Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jildau schreef:Vast. Wat heeft dat ermee te maken of het wel of niet kinderachtig over komt?
Ik zou het ook eerlijk vinden als er straks een coalitie gevormd wordt met partijen die het goed gedaan hebben deze ronde. En niet met een partij die samengevoegd is en dan minder zetels haalt dan toen ze nog apart van elkaar waren.
Jildau schreef:Vast. Wat heeft dat ermee te maken of het wel of niet kinderachtig over komt?
Ik zou het ook eerlijk vinden als er straks een coalitie gevormd wordt met partijen die het goed gedaan hebben deze ronde. En niet met een partij die samengevoegd is en dan minder zetels haalt dan toen ze nog apart van elkaar waren.
BigOne schreef:Los van alle drama, of je partij nú gewonnen of verloren heeft, Nederland heeft gewonnen met deze uitslag, de democratie.
En daar mogen we links, midden, rechts heel blij mee zijn.
MyWishMax schreef:Jildau schreef:Vast. Wat heeft dat ermee te maken of het wel of niet kinderachtig over komt?
Maar die partij heeft alsnog veel stemmen gekregen en die wil je uitsluiten? Het telt nu gewoon als 1 en ze hebben het goed gedaan dus volgens jouw eigen woorden horen ze dus wel in de coalitie.
Als je niet meer mee mag doen omdat je minder zetels haalt als vorige keren hoeven we nooit meer te stemmen...
Exitium schreef:Denk je niet dat hij vooraf al over dit soort scenario's nagedacht heeft?
F_Orumster schreef:Ik vind het afzwaaien van Timmermans wel een beetje als een klein kind die niet tegen zijn (bescheiden) verlies kan. Zo groot is het verlies in zetels niet, en nog steeds 4e grootste partij, met een overzienbare afstand tot de andere partijen. Door zo te reageren laat je ook zien niet te vertrouwen dat je uitgenodigd kan worden voor een coalitie en daarmee wel een beetje een nekslag.
Jildau schreef:MyWishMax schreef:
Maar die partij heeft alsnog veel stemmen gekregen en die wil je uitsluiten? Het telt nu gewoon als 1 en ze hebben het goed gedaan dus volgens jouw eigen woorden horen ze dus wel in de coalitie.
Als je niet meer mee mag doen omdat je minder zetels haalt als vorige keren hoeven we nooit meer te stemmen...
Ik vind dat CDA, Ja21 en VVD er dan bij zouden horen. PVV heeft meer stemmen gekregen en word toch ook uitgesloten? Dus alsnog veel stemmen en uitsluiten is sowieso wat er gebeurd.
MarliesV schreef:Ik moet stiekem een beetje lachen om het geroep dat alles nu naar de kloten gaat, nu D66 waarschijnlijk de grootste partij gaat zijn.
Mensen vergeten in emotie volgens mij dat we nog steeds in een democratie wonen en dat nooit alle plannen van 1 partij ten uitvoer komen.
Het is nog nooit zo spannend geweest volgens mij. Ben heel benieuwd wat het wordt.
8nnemiek schreef:Ik moet vooral lachen om de 'ik geloof er niks van, we worden opgelicht, want in mijn kennissenkring/facebook feed stemt niemand D66'![]()
Echt, bizar hoeveel mensen niet weten hoe algoritme werkt en heel diep in hun extreemrechtse fabeltjesfuik zitten.
Exitium schreef:Overigens, met de laatste prognose hebben D66, VVD, CDA en JA21 exact 75 zetels, dus niet genoeg voor een meerderheid.
MarliesV schreef:Ik moet stiekem een beetje lachen om het geroep dat alles nu naar de kloten gaat, nu D66 waarschijnlijk de grootste partij gaat zijn.
Mensen vergeten in emotie volgens mij dat we nog steeds in een democratie wonen en dat nooit alle plannen van 1 partij ten uitvoer komen.
Het is nog nooit zo spannend geweest volgens mij. Ben heel benieuwd wat het wordt.