Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:04

_Penotti schreef:
Nou iemand verzuurd noemen vind ik een behoorlijke persoonlijke aanval en niet echt _/-\o_
Integendeel.
Alleen maar omdat deze niet met de bokt mening mee gaat.
95% wil nog steeds zwarte piet (2019) dus bokt kun je best vooruitstrevend noemen dat het hier anders lijkt.

https://www.shownieuws.nl/rubrieken/in- ... arte-piet/

Nou precies
Ik ben wel voor zwarte piet, vind het netjes dat er aanpassingen gedaan zijn.
En al helemaal omdat het mensen kwetst,
Ik heb nooit rare associaties gehad, was als kind gek op zwarte piet.
Ik hoor juist kinderen die de roetveeg pieten niet begrijpen.
Omdat je dan opeens mensen gaat herkennen, bijv iemand van je familie of sportclub

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:06

Jennifuur schreef:
_Penotti schreef:
Nou iemand verzuurd noemen vind ik een behoorlijke persoonlijke aanval en niet echt _/-\o_
Integendeel.
95% wil nog steeds zwarte piet (2019) dus bokt kun je best vooruitstrevend noemen dat het hier anders lijkt.

Het feit dat dit een onderzoek is van Hart van Nederland, ontkracht gelijk het hele onderzoek :+ Natuurlijk stemt hun doelgroep dit :')

Meen je dit?
Ik zie hart van Nederland echt nooit als rechts.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:08

bigone schreef:
Dat KOZP nu al aangeeft in bijna alle steden tegen zwarte piet te protesteren is gewoon het ijzer smeden wanneer het heet is en zo te zorgen dat burgemeesters nu al een mening geven over wel/geen zwarte piet . Wie geen gehoor gaat geven is een racist.

Een racist ben je toch wel volgens hun.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:10

Nou hier een ander onderzoek wel heel goed onderbouwd.
Maar nog steeds 71 voor zwarte piet en geen verandering.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... nterklaas/

Dus zo anti zwarte piet als bokt is Nederland niet.
Dus de aanval op Elnienjo alles behalve goed te praten.
En dat nog wel door mensen die aangeven zo voor gelijkheid te zijn voor iedereen.
Behalve dan iemand die niet de mening deelt :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:12

Elnienjo, ik snap dat jouw wereld heel zwart/wit , spreekwoordelijk dan maar jij klinkt net zo extremistisch.
Mensen hebben meningen en die kun je in hun waarde laten en er mee in gesprek gaan of er op lostoeteren, van beide kanten, ik denk dat de eerste groep veel meer bereikt dan de tweede.
Extremisme roept extremisme op, zou niet moeten maar gebeurt. En de extremisten van de zwarte kant(waar ook veel blanken bij zitten) zijn verkeerd bezig, ik heb de afgelopen dagen ook donkere en blanke mensen op een normale manier horen praten ipv een Akwasi die als een demonisch figuur te keer ging. Die laatste moet zijn grote waffel houden want die roept meer woede en haat op, net als de groepering KOPZ . Nergens voor nodig , het kan ook anders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:33

_Penotti schreef:
Integendeel.

Als je als volwassene klaagt dat zwarte piet zwart moet blijven en dat ze anders het feest maar moeten afschaffen, omdat jij er als volwassene anders niks meer aan vindt. Ja, dat noem ik verzuurd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:44

Karl66 schreef:
_Penotti schreef:
Integendeel.

Als je als volwassene klaagt dat zwarte piet zwart moet blijven en dat ze anders het feest maar moeten afschaffen, omdat jij er als volwassene anders niks meer aan vindt. Ja, dat noem ik verzuurd.

Nee ik ben alleen principieel en hou niet van chantage van extremisten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:46

En zo is het maar net.

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:48

elnienjo schreef:
Lynnepinny schreef:
@elnienjo, misschien bij jou. Bij mij heeft het juist voor opheldering en nieuwe inzichten gezorgd. Ik dacht nooit na over hoe zwarte piet zou voelen bij veel mensen, totdat er ophef over werd gemaakt. Ik heb er nu juist respect voor en zou ook graag zwarte piet zien verdwijnen.
Daarnaast zitten de extremisten aan beide kanten. Allebei groepen die eigenlijk net te ver gaan. De witte mensen die met kinderen op de schouders openlijk dingen als "zwarte poedersuiker" juichden naar prostesteerders verdienen ook zéker geen schoonheidsprijs. Denk je dat dat geen machtsspelletje is?

