Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Het is me, ondanks regelmatig liveblog en hier meelezen, nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de notitie en het telefoontje.
De zichtbare notitie was gebaseerd op de aantekeningen van de notulist, begrijp ik. Het origineel, handgeschreven, zag ik hier ook voorbij komen. Dat was wat mij betreft onleesbaar.
Maar wie heeft naar Rutte gebeld en wat zei die persoon?
Zei die 'Je hebt het wel gezegd Omtzigt weg, ik was erbij'
Of zei die: 'Het staat in de handgeschreven notulen?'
mysa schreef:Het is me, ondanks regelmatig liveblog en hier meelezen, nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de notitie en het telefoontje.
De zichtbare notitie was gebaseerd op de aantekeningen van de notulist, begrijp ik. Het origineel, handgeschreven, zag ik hier ook voorbij komen. Dat was wat mij betreft onleesbaar.
Maar wie heeft naar Rutte gebeld en wat zei die persoon?
Zei die 'Je hebt het wel gezegd Omtzigt weg, ik was erbij'
Of zei die: 'Het staat in de handgeschreven notulen?'
Electra63 schreef:Het is maar met welke ogen je kijkt of oren je luistert.
Het is duidelijk dat sommige bokkers een hekel aan Kaag/D66 hebben en haar ook geen kans geven en niet objectief kijken of luisteren.
Het is duidelijk dat Kaag niets met de opmerkingen over Omtzigt te maken heeft gehad. Ik heb haar nog niet op een leugen kunnen betrappen. Zij was wel scherp tegen Rutte, maar zij heeft hem niet al volledig afgeschreven, omdat zij weet, dat ze nog verder moeten met de VVD en misschien ook wel met Rutte.
Zij is een echte diplomate en weet hoe zij moet laveren tussen de partijen.
Een prima minister daarom en (vice-) premier, wat mij betreft.
Karl66 schreef:Nou als Ollongren echt zo'n dom blondje is, dat ze niet eens zelf de agenda van haar verkenningsgesprekken bepaalt, maar dat door ambtenaren laat doen, dan wordt het echt tijd dat ze van het binnenhof verdwijnt. Het kan toch niet zo zijn dat de ambtenaren in Nederland bepalen wat er in verkennende coalitiegesprekken besproken wordt? Het kan zijn dat ze een advies geven voor een onderwerp, maar het horen toch echt de verkenners te zijn, die uiteindelijk bepalen welke punten op de agenda komen en niet de ambtenaren. Deze verdediging is echt een compleet brevet van onvermogen.
Imandra, misschien moet je eens teruglezen hoeveel mitsen, maren, wellichts en misschiens jij hebt gebruikt om te kunnen verklaren hoe het ook zou kunnen zijn gegaan. Maar ook hier geldt Ockhams razor, als je zo vaak als jij "wat als" nodig hebt, dan wordt het tijd om naar de simpelste verklaring te gaan kijken. En de simpelste verklaring is dat Rutte van die vervelende controleur af wilde en dat is een democratische doodzonde.
Citaat:Is er trouwens openbaar wat er in alle gesprekken met vorige verkenners (en dus ook de koningin etc) bij vorige formaties stond?
Ik zie hier wel ooit over een paar jaar een goeie film of docu uit ontstaan
Ann schreef:purny, hij is er niet mee weggekomen, dit gaat echt nog wel pittige gevolgen hebben voor MR. Er is een reële kans dat hij geen MP gaat worden in mijn ogen.
Ann schreef:Ik herhaal even wat ik hier eerder heb gepost.Ann schreef:Ik verwacht dat er uiteindelijk wel een coalitie komt van VVD, D66, CDA en nog 1 of 2 partijen, maar dat de VVD heel veel water bij de wijn moet doen en dat misschien wel Kaag MP gaat worden.
Janneke2 schreef:Citaat:Is er trouwens openbaar wat er in alle gesprekken met vorige verkenners (en dus ook de koningin etc) bij vorige formaties stond?
Ik zie hier wel ooit over een paar jaar een goeie film of docu uit ontstaan
Daar zeg je eens wat : toen de Koning (v) nog verkenster was, waren dit soort zaken geheim.
En het was met name D66 die vond 'dat we dit als parlement zelf wel kunnen'.
Dus tja, je zei iets tegen de Koningin en het bleef geheim,
je zegt iets tegen de verkenners (die werken in opdracht van de Kamer) en hoepla, de Kamer vraagt alle stukken op.
Nu wordt gevraagd om 'een verkenner met afstand tot de actieve politiek'.