopen dat hij dan gaat doen wat Pim Fortuijn helaas niet meer heeft kunnen doen. Go Geert, maak er wat van en laat ze zien dat dit ten goede van Nederland gaan komen. Zorg ervoor dat Pim trots op je kan zijn!