Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:53

Blue_Eyes schreef:
Een zwaluw maakt nog geen zomer, Mistral. Er zitten rotte appels tussen. Net als bij de humanisten, bij de atheisten, bij de christenen, bij de de-politie-is-je-beste-vriend-agenten, etc. etc. etc.

Helaas is het niet 1 maar stapelt het zich langzamerhand op

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:59

KiWiKo schreef:
jamyskatje........... als dat nou de leidraden zijn van de islam......

kan jij me dan antwoord geven hoe een grote thuiszorgorganisatie in Rotterdam, gedreven door zelfs een imam!!! hun klanten hun PGB's beheerd en de toch al sober gegeven indicaties voor slechts een kwart leverde??

(achtergrond info... een Persoons Gebonden Budget (PGB) is een bedrag dat een zorgvrager (gehandicapt, oud ect) op zn rekening gestort krijgt om zorg van in te kopen bij een erkend bedrijf. Dit gaat per indicatie (er komt iemand kijken die beslist welke en hoeveel zorg je nodig hebt)

In dit geval heeft de Imam van zijn klanten het toegekende PGB beheerd, en ze vervolgens veel minder dan de geindiceerde zorg geleverd..

Hij is "gepakt" omdat hij geld opnam van de beheersrekening..

Maw deze imam stal geld van mensen die dit geld hebben gekregen om hoognodige zorg in te kopen! Verklaar ........... want ik wil dit als ondernemer in de zorg graag begrijpen

Dat vind ik nou zo'n dooddoener!
Ik ben christen maar word ook niet graag vergeleken met 'christelijke' organisaties die zich gruwelijk misdragen.
Zoo gemakkelijk!
Laten we nu niet zo generaliseren. Ieder is verantwoordelijk voor zichzelf, je kan toch niet verantwoordelijk zijn voor mensen die ergens in de verte beweren ongeveer zo'n geloof als jij te hebben? Flauw hoor!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:48

waarom dooddoener..........ik mag toch neem ik aan vragen hoe een moslim denkt over en zaak als dit..?

lees het en verander moslim in christen, en dan had ik dat aan jou gevraagd Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:55

Kom op Kiwiko, dat is toch gewoon een dief? In dit geval toevallig een moslim-dief netzo als er christelijke, boedhistische, joodse, atheistische of noem maar op-dieven bestaan.

Waarom zou je als moslim een speciale mening over moslim-dieven moeten hebben?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 01:09

Alsof wij met onze christelijk-joodse achtergrond (dat joodse dat er telkens met nadruk bij vermeld wordt vind ik wel grappig, dat was 70 jaar geleden nog heel anders, dus niet echt onze historische achtergrond) ons verantwoordelijk zouden moeten voelen voor b.v. al die Katholieke leiders die hun misdienaars verkracht hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 01:16

omdat ik lees in jameyskatje haar uitleg over de islam dat het slechts liefdevol, meedogend, naastelievende geloofsovertuiging is. dat de halve wereld op zn kop staat door een stomme film, gemaakt door een idioot uit angst wat mensen uit deze geloofsovertuiging gaan uithalen...... wordt onder het vloerkleed geveegd.

een Imam (de man die alle goedheid van het geloof predikt) onthoud mensen hun zorg, om er zelgf rijker van te worden......

leg het mij uit?

Natuurlijk is die man een dief, erger nog ........ de zorg in Nederland is al een drama, en hij heeft buiten dat hij geld gestolen heeft deze mensen niet de zorg gegeven waar ze minimaal recht op hebben........... maar hij predikt wel waar de islam voor staat.

Ik heb daar moeite mee en ik wil begrijpen waarom dit getolereerd wordt onder de westerse moslims.

Ik had gehoopt dat Jameyskatje had gezegd dat dit een foute man was, en dat het inderdaad een dief is......... en dat dit inderdaad niet representatief is voor de moslims en nog liever dat zij en haar medemoslims deze man, die zoveel van zijn geloofsgenoten (want het was een moslimorganisatie, moslims voor moslims) zoveel onrecht heeft aangedaan van binnenuit wordt aangepakt.