Jij bent ook gezwicht voor de 'witte mensen' hype?

Ik snap best dat mensen KOZP gaan uitschelden als ze hun feestje komen verzieken trouwens. Dat roepen ze dan toch echt over zichzelf af. Ze willen immers van geen wijken weten.

Misschien die ZP haters eens een linkje sturen naar het Spaanse feest Semana Santa waar de kleding gelijk is aan die van de KKK. Ook dat is gewoon traditie en heeft niets met slavernij te maken, net zoals onze clownesk geklede ZP. Het is alof je Clown Bassie van zijn rode pruik en rode neus ontdoet.

Aanstelleritus in 't kwadraat wat mij betreft.

Dit vind ik heel krom. Je stond vooraan met je mening over Akwasi maar alles wat zij naar hun hoofd kregen vind je terecht? Besef je zelf wel dat je heel erg met twee maten meet?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:12

elnienjo schreef:
Nee ik ben alleen principieel en hou niet van chantage van extremisten.

Tegen de afschaffing van zwarte piet zijn Is principieel. Klagen dat het feest dan maar helemaal afgeschaft moet worden, omdat jij er als volwassene anders geen plezier meer aan beleefd Is gewoon verzuurd gedrag.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:14

elnienjo schreef:
Ann schreef:
Wat mij betreft wordt er deze zomer al beleid gemaakt dat alle pieten een andere kleur krijgen, dan hoeft er van beide kanten niet gedemonstreerd te worden in de aanloop naar december en kunnen de kinderen genieten van 5 december zonder dat de volwassenen er ruzie over maken.

Dat is een knieval voor die extremisten. Je moet nooit buigen.
Voor mijn part schaffen ze het hele Sinterklaasfeest af, we hebben nu tenslotte kerst met heel politiek correct een blanke man.
Het enige waar Sint en de origine zwarte pieten nog nut hebben zijn juist de ouderen/dementen, die daar herkenning en plezier in vinden. Voor de rest is het een haatfestijn geworden door die relclub met hun gezuig.

Helemaal mee eens. Ik vind het al bizar dat je bijvoorbeeld geen ho ho ho merry christmas mag zeggen. Of prettige kerstdagen.

Het buigen vind ik het meest stomste ooit. Er wordt verwacht dat mensen hun eigen geloof mogen beoefenen , een kerk v hun geloof mogen bouwen.
Hun gebruiken gerespecteerd worden.

Dat kan allemaal!

Maar dan ondertussen krijg ik blikken met mijn kleurtje en blote armen en tattoo .

Willen mij in mijn land ! wat opdringen mbt standpunten
Willen mijn geloof / gebruik traditie afpakken.
En het plezier daarin ontnemen.
Waar ik met gay vrienden halverwege de jaren 90 op stap ging dat kan nu 25 jr later amper.

En even kort door de bocht ( sorry als iemand zich gekwetst voelt) als ik in hun land / hun cultuur ben moet ik v alles bedekken, mijn aanpassen etc. Nooit moeite mee tot dat diezelfde mensen mij het hier op gaan leggen

Dat vind ik met 2 maten meten.
Toppunt van egoisme en intolerantie

En mensen die er in mee gaan , zijn naar mijn idee alle realiteits zin kwijt.

Nogmaals ik ben tegen geweld, rascisme en ongelijke behandeling.

Maar voor mij voelt het of ik ongelijk wordt behandeld.
En ook dat deze gevoelens er dus niet mogen zijn.
En dat vind ik kwalijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:16

Danique_G schreef:
Dit vind ik heel krom. Je stond vooraan met je mening over Akwasi maar alles wat zij naar hun hoofd kregen vind je terecht? Besef je zelf wel dat je heel erg met twee maten meet?

Wie kaatst kan de bal verwachten, naar mijn mening. Als je als KOZP-lid de boel loopt op te stoken, moet je niet vreemd opkijken dat je daarbij wordt uitgescholden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:18

elnienjo schreef:
Danique_G schreef:

Wie kaatst kan de bal verwachten, naar mijn mening. Als je als KOZP-lid de boel loopt op te stoken, moet je niet vreemd opkijken dat je daarbij wordt uitgescholden.

