Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:04

@elninjo, idd. Als je zegt dat alles doorgestoken kaart is krijg je een bak stront over je heen van heb ik jou daar.
Mijn ma zegt altijd: Toeval bestaat niet. Daar sluit ik me maar bij aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:04

Ik vraag me af wat het nu nog moet gaan worden. Wat een zooitje..

Ann

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:07

Ik verwacht dat er uiteindelijk wel een coalitie komt van VVD, D66, CDA en nog 1 of 2 partijen, maar dat de VVD heel veel water bij de wijn moet doen en dat misschien wel Kaag MP gaat worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:08

Ann schreef:
Ik verwacht dat er uiteindelijk wel een coalitie komt van VVD, D66, CDA en nog 1 of 2 partijen, maar dat de VVD heel veel water bij de wijn moet doen en dat misschien wel Kaag MP gaat worden.

Dan heeft ze wel haar zin denk... 8-) "well played..well played"

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:19

Alles kan ook zo vastlopen dat nieuwe verkiezingen alleen nog een optie zijn?
Als dat zou gebeuren, gaan jullie dan anders stemmen dan de afgelopen verkiezingen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:22

Sommigen hier hebben teveel fantasie ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:29

elnienjo schreef:
Kaag zit daar alleen om nog meer geld naar 't buitenland te kunnen sluizen en de souvereiniteit van Nederland zo snel mogelijk aan Brussel over te dragen. Snap werkelijk waar niet hoe die partij aan zoveel stemmen komt.

Idem

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:31

Het is me, ondanks regelmatig liveblog en hier meelezen, nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de notitie en het telefoontje.
De zichtbare notitie was gebaseerd op de aantekeningen van de notulist, begrijp ik. Het origineel, handgeschreven, zag ik hier ook voorbij komen. Dat was wat mij betreft onleesbaar.
Maar wie heeft naar Rutte gebeld en wat zei die persoon?

Zei die 'Je hebt het wel gezegd Omtzigt weg, ik was erbij'
Of zei die: 'Het staat in de handgeschreven notulen?'

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:35

Wat een poppenkast is het ook.

Een hele dag en nacht aan het moeilijk doen. Uiteindelijk tekenen bij het kruisje.

Zo kennen we Kaag en D66 weer. Die ziet voor zichzelf wel een postje als premier weggelegd. Alles voor het pluche.

Wat een bananenmonarchie dit.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:38

mysa schreef:
Het is me, ondanks regelmatig liveblog en hier meelezen, nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de notitie en het telefoontje.
De zichtbare notitie was gebaseerd op de aantekeningen van de notulist, begrijp ik. Het origineel, handgeschreven, zag ik hier ook voorbij komen. Dat was wat mij betreft onleesbaar.

Ik denk dat laatste. Het telefoontje gisterochtend om 07.30 naar Rutte was om hem te informeren dat er wél bewijs was van het feit dat hij het over Omtzigt heeft gehad, en dat dat straks aan het licht zou komen. De avond hiervoor werd Ollongren door de nieuwe verkenners ingelicht over dit feit. Ollongren zegt dat zij Rutte zelf niet heeft gebeld, en het was voordat Jorritsma ingelicht was — dus dan lijkt het me dat de nieuwe verkenners hem ingelicht hadden hierover.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:44

mysa schreef:

Dat is nou net het probleem. Dat willen ze niet zeggen. Niemand heeft gebeld. Het zal waarschijnlijk wel een appje met een voicebericht zijn :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:49

Electra63 schreef:
Het is maar met welke ogen je kijkt of oren je luistert.

Het is duidelijk dat sommige bokkers een hekel aan Kaag/D66 hebben en haar ook geen kans geven en niet objectief kijken of luisteren.

Het is duidelijk dat Kaag niets met de opmerkingen over Omtzigt te maken heeft gehad. Ik heb haar nog niet op een leugen kunnen betrappen. Zij was wel scherp tegen Rutte, maar zij heeft hem niet al volledig afgeschreven, omdat zij weet, dat ze nog verder moeten met de VVD en misschien ook wel met Rutte.
Zij is een echte diplomate en weet hoe zij moet laveren tussen de partijen.

Een prima minister daarom en (vice-) premier, wat mij betreft.

Dit onderschrijf ik volledig Electra! Rondom Kaag heeft haar man veel te maken met de antipathie en racisme waar ze veel mee te maken heeft en dat is NL op zijn smalst en dat zegt heel erg veel over het nare klimaat in ons land. De man van Kaag is nota bene atheïst.

Ik vind het topic wel interessant en verbaas me in hoge mate over de Bokt VVD-ers die de actie van Rutte bagatelliseren cq goedpraten. Ik heb het idee dat de linkse partijen daar toch veel strenger in zijn als het gaat om hun eigen mensen, ook al heb ik zo meteen niet een voorbeeld paraat. want eens met de democratische doodzonde van Karl en dan maakt het echt niet uit voor welke partij je stemt. Dit is ongehoord en ontoelaatbaar.

ik citeer Karl die het goed verwoord heeft imo
Karl66 schreef:
Nou als Ollongren echt zo'n dom blondje is, dat ze niet eens zelf de agenda van haar verkenningsgesprekken bepaalt, maar dat door ambtenaren laat doen, dan wordt het echt tijd dat ze van het binnenhof verdwijnt. Het kan toch niet zo zijn dat de ambtenaren in Nederland bepalen wat er in verkennende coalitiegesprekken besproken wordt? Het kan zijn dat ze een advies geven voor een onderwerp, maar het horen toch echt de verkenners te zijn, die uiteindelijk bepalen welke punten op de agenda komen en niet de ambtenaren. Deze verdediging is echt een compleet brevet van onvermogen.