Mij heeft deze meneer niet geschaad, sterker nog........ ik heb hier veel nieuwe klanten van, allemaal moslims ....... die ik naar hun waarden en normen verzorg........

ik wil gewoon graag weten hoe het kan dat een geloof zo vol (naaste) liefde, zo vol idealogie, zo vol vergevingsgezindheid kan zorgen voor een internationaal groot probleem.......... met in zijn kielzog het kleine probleempje in Rotterdam

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 01:26

ik ben katholiek saar Lachen maar ik loop niet te zeggen dat het Katholieke geloof HET is, ik moord er niet voor, ik pleeg er geen aanslagen voor......... en inderdaad zijn er binnen de Katholieke kerk nogal behoorlijk wat misbruikgevallen bekend...... en mijn mening is dat de kerk zijn kop in het zand steekt

en daarom heb ik een groot deel van mijn opvoeding in het kamertje "ongelooveloos hypocriet" van mijn rugzakje gestopt.

Ik wens mij niet te conformeren met een geloof dat niet (in mijn ogen) oprecht is........

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:10

KiWiKo schreef:
omdat ik lees in jameyskatje haar uitleg over de islam dat het slechts liefdevol, meedogend, naastelievende geloofsovertuiging is. dat de halve wereld op zn kop staat door een stomme film, gemaakt door een idioot uit angst wat mensen uit deze geloofsovertuiging gaan uithalen...... wordt onder het vloerkleed geveegd.

een Imam (de man die alle goedheid van het geloof predikt) onthoud mensen hun zorg, om er zelgf rijker van te worden......

leg het mij uit?

Natuurlijk is die man een dief, erger nog ........ de zorg in Nederland is al een drama, en hij heeft buiten dat hij geld gestolen heeft deze mensen niet de zorg gegeven waar ze minimaal recht op hebben........... maar hij predikt wel waar de islam voor staat.

Ik heb daar moeite mee en ik wil begrijpen waarom dit getolereerd wordt onder de westerse moslims.

Ik had gehoopt dat Jameyskatje had gezegd dat dit een foute man was, en dat het inderdaad een dief is......... en dat dit inderdaad niet representatief is voor de moslims en nog liever dat zij en haar medemoslims deze man, die zoveel van zijn geloofsgenoten (want het was een moslimorganisatie, moslims voor moslims) zoveel onrecht heeft aangedaan van binnenuit wordt aangepakt.

Mij heeft deze meneer niet geschaad, sterker nog........ ik heb hier veel nieuwe klanten van, allemaal moslims ....... die ik naar hun waarden en normen verzorg........

ik wil gewoon graag weten hoe het kan dat een geloof zo vol (naaste) liefde, zo vol idealogie, zo vol vergevingsgezindheid kan zorgen voor een internationaal groot probleem.......... met in zijn kielzog het kleine probleempje in Rotterdam

He BAH, wat een flauwe kinderachtige vergelijking. Hoe kan 'zomaar een meisje op bokt' nou iets vinden van een iemand in Rotterdam die geld steelt van hulpbehoevenden. Alleen maar omdat ze hetzelfde geloof hebben. Zij is toch niet verantwoordelijk voor wat al haar geloofsgenoten over de hele wereld / in heel nederland allemaal uithalen. Die man is gewoon fout, en waarschijnlijk een ongelooflijke eikel!, maar dat heeft toch niets met z'n geloof te maken. Zijn ook ongelooflijke eikels onder boedhisten en katholieken. Maar om daar nou andere katholieken op aan te gaan spreken en een verklaring voor te gaan vragen.... Verward

De eerst volgende katholiek die ik tegenkom, zal ik eens te verantwoording gaan roepen over 'verkrachtende bisschoppen'... Gestoord

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:11

ik heb het toch al uitgelegd??
is zijn geen haatdragende geloven.. en de wereld heeft ook op zijn kop gestaan toen er andere religies in het spel waren.

ik heb gezegd wat mijn geloof over geld zegt, voor zover ik weet. geen 1 geloof leert toch dat je mag stelen??

