13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:24

Ik wens haar echt niet dood ofzo maar een afloop zoals die 16-jarige Australische is wel een goeie tik over de vingers.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:29

ik vind het niet kunnen en hoop ook dat ze omslaat oid(niet lúllig bedoeld)
dit doet ze alleen maar om de aandacht te trekken van heel de wereld.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:31

krijgt nu heel bokt over dr heen...
maar persoonlijk hoop ik dat dat kind zo hard ergens crasht ofzo met die boot...
of dat er haar iets heel ergs gebeurt...

dat kind is gewoon niet goed wijs evenals de ouders niet

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:32

solo om de wereld heen zeilen is voor niemand goed, het is fysiek en mentaal ongelovelijk zwaar en vooral voor een meisje die nog vol aan het ontwikkelen is, is het zeer onverstandig. ze komt waarschijnlijk wel weer heelhuids aan, maar ze heeft dan sociaal een zeer belangrijke perdiode gemist.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:34

buster4ever schreef:
krijgt nu heel bokt over dr heen...
maar persoonlijk hoop ik dat dat kind zo hard ergens crasht ofzo met die boot...
of dat er haar iets heel ergs gebeurt...

dat kind is gewoon niet goed wijs evenals de ouders niet

Nou ze vragen er ook gewoon om. Ik kan niet zeggen dat ik dit hoop, maar de kans is wel ontzettend groot en blijkbaar vinden ze dat niet erg.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:34

ciska_sando schreef:
maar ze heeft dan sociaal een zeer belangrijke perdiode gemist.

Da's ook mijn grootste bezwaar ja :)
Als er volgboten en dergelijke omheen varen zal het met de fysieke gevaren best meevallen
Sociale en geestelijke ontwikkeling haal je alleen niet zo gemakkelijk meer in achteraf

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:49

Wat ik mij dan afvraag; wie betaald al die begeleiding die Laura onderweg krijgt? In alle haves/stop of rustpunten, zijn dat allemaal vrijwilligers die ook zo graag willen dat laura haar record maakt... doubtful

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:49

beantsje schreef:
Ik wens haar echt niet dood ofzo maar een afloop zoals die 16-jarige Australische is wel een goeie tik over de vingers.

Hoe is dat afgelopen dan?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:52

16 jarige solozeilster Abby Sunderland zet beide EPIRB's aan
Ingezonden door Yan T. op 10 juni, 2010 - 22:31
Een reddingspoging wordt op dit eigenste ogenblik ondernomen om Abby Sunderland terug te vinden. Abby is het 16 jarige Amerikaanse meisje dat een poging aan het ondernemen is solo rond de wereld te zeilen. Volgens de Australische kustwacht zette ze haar EPIRB op ergens in de Zuidelijke Indische Oceaan met het dichtstbijzijnde schip 400nm van haar verwijderd. Ze was een paar keer plat gegaan in 60kn wind zei ze nog tegen haar vader via de Satphone en alles bleek onder controle te zijn tot ineens de verbinding verbroken werd. Een uur later belde de coastguard…

Beide EPIRB’s bleken geactiveerd te zijn, waarvan er eentje bij is die je enkel activeert als je daadwerkelijk in het water ligt. Die ene EPIRB is gekoppeld aan een overlevingspak of life raft zei vader Sunderland met moeite zijn emotie’s controlerend, en ik weet niet of ze nog aan boord is, in het life raft of in het water…

Abby is honderden mijlen van dichtstbijzijnd land verwijderd en het dichtste schip is 400nm van haar vandaan. Een redding operatie wordt gecoördineerd door de Franse Reunion Islands en Australië. Sunderland had een dagje zeilen in golven van 50 tot 60 voet achter de rug en toen haar EPIRB afging was het daar nacht.

Het scenario om een schip te verlaten gaat als volgt: Het schip maakt water welke het liferaft automatisch doet opblazen dat aan de boot vastzit. De zeilster in kwestie neemt dan de EPIRB en neemt deze mee in een grab bag en klimt in het life raft. Het touw dat het liferaft met het schip verbindt wordt enkel losgesneden wanneer het schip zinkt en het raft naar beneden zou trekken. Nu dit klinkt allemaal zeer eenvoudig, maar de condities waar zij in zit, zijn verre van eenvoudig. 20 meter golven, 60kn wind, het is nacht, en… je bent slechts een 16 jaar oud meisje!