Het uitschelden destijds was in Eindhoven in 2018/2017? Ze hebben de boel helemaal niet lopen opstoken. Vind het echt niet normaal persoonlijk dat je dit wel bagatelliseert. Dit is heel hypocriet van je. Door pro ZP is er destijds WEL geweld gepleegd en anti moest beschermd worden door de politie maar dat ben je misschien vergeten? Of de invallen? Of toen de snelweg geblokkeerd werd (levensgevaarlijk!)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:24

Danique_G schreef:
Het uitschelden destijds was in Eindhoven in 2018/2017? Ze hebben de boel helemaal niet lopen opstoken. Vind het echt niet normaal persoonlijk dat je dit wel bagatelliseert. Dit is heel hypocriet van je. Door pro ZP is er destijds WEL geweld gepleegd en anti moest beschermd worden door de politie maar dat ben je misschien vergeten? Of de invallen? Of toen de snelweg geblokkeerd werd (levensgevaarlijk!)

Ik heb het niet op de voet gevolgd. Alleen begrepen dat een tegendemonstratie werd tegengehouden. Hoezo meten met 2 maten?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:25

Huh, sinds wanneer mag je in dit land geen prettig kerstfeest meer wensen.

En even voor mijn informatie, als je het wel doet krijg je dan alleen een boete of ook een strafblad? En hoe hoog is die boete dan? Ik wil namelijk graag weten wat voor risico ik loop straks met de feestdagen...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:26

elnienjo schreef:
Danique_G schreef:

Ik heb het niet op de voet gevolgd. Alleen begrepen dat een tegendemonstratie werd tegengehouden. Hoezo meten met 2 maten?

Sorry ik ben even verbijsterd.. het geweld dat jarenlang tegen KOZP is gebruikt is krankzinnig. Tijdens een vergadering is er zelfs ingebroken en met zwaar vuurwerk naar binnen gegooid. In Eindhoven zijn de tegendemonstranten met eieren bekogeld en uitgescholden voor van alles en nog wat. Het blokkeren van de snelweg naar Friesland heb je ook niet echt kunnen missen.. De uitspraak van Akwasi is braaf en valt volledig in het niets met al het geweld dat er is gebruikt. Hoe kun je dit bagatelliseren?

LynnepinnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:28

@elnienjo, dan moet je je wat meer inlezen voordat je dingen roept :o Iets met selectieve nieuwsbronnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:28

Karl66 schreef:

En even voor mijn informatie, als je het wel doet krijg je dan alleen een boete of ook een strafblad? En hoe hoog is die boete dan? Ik wil namelijk graag weten wat voor risico ik loop straks met de feestdagen...

Zover is het nog niet Karl. Maar het lijkt er wel op dat Zwarte piet strafbaar wordt.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/sc ... abeaac1a8/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:31

Danique , geen gekleurde bril opzetten, de uitspraak van Akwasi en ook die van Afrye waren niet oke .
Geweld is niet de oplossing maar deze twee heren hebben KOZP de laatste week meer kwaad dan goed gedaan dus probeer dat niet goed te praten . Wanneer je dat niet kunt inzien dan weet ik het ook niet meer.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:41

bigone schreef:
Danique , geen gekleurde bril opzetten, de uitspraak van Akwasi en ook die van Afrye waren niet oke .
Geweld is niet de oplossing maar deze twee heren hebben KOZP de laatste week meer kwaad dan goed gedaan dus probeer dat niet goed te praten . Wanneer je dat niet kunt inzien dan weet ik het ook niet meer.

Praat ik niet goed. Maar zeggen dat het geweld tegen KOZP terecht is, is ook niet goed te praten. Daar was Akwasi braaf bij.