weetje. wij mogen niet eens 1 maiskorreltje stelen! als het niet van jou is moet je er af blijven. net als met rente etc etc..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:34

jameyskatje schreef:
is zijn geen haatdragende geloven.. en de wereld heeft ook op zijn kop gestaan toen er andere religies in het spel waren.

ik heb gezegd wat mijn geloof over geld zegt, voor zover ik weet. geen 1 geloof leert toch dat je mag stelen??

weetje. wij mogen niet eens 1 maiskorreltje stelen! als het niet van jou is moet je er af blijven. net als met rente etc etc..

toch jammer dat ik zo vaak mee heb gemaakt en dat het in alle kranten staat dat moslims die regel even vergeten en andere regels heel belangrijk vinden (als dat uit komt blijkbaar Rolleyes )

Zoals ik eerder een voorbeeld heb gegeven (doodgedrukte tasjes dief), zijn er nog zoveel voorbeelden, van criminelen die door de familie en vrienden gewoon openomen blijven in de groep.
Voor mij een teken dat vele "alles" allleen wordt geloven en na wordt geleeft als dat uit komt.
Dat kan ik niet afwimpelen met uitzonderingen, dus er moet over gepraat worden. Het is niet het onbekende waar "men" angst voor heeft. Het is het bekende wat "men" zwaar afkeurd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:41

Wat een gezeik, sorry hoor. Alsof atheistische criminelen niet in hun familie opgenomen blijven... Dat voor velen 'alles' alleen nageleefd wordt als het uitkomt, geldt ook weer niet alleen voor moslims, maar ook voor christenen, humantisten, atheisten, communisten, hoeveel wil je er nog meer hebben...?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:45

Blue_Eyes schreef:
Wat een gezeik, sorry hoor. Alsof atheistische criminelen niet in hun familie opgenomen blijven... Dat voor velen 'alles' alleen nageleefd wordt als het uitkomt, geldt ook weer niet alleen voor moslims, maar ook voor christenen, humantisten, atheisten, communisten, hoeveel wil je er nog meer hebben...?

Dat is zeker zo, maar nu hebben we het over moslims en waarom ze zo in het nieuws staan. Waarom is deze film nu zo'n probleem? Hier moet toch over gepraat kunnen worden, want het zijn geen verzonnen en gemaakte fragmenten.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:52

superwoman schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat is zeker zo, maar nu hebben we het over moslims en waarom ze zo in het nieuws staan. Waarom is deze film nu zo'n probleem? Hier moet toch over gepraat kunnen worden, want het zijn geen verzonnen en gemaakte fragmenten.

Dit stukje begrijp ik dus ook niet zo. Kijk, Jameyskatje beleeft een geloof op de ´goede´ manier, dat mag duidelijk zijn. Ik zou willen dat alle gelovingen zo zijn. Dan was er een stuk minder ellende op de wereld. Maar de problemen rond dit geloof (en andere, maar daar ging dit topic niet over) zijn toch niet verzonnen?

Geert Wilders maakt een weinig voorstellend filmpje en de halve wereld staat op zijn kop. Als hij zulke onnozele dingen zegt, waarom wordt hij dan met de dood bedreigd? Waarom wordt die Hagenees met de dood bedreigd omdat hij voorstelt dat we een dagje gaan vlaggen en trots zijn op ons land? EN zo kan ik nog wel doorgaan, ook van die tasjesdief. Die mevrouw verdedigd zichzelf en wordt nu al drie jaar met de dood bedreigd... dat is toch van de zotte?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:24

ik ben het met je eens....ik krijg heel vaak de indruk op dit topic dat er helemaal geen probleem is en dat alles overdreven word.....was het maar waar...de veiligheidsdiensten draaien overuren,dan zijn er toch wel degelijk problemen dacht ik zo...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:42

jameyskatje schreef:
is zijn geen haatdragende geloven.. en de wereld heeft ook op zijn kop gestaan toen er andere religies in het spel waren. ..

