ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:18

reageer dan niet...jeetje

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:19

ja idd als je neit de moeite wil doen het te lezen Slapen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:20

oh iemand was me voor Knipoog

ik zou inderdaad in eerste instantie al helemaal hotel de botel zijn als zoiets met mijn kindje zou gebeuren en als ik dan ook nog verdacht werd zou ik di hele kerk afbreken als het nodig was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:21

Als ik heel eerlijk ben weet je niet hoe je reageert, tot het je overkomt.

Cyntje

Ik heb op je getemd,... je doet me voorkomen dat je liever veel posts verzameld dan dat je je daadwerkelijk wil inlezen in het verhaal.
Dit is niet ff iets om zomaar een nutteloze post neer te zetten...

Ontopic weer Vork

Moniek

faye schreef:
Kekaro: Precies! En tot nu toe wordt alleen vrij gegeven dat ze vond dat Maddie druk was (ja vier jaar logisch), en dat ze er alleen voor stond. So what? Dit doet niets ter zake en zijn wel prive zaken die nu uitgebreid uitgemeten worden. Ik vind dat eigenlijk zeer onfatsoenlijk.

Sorry maar prive zaken van mogelijke verdachten? nee sorry gaat er bij niet in.
Dat zal mooi zijn mark dutroux heeft alle pijlen in zijn richtig gewezen maar geen enkel bewijz is doorslag gevend de enige vooroordeling kan zijn door een kijkje in de kelder...maar dan zeggen dat is te prive ja daaaaaaaaaaag.
Niks is meer prive voor die ouders en dat zal ik in hun situatie ook niet willen al moet me hele leven op straat gegooid worden.
Je wilt toch zeker een schoon geweten?

Lusitana

Ik lees nu dat artikel pas over die Brit die de zaak Joana aanhaalt. Die noemt even het Portugese klimaat en de staat van ontbinding waarin het lichaam zich dan moet bevinden. Ten eerste is het in Mei echt niet vreselijk warm, helemaal dit jaar niet, ten tweede, als het in een grot of diep onder het zand heeft gelegen, gaat dat heel langzaam omdat het daar heel koud is.

Ten tweede is die vrouw tijdens het verhoor wellicht geslagen, maar zou jij niet kwaad worden als je hoort hoe iemand haar dochter vermoord omdat ze niet wil dat de sexuele relatie met haar eigen broer uitkomt? Toch te walgelijk voor woorden? Het is onprofessioneel, maar ik kan me er iets bij indenken. Bovendien hebebn ze beiden bekend, met hetzelfde verhaal...
Het onderzoek is later ingesteld om te zien of ze vrij kunnen komen omdat we hier die "geen lijk, geen moord" wet hebben. Dat wil niet zeggen dat ze onschuldig zijn. Er is ontzettend veel bloed gevondne in de woonkamer. Ze hebebn haar tegen de deurpost gesmeten, daar is ze dood aan gegaan (dus ook min of meer perongeluk0, maar vervolgens hebben ze haar in stukken gezaagd. Dan ben je dus echt fout bezig. Het is dát feit, wat ook bij de McCanns meespeelt, wat het een ernstig misdaad maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:24

Nou Moniek, wat nou als ze toch onschuldig blijken te zijn?
En daarbij, je zou toch mogen verwchten dat de politie dit soort zaken niet naar buiten brengt, dat heet privacy, ook van verdachten. (nog steeds onschuldig, want niet bewezen). Maar zo professioneel is de portugeze politie dus niet.
Zoals ik al eerder aangaf, het kan ook zijn dat ze er ingeluisd warden, bijvoorbeeld door bepaalde polkitiefunctionarissen zelf.Vind ik geen gekke gedachte als je leest dat een aantal rechercheurs op deze zaak bekentenissen hebben afgedwongen bij de moeder en oom van dat andere meisje. Het zou niet voor het eerst zijn dat er politiefunctionarissen betrokken zijn bij pedofiele netwerken.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:28

faye als de portugeze politie niet professioneel is de britten werken samen met de portugeze dus dan zou de britse politie net zo onproffesioneel zijn?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:29

Ben ik het helemaal mee eens.
Maar dan nog als jij word verdacht van de dood/moord van je dochter/kind.
dan doe jij er toch alles aan om te bewijzen dat niet zo is?
En dan kan mij het geen zak schelen dat het naar buiten komt.
Hun naam is nu toch al besmet terecht of onterecht maar als hun zeker weten dat ze niks hebben gedaan dan deed ik er alles aan,en dat zie ik hun niet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:32

Moniek, je weethelemaal niet wat je zou doen. Tuurlijk heb ik daar ook gedachten over, alleen als je iets traumatisch overkomt kun je zomaar heel anders reageren dan dat je van tevoren gedacht had!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:33

__baron__ schreef:
faye als de portugeze politie niet professioneel is de britten werken samen met de portugeze dus dan zou de britse politie net zo onproffesioneel zijn?

