Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

horseyfries

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:42

turbotinker schreef:
[Nee ik woon in het Oosten,en ik weet echt wel wat allochtoniteit inhoudt hoor Clown
En nee,daar zou ik niet anders van spreken.
Jij vergeet dat er bij die 20 vervelende moslims bij jou uit de straat,ook 20 vervelende nederlanders zitten.Heel veel mensen zien dat nog wel eens over het hoofd!
Ik vind niks vervelender dan ons eigen gierige,heetgeblakerde,nederlandse volk!

Verder nem ik het niet op voor buitenlanders,ik had liever ook gezien dat nederland gewoon nederland bleef...Maarja,mensen komen hierheen voor een beter leven,dus laten we er met zijn allen iets van maken,niet?

Dit is nu niet bepaald een argument tegen de partij Wilders..... Haha!
Vind jij het normaal dat de verhouding in de straat 20 vervelende moslims tegenover 20 vervelende nederlanders is???
Woon je dan nog in Nederland?
Ik ken weinig landen met hetzelfde beeld, Frankrijk komt het dichtste in de buurt en zie eens wat daar nu gaande is aan ellende de afgelopen tijd??
Ik zal niet op Wilders stemmen maar vind wel dat de nieuwe regering, wie dat ook mogen zijn, wel beter moeten luisteren naar wat die stemmen voor hem verwoorden: dat het wel genoeg is zo langzamerhand en er dringend meer gedaan moet worden aan de problemen die bepaalde groeperingen bewust of onbewust veroorzaken.
Dat is de enige manier waarop je radicalisering van Nederland kan stoppen en er geen ruimte gaat komen voor Vlaams Blok achtige partijen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:43

Citaat:
turbotinker schreef:

Lenn...we zitten op één lijn

Suzy,volgens jou wil Wilders de Islam niet uitroeien,alleen vriendelijk indammen...?
Hoe verklaar je dan dat hij notabene op tv roept; 'weg met de Islam'.

Citaat:
En zo kun je ook van die (negatieve) one-liners maken over alle andere partijen..... Dit zegt mij niet zoveel. Ik ga meer voor de inhoud.

Dit is geen negatieve onliner maken dit is een vraag. Verward
Volgens jou wil Wilders de Islam niet uitroeien.[schreef je in een stuk een pagina terug]
Dus mijn vraag is voor de hand liggend;
Waarom zegt hij dan zoiets op tv,als hij het niet wil,volgens jou?
Dat is dus geen negatief licht op hem werpen,maar een normale vraag naar jou. Lachen

Bovendien ben ik het niet met de beste man oneens,maar ik vindt niet dat hij het had mogen roepen.
Overigens ben ik het ook niet 100% met hem eens hoor,maar hij heeft wel goeie dingen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:44

turbotinker schreef:
Tja...het feit 'allochtonen' blijft gewoon heel dubbel in nederland.

Enerzijds is nederland een heel erg 'groepsgevoel-samenleving'.
We willen graag met ons kleine landje trots zijn,we zijn trots dat we nederlanders zijn [goed,de meesten].
En het is ook een beetje moeilijk dat nederland straks voor meer dan 10% uit allochtonen bestaat.Heel veel mensen kunnen daar niet mee uit de voeten want nederlands 'is van ons'.

Anderzijds vindt ik dat we over het algemeen heel goedgezint zijn met buitenlanders;
er zijn heel wat landen in de wereld die de grenzen gesloten houden,en de andere kant op kijken.
Nederland heeft het nou eenmaal op zich genomen om mensen te helpen die uit hun land vluchten.
Als men dan merkt dat je het in nederland beter kan krijgen dan in je thuisland,dan ben je toch gek als je niet gaat?

En iedereen roept; 'buitenlanders moeten zich aanpassen'
maar WIJ moeten ons ook aanpassen aan hén,ookal is het 'ons' land.

meer dan 10% is een beetje raar ingeschat.
In 2015 is 60% van de Nederlandse bevolking van buitenlandse afkomst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:44

horseyfries schreef:
turbotinker schreef:
[Nee ik woon in het Oosten,en ik weet echt wel wat allochtoniteit inhoudt hoor Clown
En nee,daar zou ik niet anders van spreken.
Jij vergeet dat er bij die 20 vervelende moslims bij jou uit de straat,ook 20 vervelende nederlanders zitten.Heel veel mensen zien dat nog wel eens over het hoofd!
Ik vind niks vervelender dan ons eigen gierige,heetgeblakerde,nederlandse volk!