Er gaat heel veel pijn achter de uitspraak schuil. Ik zal zo even een oud bericht van mij erbij halen want ben beetje lui :o
De uitspraak is fout, maar ik sta nog steeds achter Akwasi.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:43

Karl66 schreef:

Strafbaar is het niet nee, maar hier in België is er afgelopen kerst beslist dat de kerstmarkten niet meer zo mogen noemen, nee dat moet 'wintermarkt of winterland' of iets in die trant zijn, maar geen 'kerst' want dat stoot mensen met een ander geloof tegen de borst. Wel, dat stoot mij verd*mme heel hard tegen de borst! Kerst is kerst, en die markten zijn kerstmarkten, punt uit! Moeten we dan maar alles aan 'onze' kant laten verdringen?? En dan schrikken ze ervan dat je je respect voor 'hen' verliest.. 8)7 -:(-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:48

V_Naomi schreef:
Karl66 schreef:

Strafbaar is het niet nee, maar hier in België is er afgelopen kerst beslist dat de kerstmarkten niet meer zo mogen noemen, nee dat moet 'wintermarkt of winterland' of iets in die trant zijn, maar geen 'kerst' want dat stoot mensen met een ander geloof tegen de borst. Wel, dat stoot mij verd*mme heel hard tegen de borst! Kerst is kerst, en die markten zijn kerstmarkten, punt uit! Moeten we dan maar alles aan 'onze' kant laten verdringen?? En dan schrikken ze ervan dat je je respect voor 'hen' verliest.. 8)7 -:(-

Wat is de precieze motivatie erachter en van wie komt dit uit?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:48

bigone schreef:

Op de basisschool werd 1 klasgenoot veel gepest, vaak als de leerkracht weg was. Het was ook een jongen die dan heel boos werd. Die reactie kun je niet los zien van veel gepest worden - maar de leerkrachten zagen alleen de reactie, en dan kwam de gepeste klasgenoot in de problemen en de pesters zelf veel minder.

Er liggen hier gewoon 2 hele verschillende maatstaven klaar. De ene, voor witte mensen: het is logisch dat je boos reageert als je geprovoceerd wordt, en KOZP is een provocatie.
De andere, voor zwarte mensen: het is niet logisch dat je boos wordt, ook niet als je heel vaak dit soort dingen meemaakt. Je moet altijd de redelijkste zijn.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:54

Danique_G schreef:
V_Naomi schreef:

Wat is de precieze motivatie erachter en van wie komt dit uit?

De motivatie vernoem ik denk ik al, mensen met een andere religie, die dus geen kerst vieren, vonden het niet kunnen dat die evenementen met de naam 'kerst' benoemd werden, want dan werden ze zogezegd uitgesloten 8)7 dus dat moest dan maar wintermarkt worden! Er zijn effectief enkele grote kerstmarkten vorig jaar dus omgedoopt naar wintermarkt.. Of dat dit jaar nog zo gaat zijn weet ik niet, hoop van niet, want ik (en vele anderen met mij) vinden dit echt niet door de beugel kunnen, het is zo krom als de pest. Ik ga toch ook niet staan roepen dat bepaalde religieuze feesten van andere geloven, en de bijbehorende evenementen, daar niet naar vernoemd mogen worden omdat ik dan word uitgesloten?? Ik zou eens moeten proberen, zal snel uitgemaakt worden voor racist!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:58

Shadow0 schreef:
bigone schreef:

Op de basisschool werd 1 klasgenoot veel gepest, vaak als de leerkracht weg was. Het was ook een jongen die dan heel boos werd. Die reactie kun je niet los zien van veel gepest worden - maar de leerkrachten zagen alleen de reactie, en dan kwam de gepeste klasgenoot in de problemen en de pesters zelf veel minder.

Er liggen hier gewoon 2 hele verschillende maatstaven klaar. De ene, voor witte mensen: het is logisch dat je boos reageert als je geprovoceerd wordt, en KOZP is een provocatie.
De andere, voor zwarte mensen: het is niet logisch dat je boos wordt, ook niet als je heel vaak dit soort dingen meemaakt. Je moet altijd de redelijkste zijn.

En waar waren de klasgenootjes op de basisschool, je verteld er over maar had er ook wat aan kunnen doen .
Ander voorbeeld, mijn zoon heeft een gruwelijke hekel aan onrecht , hij had ook een gepeste klasgenoot, een gehandicapte jongen. Hij heeft als jochie van zeven ingegrepen en de pester een ram voor zijn hersens gegeven. Goede intentie met foute uitvoer en hij heeft terecht straf gehad. Ik ben met hem het gesprek aangegaan met de leerkracht , die ook altijd net niet in de buurt was . Hij heeft zijn strafwerk gemaakt met belofte van de leerkracht dat er voortaan opgelet ging worden en dat is gebeurt. Dus waar waren jij en je klasgenootjes ?