Citaat:De jeugdzorg/geestelijke gezondheidszorg in Nederland is er zeker niet best aan toe. Ik heb hier zelf ook uitgebreide ervaring mee (GGZ). Omdat het mij op een gegeven moment héél hoog zat, heb ik mijn verhaal gedeeld met de SP. Ik heb toen aangegeven hoe de psychische hulpverlening tot nu tot bij mij is verlopen. Na enige tijd kreeg ik een heel betrokken antwoord. Ze legde uit wat de SP er (in het algemeen) aan probeert te doen. Ook vertelde ze dat er debat over de ggz op de planning stond en dat de SP daarin mijn verhaal zou meenemen als voorbeeld. Ik voelde me daardoor erg gehoord. Ook al moet er nog zoveel veranderen en zal het nog heel lang duren, door deze benadering heb je toch het gevoel dat je íets doet. En dat in dit geval de SP écht iets wil betekenen voor haar kiezers. Dat vind ik zó belangrijk. Daarom voel ik me bij deze partij heel erg thuis: zij zoeken de burgers op en zijn door de burgers zelf heel gemakkelijk en persoonlijk te benaderen. Ik zou het heel erg vinden als mijn partij tijdens debatten en campagnes strijdt voor een betere zorg, en dat vervolgens in de regering (of oppositie) niet doorzet. Maar ik weet dat dat níet gebeurt, dat hebben ze in het verleden al bewezen. Ook in de oppositie heeft de SP al veel voor de zorg kunnen betekenen.
ik moet idd zeggen dat ik sp ook best hoog in me vaandel heb staan.
want de laatste keer is me stem gegaan naar sp en idd gaat echt met burgers in gesprek en neemt het voor ons op.
verder vind ik dat pvv het schelden idd mogen ze wel weg laten. had het ook niet zo zeer over het schelden maar de woordkeuze als ze wat uitleggen.