Verder nem ik het niet op voor buitenlanders,ik had liever ook gezien dat nederland gewoon nederland bleef...Maarja,mensen komen hierheen voor een beter leven,dus laten we er met zijn allen iets van maken,niet?

Dit is nu niet bepaald een argument tegen de partij Wilders..... Haha!
Vind jij het normaal dat de verhouding in de straat 20 vervelende moslims tegenover 20 vervelende nederlanders is???
Woon je dan nog in Nederland?
Ik ken weinig landen met hetzelfde beeld, Frankrijk komt het dichtste in de buurt en zie eens wat daar nu gaande is aan ellende de afgelopen tijd??
Ik zal niet op Wilders stemmen maar vind wel dat de nieuwe regering, wie dat ook mogen zijn, wel beter moeten luisteren naar wat die stemmen voor hem verwoorden: dat het wel genoeg is zo langzamerhand en er dringend meer gedaan moet worden aan de problemen die bepaalde groeperingen bewust of onbewust veroorzaken.
Dat is de enige manier waarop je radicalisering van Nederland kan stoppen en er geen ruimte gaat komen voor Vlaams Blok achtige partijen.

Nou ja, net zo goed staan er tegenover iedere 5 vervelende allochtonen, 20 waar je absoluut geen last van hebt. Dit wel een goed argument?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:45

Turbotinker; ja, maar ook weer niet teveel, want het is wel 'ons' land. (let op de haakjes)
Als wij ons dan teveel aan de 'gasten' aan moeten gaan passen vindt ik het ook te ver gaan. (let op de haakjes)
Als je hier komt wonen pas je je aan aan de samenleving, leer je nerderlands spreken en op een normale manier mee draaien in de maatschappij.
Dan kunnen wij ons ook aanpassen door (met bijv. religie) rekening te houden.
Maar als dat teveel gevraagd is, kom dan maar niet.
Beetje kort door de bocht misschien, maar zo denk ik er over.
Als ik naar een ander land emigreer, pas ik me ook aan, ga ik ook niet stug mijn eigen ding doen.
Je kiest voor een ander land en een andere samenleving, leer daar dan ook in mee draaien.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:47

Horseyfries;
Niet te letterlijk lezen.
Ik bedoelde ermee dat er net zoveel draken van nderlanders rondlopen,maar dáár wordt omheen gekletst.
Omdat het de naam allochtoon heeft,is het ineens een ramp.
Dat er nou het getal 20 staat boeit me niet,ik weet niet eens hoe het percentage verdeelt is,want ik heb het nooit onderzocht.

Zoals ik al zei;ik ben heel dubbel:
Ik vindt ook dat nederland,nederland moet blijven,dat buitenlanders zich aan moeten passen en dat nederlaand langzamerhand volloopt.
Maar ik vindt óók dat we niet alle mensen zo hard moeten afrekenen op hun geloofsnaam,alleen omdat de slechte ervaringen ermee nogal overheersen in de 'mind' van de nederlanders.

Snappen jullie het nog Scheve mond

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:48

tita schreef:
turbotinker schreef:
Tja...het feit 'allochtonen' blijft gewoon heel dubbel in nederland.

Enerzijds is nederland een heel erg 'groepsgevoel-samenleving'.
We willen graag met ons kleine landje trots zijn,we zijn trots dat we nederlanders zijn [goed,de meesten].
En het is ook een beetje moeilijk dat nederland straks voor meer dan 10% uit allochtonen bestaat.Heel veel mensen kunnen daar niet mee uit de voeten want nederlands 'is van ons'.

Anderzijds vindt ik dat we over het algemeen heel goedgezint zijn met buitenlanders;
er zijn heel wat landen in de wereld die de grenzen gesloten houden,en de andere kant op kijken.
Nederland heeft het nou eenmaal op zich genomen om mensen te helpen die uit hun land vluchten.
Als men dan merkt dat je het in nederland beter kan krijgen dan in je thuisland,dan ben je toch gek als je niet gaat?