ALs de portugese politie feiten uit het dagboek naar buiten brengt kun je dat de britse politie niet kwalijk nemen. Ook kande portugese politie met bewijsmateriaal knoeien voordat het naar engeland gaat voor onderzoek. Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:34

faye schreef:
Als ze in haar dagboek zou schrijven dat ze slaapmiddel toedient is dat wel wat anders. maar inzicht in de psyche gaat nergens over. Ik verzucht ook wel eens dat mijn kinderen vreselijk druk zijn en ik zo moe ben, ik schrijf alleen niet in een dagboek. Het begint erop te lijken dat er eigenlijk geen sluitend bewijs is en dat er nu van alles geprobeerd wordt.

En als ik in complottheorieën ga denken, dezelfde rechercheurs zaten op de zaak van dat andere meisje. Misschien hebben ze er zelf mee te maken en willen ze nu weer iets afdwingen? Alles is nog mogelijk.

Nu praat je precies zoals de Britse pers de mensen heeft gehersenspoeld.
Natuurlijk bestaat een deel van het team uitdezelfde mensen daar het gewoon de politie van die regio is.
Er zijn genoeg bewijzen, het dagboek geeft wel degelijk aan dat Gerry geen klap uitvoerde en alles op haar nek kwam, waardoor bv de uitvlucht naar slaapmiddel verklaard kan worden. Want het is bv wel opvallend hoe ze elke avond rustig om de zelfde tijd uit eten konden (en ALTIJD) hun kinderen alleen lieten. Zal een kind niet eens een keertje NIET meteen slapen? Overigens is het dagboek niet HET waar nu ineens bewijs uit moet komen. Ik heb al vaker gezegd, het zijn allemaal puzzelstukjes die uiteindelijk het heel plaatje geven. Niets is op zichzelf stand voldoende, tenzij het een moordwapen is.
Waarom zou de politie in hemelsnaam iets afdwingen? Wat winnen ze daarmee? Helemaal niets hoor en vergeet even niet dat er een vertaler bij zit, en hun advokaat, hun woordvoerdster (Britse). Het is heus niet zo dat ze met een meneer van de politie in een kamertje zit!!!!!!
Het feit dat de Portugese politie niet veel loslaat, wil niet zeggen dat er geen bewijzen zijn! Ze willen alleen niet dat het onderzoek gevaar loopt! Er zijn journalisten die al genoeg in d eweg zitten en ze willen allemaal zo graag hét plaatje.
Kun je je nog herinneren dat de Telegraaf kwam met mogelijke vindplaats? De portugese politie is de volgende dag pas ingelicht, toen liepen de journmalisten daar al lang rond en waren alle eventueel sporen al besmet. Ik hoop dat je ziet wat ik bedoel. De media helpt echt niet! nu zetten ze de mensen ook nog op tegen de portugese politie, terwijl die samenwerkt, vanaf DAG 1, met de Britse politie en het forensisch onderzoek zelfs in Engeland wordt gedaan!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-09-07 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:36

Lusitana, jij bent nou niet bepaald objectief. Alles is nog mogelijk, maar ik blijf het zeer onprfessioneel vinden om stukken uit een dagboek naar buiten te brengen die nog niet eens bewijs zijn ook. DAT is pas manipulatie.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:36

faye schreef:
Kekaro: Precies! En tot nu toe wordt alleen vrij gegeven dat ze vond dat Maddie druk was (ja vier jaar logisch), en dat ze er alleen voor stond. So what? Dit doet niets ter zake en zijn wel prive zaken die nu uitgebreid uitgemeten worden. Ik vind dat eigenlijk zeer onfatsoenlijk.

Je geeft zelf aan dat er maar een deel is vrijgegeven. Wie weet staat er nog veel meer in wat van belang is in dit onderzoek.

En dat Maddie druk was doet wel ter zake, aangezien dit motief kan zijn voor eventuele moord (of dood door "schuld").