Er waren veel negatieve reacties betreffende de timing van haar circumnavigatie, daar het haar in het midden van Indische Oceaan zou plaatsen tijdens de stormachtige winter van het Zuidelijk halfrond.
Abby was/is het 2de meisje dat een poging ondernam rond de wereld te zeilen op 16 jarige leeftijd na de Australische Jessica Watson welke vorige maand ongedeerd aankwam net voor ze 17 werd. We hopen dat Abby het goed maakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:28

Sandka schreef:
Wat ik mij dan afvraag; wie betaald al die begeleiding die Laura onderweg krijgt? In alle haves/stop of rustpunten, zijn dat allemaal vrijwilligers die ook zo graag willen dat laura haar record maakt... doubtful

Ze wordt zwaar gesponsord. Ze heeft een superteam achter zich staan. En werkelijk not done om haar allerlei ellende toe te wensen. Kind is 10x volwassener als dergelijke mensen imo.

Is dit jaloersheid of iemand iets misgunnen? Onvoorstelbaar ... echt!! :oo

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:04

slimmerik schreef:
Sandka schreef:

Ze wordt zwaar gesponsord. Ze heeft een superteam achter zich staan. En werkelijk not done om haar allerlei ellende toe te wensen. Kind is 10x volwassener als dergelijke mensen imo.

Is dit jaloersheid of iemand iets misgunnen? Onvoorstelbaar ... echt!! :oo

Volwassen? Het is maar wat je volwassen vind, als ze haar zin niet krijgt, zorgt ze daar wel voor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:07

Ik denk niet dat dit met jaloers of misgunnen te maken heeft, maar meer met het feit dat mensen boos zijn dat zo'n jong, arrogant meisje, iets totaal absurds voor elkaar krijgt! Want echt normaal is het niet dat een kind de wereld rond mag zeilen... Zoals iemand anders al zei "dan wil ik ook wel op mijn paard een wereldreis maken", waarom zij wel en een ander meisje met een andere "droom" niet?

Niet dat ik het goedkeur dat mensen haar de vreselijkste dingen toewensen hoor, maar ik snap wel een beetje waar het vandaan komt, denk een gevoel van onmacht en onbegrip...

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:55

Mag ik zeggen dat ik het echt zwaaaaaar belachelijk vind dat sommige mensen haar ronduit dood wensen ?
Jemig ! Jullie kennen die meid niet eens, alleen van tv. Get a life.
Bevalt het jullie niet besteden jullie er toch gewoon geen aandacht aan. Wat heeft ze jullie aangedaan ?!
Als het nou jullie neef/nicht was zouden jullie die dan ook dood wensen en/of zwaar gewond ? Of zelfs jullie broer of zus ?
Echt not done hoe sommige mensen praten..:n nouja wat goes around, comes around denk ik dan maar.

Persoonlijk heb ik er ook echt niks mee, en vind die ouders ook apart dat ze dit aanmoedigen.
Mijn kinderen (die ik (nog) niet heb) zouden hier ook echt niet mee aan hoeven komen. Maar ze gaat toch wel zeilen, waarom haar dan niet een veilige oversteek wensen ? Door haar arrogantie misschien ?!
Nou ga maar gezellig naar een wedstrijd, daar rijden ook zat arrogante meiden op hun dure sportpaarden rond.
Op basis van de indruk die je krijgt via tv, kun je imo niet oordelen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:14

Maar het gaat ook niet om haar persoonlijkheid, het gaat er om of het normaal is dat je je kind bewust aan zulke grote...een beetje extreme risico's blootstelt. En of dit haar schade berokkend en zo ja of dat het waard is. En dan ook nog de ontduiking van leerplicht tolereren.....

