Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:55

Hoe zit het met ons gas uit Groningen? Gaan ze dat al doorzetten?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:58

Daks schreef:
Ik las ergens dat Duitsland aan het kijken is de kool productie te verhogen en daardoor uiteindelijk zonder Russisch gas verder te kunnen.

Ik ga even zoeken naar een bron

Ik zag bij ons dat mensen met karrenvol bruinkool de Hubo verlieten...Bruinkool echt waar wordt dat nog in huizen gestookt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 17:58

Jeetje wat loopt dit topic bizal snel zeg :oo
Ik merk dat ik op het moment zelf probeer het nieuws uit de weg te gaan op het moment, het is een beetje veel (te) informatie en zef kan ik toch geen verschil maken ben ik bang.

Wat ik lastig vind is voor mij zelf te rechtvaaardigen waarom ik deze oorlog erger vind dan al die andere oorlogen die continue gaande is en die miljoenen mensen die permanent op de vlucht zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:59

Citaat:
Natuurlijk wil hij dat doen zodra hij heerser over de Oekraine is. Macron blijft lekker naief....

Iedereen mag van alles vinden, maar Macron is zeker niet naïef en Frankrijk is militair gezien vd EU landen het sterkste land. De UK heeft meer, dus ook zeer belangrijk maar is geen EU land meer wel natuurlijk een Europa land.
Iedereen is wat naïef geweest en oa Macron roept de EU landen al jaren op om militair sterker te worden. Hoezo naïef.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:00

Sizzle schreef:
Jeetje wat loopt dit topic bizal snel zeg :oo
Ik merk dat ik op het moment zelf probeer het nieuws uit de weg te gaan op het moment, het is een beetje veel (te) informatie en zef kan ik toch geen verschil maken ben ik bang.

Wat ik lastig vind is voor mij zelf te rechtvaaardigen waarom ik deze oorlog erger vind dan al die andere oorlogen die continue gaande is en die miljoenen mensen die permanent op de vlucht zijn.

Ja heb ik ook soms.....ofschoon ik de gesprekken hier ook wel weer prettig vind. Maar overstelpt worden met steeds kleine stukjes informatie al dan niet waar vind ik soms ook teveel worden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:01

pien_2010 schreef:
Citaat:
Natuurlijk wil hij dat doen zodra hij heerser over de Oekraine is. Macron blijft lekker naief....

Iedereen mag van alles vinden, maar Macron is zeker niet naïef en Frankrijk is militair gezien vd EU landen het sterkste land. De UK heeft meer, dus ook zeer belangrijk maar is geen EU land meer wel natuurlijk een Europa land.
Iedereen is wat naïef geweest en oa Macron roept de EU landen al jaren op om militair sterker te worden. Hoezo naïef.

Naief in de zin dat hij het in persona wel allemaal even oplost. Hij heeft een aangeboren drang tot schitteren in de schijnwerpers.. Vervolgens gebruikt Poetin hem in zijn propaganda.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:04

Pareltje tja _O- . Ik laat het hierbij want Dan heb je het over gasten zoals Trump
Citaat:
dit zou onder mijn presidentschap nooit gebeurt zijn

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:05

Daks schreef:
Ik las ergens dat Duitsland aan het kijken is de kool productie te verhogen en daardoor uiteindelijk zonder Russisch gas verder te kunnen.

Ze kunnen beter de kerncentrales weer opstarten dan

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:08

pien_2010 schreef:
Pareltje tja _O- . Ik laat het hierbij want Dan heb je het over gasten zoals Trump
Citaat:
dit zou onder mijn presidentschap nooit gebeurt zijn

Nee heb het niet over....”hoe heet ie ook alweer waarvan ik zooo mijn best doe te vergeten...”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:09

Dus de dialoog niet aangaan is beter? Ik denk dat Macron en heel het team achter hem dondersgoed weten wat ze doen. Dat het misschien geen gewenst effect gaat hebben, kan.. maar elke kans moet je benutten. Dat is niet perse naïef.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:13

