Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:En die volle jerrycan bewaren jullie thuis...
Dat is toch heel gevaarlijk is een paar euro goedkoper dat waard
Echwel schreef:En die volle jerrycan bewaren jullie thuis...
dierenfan schreef:Echwel schreef:En die volle jerrycan bewaren jullie thuis...
Wat is gevaarlijk? Er staat hier ook altijd petroleum en nog wel andere brandstoffen. Het mag echter niet zomaar vervoert worden daar moet je wel goed rekening mee houden. Zomaar in een jerrycan in je auto zetten mag officieel niet.
Heb ik nooit bij stil gestaan maar kans is nu aannemelijk dat men hier op gaat controleren
absque_dubio schreef:Daar heb ik dan weer niet over nagedacht, dat jerrycans vervoeren niet mag. Ik zal de regelgeving nog eens bestuderen, maar het klinkt alsof onze optie dan stopt.
purny schreef:Het lijkt mij een groter probleem als er een jerry can met benzine in de hens vliegt in je huis of schuur dan wanneer een auto afbrand.
Geloof me een brand in je huis wil je echt niet meemaken. Ik heb als klein kind een keukenbrand meegemaakt dus ik ben sowieso voorzichtiger qua dit soort dingen
DuoPenotti schreef:Dan zou ik eerder bang zijn van de elektrische fiets en auto...
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:Dan zou ik eerder bang zijn van de elektrische fiets en auto...
Elektrische auto's hebben het minste brandgevaar van alle auto'sMaar inderdaad, een kan benzine of diesel vliegt ook niet zomaar in brand. Dan moet je er al een aansteker aan houden
Dop erop, zodat de benzine niet kan vervliegen, en dan is er niks aan de hand.
DuoPenotti schreef:niet betreft spontaan ontbranden en ook niet om het daarna uit te krijgen.
chevax schreef:Even serieus: wie van jullie doet dit nu echt? Met jerrycans enzo heen en weer rijden? Ik vind het ook allemaal erg vervelend dat het duurder wordt, maar voor mij valt dit in de categorie stoppen met roken: mensen berekenen "als ik stop met roken, hou ik zoveel meer over". In de praktijk heb ik nog niet meegemaakt dat iemand echt dat bedrag overhoudt. Ik vind het ook allemaal heel erg, ik let in de supermarkt iets beter op, maar hamsteren, naar België rijden (en het kan vanaf hier ook makkelijk) voor brandstof of zelf brood bakken, ik heb helemaal geen puf naast mn dagelijkse dingen om dat allemaal zo te regelen. Doen jullie dat nu echt?
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:niet betreft spontaan ontbranden en ook niet om het daarna uit te krijgen.
Blussen is inderdaad lastiger, maar spontaan ontbranden doen ze nauwelijks: https://www.trouw.nl/binnenland/elektri ... ~bbdc94c5/
_San87_ schreef:chevax schreef:Even serieus: wie van jullie doet dit nu echt? Met jerrycans enzo heen en weer rijden? Ik vind het ook allemaal erg vervelend dat het duurder wordt, maar voor mij valt dit in de categorie stoppen met roken: mensen berekenen "als ik stop met roken, hou ik zoveel meer over". In de praktijk heb ik nog niet meegemaakt dat iemand echt dat bedrag overhoudt. Ik vind het ook allemaal heel erg, ik let in de supermarkt iets beter op, maar hamsteren, naar België rijden (en het kan vanaf hier ook makkelijk) voor brandstof of zelf brood bakken, ik heb helemaal geen puf naast mn dagelijkse dingen om dat allemaal zo te regelen. Doen jullie dat nu echt?
Ik hamster niet in de supermarkt, maar ik kijk wel wat beter wat ik koop.
Naar België gaan wij niet, wel gaan wij 1x per maand naar Duitsland en eens in de zoveel tijd vullen we daar idd een stel jerrycans met benzine, diesel halen we gewoon in NL. De diesel gebruiken we voor onze boot en de benzine is voor eventuele nood. In Duitsland halen scheelde toen nog veel.
Ik ben dan weer wel begonnen met zelf brood bakken. Het is goedkoper en het is zo veel lekkerder.
bigone schreef:Jerrycans thuis hebben is het probleem niet, wel wanneer je de kofferbak vol hebt en je dan betrokken raakt bij een ongeval. Is het een fikse botsing omdat iemand achterop knalt kom je gewoon niet levend uit je auto.
chevax schreef:_San87_ schreef:
Ik hamster niet in de supermarkt, maar ik kijk wel wat beter wat ik koop.
Naar België gaan wij niet, wel gaan wij 1x per maand naar Duitsland en eens in de zoveel tijd vullen we daar idd een stel jerrycans met benzine, diesel halen we gewoon in NL. De diesel gebruiken we voor onze boot en de benzine is voor eventuele nood. In Duitsland halen scheelde toen nog veel.
Ik ben dan weer wel begonnen met zelf brood bakken. Het is goedkoper en het is zo veel lekkerder.
Ik kijk ook wel en het viel me gisteren op dat er eea duurder is geworden. Je boodschappen en brandstof in Duitsland, dat deed je wrs ook al voor deze oorlog? Ik kan ook wel besparen als ik in België ga tanken, maar ik ben eerlijk, ik ga voor het gemak. Ik plan niet "er zit nog zoveel in mn tank, dan rij ik naar België". Ben ik daar, dan tank ik daar, maar ik rij er niet speciaal voor.
Eigengebakken brood lijkt me ook lekkerder, maar is het echt goedkoper? Geen idee eigenlijk.
dierenfan schreef:Echwel schreef:En die volle jerrycan bewaren jullie thuis...
Wat is gevaarlijk? Er staat hier ook altijd petroleum en nog wel andere brandstoffen. Het mag echter niet zomaar vervoert worden daar moet je wel goed rekening mee houden. Zomaar in een jerrycan in je auto zetten mag officieel niet.
Heb ik nooit bij stil gestaan maar kans is nu aannemelijk dat men hier op gaat controleren
chevax schreef:Even serieus: wie van jullie doet dit nu echt? Met jerrycans enzo heen en weer rijden? Ik vind het ook allemaal erg vervelend dat het duurder wordt, maar voor mij valt dit in de categorie stoppen met roken: mensen berekenen "als ik stop met roken, hou ik zoveel meer over". In de praktijk heb ik nog niet meegemaakt dat iemand echt dat bedrag overhoudt. Ik vind het ook allemaal heel erg, ik let in de supermarkt iets beter op, maar hamsteren, naar België rijden (en het kan vanaf hier ook makkelijk) voor brandstof of zelf brood bakken, ik heb helemaal geen puf naast mn dagelijkse dingen om dat allemaal zo te regelen. Doen jullie dat nu echt?