En iedereen roept; 'buitenlanders moeten zich aanpassen'
maar WIJ moeten ons ook aanpassen aan hén,ookal is het 'ons' land.

meer dan 10% is een beetje raar ingeschat.
In 2015 is 60% van de Nederlandse bevolking van buitenlandse afkomst

Bron?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:49

bron

dat stond 3 jaar terug in de krant dus geen bron maar ik kan onthouden

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:51

Vue schreef:
Turbotinker; ja, maar ook weer niet teveel, want het is wel 'ons' land. (let op de haakjes)
Als wij ons dan teveel aan de 'gasten' aan moeten gaan passen vindt ik het ook te ver gaan. (let op de haakjes)

Daar zit het hem nou net, die mensen zijn allang geen gasten meer. Zo voelen ze het ook helemaal niet, terwijl jullie vinden dat ze dat wel zouden moeten doen. Dit land is net zozeer van ons als van hen, als we toch van 'ons' en van 'gasten' gaan spreken Scheve mond Land is trouwens überhaupt geen bezit, net zoals een paard nooit een bezit is. Beiden geen producten als je het mij vraagt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:51

Nog eens even over Wilders: er wordt door sommigen gevraagd waarom anderen zo tegen zijn partij en zijn standpunt zijn. Dat is heel erg makkelijk te beantwoorden. Wilders beticht een bepaalde groep mensen van radicalisering, maar wat hij doet, is niet anders. En de geschiedenis leert ons dat het beoordelen van andere op basis van huidskleur en/of godsdienst en je daaraan superieur voelen, alleen maar erg grote problemen én een verdeelde maatschappij ten gevolge heeft. Als Wilders werkelijk óprecht zich druk zou maken om de Nederlandse maatschappij en dingen positief zou willen veranderen, zou hij zich wel anders uitlaten en formuleren. Dan zou hij beseffen dat om een kentering te bewerkstelligen, je moet samen werken en met goede ideeën moet komen. Conclusie: Wilders doet dit maar met één ding voor ogen en dat is het ego van meneer Wilders zelf!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:52

turbotinker schreef:
Buitenlanders voelen zich hierdoor benadeelt en gaan zich misdragen.

Als 'ze' nou eens ophielden met zich te misdragen. Een dergelijke reactie zal de verstandhouding echt niet verbeteren.

Turbotinker schreef:
Maargoed,in de randstad wonen simpelweg méér buitenlanders,omdat er überhaupt meer mensen wonen.Daarom valt het misschien meer op in allochtoon-rijke gebieden...

Nee, allochtonen wonen liever met z'n allen bij elkaar. eat logisch is, want hoeven ze minder hard te integreren en worden ze niet aangekeken op hun andere cultuur en taal.

Nederlanders leven in angst: voor agressie en criminaliteit, voor onbegrip voor en van hun buurman, voor de toekomst in en van dit land. Wie heeft er wel eens in Rotterdam over de afrikaandermarkt gelopen? Hoe voel je je dan als nederlander? Overal om je heen spreekt men in andere talen, je kunt mensen niet aankijken omdat ze gesluierd zijn, mannen gaan niet voor je opzij. Ga je mij vertellen dat deze mensen hulp nodig hebben omdat zij niet geaccepteerd worden door de nederlandse maatschappij? Volgens mij accepteren zij niet dat ze in een ander land wonen met 'n andere cultuur en taal en geloof. En zolang er geen gekke dingen gebeuren en iedereen netjes naast elkaar af kan leven, is er niet zoveel aan de hand. Maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat er angst ontstaat na de aanslagen en waarschuwingen van de afgelopen jaren.

Ik denk dat dat de belangrijkste reden is dat men extremer is gaan stemmen. Dat een Wilders zoveel stemmen heeft behaald. Men wil gewoon dat nederland nederland blijft, uiteraard: met een smeltkroes van culturen en geloven en niemand vind het erg dat er thuis in een andere taal wordt gesproken. Maar wanneer je in de bus naast iemand zit waarvan je niet weet of die zijn vrouw verteld of hij van haar houdt of dat ze de explosieven vanavond in een busje naar centraal moet brengen....... Nagelbijten / Gniffelen

Tivoli

tita schreef:
bron

Nou 60 procent lijkt me toch wat veel maargoed.