Staat de wereld op de kop wanneer er heel veel racisme naar de joden in belgie is
Staat het land op kop wanneer er een christelijke jongen is neergeschoten
Staat de wereld op de kop als islamieten boeddhistisch geloof en mensen verdrijven
Staat de wereld op de kop wanneer chinese anti boeddhistisch zijn

Neen, wereld staat alleen op de kop voor bepaalde geloven. Mischien omdat niet alle geloven een houding hebben een oog voor een oog. Mischien omdat niet alle geloven even groot zijn. Mischien gewoon omdat mensen minder geven.

Of omdat die geloven minder drama maken, en nog geloven dat het met vrede zonder protest en slachtofferrol opgelost kan worden

An eye for an eye makes the world blind Lachen Haatdragende gelovige zijn er wel, alleen zijn de duivels die ze willen bestrijden niet buiten, maar in hun eigen hart Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:03

Blue_Eyes schreef:

Precies, de gemeenschappelijke factor is dat het allemaal mensen zijn. Niet alle moslims zijn perfecte mensen of perfecte moslims, misschien zelfs niet één.
Stelen is verkeerd, laten we zijn hand afhakken.
Dat cursieve is natuurlijk ter illustratie.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:05

Dat weten we allemaal, maar jameyskatje doet dit allemaal af als zijnde geen echte moslims, en dat vind ik nogal apart. Ik vat het op als moslims zijn alleen goede mensen, de anderen zijn geen echte moslims. Dat zou dus ook voor deze imam op moeten gaan, wat het nog aparter maakt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:16

geerke schreef:
ik ben het met je eens....ik krijg heel vaak de indruk op dit topic dat er helemaal geen probleem is en dat alles overdreven word.....was het maar waar...de veiligheidsdiensten draaien overuren,dan zijn er toch wel degelijk problemen dacht ik zo...

Joh dat zou de angst voor het onbekende zijn volgens mensen hier Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:20

Mystica schreef:
Dat weten we allemaal, maar jameyskatje doet dit allemaal af als zijnde geen echte moslims, en dat vind ik nogal apart. Ik vat het op als moslims zijn alleen goede mensen, de anderen zijn geen echte moslims. Dat zou dus ook voor deze imam op moeten gaan, wat het nog aparter maakt.

In beginsel is de islam vredelievend en vrijgevig, maar er zit een vrij groot gat soms tussen het principe en de praktijk, maar daar kan Jameyskatje ook niks aan doen toch?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:27

Nee, maar ze moet ook niet doen alsof de problemen die er zijn (en laten we eerlijk zijn, die zijn er) niet bestaan of niet waar zijn.

Er is geen enkel begrip voor mensen die moeite hebben met dat geloof in Nederland en andere delen van de wereld. Juist omdat het vrij ernstige problemen veroorzaakt.

We slaan hier in Nederland soms een beetje door. De rotte appels worden niet aangepakt, soms echt omdat men bang is om te discrimineren en dus krijg je de kans dat dit soort zaken escaleren. En daarom zijn een steeds groter wordende groep mensen het gewoon zat. Dus als je het over schuld hebt... de regering?

Maar wat gaan we er nu aan doen? De moslims zelf ondernemen geen actie.
A. omdat ze niet verantwoordelijk zijn voor deze geloofsgenoten?
B. omdat ze bang zijn voor extremisten?

Maar wat doen we er dan aan? Vertel het mij maar....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:27

Maar dat heeft toch niets te maken met wat ik zeg? Nagelbijten / Gniffelen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:09

Maar dat vind ik nu eindelijk eens een goede reactie, eerlijk gezegd....

Al dat gezeik over de Islam en maar slechte dingen zoeken slaat natuurlijk nergens op..

Problemen zijn er in elk geloof, en ja in de Islam ook, en misschien idd in deze tijd nog wel een beetje meer... Daar worden ook geen ogen voor gesloten.. Tenminste, niet door mij, en niet door mijn omgeving.

