Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FiveSports schreef:Er zijn internationale afspraken, ook over het voeren van een oorlog/het gebruik maken van geweld. Zoals je in sommige landen ziet dat vakbonden ervoor zorgen dat er geen wapens getransporteerd worden naar een agressor is voor mij een heel duidelijk feit dat het wel zin heeft om je mond open te trekken en dat de publieke opinie wel uitmaakt en invloed heeft op wat er in landen ver van ons gebeurt.
prin,cequillo schreef:Gaan we iets oplossen in dit topic, nee. Maar dat vind ik een drogreden persoonlijk, of hoe je het ook noemt, mijn Nederlands is niet zo goed meer. Want ik denk niet dat er ook maar 1 persoon hier is, pro-Palestina, pro-Israël of neutraal, die dergelijke verwachtingen erbij heeft.
FiveSports schreef:
princequillo schreef:Ik zag deze tweet zojuist voorbij komen, waarbij Netanyahu een kopie van Mein Kampf laat zien die gevonden zou zijn in een kinderkamer in Gaza. Heeft iemand een idee of hier al een factcheck op is geweest? Ik heb zelf rondgekeken maar niets kunnen vinden helaas. Er staat onder op het filmpje #BBCLauraK, volgens Google is dat een zondagochtend show op de BBC, enig idee of dit terug te zien is?
Loretta schreef:princequillo schreef:Ik zag deze tweet zojuist voorbij komen, waarbij Netanyahu een kopie van Mein Kampf laat zien die gevonden zou zijn in een kinderkamer in Gaza. Heeft iemand een idee of hier al een factcheck op is geweest? Ik heb zelf rondgekeken maar niets kunnen vinden helaas. Er staat onder op het filmpje #BBCLauraK, volgens Google is dat een zondagochtend show op de BBC, enig idee of dit terug te zien is?
Dat vind ik wel heel erg overdreven. In Tel Aviv is vast ook wel een huis waar een Mein Kampf ligt. Maar hebben ze tot nu toe maar 1 exemplaar gevonden dan? Als dat boek nu in ieder huis te vinden was dan zou je nog kunnen zeggen "Kijk eens wat voor literatuur men in Gaza leest"
Maar kom op. 1 boekje in een overvolle stad. Er liggen er vast nog wel meer, goed zoeken.
FiveSports schreef:@Nikass
De VS heeft voorgesteld een internationale groep verantwoordelijk te laten zijn voor Gaza, maar Netanyahu heeft aangegeven dat ze dat niet willen.
[ [url=m/uJxqVi.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.timesofisrael.com/liveblog_ ... after-war/