[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:38

Boras schreef:
Wat is dat lange, zwarte met roze ding dat op de tafel ligt? Een plantenbak?

Ik heb nu heel erg het gevoel dat ik een domme vraag stel, maar ik zie het echt niet :? :)

:') :') :')

Het zwarte is de achterkant van de tafels. Het rood/roze is de vloerbedekking en in het midden van de ruimte tussen de tafels staan planten :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:38

elnienjo schreef:
idinn schreef:
Er is zoveel fruit van eigen bodem. Waarom moet je dan perse een mango eten en dan ook nog liefst aan een bodemprijs (want vaak wil men het ook nog zo goedkoop mogelijk)? Dat zou zo goedkoop niet eens moeten kunnen. Koop gewoon van eigen bodem in het seizoen. En kijk vooruit. Ik heb een tafelmodel vriezer en een vriesvakje in de koelkast. En die gaan zomers voornamelijk vol met bessen uit de tuin. Zodat ik die in de winter ook nog kan eten. En niet uit ver weg koop voor een prijs die eigenlijk 2x zo hoog zou moeten liggen.

Ik eet alleen zacht fruit en dat is van eigen bodem maar 'n paar maanden per jaar verkrijgbaar. Als ik voldoende fruit wil kunnen eten dan zou ik toch een veel grotere vriezer nodig hebben. Neem alleen al de citrusvruchten en bananen. Bovendien vind ik ingevroren fruit toch echt minder lekker.

Kort samengevat moeten we geen vluchtelingen meer opvangen, zodat jouw uitkering omhoog kan (hoe je dat voor je ziet met vvd in een kabinet weet ik niet, maar ok) en jij lekker duur fruit kan blijven kopen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:40

8nnemiek schreef:
Volgens extreem-rechts zijn de VVD en D66 ook links :')

In de trand van

ik kwam binnen bij de rechtbank en er zaten drie mannen achter de tafel. De linker stond op en zei 'ik ben de rechter'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:53

Boras schreef:

Ik heb nu heel erg het gevoel dat ik een domme vraag stel, maar ik zie het echt niet :? :)

Nou, ik vind het net een k*t lijken, maar dat zal mijn dirty mind wel zijn :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:54

secricible schreef:
https://www.gelderlander.nl/dossier-ver ... FkTDivTF88

Wat een heftig bericht...
Ik heb printscreens gezien van haar post. En hoewel ik het een domme, naïeve grap vond, was wel duidelijk voor mij dat het een grapje was dat ze maakte.
Again, dom en een grap die niet kan als je bij een stembureau werkt. Maar adresgegevens verspreiden, doodsbedreigingen, enz? Jeetje.... dat vind ik wel absurd gewoon.

Baudet had ook een foto getweet van iemand waarbij zijn adres stond. Heb de tweet gerapporteerd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:56

elnienjo schreef:
Mizora schreef:
Ik lees hier trouwens ook dat groenten en fruit onbetaalbaar is geworden door het verhogen van de btw. De btw is van 6 naar 9% gegaan, we eten in Nederland gemiddeld nog geen 2kg groenten en 2kg fruit per persoon per week. Groenten is plenty keuze voor maximaal 2€/kg, fruit voor maximaal 3€/kg. Dan heb je het dus over maximaal 10 euro per persoon per week. Met de btw-verhoging is dit nu 10.28 per week (10/1.06*1.09). Dat is niet wat het onbetaalbaar maakt. Als je maar voor 5 euro groente en fruit eet, komt daar zelfs maar 14ct bovenop.

Inflatie en klimaatveranderingen hebben we de prijzen echt verhoogd, maar dat heeft niets met de btw te maken.

Als je appels eet wellicht? Ik hou van bessen, frambozen, perzikken, kiwi's, mango's, grapefruits etc.
Had van de week 'n bakje bessen 'in de aanbieding' voor nog bijna 4 euro. Vind dat schandalige prijzen.

Wees blij dat je tenminste nog wat fruit kan eten. Veel gezinnen hebben niet eens geld voor fruit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:45

Mizora schreef:
Boras schreef:

Het is een lipvormige tafel met een opening in het midden. Op de grond staan 2 bloempotten en zie je de vloerbedekking van de kamer.

Dankjewel :o

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:46

Relaxed schreef:
Boras schreef:

Hahahahaha met bloempjes erin :D

Anoniem

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:14

Na de uitleg van Mizora zie ik het ook zoals het is :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:21

Net was er een documentaire op NPO2 van Zembla: de rechtse revolutie.
Een aanrader en beangstigend dat zij de raakvlakken laten zien van de PVV en FvD.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:26

Relaxed schreef:
Boras schreef:

Ik heb nu onderaan een reclame voor een boek met de titel: Viva la vagina..
Lekker toepasselijk! :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:15

Electra63 schreef:
Een aanrader en beangstigend dat zij de raakvlakken laten zien van de PVV en FvD.

Stukje gezien, morgen met uitzending gemist de rest kijken.

Capitool is echt kantje boord geweest. Heel veel eng.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:22

Marije_jiplover schreef:
Ok, net een vraag aan een FvD stemmer, over de 8 zetels.