Je zegt dat de moslims geen actie ondernemen maar dat is niet helemaal waar.. Ga maar eens Islamitische forums af, hoeveel mensen proberen er wel niet wat op touw te zetten... Het vervelende is dat op veel forums ook extremisten rondhangen, daar ben ik heel eerlijk in, en die gooien vaak roet in het eten en zaaien onrust.. Bedreigingen heb ik gelukkig nog niet gelezen.

Maar er zijn genoeg moslims die er ook genoeg van hebben, maar iets ondernemen kost wat tijd.... Dus om te zeggen dat er geen enkele moslim actie onderneemt, is niet waar. Maar de twee redenen die jij geeft (esperanza) daar zit ook een kern van waarheid in. Bang voor de extremisten en inderdaad het gevoel dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van je geloofsgenoten, dat is ook zo. Maar er zijn genoeg moslims die hun geloof hoog willen houden en die er wat aan proberen te doen. Wacht maar af, er zal nog wel wat gebeuren van onze kant denk ik zo..

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:14

Volgens mij maken de bokkers zich er nog meer druk om dan de moslims.

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:01

Ik vind het allemaal nogal opgeblazen. "De islamisering van Nederland". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld wordt? Sorry hoor, maar niemand legt mij op om moslim te worden. Moslims zijn aanwezig in Nederland, maar hoeveel last hebben we daar nu daadwerkelijk van.... En dan niet te beginnen over een aantal vervelende ontspoorde Marokkaanse jochies die overvallen plegen en mensen terroriseren, dat heeft niets te maken met het feit dat ze moslim zijn. (als ze dat al zijn) Dat is namelijk een ander probleem dat een totaal andere oorzaak heeft.

Goed er is een kleine groep haatzaaiende imams, die moeten worden aangepakt, net als dat er een kleine groep haatzaaiende rechts-extremisten bestaan die moeten worden aangepakt.

Hoeveel last heeft de gemiddelde Nederlander nou werkelijk van moslims?

Net als dat boerka probleem, hoeveel boerka draagsters hebben we in Nederland? Nog niet eens 100 op zestienmiljoen mensen. Waar maken we ons druk om, is Nederland zo verveeld geraakt?

Zijn er geen dingen in Nederland waar we ons beter mee bezig kunnen houden dan dit soort dingen? Files bijvoorbeeld, of armoede bestrijding?

Ik weet zeker dat als er niet meer zou worden gesproken over verschillen in cultuur en geloof dat integratie veel sneller zou verlopen. Bovendien is integratie niet iets wat je kan opleggen dat groeit vanzelf. Maar daar gaan een aantal generaties overheen dan lost alles zichzelf op.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:27

Justdoit schreef:
Ik vind het allemaal nogal opgeblazen. "De islamisering van Nederland". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld wordt? Sorry hoor, maar niemand legt mij op om moslim te worden. Moslims zijn aanwezig in Nederland, maar hoeveel last hebben we daar nu daadwerkelijk van.... En dan niet te beginnen over een aantal vervelende ontspoorde Marokkaanse jochies die overvallen plegen en mensen terroriseren, dat heeft niets te maken met het feit dat ze moslim zijn. (als ze dat al zijn) Dat is namelijk een ander probleem dat een totaal andere oorzaak heeft.

Goed er is een kleine groep haatzaaiende imams, die moeten worden aangepakt, net als dat er een kleine groep haatzaaiende rechts-extremisten bestaan die moeten worden aangepakt.

Hoeveel last heeft de gemiddelde Nederlander nou werkelijk van moslims?

Net als dat boerka probleem, hoeveel boerka draagsters hebben we in Nederland? Nog niet eens 100 op zestienmiljoen mensen. Waar maken we ons druk om, is Nederland zo verveeld geraakt?

Zijn er geen dingen in Nederland waar we ons beter mee bezig kunnen houden dan dit soort dingen? Files bijvoorbeeld, of armoede bestrijding?

Ik weet zeker dat als er niet meer zou worden gesproken over verschillen in cultuur en geloof dat integratie veel sneller zou verlopen. Bovendien is integratie niet iets wat je kan opleggen dat groeit vanzelf. Maar daar gaan een aantal generaties overheen dan lost alles zichzelf op.

Afgod OK dan!