Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Hier komt toch ook weer lage bewolking aan de praat. Mist voor als je op de grond staat is anders dan mist die laag hangt en waar je op kijkt van boven af aan. Laten we daar niet over discussieren, dat is een weerbeeld die voor vliegers en de verkeerstoren van belang is en dat is dan zeker wel bekend. Wat zij zien, zien wij niet.
russel schreef:Een paar luttele seconden is idd te laat geweest, maar we moeten wel relativeren denk ik dan maar weer. Er was niet veel tijd en om meteen maar over fouten te spreken alsof het nalatigheid is, hadden ze meer tijd gehad, dan was het niet zo afgelopen, ze hebben immers wel ingegrepen.
SuperRupsje schreef:russel schreef:Een paar luttele seconden is idd te laat geweest, maar we moeten wel relativeren denk ik dan maar weer. Er was niet veel tijd en om meteen maar over fouten te spreken alsof het nalatigheid is, hadden ze meer tijd gehad, dan was het niet zo afgelopen, ze hebben immers wel ingegrepen.
Fijn dat iemand dat nog inziet. Er wordt nu wel heel makkelijk naar de piloten gewezen, een typisch voorbeeld van beste stuurlijk en een wal enzo.
SuperRupsje schreef:russel schreef:Een paar luttele seconden is idd te laat geweest, maar we moeten wel relativeren denk ik dan maar weer. Er was niet veel tijd en om meteen maar over fouten te spreken alsof het nalatigheid is, hadden ze meer tijd gehad, dan was het niet zo afgelopen, ze hebben immers wel ingegrepen.
Fijn dat iemand dat nog inziet. Er wordt nu wel heel makkelijk naar de piloten gewezen, een typisch voorbeeld van beste stuurlijk en een wal enzo.
russel schreef:Mystica, kennelijk dus niet. Boeing is ook op de hoogte gebracht van dit probleem, kennelijk niet voor niets.
LizMD schreef:Ja maar het is toch wel fijn om te weten dat de hoogtemeter fout zit dan en daar kwamen ze dus pas op het laatste moment achter!
Mystica schreef:Ik dacht een piloot bij elke foutmelding in de vluchthandleiding moest kijken? Ik snap gewoon niet dat ze het vliegtuig niet van de autopiloot afgehaald hebben. De gezagvoerder was instructeur! Hij moet geweten hebben welk effect die hoogtemeter op de autopiloot heeft...