"Ja ik denk dat de verkiezingen gemanipuleerd zijn door links."

Uhm... Hoe dan? Dat links de verkiezingen zó manipuleert dat ze zichzelf enorm laten krimpen en een FvD en de VVD laten groeien is toch helemaal niet logisch???

_O-

Ik denk dat Willem Engel toch gelijk heeft er is gefraudeerd..
GL heeft eigenlijk 15 zetels ten koste van FvD etc :Y)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:23

bigone schreef:
Sylvana heeft de mappen met eisen al klaar liggen, dit was koffie doen Syl.

Ik denk de kennismaking-gids!
:j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:24

Misschien het grote boek van Sinterklaas?

Of is die te flauw :+

Thanks voor de tip betreft Zembla, ga ik terug kijken!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:33

Wat je ook denkt van Sylvana, ze is erg bevlogen en doet haar stinkende best.
Zij verdient wat mij betreft, een zetel. Zij heeft tenslotte een achterban, net als de BBB (heb ik ook niets mee). Caroline van der Plas heeft veel aandacht in de media gehad voor maar 1 zetel ;)
Maar zo'n trekker is wel een bezienswaardigheid op het Binnenhof.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:51

Tiggs schreef:
elnienjo schreef:

Ik eet alleen zacht fruit en dat is van eigen bodem maar 'n paar maanden per jaar verkrijgbaar. Als ik voldoende fruit wil kunnen eten dan zou ik toch een veel grotere vriezer nodig hebben. Neem alleen al de citrusvruchten en bananen. Bovendien vind ik ingevroren fruit toch echt minder lekker.

Kort samengevat moeten we geen vluchtelingen meer opvangen, zodat jouw uitkering omhoog kan (hoe je dat voor je ziet met vvd in een kabinet weet ik niet, maar ok) en jij lekker duur fruit kan blijven kopen?

Exact dit ja. :') En verder is de NPO een bolwerk en is alles de schuld van de buitenlanders.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:03

Electra63 schreef:
Wat je ook denkt van Sylvana, ze is erg bevlogen en doet haar stinkende best.
Zij verdient wat mij betreft, een zetel. Zij heeft tenslotte een achterban, net als de BBB (heb ik ook niets mee). Caroline van der Plas heeft veel aandacht in de media gehad voor maar 1 zetel ;)
Maar zo'n trekker is wel een bezienswaardigheid op het Binnenhof.

Ik denk dat Sylvana zich meer zal inzetten voor haar stemmers dan sommige anderen!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:06

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:

Stukje gezien, morgen met uitzending gemist de rest kijken.

Capitool is echt kantje boord geweest. Heel veel eng.

Net gekeken naar aanleiding van de tip. Was echt shocking...

Ook het totale gebrek aan zelfreflectie van extreem-rechtse mensen..
Bizar!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:22

Volgens de kenners hebben wij de kleinste krimp van de economie, las ik een paar weken geleden.
De verwachting is, dat na Corona, de economie heel snel weer aantrekt. Ik hoop dat de ontevredenheid bij een hoop mensen dan snel wegebt. Maar ik heb het gevoel, lezend op SM, dat veel mensen sowieso ontevreden zijn en soms jaloers zijn op anderen en een zondebok willen aanwijzen, dus altijd op dit soort extreme partijen zullen blijven stemmen.

Dat zie je zelfs in topics hier op Bokt. ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:31

Electra63 schreef:
Volgens de kenners hebben wij de kleinste krimp van de economie, las ik een paar weken geleden.
De verwachting is, dat na Corona, de economie heel snel weer aantrekt. Ik hoop dat de ontevredenheid bij een hoop mensen dan snel wegebt. Maar ik heb het gevoel, lezend op SM, dat veel mensen sowieso ontevreden zijn en soms jaloers zijn op anderen en een zondebok willen aanwijzen, dus altijd op dit soort extreme partijen zullen blijven stemmen.

En dat terwijl je net de racistische en extremistische Sylvana de hemel in prijst in je vorige reactie... 8)7

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:40

Er zijn mensen die gewoon altijd ontevreden zijn en de verantwoordelijkheid/schuld daarvoor bij een ander leggen. Lijkt de weg van de minste weerstand maar het is geen oplossing. Die zit namelijk in jezelf.

Empathie is, net als zelfreflectie, helaas niet eerlijk verdeeld.

Ik word ook moe van die berichten dat alle bedrijven kapot gaan. Er zijn ook veel bedrijven die juist verdraaid goed draaien vanwege de Corona! Recordomzetten, en dat zijn niet alleen de supermarkten.
In 2020 is er het laagste aantal faillissementen van deze eeuw.
Het gaat, bijna, nooit alleen maar slecht!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:42

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:

En dat terwijl je net de racistische en extremistische Sylvana de hemel in prijst in je vorige reactie... 8)7

_O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:48

Fransje23,
Zo voorspelbaar hè ? ;)
Sommigen hebben tijd teveel :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:51

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:

Doe eens een cursus begrijpend lezen ;)
Op Youtube gratis te vinden, je hebt toch genoeg tijd :D .