Of ze arrogant is..tja...ik vind het wel meevallen hoor maar als ze het echt is is het geen wonder, ze leert tenslotte dat ze met drammen, dreinen, en ongehoorzaamheid altijd haar zin zal krijgen. Laura rules ! En wat Laura wil gebeurt gewoon ongeacht wat. Knappe levenles voor een kind van 14.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:39

Waarom is het van belang dat ze zal falen?
Is dat vanwege haar leeftijd?
Te kort aan kennis?
Als ik de berichten mag geloven heeft ze laten zien dat ze de kennis (nu) bezit zoals gevraagd door de rechter, een jaar geleden.
Het is niet dat ze een jaar met de armen over elkaar heeft staan schreeuwen tot ze haar zin kreeg.
Als de bedoeling is kinderen demotiveren om te dromen en een doel na te streven hoop je alleen dat ze niet boven je uit zullen stijgen.
Wie is er dan klein?
:7

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:08

Er zijn zoveel kinderen met even zovele dromen. Als die er 2 jaar tussenuit willen mag dat toch ook niet?! Er bestaat zoiets als een wet gelijke behandeling. Als Laura een wereldreis gaat maken zullen er meer kinderen zijn die het voor gezien houden en gaan ook op pad. Als Laura het mag, mag ieder ander het ook natuurlijk. Dat gaat niet goed komen zo. Iedereen kan dan wel zeggen dat ze de wereldschool gaan volgen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:24

Er zijn tientallen Nederlandse kinderen die de wereldschool volgen momenteel... dus waarom Laura niet?

edit:

Citaat:
Onderzoek in o.a. de USA heeft aangetoond dat kinderen die het onderwijs thuis of elders via Wereldschool volgen, zijn later meestal bovengemiddeld succesvolle burgers, zowel privé als in hun werk
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 30-07-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:26

Waarom kan Laura niet gewoon wachten tot ze haar middelbare school fatsoenlijk heeft afgerond en in ieder geval een diploma heeft? En fatsoenlijk haar pubertijd door is gekomen met vriendinnen etc en niet in haar uppie midden op de oceaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:30

Onderzoek in o.a. de USA heeft aangetoond dat kinderen die het onderwijs thuis of elders via Wereldschool volgen, zijn later meestal bovengemiddeld succesvolle burgers, zowel privé als in hun werk.

Dus schijnt helemaal nog niet zo verkeerd te zijn die afzondering ....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:31

Jildau schreef:
Waarom kan Laura niet gewoon wachten tot ze haar middelbare school fatsoenlijk heeft afgerond en in ieder geval een diploma heeft? En fatsoenlijk haar pubertijd door is gekomen met vriendinnen etc en niet in haar uppie midden op de oceaan.

Waarom moet elk kind perse in die verstikkende maatschappij gedwongen worden? Omdat sommige geen ander beeld kunnen bevatten dan de eigenzinnige puber met 4 lagen schmink en een sigaret met een groepje mede-tutola's?

Dat mensen haar dood wensen... :(:) Sneu! Dan heb je IMO zelf nog wat opgroei-werk te doen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:32

ik vind het allemaal echt belachelijk dat er zo hijsa over gemaakt word.
maar ze blijft toch wel net zo lang door zeuren tot ze der zin wel krijgt.

ze heeft genoeg waarschuwingen en dingen gehad.
ze bekijkt t maar nog eens als ze niet meer leerplichtig is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:32

Nee een kind moet naar school, daar heb je de leerplicht voor. Zij kan gewoon net zo goed gaan als ze 18 is, dan is ze volwassen en mag ze zelf beslissen en hoeft deze hele heisa eromheen ook niet.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:33

slimmerik schreef:
Er zijn tientallen Nederlandse kinderen die de wereldschool volgen momenteel... dus waarom Laura niet?

edit:

Citaat:
Onderzoek in o.a. de USA heeft aangetoond dat kinderen die het onderwijs thuis of elders via Wereldschool volgen, zijn later meestal bovengemiddeld succesvolle burgers, zowel privé als in hun werk

inderdaad!

maar om nou solo te gaan?

Maar anderzijds, waarom doodwensen,. je wenst een 13 jarige toch ook niet dood bij bijv. een zz sprinparcours ?

BunnyIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:34

van mij mag ze gaan!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:39

Ik wens haar absoluut niet dood maar ik kan er ook niet wakker van liggen als ze gepakt wordt door kannibalen of piraten of gewoon als een baksteen naar de bodem zinkt. Bedoel dat is dan echt haar eigen schuld want al het advies wordt compleet genegeerd. En dan moeten de ouders niet gaan aankomen met stille tochten, en 10 keer jankend te zien zijn bij Hart van Nederland omdat hun Lauraatje dood is..