Imandra, misschien moet je eens teruglezen hoeveel mitsen, maren, wellichts en misschiens jij hebt gebruikt om te kunnen verklaren hoe het ook zou kunnen zijn gegaan. Maar ook hier geldt Ockhams razor, als je zo vaak als jij "wat als" nodig hebt, dan wordt het tijd om naar de simpelste verklaring te gaan kijken. En de simpelste verklaring is dat Rutte van die vervelende controleur af wilde en dat is een democratische doodzonde.

Interessante link vd nos hierover
https://nos.nl/liveblog/2374962-debat-n ... terug.html

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:54

Jammer dat rutte er wederom mee weg is gekomen.
Hoeveel leugens gaan we de komende 4 jaar meemaken?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:08

purny, hij is er niet mee weggekomen, dit gaat echt nog wel pittige gevolgen hebben voor MR. Er is een reële kans dat hij geen MP gaat worden in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-04-21 09:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:09

Citaat:
Is er trouwens openbaar wat er in alle gesprekken met vorige verkenners (en dus ook de koningin etc) bij vorige formaties stond?

Ik zie hier wel ooit over een paar jaar een goeie film of docu uit ontstaan :')

Daar zeg je eens wat : toen de Koning (v) nog verkenster was, waren dit soort zaken geheim.

En het was met name D66 die vond 'dat we dit als parlement zelf wel kunnen'.

Dus tja, je zei iets tegen de Koningin en het bleef geheim,
je zegt iets tegen de verkenners (die werken in opdracht van de Kamer) en hoepla, de Kamer vraagt alle stukken op.

Nu wordt gevraagd om 'een verkenner met afstand tot de actieve politiek'.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-04-21 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:09

Ann schreef:
purny, hij is er niet mee weggekomen, dit gaat echt nog wel pittige gevolgen hebben voor MR. Er is een reële kans dat hij geen MP gaat worden in mijn ogen.

Als hij er niet mee weg was gekomen was hij vannacht weggestuurd. Ik moet het echt nog zien hoor dat hij geen MP word.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:12

Er zijn ook mensen die links stemmen, maar die dit geneuzel vinden.

Daar ben ik er 1 van...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:13

Femke_Tweety schreef:

Daar ben ik er 1 van...

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:16

Ann schreef:

reële kans, waarom denk je dat?

aangeschoten wild is het gevaarlijkst is mijn ervaring,

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:18

Ik herhaal even wat ik hier eerder heb gepost.
Ann schreef:

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:20

Ann schreef:

We gaan het zien, het heeft er wel om gehangen met de motie van wantrouwen... Rutte zegt nu ook "Ik ga mijn stinkende best doen het vertrouwen te herstellen". Hoe dan, wat ga je precies anders doen? Ga je nu wél openheid van zaken geven? Ik denk dat ie het vooral heel jammer vind dat dit zo naar buiten is gekomen, anders had er echt geen haan naar gekraaid. En de motivatie om de dingen echt anders te doen is er ook niet want zijn bedje is wel weer opgemaakt voor de komende 4 jaar.

@Robert45 - wat is er zo erg aan politieke ambitie hebben?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:21

secricible schreef:
Femke_Tweety schreef:

Daar ben ik er 1 van...

:wave:

+1! (of in ieder geval niet rechts ;))

MizzMontana

Ann schreef:
Ik herhaal even wat ik hier eerder heb gepost.
Ann schreef:

Hoe zie je dat dan? Kaag is nu toch ook al veel vertrouwen kwijt? Er werd nog al op gehamerd gisteren dat ze het door haar genoemde “nieuwe leiderschap” nu al niet waar kan maken.

pien_2010

Janneke2 schreef:
Citaat:
Is er trouwens openbaar wat er in alle gesprekken met vorige verkenners (en dus ook de koningin etc) bij vorige formaties stond?

Ik zie hier wel ooit over een paar jaar een goeie film of docu uit ontstaan :')

Daar zeg je eens wat : toen de Koning (v) nog verkenster was, waren dit soort zaken geheim.

En het was met name D66 die vond 'dat we dit als parlement zelf wel kunnen'.

Dus tja, je zei iets tegen de Koningin en het bleef geheim,
je zegt iets tegen de verkenners (die werken in opdracht van de Kamer) en hoepla, de Kamer vraagt alle stukken op.

Nu wordt gevraagd om 'een verkenner met afstand tot de actieve politiek'.

_O- dit hebben we hier ook al paar keer op de bank gezegd. Ik ben stiekem wel benieuwd hoe het koningshuis tegen de ze soap aankijkt. Kom ik helaas nooit achter, maar ik zie de koning daar op de bank wel opmerkingen over maken zo van "Max.....etc" _O-

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:23

MizzMontana schreef:
Hoe zie je dat dan? Kaag is nu toch ook al veel vertrouwen kwijt? Er werd nog al op gehamerd gisteren dat ze het door haar genoemde “nieuwe leiderschap” nu al niet waar kan maken.

Echt? Door wie, waar?