Manlief en ik hebben gelachen om je beschrijving over Macron. Wij vinden het OK dat je zo denkt. Totaal niet met je eens en wees wel....de EU heeft Frankrijk en ook Duitsland ongelooflijk hard nodig nu. Dat is een feit, wat iedereen ook van Macron moge vinden. En laten we met zijn Allen hopen dat ie wordt herkozen want anders wordt het Le Pen of Semmour (2 uiterst rechte politicians waarbij de laatste waarschijnlijk zijn hand overspeeld heeft hier met positieve uitspraken over hoe Poetin bezig is).
Voor de stabiliteit van Europa hoop ik echt wel dat Macron weer president wordt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:15

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:17

Ik heb het niet over of hij voor Frankrijk een goed president is maar IK ( persoonlijk dus ) vind hém in persoon niet de aangewezen persoon om met Poetin om tafel te gaan zitten. Om mij motiverende redenen. Het feit dat andere kandidaten slechter zijn maakt de ander niet automatisch meer geschikt. We verschillen van mening, het zij zo...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:17

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:18

Daks schreef:
Ukraine heeft officieel aanvraag gedaan om toe te mogen treden to de EU

https://twitter.com/verkhovna_rada/stat ... Gxbfg&s=19

Dat gaat niet gebeuren....het land is onstabiel en met deze oorlog kan democratie niet gegarandeerd worden. Daarnaast zou de EU zich in eigen voet schieten. Denk wel dat het aangeeft hoe hoog de nood is!!
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 28-02-22 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:19

Dat kan niet zo snel.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:27

Ohh ik zou het nu ook echt en domme Zet vinden van de EU. "Gelukkig" is dit nog maar de aanvraag

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:32

Earth schreef:
Hoe zit het met ons gas uit Groningen? Gaan ze dat al doorzetten?

Ik hoorde Hoekstra gister zeggen van niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:35

Ik hoorde net dat Poetin zei dat de Krim als Russisch gebied aanwijzen een van de vredeseisen is.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:50

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:55

pien_2010 schreef:
Manlief en ik hebben gelachen om je beschrijving over Macron. Wij vinden het OK dat je zo denkt. Totaal niet met je eens en wees wel....de EU heeft Frankrijk en ook Duitsland ongelooflijk hard nodig nu. Dat is een feit, wat iedereen ook van Macron moge vinden. En laten we met zijn Allen hopen dat ie wordt herkozen want anders wordt het Le Pen of Semmour (2 uiterst rechte politicians waarbij de laatste waarschijnlijk zijn hand overspeeld heeft hier met positieve uitspraken over hoe Poetin bezig is).
Voor de stabiliteit van Europa hoop ik echt wel dat Macron weer president wordt.

Hier ook even een discussie opgestart naar aanleiding van wie zou er met Putin moeten praten. Ik de EU is denk ik Macron nog de "beste" optie. Bij de gedachte aan Rutte moet ik iniedergeval al lachen en ik zou zo ook geen andere EU politici weten die deze job zou kunnen doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:56

Merkel. Maar ja, die is gestopt ;(.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:57

pressent schreef:
pien_2010 schreef:

Hier ook even een discussie opgestart naar aanleiding van wie zou er met Putin moeten praten. Ik de EU is denk ik Macron nog de "beste" optie. Bij de gedachte aan Rutte moet ik iniedergeval al lachen en ik zou zo ook geen andere EU politici weten die deze job zou kunnen doen.

Jij hebt onze lach begrepen :j . Duitsland ligt wel erg dichtbij en is kwetsbaar vanwege allerlei banden idem geschiedenis van de DDR, dus Macron blijft als enige over en hij doet het nog niet zo slecht. Maar pareltje heeft ook gelijk met haar zin, agree to disagree.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:07

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:07

Pareltjes schreef:
Daks schreef:

Ik zag bij ons dat mensen met karrenvol bruinkool de Hubo verlieten...Bruinkool echt waar wordt dat nog in huizen gestookt?

Bruinkool stoken, geen idee. Maar antraciet wordt hier wel nog gebruikt om het witloof te stoken.
En ik vind die geur heerlijk. :D