[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:34

Citaat:
De jeugdzorg/geestelijke gezondheidszorg in Nederland is er zeker niet best aan toe. Ik heb hier zelf ook uitgebreide ervaring mee (GGZ). Omdat het mij op een gegeven moment héél hoog zat, heb ik mijn verhaal gedeeld met de SP. Ik heb toen aangegeven hoe de psychische hulpverlening tot nu tot bij mij is verlopen. Na enige tijd kreeg ik een heel betrokken antwoord. Ze legde uit wat de SP er (in het algemeen) aan probeert te doen. Ook vertelde ze dat er debat over de ggz op de planning stond en dat de SP daarin mijn verhaal zou meenemen als voorbeeld. Ik voelde me daardoor erg gehoord. Ook al moet er nog zoveel veranderen en zal het nog heel lang duren, door deze benadering heb je toch het gevoel dat je íets doet. En dat in dit geval de SP écht iets wil betekenen voor haar kiezers. Dat vind ik zó belangrijk. Daarom voel ik me bij deze partij heel erg thuis: zij zoeken de burgers op en zijn door de burgers zelf heel gemakkelijk en persoonlijk te benaderen. Ik zou het heel erg vinden als mijn partij tijdens debatten en campagnes strijdt voor een betere zorg, en dat vervolgens in de regering (of oppositie) niet doorzet. Maar ik weet dat dat níet gebeurt, dat hebben ze in het verleden al bewezen. Ook in de oppositie heeft de SP al veel voor de zorg kunnen betekenen.

ik moet idd zeggen dat ik sp ook best hoog in me vaandel heb staan.
want de laatste keer is me stem gegaan naar sp en idd gaat echt met burgers in gesprek en neemt het voor ons op.
verder vind ik dat pvv het schelden idd mogen ze wel weg laten. had het ook niet zo zeer over het schelden maar de woordkeuze als ze wat uitleggen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:51

Het gaat nog wel de nodige problemen geven vrees ik want VVD wil weer niet samen met groen links en SP.
Vvd wil wel weer met PVV en PvdA, maar dat wil de PvdA weer niet.
Af en toe vind ik het bij elkaar genomen een behoorlijke kleuterklas worden.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:54

de pvv

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:55

Onassa schreef:
Het gaat nog wel de nodige problemen geven vrees ik want VVD wil weer niet samen met groen links en SP.
Vvd wil wel weer met PVV en PvdA, maar dat wil de PvdA weer niet.
Af en toe vind ik het bij elkaar genomen een behoorlijke kleuterklas worden.

Gaat over Den Haag en Almere.

PVDA heeft gezegd dat ze best met de PVV willen als ze dat rare hoofddoekjes punt laten vallen. Nu zit de PVV in een lastig parket, geven ze toe zijn het draaiers, geven ze niet toe dan kunnen ze ook niet de slachtoffer rol in.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:02

Zie jij dat zo of denk je dat de kiezers dat zo zien?
wat mij betreft mogen ze best wat water bij de wijn doen, dat siert alleen maar en dat zou ik dus nooit als draaiers willen bestempelen eerlijk gezegt, het lijkt me eerder een mooi voorbeeld om beter tot elkaar te kunnen komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:09

Onassa schreef:
Zie jij dat zo of denk je dat de kiezers dat zo zien?
wat mij betreft mogen ze best wat water bij de wijn doen, dat siert alleen maar en dat zou ik dus nooit als draaiers willen bestempelen eerlijk gezegt, het lijkt me eerder een mooi voorbeeld om beter tot elkaar te kunnen komen.

Wilders heeft tot nu toe geen enkele poging gedaan om tot iemand te komen, dus als hij dat nu gaat doen zal hij, zeker in de media, als draaier te boek staan. Hij heeft zichzelf geen dienst gedaan door te denken dat hij slimmer was dan iedereen, door een ononderhandelbaar item te nemen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:15

Wilders heeft wel degelijk in een gesprek gezegt dat hij bereidt is water bij de wijn te doen.
Vraag me nu niet meer waar en wanneer, is al een aantal weken geleden en is op tv ook uit gezonden.
Je kunt nu in dit stadium nog gewoonweg niets uitsluiten vind ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:53

Onassa schreef:

Nogmaals het gaat over de gemeentes en daar is kiezen wel degelijk NU aan de orde.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:56

Ik denk niet dat er gevoelsmatig landelijk veel verschil zal zijn binnen de partijen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:13

Onassa schreef:
Wilders heeft wel degelijk in een gesprek gezegt dat hij bereidt is water bij de wijn te doen.Vraag me nu niet meer waar en wanneer, is al een aantal weken geleden en is op tv ook uit gezonden.

Dit klopt,dit gesprek heb ik ook gezien op t.v.
Wilders zei letterlijk dat hij best water bij de wijn wilde doen.

gohyaJarig

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:14

En dat was niet over/met de gemeente verkiezingen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:15

Nee, dat ging over de landelijke verkiezingen.
Dan kan je zeggen wat je wilt, maar dit vind ik toch een mooie toenadering op samenwerking.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:25

:= Echt waar? Zoveel voor de PVV? Zijn de standpunten een beetje minder extreem geworden ofzo?