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:37

faye schreef:
Moniek, je weethelemaal niet wat je zou doen. Tuurlijk heb ik daar ook gedachten over, alleen als je iets traumatisch overkomt kun je zomaar heel anders reageren dan dat je van tevoren gedacht had!

ach kom op als jij beschuldigd word van de dood van je kind en je hebt niks gedaan dan doet ieder normaal mens er alles aan om het tegendeel te bewijzen.
Je gaat pas raar doen als je er wel wat van af weet maar eigelijk ook weet dat het een ongeluk was.
nee sorry ben het niet met je eens

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:37

faye schreef:
__baron__ schreef:

ALs de portugese politie feiten uit het dagboek naar buiten brengt kun je dat de britse politie niet kwalijk nemen. Ook kande portugese politie met bewijsmateriaal knoeien voordat het naar engeland gaat voor onderzoek. Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt.

De porugese politie is met niets naar buitengekomen, dat is de media! Ze knoeien niet met bewijsmateriaal, de britse politie IS ERBIJ geweest bij het nemen van monsters etc. Overal zijn ze bij!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:38

dat bedoel ik ook te zeggen lusitana komt er alleen een beetje beroerd uit maar ze werken nauw samen zoals ik begrepen heb

vind dat je wel gelijk hebt wat betreft het dagboek dat dat niet vrij hoeft te komen dat is immers "prive"

edit: typfouten Vork en hele woorden vergeten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:39

Moniek schreef:
faye schreef:

ach kom op als jij beschuldigd word van de dood van je kind en je hebt niks gedaan dan doet ieder normaal mens er alles aan om het tegendeel te bewijzen.
Je gaat pas raar doen als je er wel wat van af weet maar eigelijk ook weet dat het een ongeluk was.
nee sorry ben het niet met je eens

Dan heb je zeker nog nooit iets traumatisch meegamaakt. Ik wel, en ik reageerde toch wel heel anders door shock dan ik van tevoren gedacht had. Knap, dat jij precies weet wat je zal doen als je kind weg is, want het kan nog steeds zo zijn dat de ouders er niet mee te maken hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:39

faye schreef:
Nou Moniek, wat nou als ze toch onschuldig blijken te zijn?
En daarbij, je zou toch mogen verwchten dat de politie dit soort zaken niet naar buiten brengt, dat heet privacy, ook van verdachten. (nog steeds onschuldig, want niet bewezen). Maar zo professioneel is de portugeze politie dus niet.
Zoals ik al eerder aangaf, het kan ook zijn dat ze er ingeluisd warden, bijvoorbeeld door bepaalde polkitiefunctionarissen zelf.Vind ik geen gekke gedachte als je leest dat een aantal rechercheurs op deze zaak bekentenissen hebben afgedwongen bij de moeder en oom van dat andere meisje. Het zou niet voor het eerst zijn dat er politiefunctionarissen betrokken zijn bij pedofiele netwerken.

Nog een woord over de onprofessionel portugese politie en ik trek je door de computer Boos! Ik vraag me af waar je het op baseert. Ooit met ze te maken gehad? En de Britse politie heeft alle zaken natuurlijk dezelfde dag opgelost Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:40

faye schreef:
Lusitana, jij bent nou niet bepaald objectief. Alles is nog mogelijk, maar ik blijf het zeer onprfessioneel vinden om stukken uit een dagboek naar buiten te brengen die nog niet eens bewijs zijn ook. DAT is pas manipulatie.

Het is de MEDIA die dingen bekend maakt, waarvan niemand weet of het echt wel in het dagboek staat. Nu jij weer.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:41

Dat wilde ik dus ook net zeggen,... de media weet wel hoe ze het naar buiten moeten brengen Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:42

Als er iemand objectief is, ben ik het wel, want ik lees die Britse bagger niet.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:42

faye schreef:
Dan heb je zeker nog nooit iets traumatisch meegamaakt. Ik wel, en ik reageerde toch wel heel anders door shock dan ik van tevoren gedacht had. Knap, dat jij precies weet wat je zal doen als je kind weg is, want het kan nog steeds zo zijn dat de ouders er niet mee te maken hebben.

Waar het mij om gaat: reageerde je 4 maanden later nog steeds zo?

Dat je de eerste dagen door shock anders reageerd oke, maar inmiddels zijn we 4 maanden verder en nog steeds doen ze er weinig aan.
Niet 1 persoon, nee iedereen die er iets mee te maken heeft.