KiWiKo schreef:omdat ik lees in jameyskatje haar uitleg over de islam dat het slechts liefdevol, meedogend, naastelievende geloofsovertuiging is. dat de halve wereld op zn kop staat door een stomme film, gemaakt door een idioot uit angst wat mensen uit deze geloofsovertuiging gaan uithalen...... wordt onder het vloerkleed geveegd.
een Imam (de man die alle goedheid van het geloof predikt) onthoud mensen hun zorg, om er zelgf rijker van te worden......
leg het mij uit?
Natuurlijk is die man een dief, erger nog ........ de zorg in Nederland is al een drama, en hij heeft buiten dat hij geld gestolen heeft deze mensen niet de zorg gegeven waar ze minimaal recht op hebben........... maar hij predikt wel waar de islam voor staat.
Ik heb daar moeite mee en ik wil begrijpen waarom dit getolereerd wordt onder de westerse moslims.
Ik had gehoopt dat Jameyskatje had gezegd dat dit een foute man was, en dat het inderdaad een dief is......... en dat dit inderdaad niet representatief is voor de moslims en nog liever dat zij en haar medemoslims deze man, die zoveel van zijn geloofsgenoten (want het was een moslimorganisatie, moslims voor moslims) zoveel onrecht heeft aangedaan van binnenuit wordt aangepakt.
Mij heeft deze meneer niet geschaad, sterker nog........ ik heb hier veel nieuwe klanten van, allemaal moslims ....... die ik naar hun waarden en normen verzorg........
ik wil gewoon graag weten hoe het kan dat een geloof zo vol (naaste) liefde, zo vol idealogie, zo vol vergevingsgezindheid kan zorgen voor een internationaal groot probleem.......... met in zijn kielzog het kleine probleempje in Rotterdam
He BAH, wat een flauwe kinderachtige vergelijking. Hoe kan 'zomaar een meisje op bokt' nou iets vinden van een iemand in Rotterdam die geld steelt van hulpbehoevenden. Alleen maar omdat ze hetzelfde geloof hebben. Zij is toch niet verantwoordelijk voor wat al haar geloofsgenoten over de hele wereld / in heel nederland allemaal uithalen. Die man is gewoon fout, en waarschijnlijk een ongelooflijke eikel!, maar dat heeft toch niets met z'n geloof te maken. Zijn ook ongelooflijke eikels onder boedhisten en katholieken. Maar om daar nou andere katholieken op aan te gaan spreken en een verklaring voor te gaan vragen....
De eerst volgende katholiek die ik tegenkom, zal ik eens te verantwoording gaan roepen over 'verkrachtende bisschoppen'...