10% is vast ook geen waarheid,maar het is een 'bij-wijze-van'.
Ik weet niet hoe de percentages verdeelt zijn,maar dat doet voor mij ook niet veel ter zake.
Sommige turken of anderen zijn gewoon in nederland geboren,waar vallen die onder volgens jou?

En ik ga zelf emigreren voor wie het wil weten;naar Duitsland.
Daar komt de gierige nederlander;Duitsland is goedkoop kopen,dus wij vertrekken.
Ik ben van plan mij aan te passen,maar zal zéker mijn eigen ding blijven doen.
En als ik door de stad loop met mijn nederlandse vriend,zal ik zeker niet schromen om nederlands met hem te spreken...

chevax

tita schreef:
bron

En wat heeft er in de tussentijd nog allemaal in de krant gestaan?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:53

tita schreef:
bron

Waarschijnlijk stond erbij: Als het zo doorgaat, dan..
Maar het gaat dus helemaal niet zo door want het migratiepercentage is sterk ingedamd.
En toch ga jij er met die cijfers vandoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:54

amen en das jouw mening heb je wel eens zijn programma doorgelezen.

Dat hij veel over buitenlanders praat op een debat tja wat anders alle andere zaken daar ouwehoeren de andere partijen over die durven zich niet over buitenlanders te uiten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:55

is niet alleen "zuivere buitenlanders" maar bij die 60% zitten ook alle "gemengde" kinderen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:55

Je kunt nog zo op Wilders afgeven, feit blijft dat er een hele grote groep mensen op hem stemt omdat het zo langzamerhand de spuigaten uitloopt in Nederland.
Als je dat niet wilt zien sluit je je ogen voor de nog veel grotere problemen die er daardoor aan zitten te komen. Was regeren niet vooruitzien?
Ik kan op mijn vingers aftellen dat als het zo doorgaat, we binnen enkele jaren grote ellende krijgen. Daarom ben ik voor een veel strengere aanpak, zet maar een stop op het binnenlaten van mensen en zorg eerst eens dat alle mensen die nu al binnen zijn fatsoenlijk geïntegreerd worden in de samenleving.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:56

Tita, je bent nu al twéé dagen bezig om je negatief uit te laten over buitenlanders en je wilt op geen enkele manier fatsoenlijk meediscusseren. Wat wil je nu bereiken? Want wat je nu bereikt, is dat ik (en ik denk met mij nog andere) je niet meer alleen ongenuanceerd vinden, maar ook zo langzamerhand redelijk rascistisch.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:56

Hmmmmmmmmmmmm das goed verwoord horseyfries

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:57

Chubby schreef:
turbotinker schreef:
Buitenlanders voelen zich hierdoor benadeelt en gaan zich misdragen.

Als 'ze' nou eens ophielden met zich te misdragen. Een dergelijke reactie zal de verstandhouding echt niet verbeteren.

Nederlanders leven in angst: voor agressie en criminaliteit, voor onbegrip voor en van hun buurman, voor de toekomst in en van dit land. Wie heeft er wel eens in Rotterdam over de afrikaandermarkt gelopen? Hoe voel je je dan als nederlander? Overal om je heen spreekt men in andere talen, je kunt mensen niet aankijken omdat ze gesluierd zijn, mannen gaan niet voor je opzij. Ga je mij vertellen dat deze mensen hulp nodig hebben omdat zij niet geaccepteerd worden door de nederlandse maatschappij? Volgens mij accepteren zij niet dat ze in een ander land wonen met 'n andere cultuur en taal en geloof. En zolang er geen gekke dingen gebeuren en iedereen netjes naast elkaar af kan leven, is er niet zoveel aan de hand. Maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat er angst ontstaat na de aanslagen en waarschuwingen van de afgelopen jaren.