Zelf weet ik nog niet echt op wie ik ga stemmen, iig niet op de PVV ;) Ik zou heel graag elke keer op dezelfde partij willen stemmen, maar ik kan dat gewoon niet. Meestal ga ik voor de SP, maar heb ook weleens D66 gestemd.

Dit keer is 1 ding ontzettend belangrijk voor me en ik ga gillen als geen een partij het op het programma heeft staan :P
Ik wil echt dat er iets aan het ziekenfonds stelsel wordt gedaan, alhoewel dat waarschijnlijk meer EU zaken zijn, ik ga me erin verdiepen.
Het is echt belachelijk hoeveel we tegenwoordig moeten bij betalen. Een aantal jaren terug betaalde ik minder en was alles gewoon gedekt. Nu met dat nieuwe stelsel betaal ik twee keer zoveel en net al die dingen die ik nodig heb, vallen buiten m'n verzekering. Dure grap is het geworden en we hebben gezien dat het anders kan.

Verder ga ik lekker alle partij agenda's doorspitten en dan zien we wel :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:14

Onassa schreef:
Dan kan je zeggen wat je wilt, maar dit vind ik toch een mooie toenadering op samenwerking.

Dat was voor Cohen, toen hij nog riep dat hij MP van Nederland zou worden :D :D

Lyonesse

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:16

Cohen is een jood, dat is goed voor de joods-christelijke samenleving :D

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:22

sarabande schreef:
Onassa schreef:

Nee dit was nog vóór Cohen ter sprake kwam,was een poosje terug al gezegd door Wilders tijdens een debat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:47

gohya schreef:
sarabande schreef:

Nee dit was nog vóór Cohen ter sprake kwam,was een poosje terug al gezegd door Wilders tijdens een debat.

Dat staat er toch :?

Hij zei het in het enige verkiezingsdebat voor de gemeenteraadsvergaderingen waar hij aan deelgenomen heeft tussen de fractievoorzitters in Een Vandaag.
Daarna heeft hij nooit meer aan zon debat meegedaan en ik ben benieuwd of hij dat voor de volgende verkiezingen wel gaat doen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:05

[/quote]

Nee dit was nog vóór Cohen ter sprake kwam,was een poosje terug al gezegd door Wilders tijdens een debat.[/quote]

Dat staat er toch :?

Hij zei het in het enige verkiezingsdebat voor de gemeenteraadsvergaderingen waar hij aan deelgenomen heeft tussen de fractievoorzitters in Een Vandaag.
Daarna heeft hij nooit meer aan zon debat meegedaan en ik ben benieuwd of hij dat voor de volgende verkiezingen wel gaat doen.[/quote]

Ja er staat: voor cohen,je bedoelt er dus mee vóór cohen.
Zonder de streepjes op de O lees je het woord "voor" heel anders.
Sorry dat ik het verkeerd las dan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:13

Maar wat maakt het uit wanneer hij het gezegd heeft...hij heeft het gezegd en dat vind ik van belang.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:08

Lyonesse schreef:

_O-

Partijen bij voorbaat uitsluiten vind ik niet kunnen, van geen enkele partij niet. Ik zou het echter ook raar vinden als de PVV van de kopvoddentax af zou stappen omdat daar zo ontzettend veel aandacht aan besteed wordt en kennelijk erg belangrijk is.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:27

Heino schreef:
Lyonesse schreef:

_O-

Partijen bij voorbaat uitsluiten vind ik niet kunnen, van geen enkele partij niet. Ik zou het echter ook raar vinden als de PVV van de kopvoddentax af zou stappen omdat daar zo ontzettend veel aandacht aan besteed wordt en kennelijk erg belangrijk is.

En toch stappen ze daar zeker vanaf.
Dacht je dat wilders zelf niet weet dat hij dit er nooit doorheen krijgt?
Tuurlijk weet hij dat zelf ook wel.Ik denk zelf dat het een humoristische uitspraak was zoals veel komieken ook van zulke uitspraken maken in hun shows.Oke een minister hoort dat miss.niet te doen,maar hij deed het wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:31

gohya schreef:
Oke een minister hoort dat miss.niet te doen,maar hij deed het wel.

Dat hoort niemand te doen, en al helemaal niet iemand die een voorbeeldfunctie voor veel mensen is die daarnaast ook nog eens op de onderbuikgevoelens van mensen inspeelt. Dat is gewoon vragen om problemen en uitvergroten van problemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:39

Geert minister :n :n

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:42

Heino schreef:
gohya schreef:
Oke een minister hoort dat miss.niet te doen,maar hij deed het wel.

Dat hoort niemand te doen, en al helemaal niet iemand die een voorbeeldfunctie voor veel mensen is die daarnaast ook nog eens op de onderbuikgevoelens van mensen inspeelt. Dat is gewoon vragen om problemen en uitvergroten van problemen.

Niemand hoort dat te doen,maar ze doen het wél.Op t.v. zie/hoor je het zo vaak in die shows van die zogenaamde komieken.Maar ja, Leedvermaak schijnt het leukste vermaak te zijn zeggen ze.
En zo trekken ze volle zalen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:44

Ik snap het gewoon echt niet...

Als een partij van alles roept maar speerpunten niet waarmaakt dan is het een mislukking.
Als de pvv van alles roept maar speerpunten niet waarmaakt dan is het een slim spelletje?

:? :? :?