Ik denk dat dat de belangrijkste reden is dat men extremer is gaan stemmen. Dat een Wilders zoveel stemmen heeft behaald. Men wil gewoon dat nederland nederland blijft, uiteraard: met een smeltkroes van culturen en geloven en niemand vind het erg dat er thuis in een andere taal wordt gesproken. Maar wanneer je in de bus naast iemand zit waarvan je niet weet of die zijn vrouw verteld of hij van haar houdt of dat ze de explosieven vanavond in een busje naar centraal moet brengen....... Nagelbijten / Gniffelen

Daar ben ik het zeer zeker met je eens!
'Ze' moeten zich ook aanpassen!
Ik doelde op het standpunt dat die angst van de nederlanders soms tegendraads werkt.
Nederlanders gaan afstandelijker met buitenlanders om uit angst.
Buitenlanders voelen zich dan misschien ook niet serieus genomen,en zullen minder hard hun best gaan doen.
Voor de nederlanders is dit weer bevestiging van 'zie-je-wel'.
Zo ga je verder en verder,tot je mijlenver van elkaar afstaat... Nagelbijten / Gniffelen

Daarnaast zeg je; Als 'ze' nou eens ophielden met zich te misdragen. Een dergelijke reactie zal de verstandhouding echt niet verbeteren.

Dit is dus juist een kwestie van actie-reactie,hetgeen ik hierboven beschrijf Lachen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:58

horseyfries schreef:
Je kunt nog zo op Wilders afgeven, feit blijft dat er een hele grote groep mensen op hem stemt omdat het zo langzamerhand de spuigaten uitloopt in Nederland.
Als je dat niet wilt zien sluit je je ogen voor de nog veel grotere problemen die er daardoor aan zitten te komen. Was regeren niet vooruitzien?
Ik kan op mijn vingers aftellen dat als het zo doorgaat, we binnen enkele jaren grote ellende krijgen. Daarom ben ik voor een veel strengere aanpak, zet maar een stop op het binnenlaten van mensen en zorg eerst eens dat alle mensen die nu al binnen zijn fatsoenlijk geïntegreerd worden in de samenleving.

Dat klopt. Het is een duidelijk signaal dat er bij een bepaalde bevolkingsgroep onrust heerst. En dat er iets moet worden gedaan een bepaalde zaken, dat staat als een paal boven water. Alleen vind ik persoonlijk Wilders niet de aangewezen persoon die dit moet doen. En dat heeft met zijn uitgesproken standpunt te maken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:59

horseyfries schreef:
fatsoenlijk geïntegreerd worden in de samenleving.

Niet geintegreerd worden, maar integreren.. Dat is toch iets dat een 'bezoeker' zelf moet doen!? Zo niet, dan Doei! wat mij betreft..

Moet jij eens in een streng islamitisch land in je bikini over straat gaan..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:59

tita schreef:
is niet alleen "zuivere buitenlanders" maar bij die 60% zitten ook alle "gemengde" kinderen

Gosh, wat erg zeg. Die van mij is ook gemengd. Eruit met dat kind..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:00

chevax schreef:
Tita, je bent nu al twéé dagen bezig om je negatief uit te laten over buitenlanders en je wilt op geen enkele manier fatsoenlijk meediscusseren. Wat wil je nu bereiken? Want wat je nu bereikt, is dat ik (en ik denk met mij nog andere) je niet meer alleen ongenuanceerd vinden, maar ook zo langzamerhand redelijk rascistisch.

ach jij??? kan alleen maar op mij zeiken en omdat ik niet jouw mening heb ben ik rascistisch Slapen
Goed jij kent me niet en weet niet hoe ik ben maar ik weet wel zeker dat ik meer buitenlanders heb gekend dan jij (alleen al op school ik zat op zo'n zognaamde zwarte school)

Goed maar jij laat je zeer negatief uit over wilders maar dan gaan we het ergens anders over hebben....
dus geen buitenlanders en intergratie

maar belasting of kinderen of geef zelf een ander onderwerp aan.

oja je hoeft niet te reageren hoor, laat mij in mijn waarden doe ik bij jou ook

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:00

tita schreef:
de andere partijen over die durven zich niet over buitenlanders te uiten

Misschien omdat er wel meer belangrijke dingen zijn? En onder niet uiten versta jij zeker genuanceerd uiten?

tita schreef:

Gatver wat een enge taal. Alsof we het over het Arische nederlandse ras hebben. Mijn vriend is Pools, mijn kinderen heten later Zebracki, en weet je waarom ik hier weg wil? Niet vanwege de buitenlanders, maar vanwege de bekrompen Nederlanders die mijn kinderen altijd met een scheef oog aan zullen kijken vanwege hun enge achternaam.
Het moet niet gekker worden